Zon op Toon wordt niet goed weer gegeven | Eneco Community

Zon op Toon wordt niet goed weer gegeven

Badge
  • Reageert regelmatig (level 9)
  • 9 reacties
Zon wordt niet weergegeven op de Toon zelf, maar komt wel binnen in de Mijn eneco omgeving. Dus alles werkt goed. Na resetten werkt alles wel weer een tijdje goed, maar naar verloop van tijd, niet meer. Meteradapter is reeds uitgewisseld. Ton Zon is geinstalleerd in Mei 2018 voor 99 euro en garantie lijkt mij op zijn plaats, maar nu ligt er een voorstel om het scherm te wisselen voor 275 inc kosten van de monteur. a 99/hr Ik ben hier niet blij mee. Ik lees nu soortgelijke klachten op het forum. Lizzy87, marm. Heeft iemand een antwoord voor mij ?

8 Reacties

Ik denk dat je het hebt over een huidige Toon1, die kennelijk op z'n teentjes loopt.
En nu wordt je voorgesteld om een Toon2 te nemen?
Reputatie 7
Badge +6
@Rens

Ik zie dat een collega een monteur heeft ingeschakeld. Is deze al bij je langs geweest? Wanneer er een display moet worden vervangen dan kost je dat 145 euro, maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat dit nodig is met het issue wat er bij jou speelt.
Badge
IK ben gister gebeld, om een afspraak te plannen voor a.s. vrijdag. Het telefoontje kwam me eventjes niet uit ivm ziekenhuis bezoek, Ze zouden me later op de dag terugbellen en overleggen omdat ik het bij voorbaat niet eens ben met de kosten die nu ineens tevoorschijn komen om Toon Zon aan de praat te krijgen, maar dat heeft guidion niet gedaan. Het probleem loopt al veel te lang. Als het werkelijk zoveel geld gaat kosten dan kan ik er beter 1 op marktplaats kopen. 275 euro hadden ze mij verteld en 99 per uur. dus ja, Rekeningen afschrijven gaat vaak heel snel, en daartegen kan je meestal niets doen. En rechtszaken vind ik vervelend, en vaak kansloos.
Badge
Momenteel werkt Toon zon wel weer trouwens. Ik weet niet of jullie iets aangepast hebben ? Ik heb gister wel weer de opnemer die de opgewekte energie registreerd opnieuw bevestigd (hoewel de registratie goed binnenkwam in de mijn eneco omgeving) Maar het geeft de burger wel weer moed.
Reputatie 7
Badge +6
@Rens

Je kunt rustig een afspraak inplannen, de monteur gaat jouw Toon niet vervangen, zonder jouw toestemming. Zoals ik al aangaf, kan ik me niet voorstellen dat je Toon moet worden vervangen, dit soort issues liggen bijna altijd aan de installatie van de uitbreiding Zon op Toon. Ook worden er geen kosten in rekening gebracht wanneer een ander onderdeel dan Toon moet worden vervangen. Een uurtarief wordt in dit geval helemaal niet in rekening gebracht, ook niet wanneer de Toon vervangen moet worden.

Voor de duidelijkheid: Wanneer een Toon defect is, dus niet meer werkt en de garantie op Toon is verlopen en er komt een monteur daarvoor langs, dan betaal je inclusief voorrijkosten 145 euro. Wanneer een ander onderdeel vervangen moet worden, dan is dit kosteloos en betaal je alleen 75 euro voorrijkosten. Er komt in dit geval een monteur langs voor Toon Zon. Hier heb je nog garantie op, je betaalt hierdoor geen voorrijkosten. Een Toon vervangen zou in dit geval 70 euro kosten, maar zoals eerder aangegeven, is dit niet de gangbare oplossing voor het probleem dat je ervaart.
Badge
Okee, dat is acceptabel. Dan weet ik waar ik aan toe ben kwa kosten. Maar momenteel werkt het weer, en misschien lag het aan de sensor. En als er geen storing is, is het ook lastig storing zoeken lijkt me voor de monteur. Ik kijk het nog even aan en als het weer mis gaat dan neem ik weer contact op met Eneco of Guidion
Badge
Het heeft nu bijna 14 dagen goed gewerkt, dus ik ga ervan uit dat de sensor die de energie opwekking detecteerd van de zonnepanelen
het probleem veroorzaakt had. Blijkbaar kan deze sensor het ook een beetje doen en zorgt dan voor allemaal vreemde storingen,
waardoor zowel de help desk als Gideon en ikzelf op het verkeerde been worden gezet.
bv, 1-Wel zon registratie in de mijn eneco omgeving, maar niet zichtbaar op de Toon
2- Het verekenen van de opgebrachte zon energie, direct met de weergave op de Toon van het actuele verbruik van je installatie.
Hierdoor verschijnt er een verbruik van 0 watt op je Toon, als je zonnepanelen een beetje stroom beginnen op te wekken. vaak rond het middaguur.
Maar goed bij mij werkt het gelukkig weer, en misschien helpt dit andere mensen bij een soortgelijke storing.
Hoi @Rens

Goed dat je het met je Zon op je Toon1 in feite zelf hebt opgelost met een herpositionering van je sensor en je die oplossing met ons deelt👍😎

Helaas zijn er altijd qua juiste berekening van Zon op Toon®️ wat zwakke plekken en dat is de sensor vwb de opwek en de P1 data vwb de teruglevering.
De 1e kan je meestal zelf oplossen en de 2e betreft meestal een storing slimme meter.
Ook wil de meetmodule wel eens “een freeze” vertonen; even stroomloos maken is dan meestal voldoende.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen