Home
Vrienden van Toon

Toon® Software update 3.7.9

FolkertFolkert Auteur

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Folkert heeft ontvangen van andere leden.

Eneco Moderator
Reacties: 5096
Gespreksmaster

Gespreksmaster

Verkenner

Verkenner

Klant aan huis

Klant aan huis

Helpende Hand

Helpende Hand

Toon-expert

Toon-expert

Zon-expert

Zon-expert

25 januari 2017, 17:45

@Allen

Vandaag zijn we gestart met de gefaseerde uitrol van 3.7.8, deze bevat diverse firmware updates, bugfixes en diverse verbeteringen wat betreft status verbruik, zowel visueel als qua uitleg.

Update 08-02-2017

Versie 3.7.8 wordt vervangen door 3.7.9

Deze update verhelpt een aantal bugs die naar voren kwamen in 3.7.8 onder andere dat de c waarde niet meer zichtbaar was bij instellingen.
De gefaseerde uitrol kan tot ongeveer 2 weken duren, dan heeft iedereen de update binnen!
Toon eerste bericht Verberg eerste bericht
Resultaten 401 tot en met 421 van 421
  • A. Vooijs

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten A. Vooijs heeft ontvangen van andere leden.

500 megawatt
    Reacties: 42
    Klant aan huis

Klant aan huis

13 maart 2017, 11:14

Heee na reset modem vetschijnt na 5 minuten toch updat knop..😅
  • Brandje

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Brandje heeft ontvangen van andere leden.

500 terawatt
    Reacties: 27505
    Verkenner

Verkenner

Gespreksmaster

Gespreksmaster

Huisgenoot

Huisgenoot

Duurzaam

Duurzaam

Klant aan huis

Klant aan huis

Helpende Hand

Helpende Hand

Co-creatie

Co-creatie

Toon-expert

Toon-expert

Zon-expert

Zon-expert

Bespaar-expert

Bespaar-expert

13 maart 2017, 11:29

A. Vooijs wrote:

Heee na reset modem verschijnt na 5 minuten toch update knop..😅

Tja niet zo verwonderlijk, dat gebeurde bij het forumlid hiervoor ook!
    Het reset modem, doet nu eenmaal soms wonderen, omdat Toon® gedwongen wordt een nieuwe beveiligde verbinding met het SC op te zetten.
    Niet iedereen heeft storing en/of een niet werkende App......

En nog veel belangrijker: doet je App het nu na de update ook weer?
    Groet Ton; Toon® v. 3.7.7; Toon® Veldtester & Innovator; PV 1920W; Opwek p/j 1700kWh; 6 Sl. Stekkers scènes via Triggi; 1 Rookmelder; 12 Hue
  • A. Vooijs

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten A. Vooijs heeft ontvangen van andere leden.

500 megawatt
    Klant aan huis

Klant aan huis

13 maart 2017, 11:58

Brandje wrote:

A. Vooijs wrote:

Heee na reset modem verschijnt na 5 minuten toch update knop..😅

Tja niet zo verwonderlijk, dat gebeurde bij het forumlid hiervoor ook!
    Het reset modem, doet nu eenmaal soms wonderen, omdat Toon® gedwongen wordt een nieuwe beveiligde verbinding met het SC op te zetten.
    Niet iedereen heeft storing en/of een niet werkende App......

En nog veel belangrijker: doet je App het nu na de update ook weer?

@Brandje Dat weet ik pas morgenochtend weer..
  • Brandje

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Brandje heeft ontvangen van andere leden.

500 terawatt
    Verkenner

Verkenner

Gespreksmaster

Gespreksmaster

Huisgenoot

Huisgenoot

Duurzaam

Duurzaam

Klant aan huis

Klant aan huis

Helpende Hand

Helpende Hand

Co-creatie

Co-creatie

Toon-expert

Toon-expert

Zon-expert

Zon-expert

Bespaar-expert

Bespaar-expert

13 maart 2017, 12:09

Dat weet ik pas morgenochtend?
    Je hebt de update nu toch gehad?
    Nog niet geïnstalleerd?
    Groet Ton; Toon® v. 3.7.7; Toon® Veldtester & Innovator; PV 1920W; Opwek p/j 1700kWh; 6 Sl. Stekkers scènes via Triggi; 1 Rookmelder; 12 Hue
  • KellyKelly

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Kelly heeft ontvangen van andere leden.

Eneco Moderator
    Reacties: 2264
    Gespreksmaster

Gespreksmaster

Verkenner

Verkenner

Helpende Hand

Helpende Hand

Klant aan huis

Klant aan huis

Co-creatie

Co-creatie

13 maart 2017, 15:01

@allen hierboven die geen update ontvangen had, ik heb deze nu toegewezen.

@FGA.Kreijen, ik heb het klantnummer uit je bericht verwijderd. Wij zien deze automatisch. Het is niet raadzaam deze privacygevoelige informatie openbaar te delen.

Groet, Kelly
  • A. Vooijs

500 megawatt
    Klant aan huis

Klant aan huis

14 maart 2017, 11:17

@Brandje. Ik kon vanmorgen pas weer zien of Toon via mijn tablet de kachel op de comfort temperatuur wilde zetten, iets wat afgelopen week niet lukte (en wat ik in eerder bericht meldde). Nu dus wel. Gisterenavond deed Toon via tablet het evenwel niet: geen verbinding met SC.
  • Brandje

500 terawatt
    Verkenner

Verkenner

Gespreksmaster

Gespreksmaster

Huisgenoot

Huisgenoot

Duurzaam

Duurzaam

Klant aan huis

Klant aan huis

Helpende Hand

Helpende Hand

Co-creatie

Co-creatie

Toon-expert

Toon-expert

Zon-expert

Zon-expert

Bespaar-expert

Bespaar-expert

14 maart 2017, 11:21

A. Vooijs wrote:

@Brandje. Ik kon vanmorgen pas weer zien of Toon via mijn tablet de kachel op de comfort temperatuur wilde zetten, iets wat afgelopen week niet lukte (en wat ik in eerder bericht meldde). Nu dus wel. Gisterenavond deed Toon via tablet het evenwel niet: geen verbinding met SC.

Oké dus in ieder geval een hele verbetering.
    Vandaag loopt het grootschalig onderhoud.
    Ik zou even nu wachten tot vanavond, vermoedelijk zal de  iPad® het dan ook wel doen.
  • JohnF

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten JohnF heeft ontvangen van andere leden.

1 kilowatt
    Reacties: 2

15 maart 2017, 11:53

Werken de Z Wave Plus Fibaro stekkers nu wel volledig? Kan je het gebruik uitlezen?
  • Brandje

500 terawatt
    Verkenner

Verkenner

Gespreksmaster

Gespreksmaster

Huisgenoot

Huisgenoot

Duurzaam

Duurzaam

Klant aan huis

Klant aan huis

Helpende Hand

Helpende Hand

Co-creatie

Co-creatie

Toon-expert

Toon-expert

Zon-expert

Zon-expert

Bespaar-expert

Bespaar-expert

15 maart 2017, 18:57

JohnF wrote:

Werken de Z Wave Plus Fibaro stekkers nu wel volledig? Kan je het gebruik uitlezen?

Jazeker!
    Alleen oppassen als je reeds eerder bij een lagere software versie dan 3.7.X deze stekkers al had aangemeld.
    Dan dien je na upgrade naar versie 3.7.9 deze slimme PLUS te verwijderen en opnieuw aan te melden en dat werkt ook de weergave van het verbruik.
    Ik spreek uit eigen ervaring!
  • JohnF

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten JohnF heeft ontvangen van andere leden.

1 kilowatt

15 maart 2017, 19:10

Top dan ga ik er een aanschaffen. Had er nog geen omdat het niet zou werken. Bedankt
  • Masterbas

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Masterbas heeft ontvangen van andere leden.

500 megawatt
    Reacties: 44

15 maart 2017, 19:19

Waarom wordt de updtae nu nog niet standaard aangeboden aan iedereen? Hij zal nu toch wel redelijk bug vrij zijn voor de basis handelingen, want nu draaien mensen nog op verschillende versies en daar wordt je als klant niet beter van, maar ook verwarrend voor de helpdesk lijkt mij zo.
  • Brandje

500 terawatt
    Verkenner

Verkenner

Gespreksmaster

Gespreksmaster

Huisgenoot

Huisgenoot

Duurzaam

Duurzaam

Klant aan huis

Klant aan huis

Helpende Hand

Helpende Hand

Co-creatie

Co-creatie

Toon-expert

Toon-expert

Zon-expert

Zon-expert

Bespaar-expert

Bespaar-expert

15 maart 2017, 19:22

JohnF wrote:

Top dan ga ik er een aanschaffen. Had er nog geen omdat het niet zou werken. Bedankt

Graag gedaan!
  • Brandje

500 terawatt
    Verkenner

Verkenner

Gespreksmaster

Gespreksmaster

Huisgenoot

Huisgenoot

Duurzaam

Duurzaam

Klant aan huis

Klant aan huis

Helpende Hand

Helpende Hand

Co-creatie

Co-creatie

Toon-expert

Toon-expert

Zon-expert

Zon-expert

Bespaar-expert

Bespaar-expert

15 maart 2017, 19:27

Masterbas wrote:

Waarom wordt de updtae nu nog niet standaard aangeboden aan iedereen? Hij zal nu toch wel redelijk bug vrij zijn voor de basis handelingen, want nu draaien mensen nog op verschillende versies en daar wordt je als klant niet beter van, maar ook verwarrend voor de helpdesk lijkt mij zo.

