blijft hangen in rood scherm | Eneco Community
vraag

blijft hangen in rood scherm

• 3 september 2018
  • 72 reacties
  • 867 Bekeken

Reputatie 2
  • Energiekeling (level 11)
  • 32 reacties
Mijn Toon blijft hangen in rood scherm
Harde reset gedaan 5 min stroom er af geen resultaat
Modem gerest geen resultaat
Via de app kan ik wel alles zien

Het scherm stop met 3 stippen
Zijn er nog andere stappen die ik aan doen of is het monteur bellen ??

72 Reacties

Als het opstartproces bij 3 stippen blijft hangen.
Zit het probleem vermoedelijk bij je modem.

Maak je modem even stroomloos.
Geef Toon®️ dan weer een harde reset.
Wacht minimaal 5 minuten.
Dan de stroom er weer op.

Geef daarna je modem ook weer stroom.
Reputatie 2
Maar met mijn app kan ik alles doen dus er is communicatie
Reputatie 7
Badge +8
Snap dat er verbinding is tussen Toon en Service Center. je zou onderstaande nog eens kunnen proberen: Maak je modem stroomloos; geef Toon een harde reset en zet je modem weer onder stroom. 9/10 werk dit.
Reputatie 6
Badge +2
@cbouman.

Welkom op het forum! Wat jammer dat je scherm blijft hangen op het opstartscherm. Gezien je de reset al gedaan hebt kan je het scherm nog van de muur halen voor 5 minuten en vervolgens weer terug plaatsen. Mocht dit niet de oplossing zijn wil ik je vragen om je klantnummer toe te voegen in je profiel. Dan kijken we verder.

Groeten Chantal
Maar met mijn app kan ik alles doen dus er is communicatie

Ja deze reactie had ik verwacht, maar bij het hangen op het 3e stip is het modem toch vaak de boosdoener.
Reputatie 6
Badge +2
😆 er is wel verbinding, de app kan communiceren met de toon en dus de service center ook. En toch ligt het aan z'n modem.. die begrijp ik niet.

Wellicht kennis ontstaan door historische gegevens maar dan ben ik wel benieuwd WAT het dan is. Ben even weggeweest maar het niveau van oplossen is nog steeds hetzelfde 😒 ... 5 minuten lang uit zetten... 😭 terwijl hij in z'n eerste post al aangeeft dat ie dat al had gedaan 😤 (hoezeer ik betwijfel dat 5 minuten uitzetten echt veel uitmaakt tov 10 seconden).

De derde stip is de laatste stap voordat de GUI volledig geladen is. Als dit het geval is betekend het simpelweg dat de apps allemaal nog niet geladen zijn. Dit kan soms even duren (hoelang heb je gewacht @cbouman?) De reden waarom de apps niet geladen worden kan Eneco/Quby voor je nagaan. Dus de vraag aan @ChantalS laat aub even iemand mee kijken op z'n Toon.
Reputatie 7
Badge +8
😆 er is wel verbinding, de app kan communiceren met de toon en dus de service center ook. En toch ligt het aan z'n modem.. die begrijp ik niet.

Wellicht kennis ontstaan door historische gegevens maar dan ben ik wel benieuwd WAT het dan is. Ben even weggeweest maar het niveau van oplossen is nog steeds hetzelfde 😒 ... 5 minuten lang uit zetten... 😭 terwijl hij in z'n eerste post al aangeeft dat ie dat al had gedaan 😤 (hoezeer ik betwijfel dat 5 minuten uitzetten echt veel uitmaakt tov 10 seconden).

De derde stip is de laatste stap voordat de GUI volledig geladen is. Als dit het geval is betekend het simpelweg dat de apps allemaal nog niet geladen zijn. Dit kan soms even duren (hoelang heb je gewacht @cbouman?) De reden waarom de apps niet geladen worden kan Eneco/Quby voor je nagaan. Dus de vraag aan @ChantalS laat aub even iemand mee kijken op z'n Toon.

Niemand kan nog in zijn Toon zonder dat de externe toegang open staat.
Reputatie 6
Badge +2

Joh, dat meen je... 😃
Uiteraard even wachten totdat @cbouman z'n klantnummer in z'n profiel heeft gezet en externe toegang heeft aangezet. Maar dat leek me overbodig om te noemen.
Reputatie 7
Badge +8

Joh, dat meen je... 😃
Uiteraard even wachten totdat @cbouman z'n klantnummer in z'n profiel heeft gezet en externe toegang heeft aangezet. Maar dat leek me overbodig om te noemen.

Externe toegang kan niet aangezet worden, als Toon niet normaal doorstart @thehognl..
Vandaar ook de adviezen die ik, @Brandje, en @ChantalS geven.
Jammer dat @cbouman niet even verder reageert.
Heb je de harde reset nu meerdere malen gedaan?

Dan kan er nog een volgende tip gegeven worden.
Reputatie 2
Sorry was druk bezig
Want ook ziggo liet het afweten maar is opgelost
Klant nummer ingevuld
Adviezen opgevolgd resultaat zelfde
Note als ik toon loskoppel gaat de app ook offline
Na opstarten weer online
Wat kan ik verder nog doen ??
Reputatie 7
Badge +8
Sorry was druk bezig
Klant nummer ingevuld
Na opstarten weer online

Jij kan verder niet zoveel.
Denk dat het wijsheid is, dat @ChantalS monteur ingeschakeld. Mee eens Chantal?
Reputatie 6
Badge +2
Kan je eens een wifi hotspot maken met je mobiel en dan met zelfde wifi naam en wachtwoord als waar de toon op zit. En dan even je modem uit. Dan de toon opstarten zodat ie via je wifi hotspot connect. Even ziggo uitsluiten hiermee.
Sorry was druk bezig
Klant nummer ingevuld
Na opstarten weer online

Hoi @cbouman

Geeft niets er is geen haast bij. ?

Toen ik dit had met m’n Toon1 en na meermalen harde reset en reset modem niet hielpen,
heb ik weer een harde rest gedaan en toen Toon®️ weer bleef hangen, wachtte ik nog enkele minuten en gaf toen via het zwarte knopje aan de onderzijde een zachte reset.
Toon®️ startte daarna WEL door.

Bleek later dat bij mij het Ketelprofiel de boosdoener was.

Wellicht speelt dat nu bij jou ook.
Reputatie 2
Dus moet ik gaan bellen of moet ik op Chantal wachten ???
Dus moet ik gaan bellen of moet ik op Chantal wachten ???

Je kan wachten op Chantal uiteraard, maar doe nog even de tip, die ik net gaf.
Bij mij hielp het wel.
Reputatie 6
Badge +2
Of dus even via de wifispot zoals ik aangaf. Omdat je Toon niet doorstart moet je dus wel even dezelfde wifinaam+wachtwoord gebruiken als waar ie normaal op verbind.
Reputatie 2
Alle soorten resets gedaan geen succes

Mobile hotspot kan ik wel maken maar ik kan niet in de toon
Reputatie 6
Badge +2

Daarom dus dezelfde wifi naam en wachtwoord gebruiken (en je modem uit). Dan connect je Toon automatisch met je wifispot.
Reputatie 6
Badge +2
@cbouman

Kan je eerst de tip van @Brandje nog proberen ? Mocht dat niet helpen dan ga ik het verder uitzoeken.

Dus ook tijdens “het hangen” het zwarte knopje ingedrukt?

Dan zal Chantal toch een monteur moeten inplannen; jammer hoor!
Reputatie 2
Die hotspot ga. Ik toch even proberen maar kost even tijd
Reputatie 2
Hotspot gemaakt getest op laptop werkt
Toon geen succes
Dus ik ben uitgekinderd
Graag een monteur
Reputatie 6
Badge +2
@cbouman
Bedankt voor je medewerking. Als je je klantnummer toevoegt in je profiel dat kan ik je gegevens er bij pakken.
Reputatie 2
Het klant nr staat in het profiel

Reageer