Bizarre meterstand Toon | Eneco Community
beantwoord

Bizarre meterstand Toon

• 26 december 2018
  • 8 reacties
  • 376 Bekeken

Reputatie 1
  • Reageert regelmatig (level 9)
  • 5 reacties
Hoi,

Mij is bij een check opgevallen dat in Juli (specifiek 12 juli) ons gasverbruik wel erg aan de hoge kant zou zijn; namelijk 96548m3.... een hoeveelheid gas waarmee ik de hele wijk kan verwarmen voor een jaar.13 juli is alles weer normaal. Dit lijkt alleen op de Toon zo te zijn, de meterstand van de gasmeter zelf in de meterkast lijkt wel gewoon te kloppen.

is dit een bug in de software? Kan dit gereset worden?

Bij voorbaat dank,
Bas

icon

Beste antwoord door Brandje 26 december 2018, 13:17

Hoi Bas,

Meestal is er dan even een storing in de draadloze verbinding van je meetmodule met Toon®️.
Vervelend is echter dat dit achteraf niet hersteld kan worden. Eigenlijk is er maar 1 manier en dat is een fabrieksherstel, maar dan ben je echter alle historie en instellingen kwijt.

Is het verbruik inmiddels wel steeds weer normaal gebleven?
Bekijk origineel

8 Reacties

Hoi Bas,

Meestal is er dan even een storing in de draadloze verbinding van je meetmodule met Toon®️.
Vervelend is echter dat dit achteraf niet hersteld kan worden. Eigenlijk is er maar 1 manier en dat is een fabrieksherstel, maar dan ben je echter alle historie en instellingen kwijt.

Is het verbruik inmiddels wel steeds weer normaal gebleven?
Reputatie 1
Hoi Brandje,

Dank voor je antwoord. Sindsdien is het gebruik normaal gebleven, wel soms een herberekening na een aantal dagen foutief laag verbruik.

Ik neem aan dat dit niet mijn gasrekening beinvloed? 😅

Als het niet anders kan ga ik zo’n reset toch overwegen.

Groet,
Bas
Hoi Bas,

Dat van die herberekening is toch jammer, want dat betekent dat je af en toch toch kennelijk een flatline hebt.
Gelukkig staat dit alles buiten de gasrekening, omdat je daar wordt afgerekend op de werkelijke verbruiks-standen.
We weten dat bij vroegere software versies die flatlines vaak voorkwamen; heb je soms nog een oude software versie op je Toon®️?
Reputatie 1
Ik update m zo vaak mogelijk (laatste keer 2 maanden geleden?), maar zal na t weekend eens kijken welke versie er op staat.
Hoi Bas,

De huidige versie is 4.22.7.
Dus ik vermoed dat je idd achter loopt.
Je kan de laatste sw versie ook altijd hier tussendoor aanvragen:

https://forum.eneco.nl/software-en-hardware-updates-166

Moet lukken en anders horen we het hier wel weer.
Vast een prettig weekend.
Reputatie 1
Hoi,

Heb t een tijdje aangekeken en afgelopen weekend toch maar het apparaat gereset. Ging goed, tot vandaag... zie screenshot

Software versie is 5.0.4

Nog ideeën?

Mvg,
Bas

Zie dit topic:

https://forum.eneco.nl/storingen-en-oplossingen-112/min-verbruik-gas-na-plaatsing-slimme-meters-21354#post216419
Reputatie 1
Ok dankje

ik heb een berichtje achtergelaten

Reageer