Alle Toon storingen en oplossingen op een rij! | Eneco Community
Sticky

Alle Toon storingen en oplossingen op een rij!

• 9 april 2019
  • 10 reacties
  • 6556 Bekeken

Reputatie 7
Badge +6
Je hebt vast wel een Toon aan je muur hangen. Zo niet, dan kunnen wij dat nog altijd voor je regelen😉
Toon maakt het leven thuis makkelijker en biedt inzichten in het verbruik met oog op onze welverdiende centen. #allekleinebeetjeshelpen!

Toon blijft techniek en deze is soms 'rebels' met als gevolg een storingscode 🙄
Er zijn verschillende storingscodes waar wij de oplossingen voor hebben! Deze vind je hieronder per storingscategorie aangegeven. Klik gauw op de storingscode die jou teistert en volg de instructies.

Storingen ketelmodule
Storingscode A01
Storingscode A02
Storingscode A03

Storingen meetmodule
Storingscode B00
Storingscode B01

Storingen verbruik
Storingscode C11
Storingscode C12
Storingscode C14
Storingscode C15
Storingscode C16
Storingscode C17

Storingen internet of wifi
Storingscode D01
Storingscode D02
Storingscode D03

Geen oplossing?😢
Op het forum is jouw storing vast al een keer ter sprake gekomen en opgelost. Hoe kom je hierachter:
  • Zoek op het forum naar een topic met jouw storing en de oplossing die hierbij geboden is.
  • Is jouw storing niet te vinden? Schroom niet en meld je aan bij deze fantastische community.
  • Maak een topic aan waarin je jouw storing omschrijft.
Wij moderators en mede forumleden begeleiden jou dan, indien mogelijk, naar de oplossing. Daarnaast help je meteen mede Toon-eigenaren met dezelfde storing.

Groet,
Team Moderators

10 Reacties

Badge
ik heb sinds kort abonnement Eneco Toon en krijg ik melding C15
geen verbruikt is te zien. ik heb slimme meter
volgens mij meetmodule is te oud.

hoor ik graag
B.K. Pekala
klantnummer xxxxxxx (weggehaald door moderator)
Heb je deze verklaring C15 gelezen? Dat zou alleen gas betreffen.
Wordt je stroom verbruik wel weergegeven?

https://www.eneco.nl/klantenservice/producten-diensten/toon/storingen/c15/
Reputatie 6
Badge +1
@Bartek

Welkom op de community en wat leuk dat je weer gebruik gaat maken van het Toon abonnement. C15 is inderdaad een storing bij het uitlezen van gas. @Brandje stelt daarom ook terecht de vraag of het stroom verbruik ook doorkomt. Het klopt ook dat de meetmodule niet geschikt is bij gebruik van slimme meters. Zijn deze pas door de netbeheerder geplaatst? Ik stuur je uit voorzorg een nieuwe meetmodule. In dit topic lees je hoe je deze kan koppelen aan Toon.

Laat je ons weten of dat geholpen heeft?

Groeten, Tina
Badge

@TinaC ik heb geen stroom en gas verbruik.
status: geen sensoren gevonden
maar verbinding kwaliteit is 5 sterren.

meet module is van 2012 dus volgens veel informatie die heb ik gevonden niet meer geschikt voor nieuwe slimme meters.

dank je wel
Bartek
Badge
@Bartek

Welkom op de community en wat leuk dat je weer gebruik gaat maken van het Toon abonnement. C15 is inderdaad een storing bij het uitlezen van gas. @Brandje stelt daarom ook terecht de vraag of het stroom verbruik ook doorkomt. Het klopt ook dat de meetmodule niet geschikt is bij gebruik van slimme meters. Zijn deze pas door de netbeheerder geplaatst? Ik stuur je uit voorzorg een nieuwe meetmodule. In dit topic lees je hoe je deze kan koppelen aan Toon.

Laat je ons weten of dat geholpen heeft?

Groeten, Tina

Dank je wel
Is meetmodule al gestuurd?
Reputatie 7
Badge +2
Goedemiddag @Bartek

De meetmodule is enkele dagen terug naar je verzonden. Kan ik aannemen dat je deze nog niet binnen hebt?

*Edit* Ik heb het even voor je nagekeken. De meetmodule moet uiterlijk dinsdag bezorgd worden. Heb je deze dan nog niet binnen, trek dan woensdag even aan de bel.

Groet. Urgel
Reputatie 1
Badge +2
Eergisteren TOON vijf minuten spanningsloos gezet omdat ie geen verbinding had met de server. Nu werkt dat wel weer, maar kan ie de meterstanden niet meer inlezen. Verbruik van deze maand kan dus niet meer worden ingelezen.. Wat is er nu aan de hand?
Reputatie 7
Badge +2
@MarcoBilthoven

ik heb je melding verplaatst naar dit topic. Kan je nagaan of je met bovenstaande oplossingen verder komt ?

Groeten Chantal
Hoi @MarcoBilthoven

Je hebt wel slimme meters?
Vaak worden de oudere verbruiken na herstel verbinding later gecorrigeerd; helaas nooit met terug werkende kracht; deze correctie valt bij jou vermoedelijk in oktober.

Klopt dat?
Reputatie 1
Badge +2
@MarcoBilthoven

ik heb je melding verplaatst naar dit topic. Kan je nagaan of je met bovenstaande oplossingen verder komt ?

Groeten Chantal

Ik heb stekkertje uit de meter getrokken en weer teruggezet en het werkte.. Bedankt

Reageer