beantwoord

C12 en C15 storing na installatie slimmemeter

• Nieuwsgierig van aard (level 4)
  • 2 reacties
Vaandaag slimmemeter gekeren van Liander 😞
Toon met medewerker van de klantenservice goed ingesteld en voorzien van de laatste software.
Meetmodule is geen 401 versie
P1 kabel aangesloten
Blijf C12 en C15 storing houden
Wat nu?
icon

Beste antwoord door Glenn 3 december 2018, 08:03

@famblok

Dat schiet natuurlijk niet op. Je doet een goede suggestie en daar geef ik graag gehoor aan. Ik stuur je bij deze een nieuwe P1 kabel, omdat ik ook op afstand zie dat deze niet wordt herkend.
Een aantal dingen die daarnaast wil checken is de status van je slimme meters. Nu zie ik dat je nog geen mandaat hebt afgegeven. Mag ik je vragen dit via Mijn Eneco te doen? Dit geeft ons de mogeijkheid om ook naar je slimme meters te kijken om te achterhalen of er misschien een storing is.

Je kan de P1 kabel binnen 10 werkdagen verwachten. Hopelijk lost dit de storing op en anders kijken we alsnog verder 😉

Groet,
Glenn

Bekijk origineel

10 Reacties

Reputatie 5
Badge
@famblok

Welkom op het Toon forum! Bedankt voor het toevoegen van het klantnummer. Ik zie dat de meters nog niet verbonden zijn in Toon. Onderstaand de stappen die je kan ondernemen:

- Menu
- Instellingen
- Energiemeting
- Meetmodules (potlood indrukken)
- Meter module 1 (potlood indrukken)
- Energiebronnen (potlood indrukken)
- Geef aan op welke energiebron de meetmodule is aangesloten. Vink stroom en gas aan
- Hoe is jouw meetmodule aangesloten op de stroommeter? Vink P1 sensor verbinding aan
- Hoe is jouw meetmodule aangesloten op de gasmeter? Vink hier ook P1 sensor verbinding aan

Wil je het mij laten weten of het is gelukt?

Tina
Beste TinaC deze instellingen had ik reeds gezet met de collega van de klantenservice.
Dus het is nog steeds niet gelukt

Ron
@famblok

Ik zie inderdaad dat de slimme meters in Toon zijn geselecteerd, ik mis echter de weergave van een fysieke aansluiting met je elektriciteitsmeter. Wil je een foto maken van de aansluiting in je meterkast?

Groet, Urgel
Urgel,

Bij deze de foto's hoe het is aangesloten met de bijgeleverde kabel ......

Reputatie 2
Badge
Had zelfde heb CV een minuutje uit gezet.
Reputatie 6
Badge
@fambloken

Bedankt voor de foto. Ik zie dat de P1 kabel is aangesloten op je meter. Wat vaak helpt is om de meetmodule uit Toon te verwijderen via menu - instellingen - energiemeeting - meetmodule (potlood) - Meetmodule (prullenbak) - Ontkoppelen via de instructie. Als dat gedaan is kan je via het plusje de meetmodule weer koppelen. Wanneer je de meetmodule weer in de meterkast plaatst dien je eerst de P1 kabel in de meetmodule te steken en dan de meetmodule weer in het stopcontact te steken.

Groeten Chantal
Beste Chantal,

Ik heb de instructies gevolgd dit heeft het probleem echter niet verholpen 😞
Nog steeds de zelfde storing melding.
Graag advies hoe verder.
Zou natuurlijk kunnen dat de kabel niet goed is.
Die maar eerst eens vervangen?

Ron
Reputatie 4
@famblok

Dat schiet natuurlijk niet op. Je doet een goede suggestie en daar geef ik graag gehoor aan. Ik stuur je bij deze een nieuwe P1 kabel, omdat ik ook op afstand zie dat deze niet wordt herkend.
Een aantal dingen die daarnaast wil checken is de status van je slimme meters. Nu zie ik dat je nog geen mandaat hebt afgegeven. Mag ik je vragen dit via Mijn Eneco te doen? Dit geeft ons de mogeijkheid om ook naar je slimme meters te kijken om te achterhalen of er misschien een storing is.

Je kan de P1 kabel binnen 10 werkdagen verwachten. Hopelijk lost dit de storing op en anders kijken we alsnog verder 😉

Groet,
Glenn
Kabel ontvangen en na installatie zag ik weer gebruik.
En de storings codes zijn er niet meer 🙂
Later op de avond zag ik dat mijn verbruik nu -7429,xx is.
Er moet blijkbaar nog iets hersteld worden.
Anders krijg ik wel veel centjes terug 😉
Hoi R. Blok,

Klopt, op 1 dag wordt het eerdere verbruik ingehaald. Toon raakt dan even van slag ivm met de overgang van domme meter naar slimme meter.
Straks na 24:00 uur zal je zien dat alles weer normaal is.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen