App steeds herstarten. Verbinding met Toon verbreekt? | Eneco Community
vraag

App steeds herstarten. Verbinding met Toon verbreekt?

Badge
Moet telkens de applicatie herstarten (android) om verbinding te maken met Toon.

Als ik de applicatie laat openstaan krijg ik foutmelding 'geen verbinding meer met toon' (sinds xx:xx)

Meer mensen hier last van?

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

28 Reacties

Welke App bedoel je?
Badge
De Android toon app
Reputatie 7
Badge +8
Bekend probleem.. Heb ik ook soms.. Ik sluit alle recente apps op de achtergrond af, en start Toon op Afstand dan weer op. Dan werk hij weer wel..
Hier hetzelfde probleem. Als ik het stroomverbruik wil zien stopt de app.
De Android toon app

Hoi enecoklanttoon,

Je ziet je vraag is al beantwoord.
Weet je zo voldoende?
Badge
Ik weet voldoende, was al achter de oplossing, maar lijkt een bug in het systeem...
Ik weet voldoende, was al achter de oplossing, maar lijkt een bug in het systeem...

Oké daar gaat het om.
Maar je zegt fout in het systeem?
Ik denk dat het dus aan de Android smartphone ligt toch?
Denk het niet. Heb het probleem op 3 verschillende telefoons sinds gisteren
Dus volgens jou ligt het aan de App Toon op Afstand?
Heb je dat aan Eneco gemeld of een bericht in onderstaand topic gemeld?

Overigens met iPhone is er geen probleem.
Hebben we het wel over de allernieuwste versie sinds een paar dagen?
Zie ook het topic wat deze nieuwste versie aankondigde.

https://forum.eneco.nl/software-releases-bug-fixes-111/update-toon-op-afstand-23-10861/index1.html#post107069
Badge
Ja, ligt volgens mij aan de app (android)... vroeg me alleen af of meerder mensen hier last van hadden; dan weet ik dat het probleem niet bij mij ligt. Vooralsnog moet ik telkens de app sluiten en weer heropenen om opnieuw verbinding te maken.

App Versie 2.3 (516)
Telefoon: Samsung S7 (SM-G930F)
Android 6.0.1
Ja, ligt volgens mij aan de app (android)... vroeg me alleen af of meerder mensen hier last van hadden; dan weet ik dat het probleem niet bij mij ligt. Vooralsnog moet ik telkens de app sluiten en weer heropenen om opnieuw verbinding te maken.

App Versie 2.3 (516)
Telefoon: Samsung S7 (SM-G930F)
Android 6.0.1

Goed dat je de specificatie er nu bij doet.
Ik begrijp uit eerdere reacties van andere forumleden dat het juist niet aan Android smartphone ligt.

Even maar afwachten of zij nog reageren.
Sinds donderdag werkt mijn app niet meer geeft aan: helaas eneco is gestopt en af en toe geen verbinding met toon
Sinds donderdag werkt mijn app niet meer geeft aan: helaas, eneco gestopt en af en toe geen verbinding met toon. Af en toe loopt de app ook vast
Wie heeft een oplossing voor en zijn er mss nog meer die er last van hebben?
Badge
Geen last werkt prima hier
Reputatie 1
Badge +1
Ja ik heb er ook last zins nieuwe update van de toon appe heb ik 2 a 3 keer .op de appe drukken en geeft geen verbinding met de toon aan en slaat vaak vast
Werkt hier ook prima en slaat niet vast!
Nieuwe update Toon op Afstand is weer een verbetering met de opname van Slimme Stekkers in de grafieken.

Reputatie 6
Badge +2
ja klopt heb ik ook last van heb de oude versie er weer op gezet en werkt nu weer prima

versie 2.2(513)
hoe heb jij dat gedaan?
Reputatie 6
Badge +2
mijn zoon heeft het opgezocht op internet
en kwam een oudere versie tegen
toen het apk.bestand gedownload en geinstallerd
Reputatie 7
Badge +8
Ik heb op Google gezocht naar eerdere Toon op Afstand apk (Apk is het bestandstype waar Android mee werkt.). Deze gedownload, en geïnstalleerd.. Nu werkt Toon op Afstand weer perfect.. Vervolgens heb ik de apk bestand doorgestuurd aan mij vader (RL van der Werf).. Daar werk hij nu ook weer goed.. Sinds de nieuwe update zitten er verschillende bugs in de Android App van Toon op Afstand. Waardoor hij geregeld zijn verbinding kwijt is, of een leeg wit vak geeft..
Reputatie 7
Badge +6
@Allen

Ik heb twee topics samengevoegd die hetzelfde onderwerp betroffen. Ik heb een melding uitstaan bij de softwarebeheerders, omtrent dit issue, ik kom zo snel mogelijk met een terugkoppeling.
Ik heb op Google gezocht naar eerdere Toon op Afstand apk (Apk is het bestandstype waar Android mee werkt.). Deze gedownload, en geïnstalleerd.. Nu werkt Toon op Afstand weer perfect.. Vervolgens heb ik de apk bestand doorgestuurd aan mij vader (RL van der Werf).. Daar werk hij nu ook weer goed.. Sinds de nieuwe update zitten er verschillende bugs in de Android App van Toon op Afstand. Waardoor hij geregeld zijn verbinding kwijt is, of een leeg wit vak geeft..

Hoi mAiden,

Goed dat je dat even hebt uitgevlooid.
Daar kunnen andere Android gebruikers weer hun voordeel mee doen.
Duim verdiend!!

En nu maar wachten op een nieuwe update!
Hoi Eneco,

Ik ervaar dit probleem ook, het is meteen begonnen na de laatste update van de Toon app op mijn Android telefoon.

Hier is hoe ik het denk te kunnen reproduceren:
- Als ik de app sluit door het drukken op de terugtoets (rechtsonder op mijn Galaxy S5) start de app de eerstvolgende keer prima op zonder problemen
- Als ik de app echter sluit met de 'home'-toets, de fysieke drukknop zeg maar middenonder op mijn S5, sluit de app ook af... maar als ik het een paar uur later bijvoorbeeld weer open, krijg ik elke keer weer de foutmelding in kwestie. Opvallend is dat het Eneco splash screen niet aanwezig is wanneer ik in dit scenario de app weer opstart. Het splash screen is wel te zien als ik de app daarvoor met de 'terug'-toets heb gesloten.

Dit probleem speelt pas sinds de laatste update.
Reputatie 7
Badge +6
Bete hansp21,

Welkom op de community en bedankt voor je bijdrage, ik stuur je post door naar de software beheerders.

Groet,

Folkert
Moet telkens de applicatie herstarten (android) om verbinding te maken met Toon.

Als ik de applicatie laat openstaan krijg ik foutmelding 'geen verbinding meer met toon' (sinds xx:xx)

Meer mensen hier last van?