5m3 gas per dag volgens Toon | Eneco Community
beantwoord

5m3 gas per dag volgens Toon

• 11 juli 2017
  • 2 reacties
  • 156 Bekeken

Beste Eneco,

Mijn toon geeft aan wat ik elke dag 5m3 gas verbruik. Nou lijkt mij dit nogal stug. Mijn ketel slaat alleen aan als er daadwerkelijk warm water gebruikt wordt (of wanneer de oven aan staat).

Op dit moment heb ik nog domme meters maar mijn Toon is wel al aangesloten op de ketel door jullie monteur. De verwarming staat al weken uit. Wat kan hier de oorzaak van zijn?

Ook zou ik dus een slimme meter voor electra krijgen, deze was ook aangevraagd maar door jullie monteur op nummer 226 ipv 226a. Mijn beneden buren hebben een 1fase meter terwijl ik een 3 fase meter heb. Hierdoor konden ze de nieuwe meter niet plaatsen. Bij wie moet ik nu alsnog zijn voor een nieuwe meter. Aangezien de helft van toon nu nutteloos is maar ik wel betaal voor een abonnement op jullie product.
icon

Beste antwoord door Danielle 12 juli 2017, 08:20

@M. van der Aa,

Leuk je hier op onze Community te zien!
5 m3 is inderdaad veel zonder dat er wat aan staat. Ik verwacht dat de sensor niet goed zit, zoals @Brandje ook al aangeeft, of de gasmeter is ook niet goed. Je kunt het beste wachten op de slimme meters, die nu wel gelukkig goed zijn aangevraagd. Je betaalt nog niet voor het abonnement van Toon, omdat we uiteraard wachten totdat de slimme meters zijn geplaatst.
Het is nog even afwachten totdat je van de netbeheerder verneemt. Zelf contact opnemen met de netbeheerder heeft op dit moment nog geen nut omdat wij juist even moeten wachten op een terugkoppeling van hun, zodat daarna de afspraak pas gemaakt kan worden.

PS Vragen die je in het vervolg hebt over Toon kun je plaatsen op het Toon forum!
Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

2 Reacties

Aangezien Eneco jouw aanvraag natuurlijk al heeft doorgezet aan je Netbeheerder, is het het meest praktische dat je die belt.

Je verbruik zal vermoedelijk ontstaan door een verkeerde positionering van je plaksensor.
Ook kan je proberen je meteradapter in de meterkast even 30 sec stroomloos te maken.
Reputatie 7
Badge +6
@M. van der Aa,

Leuk je hier op onze Community te zien!
5 m3 is inderdaad veel zonder dat er wat aan staat. Ik verwacht dat de sensor niet goed zit, zoals @Brandje ook al aangeeft, of de gasmeter is ook niet goed. Je kunt het beste wachten op de slimme meters, die nu wel gelukkig goed zijn aangevraagd. Je betaalt nog niet voor het abonnement van Toon, omdat we uiteraard wachten totdat de slimme meters zijn geplaatst.
Het is nog even afwachten totdat je van de netbeheerder verneemt. Zelf contact opnemen met de netbeheerder heeft op dit moment nog geen nut omdat wij juist even moeten wachten op een terugkoppeling van hun, zodat daarna de afspraak pas gemaakt kan worden.

PS Vragen die je in het vervolg hebt over Toon kun je plaatsen op het Toon forum!