Controle vragen Toon vergelijk functie


Reputatie 6
Badge
Als je problemen ervaart met de vergelijkfunctie van Toon. Met name het vergelijken met vrienden. Dan willen we jullie vragen om eerst naar onderstaande punten te kijken. Als namelijk 1 van onderstaande punten niet goed werkt dan is er ook geen vergelijk zichtbaar.

De MeetModule is gekoppeld en er is een correct, compleet inzicht in het energieverbruik voor Gas en Elektra.
Als de meetmodule niet gekoppeld is verzamelt Toon geen data. Ook als deze incompleet is zal het vergelijk niet werken.

Het display heeft een stabiele Wifi verbinding.
Als deze verbinding wegvalt kan er ook geen data naar Toon verzonden worden. Het gaat dan ook vooral om de periode 00:00 tot 04:00

Mocht ondanks alles het niet werken laat het ons dan weten. Zet dan wel de externe toegang aan via menu - Toon support - externe toegang AAN. Ook is het van belang dat je klantnummer in je profiel staat.

137 Reacties

Badge +2
Ik mis in de ochtend regelmatig de vergelijking van stroom en gas met de dag van gisteren. Met mijn oude Toon had ik dit zelden. Ik heb geen vrienden gekoppeld in Toon.
Alles is correct aangesloten en het verbruik wordt elke dag netjes geregistreerd. Het wifi signaal is prima, op 4 meter afstand van mijn wifi-router welke bedraad is aangesloten op het modem met een 500mbit ftth aansluiting.
Toon staat open en mijn gegevens staan in mijn profiel.
Reputatie 7
Badge +6
@roko

We hebben gezien dat je Toon in de nacht meerdere keren offline is. Hierdoor kan er geen vergelijk worden opgebouwd.
Badge +2
Goed om te weten, dank voor dat signaal. Ik ga dit bij mijn provider (KPN) aankaarten en navraag doen. Kan regulier onderhoud zijn, maar dan is dat wel erg vaak de laatste tijd.
Reputatie 4
Badge
Ik had het vanochtend om half 7 niet staan. Vanmiddag om 5 uur stond het er wel. Verder gewoon inzicht in gas en stroom. En WiFi volgens mij ook goed... overdag nooit problemen dat toon geen verbinding heeft. Externe toegang staat aan @Folkert.
Reputatie 6
Badge +4
@FolkertIk ondervind het ook de laatste tijd.
In mijn ogen apart dat ik bijvoorbeeld van de week alleen elektra door kreeg en geen gas.

Enige verklaring daarvoor?
Badge +2
Het is nu 05:13, het vergelijk van gas en stroom is (nog) niet bijgewerkt. Toon staat nog steeds open.
Reputatie 6
Badge +4
Hier ook!

Is het raar als ik de schuld geef aan de onbetrouwbare wifi chip in Toon2 @Folkert?

Bij mij heb ik de verbinding weer open gezet. Na hoeveel tijd gaat deze weer dicht?

Badge +2
Ik heb het idee dat het update window van Toon gewoon langer is dan 00:00 tot 04:00
Ik ben overdag helaas al vroeg afwezig om te zien wanneer de data dan wel verschijnt.
Reputatie 5
Badge
@roko en @Ton van Rijn

Jammer dat het bij jullie niet werkt, ondanks alle inspanningen. Maar vol goede moed, gaan we ermee aan de slag dus bedankt voor melden! 😉

Ik hou jullie op de hoogte.

Groet,
Mitchel
Reputatie 6
Badge +4
@Mitchel dat is altijd goed om te horen!

Kun je mij misschien met de vragen helpen die ik stelde?

Is het raar als ik de schuld geef aan de onbetrouwbare wifi chip in Toon2 ?

Bij mij heb ik de verbinding weer open gezet. Na hoeveel tijd gaat deze weer dicht?
Reputatie 5
Badge
@Ton van Rijn

Raar is het niet want een stabiele wifi verbinding is wel van belang bij het ontvangen van de vergelijk gegevens, dus ik snap waarom je twijfelt aan de wifi chip.

De softwarebeheerders kunnen hier meer uitsluitsel over geven, dus dit nemen we mee in het onderzoek.

