Aankondiging van onderhoud: dinsdag 14 maart | Eneco Community

Aankondiging van onderhoud: dinsdag 14 maart

Reputatie 7
Badge +6
Op dinsdag 14 maart tussen 09.30 en 16.00 uur vindt er grootschalig onderhoud plaats op het netwerk van Toon. Deze werkzaamheden dragen bij aan een stabiel Toon netwerk.

Tijdelijk geen verbinding met de Toon-apps

Het kan zijn dat je tijdens de onderhoudsperiode tijdelijk geen verbinding kunt maken met de Toon-app voor mobiel en tablet.

• Ook wordt de weers- en verkeersinformatie op Toon voor een korte periode niet bijgewerkt.
  • Het updaten van Toon is tijdens de werkzaamheden niet mogelijk, omdat er geen verbinding is met het netwerk.
  • Ook vragen we je om geen fabrieksherstel uit te voeren. Toon maakt automatische weer verbinding zodra de werkzaamheden zijn afgerond. Je hoeft dus ook niet thuis te blijven of enige acties uit te voeren op Toon gedurende dit onderhoud.
  • De thermostaat- en inzichtfuncties van Toon blijven gewoon werken zoals je gewend bent.

Tijdelijk geen notificaties van slimme rookmelders:

Let op: tussen 09.30 en 16.00 uur kunnen de notificaties van slimme rookmelders via de Toon-app, sms of voice-call, gedurende een korte periode uitgeschakeld zijn. De rookmelders zelf blijven volledig functioneren en geven een luid alarmsignaal af indien er rookontwikkeling plaatsvindt.

Wij hopen op je begrip voor de geplande werkzaamheden. Onze excuses voor het ongemak. Via dit forumtopic houden we je zo goed mogelijk op de hoogte van de voortgang.

Update
De geplande werkzaamheden op het Toon netwerk zijn succesvol afgerond om 16.00 uur.

Je kunt weer:
• Van de Toon-app gebruik maken zoals je gewend bent.
• Actuele weers- en verkeersinformatie inzien op Toon.
• Een software update of fabrieksherstel uitvoeren op Toon.
• Slimme rookmelder notificaties ontvangen via de Toon-app, sms of voice-call.

Bedankt voor je begrip.

Update:

Op 14 maart hebben we een gloednieuw Service Center in gebruik genomen. Dit Service Center draait niet meer in ons eigen datacenter, maar in de cloud van Amazon. We verwachten hierdoor een aantal grote verbeteringen voor jullie:

- Stabielere verbindingen van zowel Toon als de mobiele apps
- Nooit meer last van falende hardware
- Toon is sneller terug online na een netwerk storing of onderhoud van je internetprovider
- Een acceptatie omgeving die exact gelijk is aan productie waardoor minder bugs op productie
- Geen verstoringen meer tijdens het installeren van nieuwe versies van het Service Center

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

70 Reacties

Reputatie 2
Badge +1
Bedankt voor het bericht.
Badge +5
Hi Folkert, ik hoop dat de stabiliteit met sprongen vooruit gaat want dat is zeker nodig.
Bedankt voor je bericht!
Hoi Folkert,

Ik lees nu "grootschalig"!!

Eigenlijk klinkt mij dat als muziek in de oren.
Ik kan mij niet herinneren ooit deze kwalificatie eerder gelezen te hebben.
Pakken jullie het NU zo groots aan dat NU de stabiliteit echt met sprongen vooruit zal gaan?

Nou ik hoop het van ganzer harte!
Goed dat dit wordt aangegeven.
Reputatie 7
Badge +4
@Brandje

Dat is wel de bedoeling, inderdaad 😉
Top!
Ik stel me er veel van voor!
Reputatie 2
Badge
Eindelijk leren ze het bij Eneco. Mooie mail gekregen van ze. Klanten informeren geeft credits, respect, begrip. Duimpje voor Eneco.:D
Dan hoop ik dat daarna de WiFi verbinding het weer goed doet! Sinds Toon bij ons hangt valt iedere keer de WiFi weg. Dat duurt maar hooguit enkele minuten maar gebeurt meerdere keren per dag. Best vervelend als je net via internet aan het werk bent..
Dan hoop ik dat daarna de WiFi verbinding het weer goed doet! Sinds Toon bij ons hangt valt iedere keer de WiFi weg. Dat duurt maar hooguit enkele minuten maar gebeurt meerdere keren per dag. Best vervelend als je net via internet aan het werk bent..

Neem van mij maar aan dat dit topic los staat van jouw onderwerp/probleempje.
Jouw WiFi staat los van de problemen op het Service Center.

Misschien moet je het zoeken in:

-kanaal wijziging
-Toon®️ een statisch IP-adres geven
-een repeater gebruiken
-zijn er andere storende zaken op de 2,4 Ghz, zoals draadloze weerstations, alarminstallatie
-enz
Reputatie 3
Badge
Top dat het nu goed gecommuniceerd worden zowel via mail als hier .

