Home
Vrienden van Toon

Toon® Software update 3.7.9

FolkertFolkert Auteur

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Folkert heeft ontvangen van andere leden.

Eneco Moderator
Reacties: 5287
Gespreksmaster

Gespreksmaster

Verkenner

Verkenner

Klant aan huis

Klant aan huis

Helpende Hand

Helpende Hand

Toon-expert

Toon-expert

Zon-expert

Zon-expert

Duurzaam

Duurzaam

25 januari 2017, 17:45

@Allen

Vandaag zijn we gestart met de gefaseerde uitrol van 3.7.8, deze bevat diverse firmware updates, bugfixes en diverse verbeteringen wat betreft status verbruik, zowel visueel als qua uitleg.

Update 08-02-2017

Versie 3.7.8 wordt vervangen door 3.7.9

Deze update verhelpt een aantal bugs die naar voren kwamen in 3.7.8 onder andere dat de c waarde niet meer zichtbaar was bij instellingen.
De gefaseerde uitrol kan tot ongeveer 2 weken duren, dan heeft iedereen de update binnen!
Resultaten 1 tot en met 25 van 427
  • mAiden

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten mAiden heeft ontvangen van andere leden.

500 gigawatt
    Reacties: 1906
    Verkenner

Verkenner

Co-creatie

Co-creatie

Klant aan huis

Klant aan huis

Toon-expert

Toon-expert

25 januari 2017, 18:01

Hoi Folkert,

Toon inmiddels geüpdatet, maar het is geen 3.7.6 maar 3.7.8
    Vragen omtrent Toon? Stel ze op http://forum.toon.nl/ .. Nieuw forum, voor al je Toon vragen!
  • H. van der Kellen

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten H. van der Kellen heeft ontvangen van andere leden.

100 megawatt
    Reacties: 66
    Klant aan huis

Klant aan huis

25 januari 2017, 18:02

Folkert je bedoeld 3.7.8 in je titel staat hij goed maar in tekst niet. Hier kwam hij vanmiddag in beeld en update gedaan
    16 x 250 wp panelen growatt omvormer
  • Brandje

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Brandje heeft ontvangen van andere leden.

500 terawatt
    Reacties: 28898
    Verkenner

Verkenner

Gespreksmaster

Gespreksmaster

Huisgenoot

Huisgenoot

Duurzaam

Duurzaam

Klant aan huis

Klant aan huis

Helpende Hand

Helpende Hand

Co-creatie

Co-creatie

Toon-expert

Toon-expert

Zon-expert

Zon-expert

Bespaar-expert

Bespaar-expert

25 januari 2017, 18:06

Folkert wrote:

@Allen

Vandaag zijn we gestart met de gefaseerde uitrol van 3.7.6, deze bevat diverse firmware updates, bugfixes en diverse verbeteringen wat betreft status verbruik, zowel visueel als qua uitleg.

Hoi Folkert,

Op de valreep toch nog een aankondiging.
    Vergeet je niet te melden dat er, naar horen zeggen, nu ook de aanpassing voor zWave-plus in zit??
    Of is dat toch nog mislukt......

Deze wijziging voor zWave plus is uiteraard heel erg van belang voor menige nieuwe slimme stekker eigenaar.
    Groet Ton; Toon® v.4.5.X; Toon® Veldtester & Innovator; PV1920W; Opwek p/j 1700kWh; 6 Sl. Stekkers scènes via Triggi; 4 Rookmelders; 12 Hue
  • MSXGames

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten MSXGames heeft ontvangen van andere leden.

250 megawatt
    Reacties: 46

25 januari 2017, 18:09

Ik heb hem nog niet op me scherm. Kan de update alsnog gestuurd worden.
    *-* Toon gebruiker sinds 22 december 2016, Toon v3.7.8, Zonnepanelen, Zon op Toon, slimme stekkers. *-*
  • FolkertFolkert Auteur

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Folkert heeft ontvangen van andere leden.

Eneco Moderator
    Reacties: 5287
    Gespreksmaster

Gespreksmaster

Verkenner

Verkenner

Klant aan huis

Klant aan huis

Helpende Hand

Helpende Hand

Toon-expert

Toon-expert

Zon-expert

Zon-expert

Duurzaam

Duurzaam

25 januari 2017, 18:11

@Allen

Bedankt ik heb het aangepast in mijn bericht! @MSXGames je kan de update binnenhalen.
  • EdwinK

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten EdwinK heeft ontvangen van andere leden.

