Aankondiging van onderhoud: dinsdag 14 maart | Eneco Community

Aankondiging van onderhoud: dinsdag 14 maart

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

70 Reacties

Badge
Ik heb gewoon verbinding met het sc.
Nogmaals, dit is een veelvoorkomend en terukerend probleem. Diverse malem gemeld bij Eneco, maar ze doen er niets aan of reageren niet eens.

Resets, stekkers eruit, modem/router resetten, niets helpt.
Ik heb gewoon verbinding met het sc.
Nogmaals, dit is een veelvoorkomend en terukerend probleem. Diverse malem gemeld bij Eneco, maar ze doen er niets aan of reageren niet eens.

Resets, stekkers eruit, modem/router resetten, niets helpt.

Hoi Brummel,

Heb je de reactie van Eva gezien voor jouw met de verwijzing?
Ik zou daar de gevraagde gegevens plaatsen dan kan jouw issue ook aangepakt worden.
Badge
Had het gelezen Brandje. Maar zoals je kan lezen, mijn Toon is verbonden met SC, resetten an alle apparatuur helpt niet. Maar ik zal mijn probleem erbij zetten (nogmaals) en hoop dat Eneco er nu serieus naar kijkt. Afgelopen jaar soms wekelijks in het weekend geen vergelijk, dan weer een poosje wel....enz enz enz
Reputatie 7
Badge +6
@Allen

Ik zie de vraag een aantal keren voorbij komen wat er exact is gedaan tijdens het onderhoud van afgelopen dinsdag. Hieronder een korte beschrijving van de belangrijkste punten.

Op 14 maart hebben we een gloednieuw Service Center in gebruik genomen. Dit Service Center draait niet meer in ons eigen datacenter, maar in de cloud van Amazon. We verwachten hierdoor een aantal grote verbeteringen voor jullie:

- Stabielere verbindingen van zowel Toon als de mobiele apps
- Nooit meer last van falende hardware
- Toon is sneller terug online na een netwerk storing of onderhoud van je internetprovider
- Een acceptatie omgeving die exact gelijk is aan productie waardoor minder bugs op productie
- Geen verstoringen meer tijdens het installeren van nieuwe versies van het Service Center
@Allen

Ik zie de vraag een aantal keren voorbij komen wat er exact is gedaan tijdens het onderhoud van afgelopen dinsdag. Hieronder een korte beschrijving van de belangrijkste punten.

Op 14 maart hebben we een gloednieuw Service Center in gebruik genomen. Dit Service Center draait niet meer in ons eigen datacenter, maar in de cloud van Amazon. We verwachten hierdoor een aantal grote verbeteringen voor jullie:

- Toon is sneller terug online na een netwerk storing of onderhoud van je internetprovider
- Een acceptatie omgeving die exact gelijk is aan productie waardoor minder bugs op productie
- Geen verstoringen meer tijdens het installeren van nieuwe versies van het Service Center

Hoi Folkert,

Bedankt voor de verduidelijking van deze migratie!
Badge +5
Op dinsdag 14 maart tussen 09.30 en 16.00 uur vindt er grootschalig onderhoud plaats op het netwerk van Toon. Deze werkzaamheden dragen bij aan een stabiel Toon netwerk.

Tijdelijk geen verbinding met de Toon-apps

Het kan zijn dat je tijdens de onderhoudsperiode tijdelijk geen verbinding kunt maken met de Toon-app voor mobiel en tablet.

• Ook wordt de weers- en verkeersinformatie op Toon voor een korte periode niet bijgewerkt.
  • Het updaten van Toon is tijdens de werkzaamheden niet mogelijk, omdat er geen verbinding is met het netwerk.
  • Ook vragen we je om geen fabrieksherstel uit te voeren. Toon maakt automatische weer verbinding zodra de werkzaamheden zijn afgerond. Je hoeft dus ook niet thuis te blijven of enige acties uit te voeren op Toon gedurende dit onderhoud.
  • De thermostaat- en inzichtfuncties van Toon blijven gewoon werken zoals je gewend bent.

Tijdelijk geen notificaties van slimme rookmelders:

Let op: tussen 09.30 en 16.00 uur kunnen de notificaties van slimme rookmelders via de Toon-app, sms of voice-call, gedurende een korte periode uitgeschakeld zijn. De rookmelders zelf blijven volledig functioneren en geven een luid alarmsignaal af indien er rookontwikkeling plaatsvindt.

Wij hopen op je begrip voor de geplande werkzaamheden. Onze excuses voor het ongemak. Via dit forumtopic houden we je zo goed mogelijk op de hoogte van de voortgang.

Update
De geplande werkzaamheden op het Toon netwerk zijn succesvol afgerond om 16.00 uur.

