0,5 graden verschil omgevingstemperatuur bij wisselen van program | Eneco Community

0,5 graden verschil omgevingstemperatuur bij wisselen van program

• 28 november 2013
  • 6 reacties
  • 321 Bekeken

Temperatuur:
Had al veel gelezen over temperatuursverschillen en was op het ergste voorbereid. Toon verwarmde bij mij inderdaad eerst teveel. Maar, dat is natuurlijk best te begrijpen. Toon weet nog niet meteen hoe snel je huis opwarmt, maar ook weet hij nog niet hoe lang je radiatoren warmte blijven afgeven nadat de ketel is gestopt. Allemaal zaken waar Toon mee om moet leren gaan.

Toch iets raars wat niet anders kan zijn als een software fout en dat is hetvolgende:

Situatie:
De Toon staat in "rust" op stand Thuis: 19 graden. Ketel is uit, temperatuur omgeving 19 graden.
Actie:
Zet Toon op ander programma, bv Comfort, of Weg.
Reactie:
De gemeten omgevingstemperatuur stijgt per direct met 0,5 graden. (dus, klik op ander programma, direct is de gemeten omgeving 19,5)
Actie:
Zet Toon weer op Thuis:
Reactie:
Toon geeft Direct weer aan dat het 19 graden is.

Dit is natuurlijk niet goed, en zette bij mij direct vraagtekens neer bij de gemeten temperatuur. Het kan natuurlijk goed zijn dat hier een verklaring voor is onder de kap van Toon. Mijn opmerking dan  is, laat het dan ook onder de kap van Toon, want het is namelijk onmogelijk dat de Omgevingstemperatuur door het drukken op een programma direct 0,5 graden stijgt en bij het terugzetten direct weer 0,5 daalt.

Extra Info:
Dit is ook te zien wanneer ik via Toon op afstand de temperatuur bekijk en ook van programma wissel via de app.

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

6 Reacties

Zoals eerder gemeld, misschien exemplarisch voor jou.
Bij mijn serie heb ik de test gedaan en er is geen enkele wijziging in huiskamertemperatuur die Toon aangeeft!
Dus een softwarefout lijkt mij uitgesloten.
Zoals eerder gemeld, misschien exemplarisch voor jou.
Bij mijn serie heb ik de test gedaan en er is geen enkele wijziging in huiskamertemperatuur die Toon aangeeft!
Dus een softwarefout lijkt mij uitgesloten.

Exact om die reden denk ik juist wel aan een softwarefout. Ik zou het nog gekker vinden wanneer dit aan de hardware ligt.

Ik zal mijn versie gegevens vanavond erbij zetten wanneer ik weer thuis ben.
Als het een software fout zou zijn, zou ik dezelfde 0,5 verspringing krijgen en dat heb ik getest!
Wel kan de huidige versie misschien anders omgaan met de verschillende typenrs.
Ik zou dan ook je toegang aanzetten en jouw Toon door de experts laten inzien, toch................
Reputatie 7
Badge +6
@W.Jonker

Toon rondt de temperatuur af op 0.5 graden. As je kijkt via menu-meer-systeem-verwarming correctie temperatuurmeting en dan wijzigen, zie je wel de temperatuur op 1 cijfer achter de komma nauwkeurig. Je zou daar kunnen kijken of de temperatuur niet toevallig rond een punt ligt waardoor de temperatuur in plaats van naar boven naar beneden wordt afgerond(19.2 of 19.3 graden).
Ik zou mijn productversie nog even melden:

6500-1102-xxxx

En Folkert z'n afrondingsverhaal kan uiteraard ook meespelen, toen ik de test deed heb ik daar niet opgelet.
Net de test weer even gedaan.
De temperatuur was 19,1 grd en 1 keer ging Toon naar 19,5, dus ik dacht aiiiiiiiiiiiiiiii
Maar toen ik de test weer deed gebeurde het niet weer, Toon bleef op 19,0 staan.
Kijk ik bij systeem en bij wijzing temperatuur was de tempratuur net van 19,1 naar 19,0 gegaan.

Dus voorlopig geef ik Folkert gelijk!
En is er dus niets aan de hand.