500 megawatt
    Reacties: 178

25 januari 2017, 18:41

Hoe kan je die ophalen? Wachtten op een melding op Toon of moet je die aanvragen?
    Toon® sw 3.7.9 | Domoticz: latest beta |
  • W. Kramer

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten W. Kramer heeft ontvangen van andere leden.

250 megawatt
    Reacties: 68
    Klant aan huis

Klant aan huis

25 januari 2017, 18:45

Ik zou ook de update graag ontvangen. Alvast dank.
  • Brandje

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Brandje heeft ontvangen van andere leden.

500 terawatt
    Verkenner

Verkenner

Gespreksmaster

Gespreksmaster

Huisgenoot

Huisgenoot

Duurzaam

Duurzaam

Klant aan huis

Klant aan huis

Helpende Hand

Helpende Hand

Co-creatie

Co-creatie

Toon-expert

Toon-expert

Zon-expert

Zon-expert

Bespaar-expert

Bespaar-expert

25 januari 2017, 18:56

EdKo66 wrote:

Hoe kan je die ophalen? Wachtten op een melding op Toon of moet je die aanvragen?

Zelf ophalen kan niet.
    Inderdaad wachten tot de melding verschijnt of een moderator de update even apart aan je toewijst.
    Groet Ton; Toon® v.4.5.X; Toon® Veldtester & Innovator; PV1920W; Opwek p/j 1700kWh; 6 Sl. Stekkers scènes via Triggi; 4 Rookmelders; 12 Hue
  • MSXGames

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten MSXGames heeft ontvangen van andere leden.

250 megawatt

25 januari 2017, 18:59

Hij is nu aan het updaten, kan ik dadelijk de nieuwe slimme stekkers gaan uitproberen, hopelijk werken ze en kan ik het verbruik zien.
    *-* Toon gebruiker sinds 22 december 2016, Toon v3.7.8, Zonnepanelen, Zon op Toon, slimme stekkers. *-*
  • Brandje

500 terawatt
    Verkenner

Verkenner

Gespreksmaster

Gespreksmaster

Huisgenoot

Huisgenoot

Duurzaam

Duurzaam

Klant aan huis

Klant aan huis

Helpende Hand

Helpende Hand

Co-creatie

Co-creatie

Toon-expert

Toon-expert

Zon-expert

Zon-expert

Bespaar-expert

Bespaar-expert

25 januari 2017, 19:00

Nou dat hoor ik dan graag van je!!
  • marcel1970

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten marcel1970 heeft ontvangen van andere leden.

1 gigawatt
    Reacties: 334
    Verkenner

Verkenner

Gespreksmaster

Gespreksmaster

Klant aan huis

Klant aan huis

25 januari 2017, 19:05

Update done. Vreemd, wij hadden 1 euro 41 als stroom verbruik vandaag en dat is ineens nu 0,78 eurocent geworden. Gas klopt wel.
  • mAiden

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten mAiden heeft ontvangen van andere leden.

500 gigawatt
    Reacties: 1906
    Verkenner

Verkenner

Co-creatie

Co-creatie

Klant aan huis

Klant aan huis

Toon-expert

Toon-expert

25 januari 2017, 19:10

Er is een kleun trucje dat soms wilt helpen, tenminste hier wel!

Ga naar Menu >> Instellingen >> Software .. Soms wil er als je bij Software bent, spontaan de Update knop te voorschijn komen!!
    Vragen omtrent Toon? Stel ze op http://forum.toon.nl/ .. Nieuw forum, voor al je Toon vragen!
  • EdwinK

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten EdwinK heeft ontvangen van andere leden.

500 megawatt

25 januari 2017, 19:34

mAiden wrote:

Er is een kleun trucje dat soms wilt helpen, tenminste hier wel!

Had ik al geprobeerd. Nou ja, dan maar wachten tot die er automagical opkomt, of een moderator het pushed. :)
  • EdwinK

500 megawatt

25 januari 2017, 19:35

Brandje wrote:

Hoi Folkert,

Op de valreep toch nog een aankondiging.
    Vergeet je niet te melden dat er, naar horen zeggen, nu ook de aanpassing voor zWave-plus in zit??
    Of is dat toch nog mislukt......

Deze wijziging voor zWave plus is uiteraard heel erg van belang voor menige nieuwe slimme stekker eigenaar.

Of het geeft een stabielere verbinding met Domiticz. Zou ook fijn zijn.
  • Brandje

500 terawatt
    Verkenner

Verkenner

Gespreksmaster

Gespreksmaster

Huisgenoot

Huisgenoot

Duurzaam

Duurzaam

Klant aan huis

Klant aan huis

Helpende Hand

Helpende Hand

Co-creatie

Co-creatie

Toon-expert

Toon-expert

Zon-expert

Zon-expert

Bespaar-expert

Bespaar-expert

25 januari 2017, 19:41

Over Domoticz heb ik geen zaken vernomen sinds dat de testers al 3.7.7 hadden.
    Vergeet ook niet dat de Toon® koppeling via de web versie Toonopafstand ook niet meer onderhouden wordt.
  • EdwinK

500 megawatt

25 januari 2017, 19:46

Geen flauw idee over Toon op afstand eigenlijk. Als ik weg ben gebruik ik de app.
  • Brandje

500 terawatt
    Verkenner

Verkenner

Gespreksmaster

Gespreksmaster

Huisgenoot

Huisgenoot

Duurzaam

Duurzaam

Klant aan huis

Klant aan huis

Helpende Hand

Helpende Hand

Co-creatie

Co-creatie

Toon-expert

Toon-expert

Zon-expert

Zon-expert

Bespaar-expert

Bespaar-expert

25 januari 2017, 19:56

Ik bedoel niet de mogelijkheid van bediening Toon® op afstand.

Ik bedoelde de Domoticz koppeling naar Toon® toe en deze koppeling loopt via de door mij bedoelde web-versie.
  • MSXGames

250 megawatt

25 januari 2017, 20:39

Brandje wrote:

Moet ik je even teleurstellen, de stekkers (niet bij Eneco gekocht) worden kwa waarden niet uitgelezen door Toon.
    Schakelen doen ze wel, jammer had toch een beetje hoop dat ze het konden uitlezen, dan maar even 1 bij Eneco bestellen.
    Even navragen hoe dat komt morgen, anders kunnen ze retour :) (navragen bij de leverancier)
  • MSXGames

250 megawatt

25 januari 2017, 20:41

Folkert wrote:

@Allen

Bedankt ik heb het aangepast in mijn bericht! @MSXGames je kan de update binnenhalen.

Heel erg bedankt Folkert, heb hem binnen en ben aan het kijken voor de veranderingen.
    Ziet er mooi uit.
  • Brandje

500 terawatt
    Verkenner

Verkenner

Gespreksmaster

Gespreksmaster

Huisgenoot

Huisgenoot

Duurzaam

Duurzaam

Klant aan huis

Klant aan huis

Helpende Hand

Helpende Hand

Co-creatie

Co-creatie

Toon-expert

Toon-expert

Zon-expert

Zon-expert

Bespaar-expert

Bespaar-expert

25 januari 2017, 20:47

MSXGames wrote:

Brandje wrote:

Moet ik je even teleurstellen, de stekkers (niet bij Eneco gekocht) worden kwa waarden niet uitgelezen door Toon.
    Schakelen doen ze wel, jammer had toch een beetje hoop dat ze het konden uitlezen, dan maar even 1 bij Eneco bestellen.
    Even navragen hoe dat komt morgen, anders kunnen ze retour :) (navragen bij de leverancier)

Oké duidelijk.
    Maar let op degenen die je bij Eneco koopt zijn ongetwijfeld ook zWave-plus en zullen dus ook niet werken.
    Fibaro maakt volgens mij geen verschillende zWave plus uitvoeringen.

Jammer genoeg gaat mijn contact dus gelijk krijgen, want die meldde al dat het niet in versie 3.7.X zou zitten. Ik had hoop dat die het mis had omdat ik andere geluiden opving die het tegendeel beweerde.

Vandaar dat ik zou gebrand was op een test.

Jammer hoor!
  • MSXGames

250 megawatt

25 januari 2017, 20:51

Brandje wrote:

MSXGames wrote:

Brandje wrote:

Oké duidelijk.
    Maar let op degenen die je bij Eneco koopt zijn ongetwijfeld ook zWave-plus en zullen dus ook niet werken.
    Fibaro maakt volgens mij geen verschillende zWave plus uitvoeringen.

