Waar rook is, is Toon® | Eneco Community

Waar rook is, is Toon®

• 5 augustus 2015
  • 27 reacties
  • 2927 Bekeken

Reputatie 4
Badge
  • Community manager Toon (tijdelijk)
  • 137 reacties
Beste community leden,

Ik ben verheugd jullie te mogen melden dat we aanstaande maandag een campagne lanceren voor Rookmelder op Toon®️. Rookmelder op Toon is een nieuwe uitbreiding op Toon waarbij een slimme designrookmelder een alert naar je smartphone stuurt bij detectie van rook in huis. De slogan van de campagne is:

Waar rook is, is Toon®️.
Dat is wél zo’n veilig idee!

Waar ga je onze campagne tegenkomen?
Deze uitbreiding gaan we op een impactvolle manier introduceren. Doel van de campagne is het genereren van een brede bekendheid rondom Toon in het algemeen en deze nieuwe functie in het bijzonder. De campagne moet bijdragen aan het innovatieve imago van Toon: Toon heeft weer wat slims! We zetten diverse kanalen in. Denk onder meer aan een radiocommercial, online en social advertising en print advertenties.

Over de rookmelder
Wij hebben gekozen voor de Fibaro Rookmelder. Dit is voorlopig de enige rookmelder die kan communiceren met Toon. De rookmelder is eenvoudig zelf te installeren en te koppelen met Toon. Voor deze uitbreiding betaal je een eenmalig bedrag van € 64,99 voor de rookmelder. Dat is inclusief verzendkosten. Deze functie, ofwel de Notificatiedienst, is onderdeel van de maandelijkse € 3,50 die je betaalt voor Toon (€ 4,95 voor Toon Only gebruikers). Let op: in de maand september gaan wij de rookmelder te koop aanbieden in de Eneco Bespaarshop. Alle Toon-gebruikers ontvangen vanzelf een aanbod. Nieuwe klanten die Toon, inclusief de rookmelder, willen hebben raad ik aan om eerst Toon te bestellen. Een aanbod voor de rookmelder volgt dan ook vanzelf.

Veilige leefomgeving
Met Rookmelder op Toon zetten we een eerste stap naar het bieden van een veilige leefomgeving. De functie geeft je een veilig gevoel. Binnenshuis word je gealarmeerd door het alarmsignaal van de rookmelder én een waarschuwing op Toon. Ben je niet thuis? Dan vindt alarmering plaats via een sms bericht naar een zelf in te stellen telefoonnummer en/of een notificatie-bericht op de Toon smartphone app. Toon attendeert je ook wanneer de batterij van een rookmelder aan vervanging toe is.

Meer weten over deze functie? Kijk ook eens in dit topic.

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

27 Reacties

Je hebt helemaal gelijk dat je die goedkope mogelijkheid aankaart.
Vandaar dat ik de internetprijzen erbij zette.
Ook verwijs ik naar de test van Radar dat deze goedkope mogelijkheid ook door de test komt.
Maar ik vertel graag het complete verhaal als dat mogelijk is en dat betreft het batterij verbruik.
Als ik bij Eneco zou werken zou ik dus al ontslag gekregen hebben omdat ik ook deze mogelijkheid aandik.
Dus als je mijn verwijzing naar de Radartest had gelezen dan zou je misschien mijn reactie beter begrepen hebben:P
Reputatie 1
Badge
Heb ook net bericht gehad dat ik een van de gelukkigen ben die deze rookmelders met korting mag aanschaffen. Sorry maar het is allemaal wel een beetje duur, mooi design wordt er gezegd...nou dat zal me worst wezen, het gaat erom dat ie piept als er rook is. ik had voor dat geld toch minstens een rook c.q. koolmonoxide melder verwacht.
Als ik er voor elke verdieping één moet gaan aanschaffen ben ik even €180 kwijt...dat gaat me toch even te ver
Rookmelders liggen voor €3.95 bij de Action in de schappen en die doen het ook goed.
Heb ook net bericht gehad dat ik een van de gelukkigen ben die deze rookmelders met korting mag aanschaffen. Sorry maar het is allemaal wel een beetje duur, mooi design wordt er gezegd...nou dat zal me worst wezen, het gaat erom dat ie piept als er rook is. ik had voor dat geld toch minstens een rook c.q. koolmonoxide melder verwacht.
Als ik er voor elke verdieping één moet gaan aanschaffen ben ik even €180 kwijt...dat gaat me toch even te ver
Rookmelders liggen voor €3.95 bij de Action in de schappen en die doen het ook goed.

Dat is ook duur zeg. Ik zie ze voor 3,39 ....
Volgens de test van Radar gaat de batterij maar 1 jaar mee, dus ik snap wel waar het prijsverschil in zit.
Badge +1
Heb de aanbieding voor de rookmelders ontvangen, maar wat heb je er aan als je de Toon update nog steeds niet hebt gekregen. De aanbieding is dus een beetje voorbarig.
Heb de aanbieding voor de rookmelders ontvangen, maar wat heb je er aan als je de Toon update nog steeds niet hebt gekregen. De aanbieding is dus een beetje voorbarig.

Die conclusie is uiteraard onjuist.

Zie andere topic.

