#vraagonsoverToon - Stel je vraag over de nieuwe Toon | Eneco Community

#vraagonsoverToon - Stel je vraag over de nieuwe Toon

Toon eerste bericht

238 Reacties

Dat bedoel ik nu met out of the box Ton. Ze hadden met toon2 met een andere display en behoud huidige vormgeving heel simpel dit kunnen implementeren.

Loslaten van oude gewoontes is ook iets wat ze moeten begrijpen

Was het maar zo makkelijk Mark.
Data downloaden is een klein kunstje, maar bruikbaar overzetten op een andere Toon®️ is geen klein kunstje is mij uitgelegd.
Het moet uiteraard vlekkeloos werken, anders is het leed niet te overzien😢 😓

In ieder geval ben ik blij dat er aan gewerkt wordt.
Reputatie 7
Badge +4
Was het maar zo makkelijk Mark.
Data downloaden is een klein kunstje, maar bruikbaar overzetten op een andere Toon®️ is geen klein kunstje is mij uitgelegd.

Dit is alleen de eerste stap, het downloaden van je data vanuit Toon in 'begrijpelijke' bestanden die kunnen worden verwerkt in Excel of andere programma's. Overigens is deze functie een kopie van de module die al 2 jaar beschikbaar is voor rooters 😉, mooi dat dit op een gegeven moment in het officiele product beland.

Deze gegevens kunnen prima worden gebruikt om weer in te lezen in een andere Toon. Ik heb dat zelf al eens gedaan voor twee rra databases (electriciteitsverbruik per dag en gas gebruik per dag). Het is een vervelend klusje omdat de interne namen van die databases uniek zijn per Toon, daarnaast moet je heel goed opletten wat de laatste tijdstippen zijn geweest van bijwerken van die databases om ze vervolgens op de juiste plaats weer in te lezen in de nieuwe databases. Het kan allemaal prima worden geautomatiseerd maar is wel een flinke klus. Ik ben benieuwd hoe hoog het op 'de lijst' staat bij Quby gezien alle andere nieuwigheden waar ze mee bezig zijn.

Op mijn to-do lijst staat ook om dit te automatiseren op een PC voor alle databases waarna je de hele set databases weer overzet op een nieuwe Toon. Staat ook niet bovenaan op mijn lijstje om eerlijk te zijn.
Ik ben helemaal met @mpleizr eens, ze hebben tijd zat gehad om daarvoor een werkende oplossing te bedenken, ook voor het geval dat het scherm unit kapot gaat.
Zolang dat niet kan, zie ik geen reden om naar de nieuwe over te stappen en vanaf 0 te gaan beginnen.
Of het mogelijk maken dat de gegevens van afgelopen jaren van mijnEneco naar de nieuwe Toon gepusht kunnen worden, dan heb je in iedergeval een overzicht van andere jaren ook met opgewekte energie.
Ik ben helemaal met @mpleizr eens, ze hebben tijd zat gehad om daarvoor een werkende oplossing te bedenken, ook voor het geval dat het scherm unit kapot gaat.
Zolang dat niet kan, zie ik geen reden om naar de nieuwe over te stappen en vanaf 0 te gaan beginnen.
Of het mogelijk maken dat de gegevens van afgelopen jaren van mijnEneco naar de nieuwe Toon gepusht kunnen worden, dan heb je in iedergeval een overzicht van andere jaren ook met opgewekte energie.

Klopt Pedro; ik denk dat we nu al zo’n 4 jaar minimaal om een backup mogelijkheid vragen.
Vermoedelijk dat velen dan ook idd het hun tegenhoud om NU de overstap te maken.
Wellicht dat er een getrapte mogelijkheid komt.
Ik heb in ieder geval m’n data maar even veilig gesteld.?
Reputatie 4
Badge +1
Sinds Vrijdag aan het spelen met deze nieuwe Toon 2. Mijn conclusie: beter scherm, veel sneller in reactietijd, Start beduidend sneller op(!) design wat gelikter en de vochtigheid sensor is actief met een tegel.

Verder staat firmware gelijk aan de Toon 1 maar dat zal in de toekomst wel veranderen schat ik in.
Reputatie 3
Badge +2
Kan ik ook Toon 2 krijgen ook om natuurlijk hem testen.
Ik vind leuk om dingen uitproberen en testen.

Natuurlijk met inruil van Toon 1.
Reputatie 3
Badge +2
Sinds Vrijdag aan het spelen met deze nieuwe Toon 2. Mijn conclusie: beter scherm, veel sneller in reactietijd, Start beduidend sneller op(!) design wat gelikter en de vochtigheid sensor is actief met een tegel.

Verder staat firmware gelijk aan de Toon 1 maar dat zal in de toekomst wel veranderen schat ik in.

Hoe heb je Toon 2 in je bezit gekregen. Ik wil hem ook.
Reputatie 2
Badge
inruil voorstel komt maar niet, vind de ontwikkeling en communicatie tergend langzaam gaan, je betaal 4,50 per maand maar de ondersteuning voor het testen van de nieuwe toon is tergend slecht.

Ik zit erover te denken om de toon op te zeggen en een nest op te hangen.
De laatste berichten zijn dat in juli 2018 daar nader bericht over komt.
Reputatie 7
Badge +2
Hi @harmroest,

We zijn op dit moment bezig om een inruil voorstel op tafel te krijgen. Wat betreft het testen van nieuwe functies of in dit geval de nieuwe Toon kunnen we jammer genoeg niet alle klanten hiervoor vragen. Mochten we nogmaals testers nodig hebben dan zullen we de vraag hier uitzetten en kan je je natuurlijk opgeven !

