Controle vragen Toon vergelijk functie | Eneco Community

Controle vragen Toon vergelijk functie

Reputatie 6
Badge +1
Als je problemen ervaart met de vergelijkfunctie van Toon. Met name het vergelijken met vrienden. Dan willen we jullie vragen om eerst naar onderstaande punten te kijken. Als namelijk 1 van onderstaande punten niet goed werkt dan is er ook geen vergelijk zichtbaar.

De MeetModule is gekoppeld en er is een correct, compleet inzicht in het energieverbruik voor Gas en Elektra.
Als de meetmodule niet gekoppeld is verzamelt Toon geen data. Ook als deze incompleet is zal het vergelijk niet werken.

Het display heeft een stabiele Wifi verbinding.
Als deze verbinding wegvalt kan er ook geen data naar Toon verzonden worden. Het gaat dan ook vooral om de periode 00:00 tot 04:00

Mocht ondanks alles het niet werken laat het ons dan weten. Zet dan wel de externe toegang aan via Menu - Toon support - externe toegang AAN. Ook is het van belang dat je klantnummer in je profiel staat.

Wordt er vanuit de softwarebeheerders opgemerkt dat het vergelijk niet volledig gedraaid heeft dan zal er in de middag nog een poging gedaan worden. Dit neemt enkele uren in beslag. Het verzoek is dan ook om te wachten tot het einde van de dag.

256 Reacties

Reputatie 7
Badge +7
En vandaag ook niet.
Badge
Ook hier geen vergelijk gas. Wel vergelijk stroom.
Reputatie 7
Badge +7
Nu

Het ging een tijdje goed. Meer last van dit weekend?
Reputatie 7
Badge +6
@Sniekmaas

Je Toon is de verbinding met het servicecenter tientallen keren kwijtgeraakt, in de betreffende nacht. Dit is telkens kortstondig geweest en het kan heel goed dat je dit niet opmerkt, wanneer je met andere devices gebruik maakt van het internet. Je zou eens kunnen informeren of je provider de logs van je router kan bekijken, misschien dat zij je hierover meer duidelijkheid kunnen geven.
Reputatie 4
Badge +1
Emel,

Is er al iets bekend wat de oorzaak is van dit probleem wat constant de kop op steekt, wil dit graag weten??
Reputatie 3
Badge
@Sniekmaas

Ik heb het topic samengevoegd met het bestaande topic over dit onderwerp. Begrijpelijk dat je een oplossing wil hebben. Ik heb het uitgezet bij de softwarebeheerders. Zodra ik een reactie binnen krijg laat ik het je weten.

Dank voor je geduld.

Groet, Emel
Reputatie 4
Badge +1
Goedemorgen,

Vandaag alweer geen vergelijk dit speelt nu al maanden wat is nu eindelijk eens een oplossing.

Een echte oplossing graag , is dit nu zo moeilijk???

De externe toegang staat maar weer eens open.
Reputatie 4
Badge +1
Hier gaat het nu ook weer zonder het profiiel verwijderd te hebben,

Of dat de echte oplossing is?
Kijk dat doet mij goed om te horen!👍👍
Folkert had deze methode ook al eens geadviseerd en dat werkte toen ook!😉
Goedemorgen @Lvsx

Het probleem is door mijn collega @ChantalS doorgegeven aan de softwarebeheerders. De tip van @Brandje is misschien ook een idee om uit te proberen. Via Menu > Profiel > Privacy verwijder je je profiel. Hierna voer je je profiel opnieuw in via Menu > Profiel > Start. In het scherm Privacy & Voorwaarden klik je op Akkoord. Dan vul je de rest van je profiel in.

Vanaf de volgende dag zal je weer kunnen vergelijken met je vrienden. Mocht dit niet lukken dan kan je je Vergelijkvriend vragen deze instructie ook uit te voeren.

Geef je ons een seintje als het is gelukt?

Groet,

Tina

Hij werkt weer dankzij het profiel verwijderen!
Badge
Hier helaas ook weer geen vergelijk van de afgelopen maand.
Gelukkig vandaag gekomen.
Reputatie 4
Badge +1
Ja met dit soort vragen, maar ik ben gaan twijfelen of dit wel een juiste keuze is geweest om deze thermostaat te willen hebben.

