aansluitingen in groepenkast | Eneco Community
vraag

aansluitingen in groepenkast

Badge
Onlangs is er een nieuwe groepenkast geplaatst waarin alle onderdelen van de aansluiting voor de zonnepanelen zitten. Dus de Kwh meter voor zon op toon op de slimme meter, alsmede de zekering en de aardlekschakelaar.
Helaas werkt de teruglevering niet meer. Waarschijnlijk iets verkeerd aangesloten.
Heeft iemand een "aansluitschema"?
Of moet er iets opnieuw opgestart? Alle voeding is er af geweest.

8 Reacties

Reputatie 4
Badge +2
Zeer waarschijnlijk is de kWh meter verkeerd om aangesloten. Fase in en fase uit dus omdraaien.
Badge
Hoi,

volgens mij zit alles goed aangesloten maar werkt het nog steeds niet.
Heeft iemand een tekening van aansluiting Kwh meter?
Dus welke draad van omvormer waar? en welke naar installatie en aardlek?
Reputatie 4
Badge +2
Ik weet niet van een tekening en heb hem ook nog niet op de forum voorbij zien komen.
Belangrijk is de richting van de L-in en L-out (aansluiting 1 en 3 op de inepro kWh meter). Hoe heb jij die nu aangesloten?

Het is in ieder geval een paar keer vaker voorgekomen dat die verkeerd om zat. Bij omdraaien ging het wel werken.

Theoretisch zou je verwachten dat de omvormer op L-in zit (aansluiting 1) en de installatie/aardlek dan op L-out (aansluiting 3). Maar bij de Inepro heb ik daar twijfels over omdat deze beide kanten op kan meten en afhankelijk van z'n instellling het ledje laat knipper op productie of verbruik. Gewoon even omdraaien zoals je het nu hebt dus (kan ook geen kwaad)
Badge
Hoi,

Fasedraad van de omvormer zat op 1 en is nu op 3 aangesloten.
Op dit moment geen productie, dus kan niet controleren.
Reputatie 4
Badge +2
Ok ik ben benieuwd. Je kan uiteraard ook aan het ledje op de kwh meter zie of ie de productie meet (als de zon schijnt.. gaat niet echt met dit weer de laatste dagen).
Badge
Prima productie vandaag, heb ook Toon nog een keer opnieuw opgestart en rode ledje knippert als een gek!
Mijn idee: Alles werkt weer.
Bedankt voor de info!
Reputatie 4
Badge +2
Mooi dat het weer werkt! Voor de volledigheid, je hebt dus nu de fasedraad van de omvormer op 3 en de fasedraad naar de installatautomaat/aardlek/rest van de meterkast op 1?
Dat bevestigd dat dat de Inepro Pro1 van ZonopToon zo zijn geconfigureerd dat ze productie tonen op de pulse led en niet verbruik (en hoef je hem dus niet 'andersom' aan te sluiten zoals je zou verwachten)
Badge
Ja, inderdaad. Zo is het!

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen