Bug storingsmelding | Eneco Community
beantwoord

Bug storingsmelding

• 4 oktober 2017
  • 24 reacties
  • 549 Bekeken

Van de week was onze keteldruk te laag, dus hadden we een storing. Ik was w dagen weg en had bij thuiskomst 3 notificaties. De eerste notificatie heb ik bekeken en die is nu niet meer actief. Ik heb de ketel bijgevuld en we kunnen weer heerlijk douchen, maar mijn Toon geeft nog steeds aan dat er 2 meldingen zijn. Als ik daar op druk, zie ik de laatste berichten, o.a. status verbruik, maar geen bericht over de storing. De Toon blijft aangeven dat ik 2 nieuwe berichten heb.
Is hier iets aan te doen?

icon

Beste antwoord door JBB 4 oktober 2017, 08:32

Bij berichten kan je deze gewoon verwijderen. (prullenbak)
Bekijk origineel

24 Reacties

Badge +2
Bij berichten kan je deze gewoon verwijderen. (prullenbak)
Dag JBB. Ja, dat zou moeten kunnen, en dat kon ook met de eerste van de 3 meldingen. Maar sinds ik de storing verholpen heb, blijf ik de meldingen zien, maar ik kom niet bij de berichten zelf. Zie het plaatje met overzicht berichten.
Ik heb zelfs een aantal andere berichten al verwijderd, maar de berichten over de storing staan niet in het overzicht.
Hoi @Mainow

Geef Toon even een zachte reset.
De storing is inmiddels toch over?

De zachte reset geef je door het zwarte knopje in de onderste rand van Toon in te drukken.
Hoi Brandje,
Helaas, reset via de knop onderop, of via het scherm instellingen haalt niets uit.
Er blijft een melding pontificaal in beeld staan.

Tja dat zie ik!
Ik vroeg ook of de storing ook over was?
Oh. Ik dacht dat je vraag retorisch was.
Ja, storing is verholpen, druk was te laag.
Ik heb net even een storing veroorzaakt door de gaskraan dicht te zetten. Dat komt netjes op het scherm te staan.
De nieuwste melding stuurt me naar het scherm met tips over deze storing, maar de 2 oude meldingen blijven staan en als ik op die klik, krijg ik nog steeds de lijst met berichten te zien, naar dan zonder het bericht over de storing 🙄
Volgens mij is het gewoon een bug. De 2 meldingen verwijzen naar een bericht dat niet meer bestaat.
PS. Ik heb geen zin om een Factory reset te doen. Dat zal het vast wel verhelpen, maar ik wil niet opnieuw alle instellingen invoeren.
Fabrieksherstel is niet aan de orde!
Dat doe je eigenlijk alleen als bv een moderator dat vraagt.

Geef Toon dus dan even een harde reset; alle instellingen en historie blijven dan bewaard.
Loop naar de CV en haal van de Toon module bij je CV even de stroom 1 minuutje eraf.
Reputatie 7
Badge +4
Klinkt toch wel als een serieuze bug. Mijn Toon heeft op versie 3 bijna een jaar gedraaid zonder dat er een reset nodig was of spontane reboots optraden. Ik blijf nu ook maar even lekker op 4.4. Die is goed stabiel. Lijkt me dat die notificatie functionaliteit veel te snel zonder voldoende testtijd is uitbracht. Jammer....
Reputatie 5
Badge +3
@Mainow,
Wil je Toon eens resetten door de ketemodule 1 min uit het stopcontact te halen. Ik hoor graag of dat wat oplevert.
Dag Kelly,
Zowel ketel module als Toon een harde reset gegeven gisteren.
Ketel module uit stroom gehaald van de muur gehaald en er erop.
Heeft niet geholpen.
Reputatie 7
Badge +5
@Mainow

Jammer dat het niet gelukt is! Zou je de externe toegang willen aanzetten via menu > Toon Support? Dan laat ik onze software experts er even naar kijken.

Groet, Denise
Dag Denise,
ik heb net de externe toegang aangezet.
mijn klantnummer is:
Reputatie 7
Badge +6
@Mainow

Bedankt voor het aanzetten, ik heb het gemeld bij de softwarebeheerders. Zodra ik een terugkoppeling heb laat ik dit aan je weten.
@Folkert kan de remote access dan weer uit nu?
Reputatie 7
Badge +6
@Mainow

Wanneer je de toegang uitzet kunnen de beheerders niet kijken wat er aan de hand is. Ik wil je vragen deze aan te laten staan, tot ik een terugkoppeling heb gekregen.
Reputatie 4
Badge +1
@Mainow

Wanneer je de toegang uitzet kunnen de beheerders niet kijken wat er aan de hand is. Ik wil je vragen deze aan te laten staan, tot ik een terugkoppeling heb gekregen.

Ik heb ook nog en topic openstaan over de weerapp in dit gedeelte, zou u deze willen beantwoorden dank!
Reputatie 5
Badge +3
@marcel, ik heb net je pb hierover beantwoord
Een paar dagen geleden heb ik versie 4.8.25 geïnstalleerd.
Inmiddels ook de ketel informatie ingevuld.
Maar nog steeds blijft de melding dat er 2 nieuwe notificaties zijn.
Waar gaan die notificaties dan over?
Zoals ik 18 dagen geleden schreef:
Van de week was onze keteldruk te laag, dus hadden we een storing. Ik was w dagen weg en had bij thuiskomst 3 notificaties. De eerste notificatie heb ik bekeken en die is nu niet meer actief. Ik heb de ketel bijgevuld en we kunnen weer heerlijk douchen, maar mijn Toon geeft nog steeds aan dat er 2 meldingen zijn. Als ik daar op druk, zie ik de laatste berichten, o.a. status verbruik, maar geen bericht over de storing. De Toon blijft aangeven dat ik 2 nieuwe berichten heb.
Is hier iets aan te doen?
Oké dan is het nu afwachten wat het nader onderzoek heeft opgeleverd wat door een moderator is aangevraagd.
Reputatie 7
Badge +6
@Mainow

Excuses dat je nog niets gehoord hebt! Ik heb het meteen aangekaart en hoop zo snel mogelijk met een antwoord te komen.
Ik heb even een video gemaakt van wat er gebeurt.
Zoals te zien is, verwijst de melding over ons verbruik naar een bericht.
Nadat ik dat bericht gezien heb, is de meldng weg, maar de 2 meldingen over storing blijven staan, wat ik ook doe.
https://youtu.be/r0q64OqIIRI
Reputatie 7
Badge +6
@Mainow

Bedankt voor de video, ik speel deze voor naar de ontwikkelaars. We streven er naar om dit probleem te verhelpen met de uitrol van 4.9. Ik zorg er voor dat zodra de uitrol hiervan begint dat jij meteen aan de beurt bent.

Reageer