Als je alles op een rij zet wat vanaf het eerste moment tot nu toe steeds aan de hand is , daar word je niet vrolijk van.

Ik ga dat hier niet opsommen denk dat het wel bekend is bij jullie.
Vind het jammer om te moeten zeggen, had beter mijn normale thermostaat kunnen laten hangen.
Reputatie 3
Badge
@Sniekmaas

Ook wanneer de garantie is verlopen, kan je bij ons terecht met dit soort vragen.

Groet,
Emel
Reputatie 4
Badge +1
Maar wat gaat er gebeuren als straks de garantie om is?
Reputatie 3
Badge
@Sniekmaas

Doordat er bepaalde waardes niet zijn ontvangen door Toon, heeft de vergelijkfunctie niet gewerkt van het weekend. Morgen zal het naar behoren werken. Excuses voor het ongemak.

Hou je ons op de hoogte?

Groet,
Emel
Reputatie 4
Badge +1
De externe toegang staat open.

Voor de duidelijkheid dit is een jojo effect, een paar dagen goed en dan weer niet.
Reputatie 3
Badge
@omafia@Sniekmaas

Heel erg vervelend dat de vergelijkfunctie van de afgelopen dagen en of maanden niet heeft gewerkt. Voor zover bekend is er geen storing met de vergelijkfunctie. Willen jullie de externe toegang aanzetten? Ik zet het uit bij de softwarebeheerders. Zodra er een reactie is kom ik bij jullie terug.

Laat je ons weten als de externe toegang aan staat?

Groet,
Emel
Badge
Hier helaas ook weer geen vergelijk van de afgelopen maand.
Reputatie 4
Badge +1
Er is weer geen vergeliijk ,nadat ik 9 dagen geleden dit melde.
Een dag wel en dan weer niet.
Wanneer gaat danu eens opgelost worden.
Wanneer je je de vraag stelt is dit belangrijk, dan is het antwoord nee.
Maar wanneer je iets betaald dan mag je toch op zijn minst verwachten dat zo iets simpels dus wel mag werken.
Of zie ik dat verkeerd?
Heb sinds okt 2017 een Toon, er is steeds iets gisteren morgen zwart scherm, uitval verwarming, weer na de zolder stekker uit en dan maar weer wachten na het volgende gedoe.

In oktober is de garantie om en dan?

De extern toegang staat nog steeds open.
Reputatie 5
Badge +1
Goedemorgen @Lvsx

Het probleem is door mijn collega @ChantalS doorgegeven aan de softwarebeheerders. De tip van @Brandje is misschien ook een idee om uit te proberen. Via Menu > Profiel > Privacy verwijder je je profiel. Hierna voer je je profiel opnieuw in via Menu > Profiel > Start. In het scherm Privacy & Voorwaarden klik je op Akkoord. Dan vul je de rest van je profiel in.

Vanaf de volgende dag zal je weer kunnen vergelijken met je vrienden. Mocht dit niet lukken dan kan je je Vergelijkvriend vragen deze instructie ook uit te voeren.

Geef je ons een seintje als het is gelukt?

Groet,

Tina
Hoi @ChantalS

Is het niet te proberen om via de privacy instelling het profiel te verwijderen en opnieuw aan te maken?
En ik begreep niet alleen bij de persoon zelf, maar ook bij de te vergelijken personen.
Reputatie 6
Badge +1
@Lvsx

Hartelijk dank voor het open zetten. Ik heb een melding gemaakt bij de softwarebeheerders. Als we meer informatie hebben laten we het weten.

Groeten Chantal
Check!
Reputatie 6
Badge +1
@Lvsx

Bedankt voor het controleren! Ja als je de toegang aan kan zetten via Menu - Toon support - Externe toegang AAN dan kunnen we verder kijken.

Groeten Chantal
Hallo Chantal,

Bedankt! Ik heb even naar de vragen gekeken en zowel de meetmodule als de wifi zijn in orde. Zal ik de externe toegang aanzetten zodat jullie kunnen kijken wat er mis is?

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen