#vraagonsoverToon - Stel je vraag over de nieuwe Toon | Eneco Community

#vraagonsoverToon - Stel je vraag over de nieuwe Toon


Reputatie 7
Badge +6
Beste forumleden,

We zijn een grote community en nog een hele actieve ook. Daarom vinden we het tijd om onze allereerste ‘Vraag ons over…’ te doen.
We hebben een goede aanleiding, want binnenkort verschijnt de nieuwe Toon. Dat is de bekende Toon, maar dan een nieuwe versie.

Zo werkt #vraagonsoverToon

Op 23 mei tussen 19.00 en 20.30 zitten er experts voor je klaar. Niet alleen de experts van Toon, maar ook klantexperts. Zij beantwoorden al jouw vragen over de nieuwe Toon, onder begeleiding van onze moderator Folkert. Aan jullie om werkelijk alles te vragen.

Even voorstellen, de experts

Frank Loois, Productmanager Toon. Weet alles van de nieuwe Toon en waarom die er moet komen.

Brandje, ToonZ, TheHognl en TonvanRijn zijn Toon gebruikers die veelvuldig op het forum actief zijn. Je bent ze vast al een keer tegen gekomen. Zij hebben de nieuwe Toon al van alle kanten bekeken.

Voeg nu #vraagonsoverToon toe aan je agenda

238 Reacties

Reputatie 4
Badge +3
Hoi @PieterZ,

Het gaat soms een beetje nukkig!
Heb je ze in de oude Toon®️ afgemeld?
Anders ze in de inleerstand zetten en opnieuw aanmelden op Toon2
Hoe?
Zie dit topic en reactie over de werkwijze:

https://forum.toon.nl/storingen-problemen-25/probleem-met-slimme-stekker-509#post6446


Ja zijn idd allemaal afgemeld voor dat de oude Toon van de muur ging de meeste zijn wel weer direct gekopeld . Ik ga het even proberen via de inleer proceduren. Bedankt alvast .
@ghleusink

Tof om te lezen dat ook jij een nieuwe Toon aan de muur hebt hangen 🎊 .
Jammer dat de app aangeeft dat deze nu offline staat. Heb je Toon zelf ook al herstart? Dit is vaak de trigger om het te verhelpen.
Geen succes? Dan dien je, zoals @Brandje aangeeft, inderdaad even te wachten tot alles aan onze kant is bijgewerkt.

Groet, Urgel
net nog weer ff geprobeerd en hij werkt weer. Geduld is een schone zaak dus😄


Hoi @ghleusink
Zo zie je maar weer hoe simpel het soms is, maar idd geduld moet er altijd even zijn.

Erg veel plezier met je super snelle Toon2@
Reputatie 2
Badge +3
@ghleusink

Hey GH

Tof dat jij de toon2 al hebt ik zie dat jij ongeveer even lang bij eneco zit als ik
1 hoe heb je dat gedaan om nu al een toon2 te bemachitigen? Ik wil ook wel graag.

Groet

Erik
marktplaats. Nieuw in doos
heb je pb gestuurd
Reputatie 2
Badge +3
@ghleusink

Hey GH

Tof dat jij de toon2 al hebt ik zie dat jij ongeveer even lang bij eneco zit als ik
1 hoe heb je dat gedaan om nu al een toon2 te bemachitigen? Ik wil ook wel graag.

Groet

Erik
marktplaats. Nieuw in doos
Reputatie 7
Badge +2
@ghleusink

Goed dat je hiernaar vraagt. Toon heeft vanaf dag 1 van de maand registratie van verbruik nodig voor een goede weergave van Status Verbruik.
Doordat jij nu een ander scherm hebt, is het tot heden geregistreerde verbruik van deze maand onderbroken/ verloren gegaan.
Hierdoor zal Status Verbruik in jouw situatie in oktober weer actief zijn.
Badge +2
@ghleusink

Hey GH

Tof dat jij de toon2 al hebt ik zie dat jij ongeveer even lang bij eneco zit als ik
1 hoe heb je dat gedaan om nu al een toon2 te bemachitigen? Ik wil ook wel graag.

Groet

Erik
Reputatie 2
Badge +3
@ghleusink

Super! Leuk dat je het even deelt. Geniet ervan 😄
hoe zit het met statusverbruik. Werkt dit pas na een maand of kan dit gepusht worden?
Reputatie 7
Badge +2
@ghleusink

Super! Leuk dat je het even deelt. Geniet ervan 😄
Reputatie 2
Badge +3
@ghleusink

Tof om te lezen dat ook jij een nieuwe Toon aan de muur hebt hangen 🎊 .
Jammer dat de app aangeeft dat deze nu offline staat. Heb je Toon zelf ook al herstart? Dit is vaak de trigger om het te verhelpen.
Geen succes? Dan dien je, zoals @Brandje aangeeft, inderdaad even te wachten tot alles aan onze kant is bijgewerkt.

Groet, Urgel
net nog weer ff geprobeerd en hij werkt weer. Geduld is een schone zaak dus😄
Reputatie 7
Badge +2
@ghleusink

Tof om te lezen dat ook jij een nieuwe Toon aan de muur hebt hangen 🎊 .
Jammer dat de app aangeeft dat deze nu offline staat. Heb je Toon zelf ook al herstart? Dit is vaak de trigger om het te verhelpen.
Geen succes? Dan dien je, zoals @Brandje aangeeft, inderdaad even te wachten tot alles aan onze kant is bijgewerkt.

Groet, Urgel
Zojuist toon2 geïnstalleerd. Best wel vooruitgang.
Masr mijn app zegt nu dat toon offline is. App al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Ook router opnieuw opgestart maar helpt niet. Iemand nog een oplossing?
MVG GH


Dit is van de week al eerder behandeld.
Na enige uren werkte de App alsnog.
De systemen moeten gewoon nog even bijgewerkt worden.
Ik ga er daarbij van uit dat op dit nieuwe displaynr ook een abo is afgesloten.
hoe kom ik hier achter Brandje. Had folkert gevraagd om mijn abo over te zetten naar mijn toon2.


Perfect, uiterlijk morgen zal de App gewoon werken.
In het andere issue was na de nacht alles oke en werkend.

Komt goed dus!
Reputatie 2
Badge +3
Zojuist toon2 geïnstalleerd. Best wel vooruitgang.
Masr mijn app zegt nu dat toon offline is. App al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Ook router opnieuw opgestart maar helpt niet. Iemand nog een oplossing?
MVG GH


Dit is van de week al eerder behandeld.
Na enige uren werkte de App alsnog.
De systemen moeten gewoon nog even bijgewerkt worden.
Ik ga er daarbij van uit dat op dit nieuwe displaynr ook een abo is afgesloten.
hoe kom ik hier achter Brandje. Had folkert gevraagd om mijn abo over te zetten naar mijn toon2.
Reputatie 2
Badge +3
Zojuist toon2 geïnstalleerd. Best wel vooruitgang.
Masr mijn app zegt nu dat toon offline is. App al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Ook router opnieuw opgestart maar helpt niet. Iemand nog een oplossing?
MVG GH


Staat jou nieuwe Toon wel gekoppeld aan jou in de systemen van Eneco?
heb al pb gestuurd naar folkert. Had wel activatie code gekregen van hem. Ook kwam bij het installeren mijn adres en naam op het scherm.
Zojuist toon2 geïnstalleerd. Best wel vooruitgang.
Masr mijn app zegt nu dat toon offline is. App al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Ook router opnieuw opgestart maar helpt niet. Iemand nog een oplossing?
MVG GH


Dit is van de week al eerder behandeld.
Na enige uren werkte de App alsnog.
De systemen moeten gewoon nog even bijgewerkt worden.
Ik ga er daarbij van uit dat op dit nieuwe displaynr ook een abo is afgesloten.
Reputatie 7
Badge +9
Zojuist toon2 geïnstalleerd. Best wel vooruitgang.
Masr mijn app zegt nu dat toon offline is. App al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Ook router opnieuw opgestart maar helpt niet. Iemand nog een oplossing?
MVG GH


Staat jou nieuwe Toon wel gekoppeld aan jou in de systemen van Eneco?
Reputatie 2
Badge +3
Zojuist toon2 geïnstalleerd. Best wel vooruitgang.
Masr mijn app zegt nu dat toon offline is. App al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Ook router opnieuw opgestart maar helpt niet. Iemand nog een oplossing?
MVG GH
Hoi @PieterZ,

Het gaat soms een beetje nukkig!
Heb je ze in de oude Toon®️ afgemeld?
Anders ze in de inleerstand zetten en opnieuw aanmelden op Toon2
Hoe?
Zie dit topic en reactie over de werkwijze:

https://forum.toon.nl/storingen-problemen-25/probleem-met-slimme-stekker-509#post6446
Reputatie 4
Badge +3
Sinds vandaag ook een Toon 2

Werkt een stuk sneller en veel beter beeld

De slimme stekkers van Fibaro hebben nognal moeite met het koppelen .
Somige koppelen helemaal niet .

Meer mensen hier last van ?

Het betreft de oude Fibaro stekkers zonder z-wave plus.
Hai hai Erick,

Wat dacht je hiervan:


Badge +2
Hai hai

Net even hele topic afgestruind naar foto’s, de voorkant kennen we inmiddels. Maarrrr, hoe diep is ie? Ik ben heel benieuwd hoe ver toon 2 van de muur af komt. Bij de Toon1 vind ik dit best wel ver.

Dus, iemand die wat foto’s van de zij- en bovenkant kan schieten...ben ook wel benieuwd naar aansluitingen trouwens☺ ☺
Nee, maar dat Toon2 al ruim 1 jaar bestaat had ik niet gedacht.
je loopt met techniek, snel achter tegenwoordig...


Jazeker, daar heb je helemaal gelijk in.
Wat je tegenwoordig koopt op bv PC gebied is al sterk verouderd bij aanschaf.
Maar Quby had natuurlijk ook testtijd nodig om alles goed vooraf te testen.

Dat gold bv ook voor Toon1 daar zijn gaandeweg (sinds de uitrol 6 jaar geleden) ook wijzigingen op geweest??
Reputatie 5
Badge +6
Nee, maar dat Toon2 al ruim 1 jaar bestaat had ik niet gedacht.
je loopt met techniek, snel achter tegenwoordig...
Toon2 is al 1,5 jaar oud eigenlijk?

Jazeker, maar is dat verder belangrijk?
Nee, toch?
De (hardware) versie waar ik toen mee "speelde" zegt niets over de versie die je nu uitgeleverd krijgt.
Reputatie 5
Badge +6
Toon2 is al 1,5 jaar oud eigenlijk?
Dus helemaal opnieuw beginnen?

Verbruik kwijt
VC data weg?

Jammer...?


Exact Juan,

Dat geldt voor iedere Toon2 gebruiker, dat je geheel opnieuw moet beginnen.
Opgebouwde historie is dus weg.😭
Knap vervelend, maar het is niet anders.😢 😤
Zelf had ik 1,5 geleden toen ik met een Toon2 speelde al die hoop al van een backup; het zou op dat moment net mooi zijn, toen begin dit jaar de uitrol Toon2 startte, maar helaas.............

Reageer