Batterij Rookmelder op 10% | Eneco Community
beantwoord

Batterij Rookmelder op 10%

Badge
Batterij verwisseld van de rookmelder maar blijft 10% aangeven ondanks dat ik de knop 1x ingedrukt heb zoals beschreven.....en de Toon herstart.
Iemand een oplossing???
icon

Beste antwoord door Yucel 21 oktober 2018, 10:11

Ik kwam op dit topic terecht omdat ik na het vervangen van de batterij ook op Toon zag dat het 10% bleef. Eerst wat tips uit dit topic geprobeerd, echter zonder het gewenste resultaat. Het lijkt erop dat het bij iedereen net wat anders uitpakt. Op het Eneco forum, of oude Toon forum, vond ik wel wat voor mij werkte en wilde dat graag even delen:

- zachte herstart toon
- batterij rookmelder eruit
- B-knop 3 sec ingedrukt houden
- batterij er weer in
- rookmelder geeft piep-toon en groen lampje
- B-knop kort indrukken, groen lampje gaat uit
- batterijstatus weer 100% in toon
Bekijk origineel

20 Reacties

Reputatie 4
Badge +3
Even een harde reset geven.

Module bij de CV ketel 1 minuutje stroomloos maken.
Reputatie 6
Badge +7
Geef het even de tijd ... Soms duurt het even . Als het niet werkt dan helpt het om de rookmelder even uit toon te verwijderen en opnieuw te koppelen.

En als dat niet helpt een harde reset .
Reputatie 7
Badge +9
Je dient 1 keer kort op het knopje in midden van de rookmelder te drukken, dan pas word de status van de batterij weer correct aan Toon doorgegeven!

Uit voorzorg is het verstandig om de rookmelder ook even te testen! Dit doe je door de knop in midden 10 seconden vast te houden.. Toon zal een test melding laten zien, Rookmelder zal herhalend kort piepen. Rookmelder stop na 10 sec vanzelf.
Reputatie 4
Badge +3
Knopje goed rechtstandig indrukken, iets schuin en hij kan blijven hangen.
Het gevolg is snel leeg lopende batterijen.
Je dient 1 keer kort op het knopje in midden van de rookmelder te drukken, dan pas word de status van de batterij weer correct aan Toon doorgegeven!

Uit voorzorg is het verstandig om de rookmelder ook even te testen! Dit doe je door de knop in midden 10 seconden vast te houden.. Toon zal een test melding laten zien, Rookmelder zal herhalend kort piepen. Rookmelder stop na 10 sec vanzelf.

Exact, want hiermede roep je de verbindingstest op met Toon, anders duurt het 6 uur minimaal voor die controle ook plaats vindt.
Badge
Probleem opgelost......Kwestie van de batterij goed erin drukken (zit een soort contactje onder "rood") melde zich toen direct aan.

Iedereen bedankt voor de snelle reacties.....
Graaag gedaan!
Gelukkig dus verder geen bijzonderheden in de melder zelf.
Badge
Verder is de Toon in orde maar inderdaad dat knopje in de midden op de brandmelder is inderdaad bagger, zit zo vast als je hem niet goed indrukt.....en dat voor die prijs !!!!!!
Reputatie 6
Badge +7
Gelukkig hoef je hem niet zo vaak in te drukken.
Reputatie 4
Badge +3
Klopt, maar verder een goed product.
Reputatie 6
Badge +7
Dat is zeer zeker waar.
Verder is de Toon in orde maar inderdaad dat knopje in de midden op de brandmelder is inderdaad bagger, zit zo vast als je hem niet goed indrukt.....en dat voor die prijs !!!!!!

Klopt, ik los het altijd op met het drukken op dat knopje met de volle duim.
Dan maakt ie altijd goed contact.
Reputatie 7
Badge +9
Knopje druk ik hier toch wel 1x per maand in.. Dan draai ik de test ronde. Beneden en boven. Elke 1ste van de maand.

Test dan alles hoor.. Ook de koolmonoxidemelders.
Reputatie 1
Badge +2
Ik kwam op dit topic terecht omdat ik na het vervangen van de batterij ook op Toon zag dat het 10% bleef. Eerst wat tips uit dit topic geprobeerd, echter zonder het gewenste resultaat. Het lijkt erop dat het bij iedereen net wat anders uitpakt. Op het Eneco forum, of oude Toon forum, vond ik wel wat voor mij werkte en wilde dat graag even delen:

- zachte herstart toon
- batterij er weer in
Hoi Erik,

Vergeet je niet te melden dat na het groen lampje, je nog 1 maal kort op het knopje moet drukken??
Er mag namelijk geen groen ledje blijven branden.
Reputatie 1
Badge +2
Hoi Erik,

Vergeet je niet te melden dat na het groen lampje, je nog 1 maal kort op het knopje moet drukken??
Er mag namelijk geen groen ledje blijven branden.

Check! Heb het erbij gezet 🙂
Hoi Erik,

Top voor het muteren van je bericht!
Fijn weekend!

- zachte herstart toon
- batterij er weer in
Ik heb dezelfe melding op de Toon. Nadat ik de stappen heb doorlopen. Geeft Toon nu 100% weer!
Dank je wel Erik, super!!
Goedemiddag @Yucel

Wat goed om te lezen dat je het zelf hebt opgelost 🆒 ! Mocht er wat zijn, dan kan je altijd bij ons terecht.

Groet,
Dionne

Reageer