Je moet ze eerst nog bestellen en thuis ontvangen. Neem van mij maar aan dat het dan dinsdag is en dan zal de update ongetwijfeld voor je klaar staan.
Reputatie 1
Badge
Werk jij soms bij Eneco, Brandje? Of heb je niks anders te doen? 8 Maanden terug kreeg ik ook al van die belerende mailtjes van je.
Nou, betaal jij dan lekker wel €60 per stuk voor die dingen, ik doe liever andere dingen met mijn geld.
Reputatie 3
Badge +5
Heb nog geen mail gehad. Ben benieuwd wanneer dit komt.
Hoi AndyDenise,

Ik ook niet hoor. Maar bij mij ligt het aan de versie 2.10.12.
Overigens kan je natuurlijk al gebruik maken van eerdere link!
Krijg je de rookmelder binnen als Eneco vermoedelijk volgende werk de update 3.1 uitrolt.
Reputatie 3
Badge +5
Heb er net 2 besteld ben benieuwd 🙂
Heb er net 2 besteld ben benieuwd :)

Top!
Houdt ons op de hoogte, wat je ervaring is.
Qua design zijn ze verschrikkelijk mooi hè, jammer dat het zo duur is, maar dat komt uiteraard ook door de kwaliteit en de mogelijkheden.
Nu heb ik goedgekeurde types van ongeveer 30 euries op alle 3 de etages hangen, maar ik overweeg ivm te snel afgaan van de woonkamer ivm keuken, dat ik die vervang door de Fibaro.
En waarom, omdat het gevoeligheidsniveau op 3 standen ingesteld kan worden.
Scheelt een hoop loos alarm en gaat de batterij ( nu 5 jaar ongeveer) nog langer mee!

Dus ben ik nieuwsgierig naar je ervaringen.
Reputatie 1
Badge
Waarom geen CO melder of een combinatie van rook en CO ? Of komt die pas als iedereen overal zo'n dure rookmelder heeft hangen? Het zou me niet verbazen, dus ik zou even afwachten.
Reputatie 7
Badge +6
@Nonnie,

Er zijn nog geen plannen om een koolmonoxide melder aan Toon te koppelen. Wel is dit natuurlijk een goed idee! Ik geef dit door aan de ontwikkelaars van Toon, zodat ze dit kunnen meenemen voor de toekomst.
Badge
Vandaag ook 2 rookmelders besteld even googlen en toch nog ruim € 6,00 bespaard.

Dus de De Eneco Bespaarshop is niet altijd besparen op de aanschaf prijs.

Mvg. Pim,

Er is bij mijn contract een gratis rookmelder aangeboden d.m.v. een code kun je die bestellen bij de shop. Maar ik heb de code nog steeds niet ontvangen, ben nu 5 weken verder en zou de code binnen 2 tot 4 weken krijgen. Ik heb gebeld met Eneco maar zonder goed resultaat. Ik heb 3 mailtjes ontvangen maar in alle drie staat alleen dat je de code binnen 2 tot 4 weken ontvangt. WAAR BLIJFT MIJN CODE.
Meer mensen hier last van?
Reputatie 4
Badge +4
@R. BRAXHOOFDEN,

Wat lastig dat je de code nog niet hebt ontvangen. Vandaag heb je telefonisch contact met de klantenservice gehad, mijn collega heeft het probleem uitgezet bij de desbtreffende afdeling. Ik ga ervan uit dat je de code nu spoedig ontvangt.
@R. BRAXHOOFDEN,

Wat lastig dat je de code nog niet hebt ontvangen. Vandaag heb je telefonisch contact met de klantenservice gehad, mijn collega heeft het probleem uitgezet bij de desbtreffende afdeling. Ik ga ervan uit dat je de code nu spoedig ontvangt.

Ik hoop het, ik wacht met spanning af. Bedankt alvast.
@R. BRAXHOOFDEN,

Tot op heden nog niks ontvangen, geen code om de rookmelder te bestellen. Nu al ruim een week geleden belooft maar nog niks.

Waar blijft die code??????
Reputatie 7
Badge +6
@ R. BRAXHOOFDEN

Ik vraag het voor je na bij de collega die je hier vorige week over gesproken hebt.
Heb de melder binnen en ook de code eindelijk ontvangen. Bedankt voor de medewerking.
En nu nog aansluiten....
Hopelijk gaat dat makkelijk en snel.
Is al gebeurt, ging snel en makkelijk. Werkt perfect.
Kijk dat horen wij graag!!
Super! Ik heb 2 vragen:

Ik heb 2 Fibaro rookmelders. Als straks display versie 3.1 uit komt, kan ik de rookmelders dan makkelijk koppelen of moet daar iets extra's voor gedaan worden (bijvoorbeeld in de vorm van een controller of zoals met de Hue lampen via een switch)?
Moet je je voor de notificatie dienst aanmelden wanneer je al gebruik maakt van het Toon abonnement en al in het bezit bent van de Fibaro rookmelders?
Reputatie 4
Badge +1
Ik zag een en ander al voorbij komen in de vandaag ontvangen nieuwsbrief.

Ben erg benieuwd naar het aanbod voor Toon gebruikers.
één Rookmelder is wel een beetje weinig voor de meeste woningen, daarbij kun je via andere wegen de rookmelder goedkoper aanschaffen.
Badge
Inderdaad bijzonder dat sinds de aanmelding van 2 maanden geleden, de prijs ineens weer met 5 euro is gestegen. Maar dat gebeurt wel vaker met 'aanbiedingen' van Eneco

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen