Aanvraag nieuwe inleerproces toon | Eneco Community
vraag

Aanvraag nieuwe inleerproces toon

• 25 januari 2019
  • 58 reacties
  • 995 Bekeken

Beste @Vincent Is het mogelijk om mijn toon opnieuw te laten inleren. Sinds de laatste update heeft toon al 2x een zwart scherm gehad en gaat nu al een week niet meer uit. Programma staat op 19.5 en schakeld pas uit bij 22.1 graden. En dat is een verschil van 2.1 gr wat buiten de gewenste afwijking ligt. Voor de update werkte het wel correct

heb zelf al diverse resets uitgevoerd zonder succes. Ook cs heeft meegedacht maar wil geen nieuwe inleer instellen

bij eerdere problemen hielp een nieuwe inleerproces perfect.

alvast dank

58 Reacties

Reputatie 6
Badge +1
@mpleizr

Ik ga het verzoek indienen bij de softwarebeheerders. Bedankt voor het aanzetten van de externe toegang. Mocht er een andere oplossing zijn dan geef ik dat aan je door.

Fijn weekend alvast.

Tina
Alvast dank @TinaC voor de snelle service. Hoor graag wat er uitkomt.

eveneens een goed weekend toegewenst

groet
Mark
Reputatie 7
Badge +2
Goedemorgen @mpleizr

Er is een reactie terug van de softwarebeheerders en die hebben geconstateerd dat de situatie, sinds de update naar 5.0.4., er netjes uit ziet en de room temp niet boven de 20,5 is gekomen. Wil je bevestigen of jij dit ook zo hebt ervaren of niet? We horen het graag.

Groet, Urgel
Hou @Urgel dank voor de terugkoppeling. Helaas moet ik constateren dat dit niet het geval is. Na de recente update wou toon niet meer uit. Dwz de cv werdt door toon aangestuurd om op 10:00 op 19.0 te zijn. Deze werdt al vaak om 10:15 al gehaald. Zowel op het scherm als interne meter toon. Vanaf de update begon toon niet meer met stoppen en bleef doorstoken de gehele dag. Temp. Instellingen werden inderdaad gehaald, maar temp liep op in de woning doordat toon niet de opdracht gaf dat de gewenste temp behaald was. Resultaat. Gemiddeld 1.5gr hoger dan gewenst en de cv de hele dag brande.

op toon heb ik de stand oo weg gezet (18gr) maar ook dan bleef toon gewoon doorstoken.

normaal gesproken klaag ik hier niet zo snel over, maar begint nu zo langzaamaan wel een probleem voor mij te worden

heb afgelopen week 3x contact gezocht met toon support en zelf diverse harde resets gedaan.

Uiteindelijk kwamen we erachter dat toon pas uitschakeld bij een correctie van + 2.1gr. Normaal heb ik de correctie op 0 staan.

verder heeft toon al 2x op zwart gestaan, lag zonoptoon er 2x uit en diverse problemen ondevonden met meteradapters.

stuur foto’s mee van dinsdagavond na de 2x zwarte scherm, en hoe toon die avond reageerde

Reputatie 7
Badge +2
@mpleizr

Ik had gehoopt op succes, maar zo te zien hebben we te vroeg gejuicht 😥. Ik geef het meteen door aan de softwarebeheerders. Bij een reactie hoor je het meteen.

Groet, Urgel
Is goed @Urgel hoor dan wel weer wat er uit komt.

Even wat gegevens over mijn toon instellingen en aanvoer cv

op toon staat deze op handmatig met een aanvoer van 58gr(max 2uur)

op cv staat eveneens de aanvoer op 58gr. Bij vol vermogen bij de 1e start wordt dit keurig gehaald en moduleerd terug tot de minimale aanvoer van 40gr. Wat in mijn woning ruim voldoende is om op temp. te komen (houden)
Reputatie 7
Badge +2
@mpleizr

Dank voor de extra informatie. Ik heb het allemaal doorgegeven. Ik verwacht dat we spoedig een reactie voor je hebben.

Groet, Urgel
oke, dank je. @Urgel

Ik ga van het weekend nog 1 ding zelf proberen wat in het verleden geholpen bij toon1. Maar hier heb ik de buurman weer even nodig die naar boven kan om de adapter te ressetten.

idee is dat ik de correctie van 0 op toon naar 1.5 gr breng en dan een reset uitvoer. Nadat toon opgestart is ga ik stapsgewijs deze correctie weer terugbrengen naar 0. Als dit proces correct gaat zou toon weer de juiste temp moeten aanhouden. Kost ongeveer een dag of 2.

laat maandag even weten hoe dit gegaan is
Reputatie 7
Badge +2
Dat klinkt als een idee @mpleizr

Goed dat je dit wil proberen, super! Ik ben benieuwd naar de uitkomst. Wij zullen in ieder geval vanuit onze kant ook onderzoeken wat de oplossing hiervoor kan zijn.

Groet, Urgel
Maar hier heb ik de buurman weer even nodig die naar boven kan om de adapter te ressetten.

Hoi Mark,@mpleizr

Juist in jouw situatie moet je toch de WiFi slimme stekker van Coolcam ff uit China laten komen.
Ik zag dat die nu voor rond de €8 te koop is.
Je hebt al TuyaSmart App ook via Google Home dus ff roepen en Toon®️ is gereset, toch?😀😳
Hoi Ton @Brandje ik heb er al wel een coolcam tussen zitten, echter heeft deze net als een eerdere stekker beneden het probleem dat bij het aan/uit schakelen de stroom er gewoon opblijft?.

Heb al wel een wifi stekker liggen maar nog niet aangedacht om deze even om te wisselen. Die enkele keer dat ik een probleem met toon/cv ondervind is klein.

bedankt voor je tip 🙂
Hoi @Urgel
ff een update hoe het er nu voor staat. Na de desbetreffende handeling, en het stapsgewijs corrigeren heeft toon gisteren weer normaal gedraaid.

Helaas ging het vanmorgen opnieuw mis. Toon schakelt wederom niet uit. Heb zelf maar weer een harde reset gedaan. Nadat toon weer opgestart was stond ineens de juiste temp in beeld en schakelde toon wel weer in, maar naar een zeer korte tijd weer uit, dus dat lijkt voor nu weer goed te gaan.

even afwachten hoe het de rest van de dag gaat
Reputatie 6
Badge +1
@mpleizr

Bedankt voor de update. Ik koppel het terug voor nader onderzoek. Hou ons op de hoogte.

Tina
Update:
Toon lijkt nu weer goed de ketel aan te sturen en tijdig te stoppen dus lijkt mijn beproefde manier wederom te helpen. Wel loop ik nu tegen een ander probleem aan betreffende zonmodule.

Sinds de vastlopers op toon lijkt zonoptoon ook de weg kwijt te zijn. Nu al een week lang blijft ook mijn zonnepanelen op 0 staan, maar stroomverbruik laat hij wel zien met aftrek opbrengst pv?. Heb de sensor al eens opnieuw (met toegestuurde) nieuwe houders op de meter geplakt echter zonder succes. Hij zit er goed op dat kan het probleem niet zijn. Haal ik de sensor even uit de houder en druk hem weer vast blijft hij niets doorgeven. Haal ik vervolgens het stekkertje uit de sensor en plaatste deze dan weer terug dan komt de opbrengst wel zichtbaar?. En blijft dan ook gewoon werken?. Dit herhaald zich nu al een week
Reputatie 7
Badge +6
@mpleizr

Dank voor het doorgeven. Ik zie dat de productie gisteren en vandaag wel goed doorkomt. Mocht je weer problemen hiermee ervaren dan hoor ik het graag.
Dank @Folkert zowel gister als vanmorgen moest ik de sensorstekier eruit halen daar toon dit niet liet zien terwijl er wel opbrengst is.

Foto is van vanmorgen Hier zie je dat er eerst wel opbrengst is en daarna stopt hij. Hij doet het pas weer als ik bovenstaand toepas.

ook zie ik dat sluipverbruik op 0 staat?. Daarnaast merkte ik dat het verbruik van mijn vastwasser(slimme stekker) die gisteren heeft gedraaid wordt toegepast op maandag?.

Reputatie 7
Badge +6
@mpleizr

Heb je toen ook de meetmodule minimaal een halve minuut van de stroom gehaald? Mocht het weer voorkomen, wil je dat dan ook proberen, dan kunnen we in ieder geval het een en ander uitsluiten.
Hoi @Folkert ja dat heb ik bij elke storing als eerste gedaan zonder succes. Hierdoor geeft toon een - teken bij verbruik en pv. Alleen resultaat door stekker op de sensor even los te halen.

Hierdoor triggert de meetmodule en wordt het weer zichtbaar op toon. Het opnieuw koppelen heeft ook geen succes gehad.
Reputatie 7
Badge +6
@mpleizr

Dan raad ik je aan om even te bellen met 088 – 895 59 59,zodat een van mijn collega's een monteur voor je kan regelen. Helaas kan ik dit niet voor je regelen op dit moment.
Gaan we dat even doen @Folkert .
Probleem met zonoptoon is opgelost. Helaas het doorstoken niet.

toch graag een nieuwe inleercurve laten starten zoals eerder besproken.

Reputatie 6
Badge +2
@mpleizr

Bedankt voor je reactie. Het verzoek ligt nu bij de softwarebeheerders.

Groeten Chantal
Top! Dank je @ChantalS
Reset inmiddels uitgevoerd, echter nog steeds probleem dat hij niet uitgaat

Reputatie 6
Badge +1
@mpleizr

Het inleerprogramma is herstart. Wij adviseren jou om de komende 3 weken een programma aan te houden zonder handmatige wijzigingen. Ook willen we je met klem vragen de display NIET te herstarten op het moment dat je denkt dat Toon onnodig aan het stoken is. Door de reset moet de temperatuursensor namelijk opnieuw kalibreren met als gevolg dat de temperatuurmeting na het opstarten niet correct is (te hoog). Toon reageert hierop door de aanvoertemperatuur van de ketel van bijvoorbeeld 80 graden naar 30 graden te zetten. Vervolgens is er een snelle daling te zien in de gemeten temperatuur. Het gaat hier niet om een echte daling in de temperatuur maar is het gevolg van de kalibratie van de thermometer.

Groeten,
Tina

Reageer