Hopen dat er snel verbetering te merken is.
Ik hoop dat ze nu ook rekening houden met een open haard.
Ik hoop dat ze nu ook rekening houden met een open haard.

Dat kan je vergeten!
Logisch want wat jij wil betreft Toon®️ en dit topic gaat over groot onderhoud op het Service Center.
Kan het zijn dat de toon app nu nog steeds niet werkt?
Na de software update van gisteren, werkt de weers- en verkeers informatie niet meer.
Ook de app (versie 2.6 (525)) werkt niet meer goed, de stroom nu, gas vandaag en stroom vandaag worden niet meer bijgewerkt. Wel de laag eronder (zeg maar je momenteel gebruik) klopt wel.

Heeft dit ook te maken met het aankomende onderhoud dat Toon het nu niet helemaal doet ?
Reputatie 5
Badge +1
Over welke software versie van gisteren heeft u het?
Bij mij is er geen enkele update bekend.
Ik heb gisteravond ook de update gedaan en ook wordt idd het weer niet meer bijgewerkt
Ik heb upgedatet naar versie 3.7.9
Hoe kan dit ???
Reputatie 5
Badge +1
Update naar 3.7.9. is al een paar weken geleden uitgerold.
Sinds donderdag is er een storing dus dit heeft absoluut niets met uw update te maken.
Heb net als u dezelfde storing, dus afwachten tot het opgelost is.
Oke dan is het duidelijk
Deze update staat er bij mij sinds gisteravond pas in Ton !!
Maar we wachten dinsdag wel ff af idd !
Groeten John
Reputatie 5
Badge +1
Graag gedaan, storingen zijn vervelend maar achter de schermen wordt hier volop aan gewerkt. Gewoon geduld hebben, er zijn ergere dingen in het leven dan een app die regelmatig niet werkt zoals het zou moeten werken.
Reputatie 5
Badge +1
Updates worden in fases uitgerold.
Kan zijn dat deze bij u of anderen soms 1 á 2 weken later beschikbaar is, dit om te voorkomen dat de servers roodgloeiend staan, met grote kans op serveruitval, als iedereen tegelijkertijd wil updaten.

Samsung en Apple doen dit ook bij updates van hun besturingssystemen van uw telefoon of tablet, gewoon om te voorkomen dat servers vastlopen en/of geheel niet meer bereikbaar zijn.
Over welke software versie van gisteren heeft u het?
Bij mij is er geen enkele update bekend.

Versie 3.7.9, die ik sinds gisteren 16:04 kon installeren en sindsdien werkt het niet meer goed.
Reputatie 5
Badge +1
Leest u mijn bovenstaande reacties nog even terug, daar staat het antwoord reeds vermeld.
Op dinsdag 14 maart tussen 09.30 en 16.00 uur vindt er grootschalig onderhoud plaats op het netwerk van Toon. Deze werkzaamheden dragen bij aan een stabiel Toon netwerk.

Tijdelijk geen verbinding met de Toon-apps

Het kan zijn dat je tijdens de onderhoudsperiode tijdelijk geen verbinding kunt maken met de Toon-app voor mobiel en tablet.

• Ook wordt de weers- en verkeersinformatie op Toon voor een korte periode niet bijgewerkt.
  • Het updaten van Toon is tijdens de werkzaamheden niet mogelijk, omdat er geen verbinding is met het netwerk.
  • Ook vragen we je om geen fabrieksherstel uit te voeren. Toon maakt automatische weer verbinding zodra de werkzaamheden zijn afgerond. Je hoeft dus ook niet thuis te blijven of enige acties uit te voeren op Toon gedurende dit onderhoud.
  • De thermostaat- en inzichtfuncties van Toon blijven gewoon werken zoals je gewend bent.

Tijdelijk geen notificaties van slimme rookmelders:

Let op: tussen 09.30 en 16.00 uur kunnen de notificaties van slimme rookmelders via de Toon-app, sms of voice-call, gedurende een korte periode uitgeschakeld zijn. De rookmelders zelf blijven volledig functioneren en geven een luid alarmsignaal af indien er rookontwikkeling plaatsvindt.

Wij hopen op je begrip voor de geplande werkzaamheden. Onze excuses voor het ongemak. Via dit forumtopic houden we je zo goed mogelijk op de hoogte van de voortgang.

Heb op toon bericht ontvangen dat er update is. Helaas kan ik bij software de update niet uitvoeren. Hoe kan dat?
Voor diegenen die dit bericht niet hebben gelezen:

Vandaag om 09:30 vindt er grootschalig onderhoud plaats op het netwerk van Toon®️ tot 16:00 uur.

Lees het openingsbericht van dit topic!

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen