#vraagonsoverToon - Stel je vraag over de nieuwe Toon | Eneco Community

#vraagonsoverToon - Stel je vraag over de nieuwe Toon

Reputatie 7
Badge +6
Beste forumleden,

We zijn een grote community en nog een hele actieve ook. Daarom vinden we het tijd om onze allereerste ‘Vraag ons over…’ te doen.
We hebben een goede aanleiding, want binnenkort verschijnt de nieuwe Toon. Dat is de bekende Toon, maar dan een nieuwe versie.

Zo werkt #vraagonsoverToon

Op 23 mei tussen 19.00 en 20.30 zitten er experts voor je klaar. Niet alleen de experts van Toon, maar ook klantexperts. Zij beantwoorden al jouw vragen over de nieuwe Toon, onder begeleiding van onze moderator Folkert. Aan jullie om werkelijk alles te vragen.

Even voorstellen, de experts

Frank Loois, Productmanager Toon. Weet alles van de nieuwe Toon en waarom die er moet komen.

Brandje, ToonZ, TheHognl en TonvanRijn zijn Toon gebruikers die veelvuldig op het forum actief zijn. Je bent ze vast al een keer tegen gekomen. Zij hebben de nieuwe Toon al van alle kanten bekeken.

Voeg nu #vraagonsoverToon toe aan je agenda

238 Reacties

Reputatie 4
Badge +3
Omdat er om foto's gevraagd wordt, plaats ik er ook eentje. Als je goed kijkt zie je de nieuwe Toon. Er omheen de experts! 🙂
Reputatie 2
Badge +1
Stuur mij maar een Toon 2.0:)
Reputatie 6
Badge +7
Die gebruikersdata is toch makkelijk via de cloud op te slaan . Dan is het makkelijk om terug te zetten als je een nieuwe aan de muur krijgt .. Is ook makkelijk als hij defect raakt …
Ik ben helemaal met @mpleizr eens, ze hebben tijd zat gehad om daarvoor een werkende oplossing te bedenken, ook voor het geval dat het scherm unit kapot gaat.
Zolang dat niet kan, zie ik geen reden om naar de nieuwe over te stappen en vanaf 0 te gaan beginnen.
Of het mogelijk maken dat de gegevens van afgelopen jaren van mijnEneco naar de nieuwe Toon gepusht kunnen worden, dan heb je in iedergeval een overzicht van andere jaren ook met opgewekte energie.
Reputatie 6
Hoi @thewhale
Voor mijn eigen nieuwsgierigheid, met welke reden zou je Toon op 5ghz willen hebben?

Groet Vinny
Reputatie 7
Badge +9
Ga ook maar naar een andere thermostaat Toon is allang achterhaald er is zo veel moois te koop ga niet wachten op een nieuwe toon deze zal ook heel snel uit de tijd zijn aangezien er weinig aan gedaan wordt veel praten en niets doen!

Ik heb veel slimme thermostaten vergeleken, alvorens ik voor Toon koos.

Zo heb ik gekeken naar:

- Nefit Easy

Mooie thermostaat, leuke en handige functies, maar in samenwerking met een eventuele nieuwe ketel (die ik nu dus ook heb sinds okt '16) niet handig.. Zeker niet in samenwerking met OpenTherm, deze thermostaat moduleert op Nefits eigen moduline. Hierdoor ben je als je ketel opentherm is, dus verplicht een adapter ertussen te kopen.

- Honeywell Evohome

Ik hou serieus van dit systeem, maar het kost me allemaal teveel. Met de nieuwe Toon in aankomst, is dit straks ook met Toon mogelijk, iets waar ik heel erg naar uitkijk.

- Tado

Vind deze Tado niet zo slim, als dat die voorkomt.

- Nest

Ik ben geen fan van Nest, maar ondanks alles heb ik hem toch bekeken. Moet zeggen dat ik heel erg getwijfeld heb in deze, voor de combinatie met de rook / comelder die Nest aanbied.

- Remeha eTwist

Ik vind dit zo Remeha eigen thermostaat, vloeken tegen de kerk als je deze op een ander merk ketel plaats.

Uiteindelijk is mijn keuze toch voor Toon gevallen en wel omdat ik geloof in dit systeem, buiten dat allemaal is Toon ook erg vrouw vriendelijk, mij Vrouw kan er prima mee overweeg, weet heel goed hoe alles werk (Ze heeft zelfs Olisto ontdek hoe werk, dus heb geregeld een discotheek thuis. 😉 )
Hier wel hoor... soms.?

Br, br, br hier??:

Wat zijn de mogelijkheden om alle verbruiksdata van de huidige Toon naar de nieuwe generatie over te zetten?
Of betekent de nieuwe Toon 5 jaar data kwijt, of toch twee Toon's aan de muur? Dat laatste wil ik niet, er is geen plek in huis voor, en het energieverbruik van een is al genoeg sluipverbruik.
Toon experts, forum ICT'ers, Quby en forum moderators, ik kan mijn niet voorstellen dat in deze tijd dit niet mogelijk is... Kunnen de Toon engineers daar iets voor bedenken?
Reputatie 7
Badge +8
Tijdens het event van afgelopen week werd verteld dat het nu niet mogelijk is maar dat er aan gewerkt / nagedacht word om dat ik de toekomst mogelijk te maken. Of en wanneer is geen uitspraak over gedaan.
Er is al geruime tijd deze wens, dus is er voldoende tijd geweest om dit mogelijk te maken. Hoeft nog niet eens zo ingewikkelt te zijn. Toon2 had daarin een mooi voorbeeld kunnen zijn

Als ze nu eens out of the box denken en het huidige model loslaten
Ik ben helemaal met @mpleizr eens, ze hebben tijd zat gehad om daarvoor een werkende oplossing te bedenken, ook voor het geval dat het scherm unit kapot gaat.
Zolang dat niet kan, zie ik geen reden om naar de nieuwe over te stappen en vanaf 0 te gaan beginnen.
Of het mogelijk maken dat de gegevens van afgelopen jaren van mijnEneco naar de nieuwe Toon gepusht kunnen worden, dan heb je in iedergeval een overzicht van andere jaren ook met opgewekte energie.

Klopt Pedro; ik denk dat we nu al zo’n 4 jaar minimaal om een backup mogelijkheid vragen.
Vermoedelijk dat velen dan ook idd het hun tegenhoud om NU de overstap te maken.
Wellicht dat er een getrapte mogelijkheid komt.
Ik heb in ieder geval m’n data maar even veilig gesteld.?
Reputatie 7
Badge +2
Hi @harmroest,

We zijn op dit moment bezig om een inruil voorstel op tafel te krijgen. Wat betreft het testen van nieuwe functies of in dit geval de nieuwe Toon kunnen we jammer genoeg niet alle klanten hiervoor vragen. Mochten we nogmaals testers nodig hebben dan zullen we de vraag hier uitzetten en kan je je natuurlijk opgeven !

Groetjes
Chantal
Reputatie 7
Badge +9
Hoi @thewhale
Voor mijn eigen nieuwsgierigheid, met welke reden zou je Toon op 5ghz willen hebben?

Groet Vinny

Alles in mijn huis is 5Ghz @Vinny. Als ik de 2,4Ghz band daardoor kan uitzetten, scheelt dat alleen maar..
Mocht het niet kunnen, hoe het nu is gaat het ook perfect, geen klagen.
Hoi @thewhale

Groet Vinny

Alles in mijn huis is 5Ghz @Vinny. Als ik de 2,4Ghz band daardoor kan uitzetten, scheelt dat alleen maar..
Mocht het niet kunnen, hoe het nu is gaat het ook perfect, geen klagen.

Hoi Ricardo,

Daar heb jij ook weer gelijk in. Bij mij speelt het zelfde.
Maar Quby zal het algemene belang laten prevaleren. Ik bedoel uiteraard het bereik van de WiFi.
Eigenlijk beide keuzes zou het mooiste zijn. Scheelt weer een SSID wat uit de lucht gehaald kan worden.
Wie weet bij Toon®️ 3.......
Zou het zo makkelijk gaan Bram?
Reputatie 6
Ga ook maar naar een andere thermostaat Toon is allang achterhaald er is zo veel moois te koop ga niet wachten op een nieuwe toon deze zal ook heel snel uit de tijd zijn aangezien er weinig aan gedaan wordt veel praten en niets doen!

Hi @Jan453
Jammer dat je dat zo ervaart. Niet elke ontwikkeling ligt in lijn met alle individuele klantwensen en niet elke individuele klantwens ligt bovenop de stapel, maar door ontwikkelen doen we zeker. Wanneer je graag een bepaalde functionaliteit of verbetering als toevoeging wilt zien, voel je dan vrij dat hier op het forum te delen. Wanneer er meer vraag naar is, kunnen wij deze signalen doorgeven. Ook is voor jullie natuurlijk nog niet bekend wat de nieuwe Toon bevat en kan, dat is zeker het wachten waard!

Hier kan je overigens zien wat er allemaal verbeterd is afgelopen jaar:
https://www.toon.nl/service/faq/software/wat-is-de-laatste-software-update-van-toon/

Groet Vinny
Reputatie 6
Badge +3

Brandje, ToonZ, TheHognl en TonvanRijn zijn Toon gebruikers die veelvuldig op het forum actief zijn. Je bent ze vast al een keer tegen gekomen. Zij hebben de nieuwe Toon al van alle kanten bekeken.

Dat neem je dus wel erg letterlijk, @thehognl🤣 :

Schermpje (wat blijkbaar de touchscreen is, de digitizer) is er afgevallen en wil dus geen touch meer doen. Ben nu van ellende maar eens dat ding aan de binnenkant aan het bekijken.

Om even terug te komen op mijn vraag: Ook foto's van de binnenkant zijn welkom, wat mij betreft 😀 .
Reputatie 7
Badge +9
@thehognl
Waarom zou je graag 5GHz willen?
ik begrijp tov 2,4 voor een Toon het voordeel niet direct.

Alles in mijn huis is 5Ghz, zoals ik al eerder zei. Als ik de 2,4Ghz band daardoor kan uitzetten, scheelt dat alleen maar. Heb toch liever op 1 en dezelfde band, gaat me er niet om dat Toon mij volle internetsnelheid kan gaan trekken, dat zal die waarschijnlijk niet eens aankunnen. (350mbit pure glasvezel.).. Maar gaat mij er puur om, om alles op 1 en dezelfde band te krijgen, in dit geval is dat 5Ghz (alles op 2,4Ghz is een no go!), maar helaas werk de nieuwe Toon alleen maar met 2,4Ghz.. Dan blijf alles bij hetzelfde hier, wat overigens ook prima werkt 🙂
Badge
Naar mijn kennis is toon de enige opossing van zijn soort die zowel energie als gas meet (via slimme meter) en als thermostaat dient. De mogelijkheden zijn aanzienlijk ruimer bij Toon dan bijvoorbeeld bij Nest. Ik vind Nest persoonlijk mooier en heb daar ook meer vertrouwen in op een technologisch niveau, maar Toon biedt simpeweg alle functies in één pakket dat je zo aan de muur kan hangen.
Reputatie 6
Badge +7
Wat gaat er woensdag gebeuren?

Dat staat in het allereerste bericht 😉
Reputatie 7
Badge +4

Reputatie 4
Badge
Hierbij een foto met de flyer!

Let niet op het voetje, dat is puur voor demo doeleinden.
Reputatie 7
Badge +4
Als het dezelfde software is, wat is dan op dit moment de toegevoegde waarde van de nieuwe toon?

Omdat er veel meer RAM en flash geheugen inzit kan je veel meer slimme stekkers koppelen en de databases met verbruiksgegevens laten bijhouden. De software kan 200+ slimme stekkers aan maar de oude Toon liep al veel eerder vast vanwege hardwarematige beperkingen. Met regelmatige restarts als gevolg........
Reputatie 7
Badge +9
@Brandje

Thanks voor de foto.
Mooie bijkomstigheid is de hardware sleutel. Bij een eventuele root toegang, zal de gebruiker het echt tot nu toe via Quby moeten spelen.

Daag ons niet uit ;-)

Dat was ook geen uitdaging @thehognl, als ITer weet je net zo goed als ik. Dat dit soort dingen risico’s met zich meebrengen, die de consument heelvaak niet wil weten, of gewoon ontkent. ?. Daarom is de gang via Quby de safe way.
Reputatie 7
Badge +4
Wat is c.q. kan er met "Audio In & Out (magnetic Transducer)"
Is deze vraag te moeilijk voor de experts?

Dit is voor de presence detectie. Dus de toon weet of je thuis bent of niet doordat het 'geluiden' opvangt (niet herkenbare geluiden maar wel het niveau of er geluid is). Afhankelijk van of je wel of niet thuis bent kan hij dan bijv. de thermostaat omlaag zetten.

Met hondenfilter?

Reageer