Inlogprobleem Forum | Eneco Community
vraag

Inlogprobleem Forum

• 17 april 2019
  • 31 reacties
  • 1838 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1
Ik heb getwijfeld of ik hier een topic van zou maken, maar de topics die over inlogproblemen gaan lijken toch net wat anders, of ik mis er een...

Sinds een paar weken heb ik ernstige problemen met inloggen op het forum.
Inmiddels wel een "workaround" gevonden, maar dit is echt vreemd.

Allereerst, ik kan wel inloggen op mijn eneco, maar niet op het forum.
Als ik ingelogd ben op mijn eneco en wil reageren op een forum post, dan
kom ik een loop terecht, geef uid etc, of mijn eneco.
Dan kies ik Mijn Eneco, maar dan stop het doorsluizen naar de comunity.
Ik ga dan zelf naar de comynity en bij reageren... afijn je snapt het , zie hierboven.

De "workaround" is doe of je je password vergeten ben, en hupsakee, ik doe weer mee.

Maar dat is wel heel vervelend om steeds zo in te moelten loggen voor het forum.

Wat o wat kan dat zijn ? wordt mijn ww omzeep geholpen door een "hacker"?? ik noem maar wat.
Maar fout inloggen , blokkeerd dat je inlog-mogelijkheid ?? Heel vreemd.

n.b Ik zie dat dit nu is terechtgekomen onder ToonTermostaat, en het gaat alleen over het forum.
Dat is een beetje fout gegaan. 😞 Geen idee hoe ik dat recht zet.

31 Reacties

Reputatie 1
Badge +1
@Allemaal Met de gewijzigde situatie, apart inloggen voor Eneco en voor het Forum, ben ik helemaal tevreden. Alles werkt nu zoals je verwacht ;)

Inloggen voor Eneco : https://www.eneco.nl/
Inl;oggen op Forum : https://forum.eneco.nl/
Reputatie 6
Badge +2
@picardo

Dat was mij ook opgevallen dus daar kom ik op terug.

Tina
Reputatie 1
Badge +1
@Picardo Het gaat erom denk ik dat degene die je een bericht wilt sturen toestaat dat je er een aan hem/haar stuurt. Dat jezelf kan versturen kan je niet instellen, wel wat je wilt ontvangen.
Probeer maar naar mij, ik heb hem nu dichtstaan voor iedereen, behalve degene die ik volg en ik volg niemand.
Reputatie 1
Badge +1
Vandaag even getest, en hetzelfde probleem.

Pas inloggen als ik een nieuw passwoord heb gemaakt via wachtwoord vergeten.

Als ik daarna uitlog en niet te lang wacht, ken ik wel inloggen en naar het forum zonder
problemen en kan ik reageren. zoals dit.
Reputatie 5
Badge
@kuifje09

Het is inderdaad heel vreemd en vooral vervelend dat je op een andere manier moet inloggen op de community. Ik heb het intern uitgezet. Zodra ik een reactie krijg laat ik het je direct weten.

Alvast dank voor je geduld.

Groet, Emel
Reputatie 1
Badge +1
Wellicht als aanvulling, nu een paar uur later alweer mis.
Moet weer inloggen via "passwoord vergeten"
Reputatie 7
Badge +2
@kuifje09

Is de workaround ook nodig als je direct inlogt met je gebruikersnaam (kuifje09) en je wachtwoord ? Dus niet via Mijn Eneco.

Groeten Chantal
Reputatie 1
Badge +1
Vandaag weer via "passwoord vergeten" ingelogd, zal morgen de andere methode even testen.
Reputatie 1
Badge +1
Zojuist direct ingelogt op forum.eneco.nl
Dat ging zomaar goed. Zal morgen nog eens proberen.

Is de koppeling tussen eneco.nl en forum.eneco.nl losgekoppeld ?
Reputatie 6
Badge +2
@kuifje09

Fijn dat het gelukt is via forum.eneco.nl. Hou ons inderdaad morgen op de hoogte. Jouw laatste vraag heb ik uitgezet en kom hier op terug.

Fijne dagen🐣

Tina
Reputatie 1
Badge +1
Jeroen heeft mijn Eneco account verwijderd en ik heb hem weer aangemaakt...

