Ingeschat jaarverbruik wijzigen in Toon. Mét Toon abonnement zónder Eneco energie contract | Eneco Community
vraag

Ingeschat jaarverbruik wijzigen in Toon. Mét Toon abonnement zónder Eneco energie contract

• 6 mei 2019
  • 2 reacties
  • 551 Bekeken

Kan ik het ingeschatte jaarverbruik laten wijzigen in Toon zonder Energiecontract bij Eneco (Wel een Toonabonnement)

Ik heb een Toon abonnement maar sinds 1 jaar een energiecontract bij een andere leverancier.
Toon geeft bij de statistieken de gegevens van mijn laatst bij Eneco bekende verbruik weer. (meer verbruik / minder verbruik)
I.v.m wijziging in gezinssamenstelling is het energieverbruik hoger geworden. Dit wil ik in Toon laten wijzigen.
Nieuwe jaargegevens:
3500 KWH electriciteit
900 M3 Gas

2 Reacties

Reputatie 6
Badge +2
Hi @HarryPotter

Welkom op het forum! Leuk dat je ons gevonden hebt. Het is in dit geval niet mogelijk om een ingeschat verbruik naar Toon te sturen. Normaal heb je automatisch geen inzicht meer in het stuk Status Verbruik. Dit heb ik nu aangepast.
We kunnen het verbruik niet wijzigen naar het ingeschat verbruik van de nieuwe leverancier.

Groeten Chantal
Hallo Chantal,

Bedankt voor je reactie.
Helaas is deze erg teleurstellend en voor mij ongeloofwaardig.
In deze tijd van technologische vooruitgang is het niet mogelijk om een door de klant gevraagd verbruik in te geven?
Het lukte jullie wel wel om binnen een paar minuten op afstand het geregistreerde verbruik op 0 te zetten!
Het is toch een kleine moeite om een fictief , door mij gevraagd, verbruik in te geven zodat ik net als voorheen kan zien of ik te hoog of te laag zit?
Wat een flauwe smoes zeg. Ik vermoed dat het een marketing policy is: geen Eneco klant voor energie, dan ook niet de 100% mogelijkheden die Toon biedt terwijl voor Toon netjes betaald wordt.

Eneco heeft hemel en aarde bewogen om mij als klant terug te krijgen. Op deze manier jaagt Eneco mij als jarenlange klant(meer dan 20 jaar) en nu 1 jaar ex-klant voor energie behoorlijk de gordijnen in.

Dit beleid noem ik absoluut klantonvriendelijk en zal op deze manier niet meer terugkeren als Eneco Energie klant!

Groeten Martin

Reageer