Ik weet niet wat je met standaard bedoelt, maar de werkwijze van een versie zoals bv nu de 3.7.9 wordt al sinds enige weken uitgerold. Bugs zitten daar niet in!!
    Gedurende deze weken krijgen in principe alle Toons de melding dat de update klaar staat. Dat is een automatisch proces.
    Maar soms staat bij de klant de koppeling met het SC uit voor welke reden dan ook en dan kan het mis gaan.
    Maar er zijn ook forumleden die op deze toewijzing niet willen wachten en vragen dan in dit topic of de toewijzing met voorrang gegeven mag worden.
    De moderators voldoen daar bijna altijd aan.
  • Masterbas

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Masterbas heeft ontvangen van andere leden.

500 megawatt
    Reacties: 44

15 maart 2017, 19:29

Bedankt voor je uitleg
  • KevinS

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten KevinS heeft ontvangen van andere leden.

1 kilowatt

19 maart 2017, 15:57

Ik heb sinds de update geen actueel gasverbruik meer zichtbaar op de Toon. Alle handelingen gedaan die in andere topics beschreven gedaan. Maar geen resultaat helaas.
  • DeniseMRDeniseMR

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten DeniseMR heeft ontvangen van andere leden.

Eneco Moderator
    Reacties: 303
    Toon-expert

Toon-expert

20 maart 2017, 11:30

@KevinS

Wellicht dat het probleem in je slimme gasmeter zit. Zou je hiervoor een mandaat willen afgeven in Mijn Eneco? Dit vindt je onder verbruik > slimme meters instellen. Op deze manier kunnen zowel jij als wij de meterstanden per dag inzien en controleren of je gasmeter de afgelopen dagen uitgelezen is.
  • roko

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten roko heeft ontvangen van andere leden.

100 kilowatt
    Reacties: 4

20 maart 2017, 12:53

Mijn dochtertje checkt elke ochtend het weer via Toon en vaak laat zij het radar schermpje openstaan en vergeet af te sluiten. Af en toe merken we dan dat de Toon spontaan gaat rebooten. Is dit een bekende bug?
  • DeniseMRDeniseMR

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten DeniseMR heeft ontvangen van andere leden.

Eneco Moderator
    Reacties: 303
    Toon-expert

Toon-expert

20 maart 2017, 15:12

@roko

Goeie vraag! Niet voor zover bij ons bekend is. Zou je Toon eens kunnen resetten door de witte module naast de CV-ketel 30 seconden uit het stroom te halen? Ik ben benieuwd of dit iets verandert.
  • Brandje

500 terawatt
    Verkenner

Verkenner

Gespreksmaster

Gespreksmaster

Huisgenoot

Huisgenoot

Duurzaam

Duurzaam

Klant aan huis

Klant aan huis

Helpende Hand

Helpende Hand

Co-creatie

Co-creatie

Toon-expert

Toon-expert

Zon-expert

Zon-expert

Bespaar-expert

Bespaar-expert

20 maart 2017, 15:20

Ik heb het net nog even getest.
    Als je de optie gebruikt en je tikt bv op details of dubbel klikt op Nederland in het groen, dan blijft deze positie actief totdat de dim-functie weet actief wordt en dan springt Toon® weer in de basisstand en geeft Toon de 1e overzichts pagina weer.
    Een reboot vindt er overigens niet plaats.
  • KevinS

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten KevinS heeft ontvangen van andere leden.

1 kilowatt

22 maart 2017, 20:24

@DeniseMR Ik heb Eneco zojuist via site toestemming gegeven om de meters uit te lezen.
  • EvavdZEvavdZ

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten EvavdZ heeft ontvangen van andere leden.

Eneco Moderator
    Reacties: 822
    Klant aan huis

Klant aan huis

Verkenner

Verkenner

Helpende Hand

Helpende Hand

Toon-expert

Toon-expert

23 maart 2017, 08:49

@KevinS,

Goed dat je ons toestemming hebt gegeven. Het kan nu maximaal twee weken duren, voordat het verbruik zichtbaar wordt in Mijn Eneco. We kunnen dit nu het beste even afwachten en dan op zoek gaan naar een oplossing.

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Het kan aan aantal minuten duren voordat de grotere afbeeldingen verschijnen.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)
Vrienden van Toon