Groetjes
Chantal
Reputatie 2
Badge
Hi @harmroest,

We zijn op dit moment bezig om een inruil voorstel op tafel te krijgen. Wat betreft het testen van nieuwe functies of in dit geval de nieuwe Toon kunnen we jammer genoeg niet alle klanten hiervoor vragen. Mochten we nogmaals testers nodig hebben dan zullen we de vraag hier uitzetten en kan je je natuurlijk opgeven !

Groetjes
Chantal

@ChantalS

Heb jij enig zicht op wanneer dit voorstel gereed is?
Reputatie 7
Badge +2
@harmroest,

Daar heb ik op dit moment nog geen exact antwoord op. Zodra we meer weten zullen we dit melden.
Reputatie 4
Badge
inruil voorstel komt maar niet, vind de ontwikkeling en communicatie tergend langzaam gaan, je betaal 4,50 per maand maar de ondersteuning voor het testen van de nieuwe toon is tergend slecht.

Ik zit erover te denken om de toon op te zeggen en een nest op te hangen.

als je contract voorbij is kan je deze verlengen dan krijg je ook een nieuwe toon als je dat aangeeft, scheelt weer inruilkosten. en je heb dan wat reserve spulletjes. 😁
Reputatie 7
Badge +4
Of je vraagt 275 Eur korting en laat je oude Toon hangen....
Reputatie 7
Badge +4
@Folkert: We hadden tijdens het webevent afgesproken nog even niet teveel te communiceren over de Toon 2 tot aan de officiele introductie van Toon 2? We zijn nu ruim een maand verder na het webevent. Met andere woorden, wanneer kunnen we er wat vrijer over gaan praten en foto's gaan delen?

Met vriendelijke groeten,

Toonz

P.S. De @ functie op het forum werkt (weer) niet….
Hier zit ik ook met een aantal vragen over een enkele (nieuwe) functie in de nieuwe toon.

Het is een verademing wat betreft snelheid 🙂
Hier zit ik ook met een aantal vragen over een enkele (nieuwe) functie in de nieuwe toon.

Het is een verademing wat betreft snelheid :)

Hoi Mark,

Als je bv bedoelt de donker gele kleur bij de balk opbrengst opwek?
Dan trek ik de lijn door zoals dat bv bij het gasverbruik ook is. De donker blauwe kleur dus.
Er wordt gekeken naar het gemiddelde van de afgelopen dagen. Bij mij had ik dus vandaag ook een flinke donker gele kleur in die opwek balk.
Hoi Ton,

De functie betreffende verkleuring was mij al duidelijk hoor. Komt hier nog wel eens vaker voor. Foto was meer bedoeld als reactie op voorgaande reactie.

Mij gaat het wat betreft de functie luchtvochtigheid/sensor. In hoeverre is deze realistische. Andere sensoren geven een heel ander beeld.
Hoi Ton,

De functie betreffende verkleuring was mij al duidelijk hoor. Komt hier nog wel eens vaker voor. Foto was meer bedoeld als reactie op voorgaande reactie.

Mij gaat het wat betreft de functie luchtvochtigheid/sensor. In hoeverre is deze realistische. Andere sensoren geven een heel ander beeld.

Oké Mark!
Bij mij staat de vochtigheidssensor op Toon®️ op 49, terwijl de elektronische hygrometer bij mij 60 aangeeft.
Dus die waarde op Toon®️ neem ik met een korreltje zout.
Ik heb mij ooit laten vertellen dat de vroegere hygrometers met een bundeltje mensenharen de beste zijn; alleen al om dat je zeer precies door je zelf te ijken zijn. Ik heb er namelijk zo 1 zelf gehad.

Oke Ton ik had al wel zo een vermoeden. Hier op toon staat hij op 48%

Heb een analoge meter incl temp die net als 3 andere digitale sensoren eveneens zo'n 58% aangeven. zeker met dit soort weer
Reputatie 7
Badge +4
@mpleizr Je ziet sowieso rare verschillen tussen Toon 1 en Toon 2 als ze naast elkaar staan. De kamertemperatuurmeting bijvoorbeeld (allebei met correctie 0) verschilt altijd, meestal liggen de metingen 1,5 tot 3 graden uit elkaar. Het verschil is dus niet constant. Geeft te denken in combinatie met de precisie van de luchtvochtigheidsmeter.

Ik vermoed dat er nog wel wat software versies nodig zijn om het allemaal stabiel te krijgen.

Heb een analoge meter incl temp die net als 3 andere digitale sensoren eveneens zo'n 58% aangeven. zeker met dit soort weer

Hoi Mark,

Wel grappig dat bij jou dus ook het verschil ongeveer 10 is, naar beneden, op Toon.
Misschien dat er in de toekomst een correctie mogelijkheid komt.
De hygrometer heeft pas mijn volle aandacht als het stookseizoen weer begint; immers de luchtvochtigheid maakt dan, vind ik, een groot verschil.
@Toonz Dit was mij inderdaad ook opgevallen. Eerder had ik een +correctie in toon staan. Nu met de nieuwe staat hij op 0 correctie.

Ook bij de luchtvochtigheid zie je dat bij aanklikken scherm hij omhoog schiet

Hoi Mark, @mpleizr

Hayad heeft teruggekoppeld dat aan het team wordt gevraagd of de correctiemogelijkheid in de planning staat of alsnog in de planning wordt opgenomen. Ik krijg nader bericht als er meer bekend is; het staat op m'n lijstje en ik houd de "vinger aan de pols"
Wordt vervolgd!
Bedankt voor de terugkoppeling Ton

We wachten af wat eruit komt

Reageer