#vraagonsoverToon - Stel je vraag over de nieuwe Toon | Eneco Community

#vraagonsoverToon - Stel je vraag over de nieuwe Toon

Toon eerste bericht

238 Reacties

Reputatie 2
Badge
jammer, ik zie graag nieuwe uitbreidingen tegemoet. Hoe haalt eneco zijn input voor nieuwe ideeen op? Via dit forum?

Onder andere.
Het is Quby, de maker van de Toon, die wat met deze vragen doet.

Als er een betere manier is om input te leveren over wensen dan zou ik dat graag willen weten 🙂
Reputatie 4
Badge +3
Omdat er om foto's gevraagd wordt, plaats ik er ook eentje. Als je goed kijkt zie je de nieuwe Toon. Er omheen de experts! 🙂
Hoveel jaar fabrieksgarantie zit er op de nieuwe Toon en is het bij vervanging nu ook mogelijk de historische data over te zetten?

De historische data is nog niet over te zetten. Wellicht dat het in de toekomst wel kan.

Betreft fabrieksgarantie die zijn niet veranderd. Zie hier voor de voorwaarden en de garantie. https://www.eneco.nl/-/media/eneco/pdf/toon-thermostaat-support/enecotoonalgemenevoorwaardentoon.ashx?la=nl-nl
Reputatie 2
Badge
Omdat er om foto's gevraagd wordt, plaats ik er ook eentje. Als je goed kijkt zie je de nieuwe Toon. Er omheen de experts! :-)

Ziet er gezellig uit! 😃
Reputatie 2
Badge +2
Is EDGE- voor boiler communication de naam van het Opentherm protocol?
Reputatie 2
Badge +3
Is er ook een mogelijkheid tot verwarmen per kamer?
Reputatie 4
Badge

EDGE is een term die door Quby zelf verzonnen is om meer stroom op het OpenTherm protocol te zetten.
Reputatie 4
Badge
Is er ook een mogelijkheid tot verwarmen per kamer?

Op dit moment nog niet. Misschien in de toekomst wel mogelijk met bijv Z-wave radiatorknoppen.
Mensen bedankt voor jullie inzet, beetje droevig dat er weinig reacties zijn gekomen.

Ja wat ik begrijp wel. EDGE zorgt voor de koppeling tussen de toon en de ketelmodule en dus ook het opentherm verhaal.
Mensen bedankt voor jullie inzet, beetje droevig dat er weinig reacties zijn gekomen.

Elke vraag is beantwoord toch of mis ik wat?
Reputatie 7
Badge +4
Logisch eigenlijk gezien het feit dat veel hardcore forum gebruikers al bij Eneco zaten :-):-)
Reputatie 6
Badge +3
Nee, Toon praat met de ketelmodule via het EDGE protocol, en de ketelmodule zet dat om in OpenTherm. Toon zelf spreekt geen OpenTherm.
Reputatie 4
Badge

Geloof dat er wel degelijk een hoop reacties zijn gegeven alleen misschien inhoudelijk niet zoals iedereen had verwacht.

Ook voor de "hardcore-users" die aanwezig waren bij het Event is het nog afwachten totdat functies in de nieuwe Toon geactiveerd worden.
Verwachting is trouwens wat we binnen 5-6 weken hier de eerste mogelijkheden van zullen zien.
Reputatie 2
Badge
zojuist de nieuwe toon besteld, alleen ik hoop dat een moderator hier een passend antwoord op heeft? Ik vind het erg vreemd dat ik nu 75 euro installatiekosten moet betalen, de nieuwe toon is namelijk de oude eraf schroeven en de nieuwe erop. Daar hoeft niet speciaal een monteur voor te komen. Ik hoop dus ook dat dit aangepast kan worden op mijn bestelling.
Reputatie 4
Badge
zojuist de nieuwe toon besteld, alleen ik hoop dat een moderator hier een passend antwoord op heeft? Ik vind het erg vreemd dat ik nu 75 euro installatiekosten moet betalen, de nieuwe toon is namelijk de oude eraf schroeven en de nieuwe erop. Daar hoeft niet speciaal een monteur voor te komen. Ik hoop dus ook dat dit aangepast kan worden op mijn bestelling.

Gisteren is door Eneco aangegeven dat ze bezig zijn om een stappenplan voor de klant te maken zodat de klant dit zelf kan uitvoeren.

Alleen de achterplaat en de display moeten gewijzigd worden. Meteradapter en ketelmodule zijn identiek aan de vorige Toon.
Hoe weet ik dat als ik nu klant wordt van Eneco en de nieuwe Toon wil hebben, ik die dan ook krijg? Ik zie namelijk op de site nog niks hierover.
Reputatie 2
Badge

Gisteren is door Eneco aangegeven dat ze bezig zijn om een stappenplan voor de klant te maken zodat de klant dit zelf kan uitvoeren.

Alleen de achterplaat en de display moeten gewijzigd worden. Meteradapter en ketelmodule zijn identiek aan de vorige Toon.

Dat is fijn, maar bij de klantenservice zijn ze hier duidelijk niet van op de hoogte, wat kan ik hier mee doen?
Reputatie 4
Badge
Hoe weet ik dat als ik nu klant wordt van Eneco en de nieuwe Toon wil hebben, ik die dan ook krijg? Ik zie namelijk op de site nog niks hierover.

Tijdens de presentatie gisteren is expliciet aangegeven door Eneco dat wanneer een klant een nieuwe Toon koopt/krijgt dat dit dan een Toon 2 is. Eneco zelf levert geen Toon 1 meer uit.
Het kan wel zijn dat tussenpartijen of winkels/webshops nog Toon 1 verkopen.
Reputatie 4
Badge

Dat is fijn, maar bij de klantenservice zijn ze hier duidelijk niet van op de hoogte, wat kan ik hier mee doen?

Bellen en vragen of de instructies al af zijn 🙂

Tijdens de presentatie gisteren is expliciet aangegeven door Eneco dat wanneer een klant een nieuwe Toon koopt/krijgt dat dit dan een Toon 2 is. Eneco zelf levert geen Toon 1 meer uit.
Het kan wel zijn dat tussenpartijen of winkels/webshops nog Toon 1 verkopen.

Top, dank je wel voor snelle reactie. Ga toch overwegen om over te stappen.
Hoewel ik zelf ook al wat meer weet over de nieuwe toon is het jammer dat wat weinig respons via het forum kwam. Uiteraard zou er wel meer naar voren zijn gekomen via een achterdeur naar toch.

Heb mijn tijd en energie om gisteravond mee te praten maar aan mij voorbij laten gaan en nu ik zo de reacties teruglees zie ik niet veel meer dan dat ik al wist.

Binnenkort zou ook hier wel de vernieuwde aan de muur hangen
Dat klopt helemaal Mark.
Er waren maar een paar vaste leden die reageerden.
Gister werd ook door Eneco gemeld dat de presentatie op/voor deze avond wat grootser en breder aangepakt had gemogen.
Jammer is ook dat er niet gelijktijdig ook op de site al een presentatie stond.
Dat wordt pas over enkele weken gerealiseerd.

Ach dit was op deze wijze de eerste keer. Al diende leert men, denk ik dan maar.

En dat je ook een Toon2 neemt is een verstandig besluit Mark; de snelheid en geen hapering bij bediening is een feestje.
Reputatie 6
Badge +7
Ik heb ook niemand van eneco zelf gezien . Terwijl dat wel aangekondigd was.
Nou we zaten daar echt niet in ons eentje.?

Reageer