Je kunt weer:
• Van de Toon-app gebruik maken zoals je gewend bent.
• Actuele weers- en verkeersinformatie inzien op Toon.
• Een software update of fabrieksherstel uitvoeren op Toon.
• Slimme rookmelder notificaties ontvangen via de Toon-app, sms of voice-call.

Bedankt voor je begrip.

Update:

Bedankt voor je terugkoppeling Folkert! Er is nu al meer rust op het forum, wat een verademing!
@Allen

Bovenstaande gaat alleen op indien je een verbinding hebt met het SC. -- tot nu toe werkt mijn verbinding sinds deze overgang van server niet meer.... Vlgs. de Service dienst hebben veel meer mensen last van dit euvel en ligt het probleem indien de mensen wel een Internet verbinding hebben helemaal bij Eneco .... Vlgs. zeggen zouden verbindingen worden hersteld zonder verdere akties door de gebruiker, als ketel modules - modem van stroom halen, Toon restarten ed., maar zelf nog niets gezien ....
Reputatie 7
Badge +4
@FGA.Kreijen

Dit probleem is inmiddels bekend bij ons. Wellicht handig om dit topic even door te lezen en in de gaten te houden: https://forum.eneco.nl/storingen-problemen-112/storing-toon-15-03-2017-13922
@FGA.Kreijen

Dit probleem is inmiddels bekend bij ons. Wellicht handig om dit topic even door te lezen en in de gaten te houden: https://forum.eneco.nl/storingen-problemen-112/storing-toon-15-03-2017-13922

Al de omscheven acties diverese malen uitgevoerd ; zie mijn bericht op het boevenstaande topic een paar dagen geleden / hier onder herhaald -- vlgs. de Eneco service desk ligt het probleem geheel bij / aan Eneco.....:

Nog steeds geen verbinding met Eneco -- inmiddels weer div. malen ketel module en router van stroom gehaald -
maar geen verbinding met service center:

Internet provider = Tele2
modem / router is Davolink DV2020
software versie: 3.7.9
Reputatie 3
Badge +1
Nog steeds werkt web versie van toon op afstand niet
Nog steeds werkt web versie van toon op afstand niet

En gaat ook niet meer werken is vanmiddag door een moderator bekend gemaakt.
Zie de andere topic's
ik krijg via mijn mobiletelefoon code 503service unavailable wat kan je hier aan doen en geeft ook alles in het engel weer
en dat is gebeurt nadat ze afgelopen dindsdag werkzaanheden hebben uitgevoerd aan de installatie
en dat is gebeurt nadat ze afgelopen dindsdag werkzaanheden hebben uitgevoerd aan de installatie

Volgens mij bedoel je dat je gebruik maakt van de web-versie Toonopafstand?
Die is buitengebruik gesteld; zie de andere topic's
tot wanneer dan ja via mijn nokia luma maar als ik de code krijg en ik drrukte op refrech dan kon ik wel inloggen maar sinds net doet hij dat ook niet meer. en waarom en hoelang duurt het dat de web versie weer reageert

en hoelang duurt het dat de web versie weer reageert

Lees dit topic even terug.......
Reputatie 3
Badge +1
Ja Brandje maar je vermeld niet WAAR dat staat

Even terug lezen in dit topic, is dat ook al teveel moeite?
Er wordt gevraagd wanneer de web versie het weer gaat doen?
Een paar berichten staat keurig het antwoord van een moderator.
Er wordt vaak maar hup een reactie op een topic gegooid zonder ook maar even terug te lezen............
Reputatie 3
Badge +1

Er wordt vaak maar hup een reactie op een topic gegooid zonder ook maar even terug te lezen............

Je bent weer het bloed onder mensen hun nagels vandaan het halen waarom nou soms denk ik dat je een heel ardig mens bent maar soms @#@#@#@#

Je bent weer het bloed onder mensen hun nagels vandaan het halen waarom nou soms denk ik dat je een heel ardig mens bent maar soms @#@#@#@#

Hoi Truus,

Jij kent me langer dan vandaag dus ik vind je nu een beetje overdreven reageren en het woordje "weer" bevalt mij eigenlijk niet......
Ik probeer vaak kort en bondig iemand te helpen; het is het geen kleuterklas toch......

Het zomaar een reactie aan het eind van een topic gooien, is helaas een gegeven en gebeurt erg vaak.
En daar bedoel ik jou niet mee, maar uiteraard dat waar jij op reageerde, dus dat forumlid voor jou dus......
Ik ben nog steeds even aardig zeker bij diegenen die normaal reageren en open staan voor advies e.d.
Het bericht van de moderator inzake het niet meer werken van de web-versie (code 503) heb ik even voor je nagezocht.

https://forum.eneco.nl/storingen-problemen-112/toon-app-toon-op-afstand-na-onderhoud-14-03-17-13919/index1.html#post143710

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen