20 m3 gas per dag normaal? | Eneco Community

20 m3 gas per dag normaal?

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

67 Reacties

Reputatie 7
Badge +7
Dat pennetje moet echt terugveren anders sluit deze de kraan af.
Oké het drukpennetje van de thermostaatkraan.
Het pennetje zal niet defect zijn, eerder het binnenwerk. Vervanging daarvan zijn de kosten niet.
De 3wegklep kan je zelf niet vervangen.
Muradonna,
Als de driewegklep niet volledig omschakelt dan worden de radiatoren ook warm met warmwater vraag. Daar kan je opletten met een koude cv circuit. Heb je gewoon warmwater en verder wordt de cv aanvoer pijp of radiatoren niet warm dan zou ik aannemen dat de driewegklep zijn werk goed doet.
Waarschijnlijk zit jouw probleem in het pennetje van de thermostaatkraan, hij blijft dicht, of bijna dicht. In de verdeler unit heb je daar ergens een ontluchtingsknopje, net zoals aan de zijkanten van de radiatoren bovenin. Daarvoor heb je een vierkant sleuteltje nodig. Loop alle installatie na en vergeet niet om bij de ketel erbij te vullen tot de juiste druk.
Ton van Rijn wrote:

Dat pennetje moet echt terugveren anders sluit deze de kraan af.

@Brandje @Ton van Rijn Oke dus alleen wd 40 erop spuiten gaat dus niet werken ??

@Ton van Rijn Verstopping kan idd verklaren waarom het niet warm wordt. Ik ga de site even bekijken. Tnx
Nee WD 40 is in dit soort zaken een lapmiddel.
Vervangen is de enige remedie.
Berny wrote:

Muradonna,
Als de driewegklep niet volledig omschakelt dan worden de radiatoren ook warm met warmwater vraag. Daar kan je opletten met een koude cv circuit. Heb je gewoon warmwater en verder wordt de cv aanvoer pijp of radiatoren niet warm dan zou ik aannemen dat de driewegklep zijn werk goed doet.
Waarschijnlijk zit jouw probleem in het pennetje van de thermostaatkraan, hij blijft dicht, of bijna dicht. In de verdeler unit heb je daar ergens een ontluchtingsknopje, net zoals aan de zijkanten van de radiatoren bovenin. Daarvoor heb je een vierkant sleuteltje nodig. Loop alle installatie na en vergeet niet om bij de ketel erbij te vullen tot de juiste druk.

Dat sleuteltje hangt boven de unit, heb er een keer aan gedraaid totdat er een klein beetje water uitkwam, wist niet wat ik deed dus heb er niet teveel aan gedraaid, kwam ook geen lucht uit. Ook midden de Grundfoss pomp heb ik licht open gedraaid met een schroevendraaier totdat er water uit kwam. Ik zal de ontluchtingsknopje nu even meer laten druppelen.
Brandje wrote:

Nee WD 40 is in dit soort zaken een lapmiddel.
Vervangen is de enige remedie.

Weet u toevallig een site hiervoor zodat ik dat kan bestellen ?
Zodra je de gegevens even noteert en googelt dan heb je zo suc6.
Muradonna, een driewegklep is in principe niet moeilijk te vervangen, het kan ook het servo motortje dat deze bedient het probleem zijn. Maar moet je wel weten hoe je de cv installatie uit bedrijf en in bedrijf neemt en wat moet je precies vervangen. Anders zou ik daar niet aan beginnen, en daarvoor een cv monteur inschakelen.
En als de installatie toch leeg moet voor de thermostaatkraan, dan kan je ook de 3wegklep meteen doen en de cv circuit doorspoelen.

Kijk bij warmteservice.nl voor een nieuwe Tkraan.
Berny, ik heb de onluchtingsknopje nogmaals open gedraaid.

De Thermostaatstaafje is in orde..hij veert wel terug, er zat maar wat speling in totdat ik hem echt erin ging drukken, dat wist ik nog niet. Maar veert dus wel degelijk terug.

@Brandje De gasverbruik stond op 6,89m3 toen u het vroeg, staat nu op 7,50 m3 met af en toe aanslaan voor de 20 graden. Het schommelt in de woonkamer van 19,5/20.0 graden vandaar.
Nu met dit warme weer heeft onze CV van 10:00 uur tot nu toe 3,1 m³ gas verbruikt.
Als dat staafje wel terug veert zou ik niet tot vervanging over gaan.

De voeler in de vloer kan uiteraard nog wel defect zijn.
Hier ook rond de 19,5/20 met 1,46m3... doe ik nou iets verkeerd?:?
Berny wrote:

Maar jij hebt, denk ik, niet de CV de hele dag aan, toch..............
Ik weet het niet meer heren..denk dat ik warmteservice inschakel zoals me buurtjes met een nieuwe cv-ketel + service. Neem aan dat ze dan gelijk het hoge verbruik en vloerverwarming zullen aanpakken ??

Liander komt ook binnenkort even de gasdruk te meten maar denk niet dat het daaraan ligt.

Ik bedank u allen voor de hulp, mocht ik het oplossen met of zonder nieuwe ketel dan horen jullie het van me. Fijne avond allemaal.
Muradonaa wrote:

Ik weet het niet meer heren..denk dat ik warmteservice inschakel zoals me buurtjes met een nieuwe cv-ketel + service. Neem aan dat ze dan gelijk het hoge verbruik en vloerverwarming zullen aanpakken ??

Liander komt ook binnenkort even de gasdruk te meten maar denk niet dat het daaraan ligt.

Ik bedank u allen voor de hulp, mocht ik het oplossen met of zonder nieuwe ketel dan horen jullie het van me. Fijne avond allemaal.

Graag gedaan!
Suc6 met je keuze.
Brandje wrote:

Berny wrote:

Maar jij hebt, denk ik, niet de CV de hele dag aan, toch..............

Brandje, hij staat met nachtverlaging op 18 en comfort op 19, en er is leven in huis over dag. El Niño zorgt dat de cv niet de hele dag aan staat.:D
Muradonna, als je toch voor een nieuwe cv ketel gaat, Atag komt dit jaar met nieuw spul in de VSK, Jaarbeurs Utrecht op 5 Februari. Kijk in de Uk site van Atag voor de nieuwe iC series, daar zijn ze al beschikbaar. Succes 🙂

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen