Vandaag hotfix naar versie 2.2.24 | Eneco Community

Vandaag hotfix naar versie 2.2.24

Vanmiddag om 15:30 heeft Eneco een hotfix uitgebracht.
Hopelijk zijn hiermede weer verbeteringen aangebracht.
De komende dagen zal dat blijken en ik hoop dat eerdere "klagers" nu verbetering kunnen melden.

Wat mij het eerste opviel is de snelle reactie van het touchscreen, ook als je diverse keren snel achter elkaar drukte.
Ook zijn de oplopende stripjes die het verbruik aangeven iets gekrompen......

Voorbeeld nu gebruik ik 260 watt en er staat maar 1 groen streepje/balkje
Pas bij 400 komt er een 2e streepje.

Qua gasverbruik zie ik geen verschil

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

146 Reacties

Hoi Michelvw,

Oké ik probeer het nog een keertje.
Je hebt dus geen historische gegevens; dus is vergelijken onmogelijk.
Maar m.i. had je 2/3 probleempjes:

het gasvlammetje bleef (onnodig) branden
je vroeg je af of dat extra gas zou kosten.
je vermoedde dat de communicatie tuusen adapter en Toon af en toe wegviel

Vandaar dat ik je voorstelde eens per week (tijdelijk) de stand te noteren. Al gauw zal dan blijken of er een verschil zit tussen Toon en de reguliere tellerstanden, die uiteindelijk maatgevend zijn.
Iedere zondagavond om 24:00 uur schakelt Toon over naar een nieuwe week. Op dat moment neem je gewoon de tellerstanden op en na een week kan je die vergelijken met de weekverbruik van Toon.
Als je vermoed dat het extra gas kost dat het vlammetje blijft branden, dan kijk je toch gewoon op de gasmeter als deze situatie zich voordoet en je hebt je antwoord.
Het vlammetje blijft bij mij na het stoppen van het gasverbruik ook enige tijd aan staan, de pomp is immers de restwarmte aan het rondpompen!

Als je dit een paar maanden volhoudt heb je zelf controle over de werking van Toon en kan je dus veel gerichter eventueel doorzoeken naar fouten als die er nog zoeken zijn.
Als je je zorgen maakt over je gasverbruik, dan ga je toch als eerste per week je gasverbruik tijdelijk even opnemen, dan krijg je een perfect inzicht of het inderdaad te hoog is en of Toon z'n werk goed doet.

Hoe vergelijk ik dan de ene week met de andere? Ik moet dan toekomstige gegevens nemen, betrouwbare historische op weekniveau heb ik niet. En als ik bijvoorbeeld volgende week met die week daarop zal vergelijken dan zijn ze beide met de huidige toonsoftware. Ik vraag me af of een week ook een nauwkeurig beeld geeft. Weersverschillen tussen twee weken kunnen denk ik aardig wat verschil in verbruik opleveren.
Als je je zorgen maakt over je gasverbruik, dan ga je toch als eerste per week je gasverbruik tijdelijk even opnemen, dan krijg je een perfect inzicht of het inderdaad te hoog is en of Toon z'n werk goed doet.
En je kan dan ook zien of de communicatie wel of niet uitvalt en dan kan je daar naar handelen.
Is de afstand van Toon naar meteradapter te veel?

Ik maak me wel zorgen over mijn gasverbruik.

lis van dat de hotfix misschien een oplossing voor je is, kan je toch zien op je teller van je gasmeter of je je wel of niet zorgen moet maken??

Het verbruik over de afgelopen maand ligt inderdaad een behoorlijk stuk hoger dan totaalverbuik 2012 gedeeld door 12 maanden, maar dat is niet erg betrouwbaar. Ik heb geen inzicht in mijn verbuik van alleen februari van andere jaren. De verbruiksinfo op de toon vind ik ook nog niet heel erg betrouwbaar, ik heb best vaak een meteradapter communicatie storing.

Ik maak me wel zorgen over mijn gasverbruik.

lis van dat de hotfix misschien een oplossing voor je is, kan je toch zien op je teller van je gasmeter of je je wel of niet zorgen moet maken??
Wij hebben ook last dat er continu een vlammetje in beeld blijft. Het is niet duidelijk of er ook gas verbruikt blijft worden. Ik maak me wel zorgen over mijn gasverbruik. Zou ik ook in aanmerking kunnen komen voor de update? Waarom wordt deze update  niet automatisch verstuurd naar alle klanten?
Reputatie 2
Badge
@moderator

Wil je mij ook op de lijst van de Hotfix zetten?
Reputatie 3
Badge
Toch moet dat niet de oplossing zijn. 🙂 zou dus de hotfix aanvragen.
Nog een doorstook workaround:

Ik heb pas een Toon sinds vorige week maar had gelijk last van het doorstoken.  Dit was mijn programma:

-Slapen op 15 graden van 23:00uur tot 6:00uur
-Thuis op 20 graden van 6:00uur tot 8:00uur
-Weg op 15 graden van 8:00uur tot 18:00uur
-Comfort op 20 graden van 18:00uur tot 23:00uur

De Boiler ging precies om middernacht aan en pas uit aan eind van de Thuis periode om 8:00uur. Dus gewoon 6000 liter gas per nacht extra.  Ook 's middags begon Toon in de Weg periode een paar uur voor begin van Comfort periode al met stoken. Dit zijn veel langere periodes dan gewoon voorstoken.

Mijn oplossing:
In plaats van het gebruik van de 4 temp zones per dag heb ik er nog 2 bijgezet, een extra Weg op 15 graden tussen Slapen op 15 graden en Thuis op 20 graden voor s'ochtends en een extra Slapen op 15 graden tussen Weg op 15 graden en Comfort op 20 graden voor s'avonds. Nu slaat de boiler pas aan aan het begin van deze 2 extra ingevoegde temp zones en door ze te laten beginnen op gewenste begin tijd start mijn verwarming precies goed (en stopt keurig op tijd als Thuis of Comfort periode eindigt).

