#vraagonsoverToon - Stel je vraag over de nieuwe Toon | Eneco Community

#vraagonsoverToon - Stel je vraag over de nieuwe Toon

Toon eerste bericht

238 Reacties

En wanneer kan ik hem bestellen?

Hij wordt nu al standaard geleverd als je een contract aangaat met Eneco. Ook bij verlenging krijg je gewoon de nieuwe.
De prijs is dus ook niet anders dan de oude.
Beetje vreemd dat er nog steeds geen foto van de nieuwe Toon geplaatst is... jammer... ik ga lekker in de tuin zitten, het is veel te mooi weer om achter de pc te zitten. Ik lees het later allemaal wel.. 🤴🏻 🖐🏼
Reputatie 7
Badge +8
Bestel je hem bij Bol, Wehkamp dan krijg je waarschijnlijk nog een oude....
Bij Eneco een nieuwe
Reputatie 4
Badge

Als het dezelfde software is, wat is dan op dit moment de toegevoegde waarde van de nieuwe toon?

Op dit moment reageert hij veel sneller, ook bij het aantikken van het scherm merk je het duidelijk.

Ook is de Toon 2 meer toekomstgericht vanwege de vele extra sensors vergeleken met de huidige Toon 1.
Reputatie 7
Badge +8
Beetje vreemd dat er nog steeds geen foto van de nieuwe Toon geplaatst is... jammer... ik ga lekker in de tuin zitten, het is veel te mooi weer om achter de pc te zitten. Ik lees het later allemaal wel.. 🤴🏻 🖐🏼
Kijk bovenaan de pagina!
Reputatie 2
Badge

Als het dezelfde software is, wat is dan op dit moment de toegevoegde waarde van de nieuwe toon?

Op dit moment reageert hij veel sneller, ook bij het aantikken van het scherm merk je het duidelijk.

Ook is de Toon 2 meer toekomstgericht vanwege de vele extra sensors vergeleken met de huidige Toon 1.

En kun je hem op korte termijn als vaste klant ook al bestellen?
Reputatie 4
Badge

Bij verlengen van contract wel. Hierover kan je de komende dagen contact opnemen met Eneco Sales.
Reputatie 7
Badge +9
@Brandje

Thanks voor de foto.
Mooie bijkomstigheid is de hardware sleutel. Bij een eventuele root toegang, zal de gebruiker het echt tot nu toe via Quby moeten spelen.
Reputatie 4
Badge
Hierbij een foto met de flyer!

Let niet op het voetje, dat is puur voor demo doeleinden.
@Brandje

Thanks voor de foto.
Mooie bijkomstigheid is de hardware sleutel. Bij een eventuele root toegang, zal de gebruiker het echt tot nu toe via Quby moeten spelen.

Daag ons niet uit 😉
Reputatie 7
Badge +4

Omdat er veel meer RAM en flash geheugen inzit kan je veel meer slimme stekkers koppelen en de databases met verbruiksgegevens laten bijhouden. De software kan 200+ slimme stekkers aan maar de oude Toon liep al veel eerder vast vanwege hardwarematige beperkingen. Met regelmatige restarts als gevolg........
Reputatie 7
Badge +9
@Brandje

Thanks voor de foto.

Daag ons niet uit ;-)

Dat was ook geen uitdaging @thehognl, als ITer weet je net zo goed als ik. Dat dit soort dingen risico’s met zich meebrengen, die de consument heelvaak niet wil weten, of gewoon ontkent. ?. Daarom is de gang via Quby de safe way.
Reputatie 2
Badge +2

Bij verlengen van contract wel. Hierover kan je de komende dagen contact opnemen met Eneco Sales.

Ik ben al klant van GEB /Eneco sinds 1973 en heb geen contract van kan je hem dan ook aanvragen? waarom wordt er verwezen naar sales er zitten nu toch ook klant experts bij.

Ik ben al klant van GEB /Eneco sinds 1973 en heb geen contract van kan je hem dan ook aanvragen?

Als je Eneco beldt voor verlenging/vernieuwing van je contract dan kan je hem aanvragen ja. Succes!
Reputatie 2
Badge +2

Ik ben al klant van GEB /Eneco sinds 1973 en heb geen contract van kan je hem dan ook aanvragen?

Als je Eneco beldt voor verlenging/vernieuwing van je contract dan kan je hem aanvragen ja. Succes!

Niet goed gelezen ik heb geen contract maar ben al 45 jaar klant
Reputatie 2
Badge +2
Wat is c.q. kan er met "Audio In & Out (magnetic Transducer)"
Is deze vraag te moeilijk voor de experts?

Dit is voor de presence detectie. Dus de toon weet of je thuis bent of niet doordat het 'geluiden' opvangt (niet herkenbare geluiden maar wel het niveau of er geluid is). Afhankelijk van of je wel of niet thuis bent kan hij dan bijv. de thermostaat omlaag zetten.
Reputatie 2
Badge
kan iemand hier nog op reageren? :)

Zijn er nieuwe apparaten te bedienen met de toon, zoals bijvoorbeeld somfy zonnewering, klikaanklikuit, Fibaro vochtmeter/co2 meter.
Hue verlichting ook scenes kiezen bijvoorbeeld ipv alleen het aan en uit kunnen zetten.
Uitlezen gegevens ketel, temperatuur, tapwater temperatuur, druk/bar
Reputatie 7
Badge +4

Dit is voor de presence detectie. Dus de toon weet of je thuis bent of niet doordat het 'geluiden' opvangt (niet herkenbare geluiden maar wel het niveau of er geluid is). Afhankelijk van of je wel of niet thuis bent kan hij dan bijv. de thermostaat omlaag zetten.

Met hondenfilter?
Reputatie 4
Badge
kan iemand hier nog op reageren? :)

Zijn er nieuwe apparaten te bedienen met de toon, zoals bijvoorbeeld somfy zonnewering, klikaanklikuit, Fibaro vochtmeter/co2 meter.
Hue verlichting ook scenes kiezen bijvoorbeeld ipv alleen het aan en uit kunnen zetten.
Uitlezen gegevens ketel, temperatuur, tapwater temperatuur, druk/bar

Ik had hier al op gereageerd zoals je een paar pagina's terug kunt lezen 😉
Reputatie 2
Badge
dat had ik gelezen terror, alleen ik lees niks over hue verlichting, dit is namelijk al aanwezig maar zeer beperkt. Fibaro slimme stekker/rookmelder is te koppelen is dus niet nieuw, waarom dan niet de co2melder/vochtmelder. Ook het uitlezen van de ketel etc lees ik niks over terug.
Reputatie 2
Badge +2
Hoveel jaar fabrieksgarantie zit er op de nieuwe Toon en is het bij vervanging nu ook mogelijk de historische data over te zetten?
Reputatie 4
Badge
dat had ik gelezen terror, alleen ik lees niks over hue verlichting, dit is namelijk al aanwezig maar zeer beperkt. Fibaro slimme stekker/rookmelder is te koppelen is dus niet nieuw, waarom dan niet de co2melder/vochtmelder. Ook het uitlezen van de ketel etc lees ik niks over terug.

Dat zijn allemaal zaken die er op dit moment nog niet inzitten, zoals eerder gezegd is de functionaliteit op dit moment nog hetzelfde.

Wat er in de toekomst gaat gebeuren moet de toekomst uitwijzen 😉
Reputatie 2
Badge
jammer, ik zie graag nieuwe uitbreidingen tegemoet. Hoe haalt eneco zijn input voor nieuwe ideeen op? Via dit forum?
Reputatie 4
Badge
jammer, ik zie graag nieuwe uitbreidingen tegemoet. Hoe haalt eneco zijn input voor nieuwe ideeen op? Via dit forum?

Onder andere.
Het is Quby, de maker van de Toon, die wat met deze vragen doet.

Reageer