Actuele weersinformatie werkt niet consequent op Toon startscherm | Eneco Community

Actuele weersinformatie werkt niet consequent op Toon startscherm

  • 18 augustus 2019
  • 41 reacties
  • 1925 Bekeken

Sinds een paar weken krijg ik op het startscherm van Toon geen actueel weer meer te zien. Ik zie slechts een wolkje met een vraagteken.
UPDATE: opgelost. Ik heb Toon gereset (via de knop aan de onderkant).

41 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
@Yankee

Goed om te horen dat het is opgelost. Ik ga ervan uit de problemen zich niet meer gaan voordoen. We horen het anders graag 💪🏽.

Ik wens je alvast een fijn weekend!

Groet. Urgel
Ik had net de Toon gereset en het vraagteken is weg en de App werkt ook weer gewoon
, nu hopen dat het zo blijft..
Reputatie 7
Badge +2
Goedemorgen @Yankee

Welkom op het Eneco forum 😀. We helpen je via deze weg graag verder met je probleem op Toon en de app. Ik denk zelf niet dat je probleem volledig relateert aan het probleem besproken in dit topic. Mede doordat je een vraagteken ziet i.c.m. lege schermen in de app.

Heb je Toon al voorzien van een harde reset door de ketelmodule 30 seconden stroomloos te maken?

Groet. Urgel
Ik heb ook een vraagteken in een wolkje en krijg geen gegevens op veel schermen in de Toon app.
Reputatie 7
Badge +6
@DennisTuitel

Heb je dit ook wanneer je het weerstation wijzigt? Wanneer je Toon opnieuw opstart heeft dit enig effect?

Groet,

Folkert
Is er al een oplossing voor het probleem ? In wolkje ????
Reputatie 3
Badge +3
Ook hier geen ? meer gezien.
Nu het weer nog wat actueler.
Al 3 kwartier donker maar toch nog een zonnetje.
Bij mij gaat het nou goed met de weer applicatie, geen ? meer
Reputatie 3
Badge +3
Hier start hij nu snel en goed op!
Reputatie 7
Badge +2
@Allen,

Gisteren hebben we de weer applicatie op Toon herstart. We gaan ervan uit dat er hierdoor geen problemen meer zijn. Willen jullie bevestigen of de herstart aan jullie kant heeft geholpen?

Groet. Urgel
Reputatie 7
Badge +2
@Allen,

Het probleem met de weer applicatie heeft onze aandacht. Hier hebben we intern een melding van gemaakt. Hier zal echter pas aankomende week een reactie op komen. Onze excuses voor het ongemak.

Groet. Urgel
En dat het bij Toon®️ gebruikers wat minder opvalt, komt omdat de “weersfunctie” bij sommige (ik zelf ook) geen meerwaarde heeft en weinig of niet gebruikt wordt.

Let op: ik houd geen pleidooi voor verwijdering van Toon®️; de ervaring op het forum leert dat er toch nog voldoende voorstanders van deze uitbreiding zijn.
Badge

Heeft dit niet gewoon met hetzelfde probleem te maken als de verbinding met de app die steeds wegvalt? Ik heb in ieder geval beide problemen.Helemaal juist; ik trek dezelfde conclusie!

Bij mij ook beide problemen

Heeft dit niet gewoon met hetzelfde probleem te maken als de verbinding met de app die steeds wegvalt? Ik heb in ieder geval beide problemen.
Helemaal juist; ik trek dezelfde conclusie!
Badge
Heeft dit niet gewoon met hetzelfde probleem te maken als de verbinding met de app die steeds wegvalt? Ik heb in ieder geval beide problemen.
Reputatie 5
Badge
Hier ook het probleem. Nu doe ik eigenlijk niks met het weer op toon, dus hoe lang of hoe vaak dit speelt weet ik niet.

Ps externe toegang staat aan
Hier ook, grotendeels van de dag heb ik een wolkje met ?, als ik erop klikt blijft de radar beeld van buienradar wel bewegen maar voor de rest geen gegevens. Toon geeft altijd aan dat verboden is met de service center.
Reputatie 3
Badge +3
Wolk met ? weer in beeld.
07-09-2019 om 16:20
Geen zachte reset gegeven, zal nu kijken of hij vanzelf weer weg gaat.

........en je hoor, nu 16:57 ? weer weg.
Reputatie 6
Badge +2
@RVo

Als je je klantnummer toevoegt aan je profiel en de externe toegang aan zet dan meld ik het bij de softwarebeheerders.

Groeten Chantal
Reputatie 3
Badge +3
Ook hier staat de externe toegang aan!
Hier hetzelfde probleem. Wolkje met vraagteken. Buienradar wel bereikbaar maar geen actuele temperatuur. Lijkt willekeurig over de dag re gebeuren. Lost zich ook weer op maar blijft terugkomen Rest van Toon heeft geen invloed.

Waarschijnlijk sinds laatste update, daarvoor geen last gehad. Roll-back ?
Hij staat vanaf nu aan @TinaC. Bedankt
Reputatie 6
Badge +1
@Berny

Hoe meer voorbeelden hoe beter. Ik ga het doorgeven aan de softwarebeheerders zodat zij kunnen uitzoeken wat de oorzaak is. Wil je de externe toegang hiervoor aanzetten via Toon Support?

Alvast bedankt.

Groeten, Tina
Bij mij gebeurt hetzelfde al een paar weken. Het is een random probleem, nu heb ik geen weerbericht en ineens zonder dat ik er wat aan doe is het weer terug. Andere weerstation of resetten helpt niet.
Reputatie 2
Badge +3
@Wimmer23

Ook voor jou zoeken wij graag uit wat de oorzaak is. Ik breng de softwarebeheerders hiervan op de hoogte. Kan je de externe toegang op Toon aanzetten voor ons> Via Menu > Toon Support.

Zodra we wat weten hoor je het van ons via dit topic.

Groeten, Tina

Staat aan/open...
Groet Willem

Reageer