Bedankt voor de tip.

Groet,
Mitchel
Reputatie 6
Badge +4
Ik wacht graag op een terugkoppeling hiervan!.
Badge +2
Ik ben net thuis en zie dat de vergelijking nu wel gevuld is. Of dit via de reguliere, of via andere wegen is ge-update is mij niet bekend nog het tijdstip waarop dit gebeurt is. Het was in ieder geval niet binnen het window van 00:00 tot 04:00.
Reputatie 6
Badge +4


Weer niet..
Reputatie 4
Badge
Hier was het er vanochtend ook niet...
Badge +2
En hier weer wel, al heb ik niet heel vroeg gecheckt vandaag
Reputatie 5
Badge +2
Vanochtend helaas weer geen Vergelijk. Zowel voor gas en stroom.
Externe toegang staat aan.
Reputatie 4
Badge
Vanochtend had ik ook weer geen vergelijk. Het vergelijk van gisteren is uiteindelijk wel weer beschikbaar gekomen.
@VdB @RalfR

Naar aanleiding van de meldingen die we hebben ontvangen, over o.a. het ontbreken van Vergelijk-gegevens in Toon, is er een onderzoek gestart. Zodra we meer weten zullen we dit uiteraard delen. Helaas kan het dus nog weleens voorkomen dat de Vergelijk-gegevens niet geladen worden.

Het onderzoek neemt niet weg dat het probleem ook in-house kan plaatsvinden, zoals bij forumlid roko. Een instabiele wifi verbinding of onderbrekingen in het uitlezen van verbruik kunnen ook oorzaak zijn van het uitblijven van de Vergelijk-gegevens.

Groet, Urgel
Badge
Ook hier weer geen vergelijk.
Badge +2
@Urgel Ik zie vanmorgen ook weer geen vergelijk, ik verwacht dat dit later (ben nu niet thuis) wel het geval is. Je geeft stellig aan dat mijn Toon offline was,maar dat hoeft niet aan mij in-house netwerk te liggen. Als gamer breng ik vele uurtje online door, juist in de nacht en heb nog nooit last gehad van een offline modem. Dat ik nu ook weer geen vergelijk zag en dat dit later spontaan wel verschijnt ligt niet aan mij, maar aan het window waarin QB de updates pushed. Ik wil wel eens weten wanneer ik mijn data krijg. Dat is niet in het genoemde window van 00:00 tot 04:00
Badge
Hier ook weer geen vergelijk, ik heb daar nooit last van gehad, en nu steeds
Badge +2
En tegen verwachting in hier ook nog niets. Toon staat nog steeds open.
Hier ligt het verbruik ook weer plat. Zucht

Toegang staat wederom open
Reputatie 5
Badge
@roko en @mpleizr

De softwarebeheerder heeft in jullie displays gekeken wat de oorzaak is van de ontbrekende vergelijkgegevens. Gedurende het tijdstip dat het display de gegevens moet ontvangen (tussen 00:00 uur en 04:00 uur), verliest de Toon de wifi verbinding. Het is niet zo dat als Toon de wifi verbinding verliest, dat dan alle apparaten de wifi verbindingen verliezen. Ter vergelijking: als je op je telefoon naar een pagina gaat terwijl je wel internet hebt, maar de pagina geeft aan dat deze niet weergegeven kan worden, dan kan het apparaat op dat moment geen wifi verbinding hebben.

Op dat moment heb je wel internet maar dat apparaat heeft even wind tegen. Hetzelfde gebeurt er dus ook met Toon. Het display is op verschillende momenten offline en daardoor ontvangt het niet de verbruiksgegevens.

Er wordt gekeken naar een permanente oplossing, maar zoals @Urgel ook aangeeft kan het voorkomen dat de vergelijkgegevens niet verschijnen en dat het probleem ook in-house kan plaatsvinden. Een instabiele wifi verbinding of onderbreking in het uitlezen van verbruik kan ook een oorzaak zijn van het uitblijven van de Vergelijk-gegevens.


Sorry voor het ongemak.

Groet,
Mitchel

Reageer

    Cookiebeleid

    Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

    Accepteren Cookie instellingen