Ik kan nu onafhankelijk van Mijn-Eneco en het forum inloggen.

Zal van de week nog even kijken of alles nog werkt... ;)

n.b Wat ik me nu afvraag, Welk email adress heb ik nu voor het forum?
Als daar nog een koppeling is met Mijn-Eneco, dan werkt het wel.
Anders, er is geen e-mail insteling in mijn profiel van het forum.
En ik heb nu verschillende accountnamen op de "2" platformen.
Ik zal dit ook aan Jeroen mailen.
Reputatie 7
Badge +6
@kuifje09

Ik heb je een privébericht gestuurd, met welk e-mail adres je nu gebruikt. Wanneer je een ander e-mail adres wil gebruiken voor het forum, kan ik dat voor je wijzigen.
Ik heb maar uit nood maar een nieuw account aangemaakt maar ik kan al een tijdje niet meer inloggen op dit forum . Mijn vroegere Toon inlog gegevens doen het hier niet meer . En als ik inlog via mijn eneco is het onmogelijk om door te linken naar het forum tegenwoordig , dan logt hij mijn gelijk weer uit .
Vroeger kon je met je bestaande E-mail adres op beiden inloggen.
Na een schoonings-actie (koppeling dubbele users namen ivm oude Toonforum en meerdere E-mailadressen) is nu ingevoerd:

-een E-mailadres Username inlog voor Mijn Eneco en
-een forumnaam als Username voor het forum.

Voor aanhoudende inlog problemen is dit topic gestart:

https://forum.eneco.nl/mijn-eneco-en-eneco-app-129/problemen-met-inloggen-in-mijn-eneco-eneco-app-of-toon-app-lees-dit-topic-eerst-20468

Lukt het niet na lezen/uitproberen van de tips in dit topic, dan is het mogelijk het daar genoemde E-mail adres te gebruiken, waar je verder persoonlijk wordt begeleid om tot een oplossing te komen.

Suc6!
Het werkt inderdaad allemaal niet … En die site had ik gelezen maat dat is niet mijn probleem .. Ik kan prima inloggen op de zaken die daar vermeld staan . Alleen niet op het forum hier meer . En daar word met geen woord gerept in die link ..
Vandaar dat ik in mijn uitleg ook over de verschillen van Username tussen de Eneco site en dit forum sprak.

De ts had ook een inlog probleem op het forum.
Voor zover ik weet zit de de ts genoemde Jeroen achter het E-mailadres genoemd in de link.

Mede daarom dus de door mij bijgevoegde link.
Die verschillende usernamen heb ik ook geprobeerd.
Geen effect.
Kan er vandaag een modje naar kijken?
En nog belangrijker, denk ik:

Username bij Eneco: je E-mail adres

Username bij Forum: je gekozen Forumnaam

Dat onderscheid is erg van belang.
Uiteraard is WW vrij te kiezen.
@Allemaal Met de gewijzigde situatie, apart inloggen voor Eneco en voor het Forum, ben ik helemaal tevreden. Alles werkt nu zoals je verwacht ;)

Inloggen voor Eneco : https://www.eneco.nl/
Inl;oggen op Forum : https://forum.eneco.nl/

Dat is inderdaad goed. Maar ik kom helemaal niet meer ingelogd met mijn oude gegevens in welke combinatie dan ook..
Reputatie 6
Badge +2
@picardo77

Ik heb je een pb gestuurd. Hou je ons op de hoogte of het is gelukt?

Groeten,
Tina
Reputatie 6
Badge +2
@picardo

Is het gelukt?

Groeten
Tina
Reputatie 6
Badge +7
@picardo

Is het gelukt?

Groeten
Tina

Ja het is gelukt .. Maar privé berichten versturen lukt niet ...
Reputatie 6
Badge +7
@picardo

Dat was mij ook opgevallen dus daar kom ik op terug.

Tina

Oke top
Reputatie 6
Badge +2
@picardo

Nog een vraag tussendoor. Kan je controleren bij de Algemene Instellingen in je profiel of je privé berichten van Iedereen wil ontvangen of alleen van diegene die jij volgt? Misschien is het dan opgelost.

Groeten,
Tina

Reageer