Aanvraag nieuwe inleerproces toon | Eneco Community
vraag

Aanvraag nieuwe inleerproces toon

• 25 januari 2019
  • 58 reacties
  • 995 Bekeken

Toon eerste bericht

58 Reacties

Hoi @Folkert het probleem bestaat al vanaf december 2018, echter vanaf medio Januari is toon helemaal het spoor bijster. Eerst wou hij niet uit en werdt het 2.1graad warmer. Nu met nieuwe inleer haalt toon zijn temp niet. Laat staan dat hij gaat opwarmen voor ingestelde tijdstip. (Zie video’s)

Dus het is niet iets van de afgelopen (mooie dagen) maar ook bij het koude weer van dec/jan

Aanvraag 18 wordt 18.4 (aanvaadbaar)
toon houd wel op temperatuur
aanvraag 19 wordt 18.5 (onaanvaadbaar) toon geeft geen opdracht om te verwarmen zelfs niet bij overschakelen programma)
Aanvraag 19.5 wordt 19.1 (onaanvaadbaar) toon geeft geen opdracht om te verwarmen zelfs niet bij overschakelen programma

temp. Handmatig hoger zetten helpt niet. Toon geeft geen opdracht.

3wkn inleeren heeft dus niet geholpen.

graag alsnog een oplossing bieden, anders gaat toon er over 2wkn eruit

ps: ligt niet asn de cv. Deze is onlangs hierop gecheckt
Reputatie 7
Badge +6
@mpleizr

Wij hebben van onze kant geen oplossing hierin voor je. De temperaturen blijven binnen de marges. Toon blijft inleren op je situatie, en dat de temperatuur meer schommelde, de laatste twee dagen is een feit, maar dit kan ook aan externe factoren liggen, en deze bleven binnen de marges. Zoals ik al aangeef lijkt het vandaag beter te gaan, dan de afgelopen dagen. Ik wil je vriendelijk verzoeken het nog even af te wachten. Mocht je besluiten dat Toon niet meer voor je werkt vinden we dat zeer jammer, maar deze keuze ligt uiteindelijk bij jou.
@Folkert nogmaals het is niet iets van de laatste 2 dagen. Medio december speelt dit probleem al. Echter na nieuwe inleer is toon helemaal van slag.

Zie https://forum.eneco.nl/storingen-en-oplossingen-112/aanvraag-nieuwe-inleerproces-toon-20698#post210976

Graag zorgen dat toon opnieuw weer gaat inleren vanuit jullie zijde. Wordt er niets aan gedaan dan gaat toon hier na 7jaren van de muur alsook mijn contract.
Reputatie 7
Badge +6
@mpleizr

Ik heb het verzoek voor je gedaan, zoals eerder gezegd verwachten we nu niet dat dit verbetering gaat brengen.
@Folkert laat het nieuwe inleerproces maar even onhold. Er wordt binnenkort contact opgenomen door een monteur om ea telf na te lopen. Lijkt toch iets meet aam de hand te zijn
Probeer er grafiekjes van te maken (kolom A horizontaal tegen kolom B verticaal). Geeft je temperatuurverloop en setpointverloop over 30 dagen. Bij de start van het "inleerproces" zou de respons van de ketel (= opwarmsnelheid) behoorlijk anders moeten zijn dan verderop in het proces.

Eventueel kun je van kolom A het eerste element (A1) aftrekken. dan krijg je de relatieve tijd van de laatste dertig dagen (in seconden).

Als je er niet uitkomt wil ik het wel voor je doen (geen idee hoe computervaardig je bent, dus wees niet beledigd als je een ervaren ICT-er of zo bent 🙂 ).

@FireChief ben er nog niet aan toegekomen. Vanaf morgen ben ik komende weken afwezig. Er lijkt toch iets niet goed te gaan waarbij er extern verder naar gekeken gaat worden
Reputatie 6
Badge +3
Geeft niks. Ik zag je andere post van vandaag. Succes gewenst bij je revalidatie.
Dank je @FireChief

Reageer