Jammer genoeg gaat mijn contact dus gelijk krijgen, want die meldde al dat het niet in versie 3.7.X zou zitten. Ik had hoop dat die het mis had omdat ik andere geluiden opving die het tegendeel beweerde.

Vandaar dat ik zou gebrand was op een test.

Jammer hoor!

Heb er 1 besteld.
    Wil toch kijken of er een verschil in zit.
    Aangezien die niet van Eneco komt, wel zwave plus zijn, ga ik toch testen met 1 die bij Eneco besteld is.
    Dan weet ik het zeker en dan maar hopen dat er toch nog iets gaat komen dat de waardes direct kan lezen.
    Zou een hele mooie aanvulling zijn en kan ik zo kijken wat veel stroom verbruikt en wat niet.
  • Juan

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Juan heeft ontvangen van andere leden.

1 gigawatt
    Reacties: 205
    Verkenner

Verkenner

Klant aan huis

Klant aan huis

25 januari 2017, 20:53

Hier bijgewerkt, alleen status verbruik werkt niet meer.. er zou geen informatie bekend zijn.

Tevens is de verbinding met de Rookmelder kwijt.. was volgens mij vorige keer ook al
    Toon® 10-2015; Zonnepanelen 1,75 Wp; Opwek per jaar 1.750 kWh; Verbruik per jaar 1.450 kWh; Efficiency 2,75 (kWh/kW/dag)
  • T. De Zeeuw

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten T. De Zeeuw heeft ontvangen van andere leden.

500 kilowatt
    Reacties: 14

25 januari 2017, 20:59

Nog geen update gehad wacht het wel af
  • Berny

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Berny heeft ontvangen van andere leden.

1 gigawatt
    Reacties: 424
    Verkenner

Verkenner

Klant aan huis

Klant aan huis

25 januari 2017, 21:36

Ik heb zojuist mijn Toon updated naar 3.7.8 en het ziet er goed uit.
    Gelukkig ben ik er geen data kwijt, alles zit er weer netjes op. Had gelezen van @Brandje en @mAiden dat dat niet helemaal goed ging. Ik schrok wel, maar kon ook niet meer terug, de Toon was al aan het installeren.
    De status verbruik ziet erg mooi uit.
    De gemeten temperatuur klopt het ook na de herstart, normaal deed de Toon na een herstart altijd een lager temperatuur dan het in werkelijkheid was, en daardoor ging ie meteen onnodig stoken. Mijn huidige temperatuur correctie bleef gewoon staan.

En grote min punt is dat na de update mijn energie meter stond ingesteld op Puls i.p.v. de daarvoor ingestelde Draaischijf. Dat heb ik moeten veranderen en de omwentelingen p/m opnieuw instellen. Gelukkig heb ik alles een beetje nagelopen en dat gelijk ontdekt, verder draait ie soepel.
    Het zou fijn zijn als Eneco andere forumleden met dommemeters hiervoor waarschuwt, voordat iedereen nieuwe topics opent met "Hogere energie verbruik na de update".
    Had ik ook verwacht een aangepast homescherm, de knoppen blijven moeilijk te onderscheiden op welke programma de Toon staat, of een andere skin, of een andere kleur combinatie...
    Verder draait ie prima zoals ik gewent ben, good job Eneco!
  • Brandje

500 terawatt
    Verkenner

Verkenner

Gespreksmaster

Gespreksmaster

Huisgenoot

Huisgenoot

Duurzaam

Duurzaam

Klant aan huis

Klant aan huis

Helpende Hand

Helpende Hand

Co-creatie

Co-creatie

Toon-expert

Toon-expert

Zon-expert

Zon-expert

Bespaar-expert

Bespaar-expert

25 januari 2017, 21:43

Hoi Pedro,

Uiteraard als veldtester heb ik de versie al langer.
    Bij mij is niet zo zeer iets niet goed gegaan, maar Quby heeft gekozen om de I-functie van het status overzicht te verwijderen.
    Dus kan je nu je door Eneco gepushde jaarverbruiken niet meer zien.
    En dat is knap irritant.
    Verder werkt Toon® inderdaad meer dan perfect.

Het ongewild wijzigen van de cWaarde is inderdaad een probleem wat steeds bij vorige updates ook al aan de orde was.

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Het kan aan aantal minuten duren voordat de grotere afbeeldingen verschijnen.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)
Vrienden van Toon