Setup: Toon met software versie 2.2.18, 24, 24/25, op modulerend.  Sensoren op gas en electra meters en modulerende Intergas ketel
Badge
Aan de ene kant geloof ik wel dat Eneco er druk mee bezig zijn, maar de radiostilte is oorverdovend. Dit is toch een serieus probleem en de communicatie is minimaal ... Al kun je nog niet zeggen wanneer je een strcuturele oplossing hebt, het is gewoon prettig om dagelijks even kort te melden wat de status is , en dat kan zijn: We zijn er nog mee bezig en we weten nog niet wanneer we de oplossing hebbben o.i.d. . dan heb je in ieder geval het gevoel dat ze ermee bezig zijn.
Badge
Wat mij zo verbaast is dat de moderators veel antwoorden of vrage hier maar als het om een probleem met toon gaat wat moeizaal ligt (zoals het doorstoken) het echt dagen duurd. 🙂 ik ben zo benieuwd wat daar de reden van is. als ik nu iets vraag over een jaarnota weet ik zeker dat ik morgen voor 10 uur al antwoord heb. :)

Tja zou het komen omdat er met de jaarnota geld te verdienen is en met aanpassingen update's hotfixen en alles wat verder met Toon te maken heeft geld kost :-)
Misschien moet je als je een topic begint in de titel het woord jaarnota gebruiken en dan stiekem een andere vraag stellen wellicht dat je dan wel snel een antwoord krijgt.

Ondertussen nog steeds geen Hotfix 2.2.24 ontvangen.

Groetjes
Reputatie 3
Badge
Wat mij zo verbaast is dat de moderators veel antwoorden of vrage hier maar als het om een probleem met toon gaat wat moeizaal ligt (zoals het doorstoken) het echt dagen duurd. 🙂 ik ben zo benieuwd wat daar de reden van is. als ik nu iets vraag over een jaarnota weet ik zeker dat ik morgen voor 10 uur al antwoord heb. 🙂
Badge
Ben het helemaal eens met Toon Econoom.
Het is prima dat er een grote update aankomt maar ik wil nu graag die Hotfix!

Verder zou het Eneco sieren als ze duidelijker kenbaar maken wanneer er nieuwe updates te verwachten zijn.
Je zou het een release kalender kunnen noemen, tevens kan je daar dan in kenbaar maken wat er in een nieuwe release verwacht wordt.

Maar voor nu, graag de hotfix beschikbaar stellen!

Groet
Ronald
Dat was toch de vraag niet. Er is geen enkel uitzicht op het verschijnen van die "volgende update". Dat kan wel van de zomer worden.
Het is nu winter en nu wordt er gestookt en in sommige gevallen onnodig. Daar is nu een fix voor, die kennelijk voor een ieder probleemloos werkt, anders zou die niet in de volgende reguliere update zijn opgenomen.
Niets staat dus in de weg om die fix nu aan iedereen ter beschikking te stellen. Doe dat dan ook en jaag je klanten niet onnodig op extra (stook)kosten als gevolg van een programmeerfout in jullie software.
Geef anders een aannemelijke verklaring waarom het Eneco-concernbelang hoger weegt dan het klantbelang in dit geval. Graag vandaag.

Even voor de duidelijkheid. Deze wat felle reactie is geen eigen belang, want ik heb die fix al. Zoals wel vaker probeer ik hier ook de spreekbuis te zijn voor de klanten die minder mondig zijn en minder de weg weten om hun problemen bij grote concerns onder de aandacht te brengen.
Reputatie 7
Badge +6
@Allen

De hotfix is ook een onderdeel van de eerstvolgende software update.
Reputatie 7
Badge +7
1e reactie is "mee eens" maar laat Eneco de kans geven om een reactie te geven. Er zal toch wel een reden voor zijn om er geen reguliere update van te maken.

Het zou dan fijn zijn als ze dit ook zouden vermelden.
Zeker voor de techneuten onder ons. :D
Reputatie 3
Badge
1e reactie is "mee eens" maar laat Eneco de kans geven om een reactie te geven. Er zal toch wel een reden voor zijn om er geen reguliere update van te maken.
Reputatie 7
Badge +7
Toch triest dat je hier op het forum moet bedelen om een hotfix, gewoon een genummerde update, te mogen krijgen.
Lost alleen een kennelijk bekend probleem op, maar heeft geen schadelijke bijwerkingen voor Toon's die dat probleem niet hebben.
Waarom niet gewoon die update naar alle Toon's gestuurd. Daar betaal je toch ook voor met die Live Updates.
Ik denk dat er ook veel Toon gebruikers zijn die het niet eens door hebben, omdat ze hier niet op het forum zitten.
Die bellen ook niet en blijven dus lekker stoken.
Kom op Eneco, maak een eind aan die onzin.

Daar zit wat in.
Toch triest dat je hier op het forum moet bedelen om een hotfix, gewoon een genummerde update, te mogen krijgen.
Lost alleen een kennelijk bekend probleem op, maar heeft geen schadelijke bijwerkingen voor Toon's die dat probleem niet hebben.
Waarom niet gewoon die update naar alle Toon's gestuurd. Daar betaal je toch ook voor met die Live Updates.
Ik denk dat er ook veel Toon gebruikers zijn die het niet eens door hebben, omdat ze hier niet op het forum zitten.
Die bellen ook niet en blijven dus lekker stoken.
Kom op Eneco, maak een eind aan die onzin.
Hallo,ik wil ook graag de hotfix ontvangen ,want mijn toon blijft ook stoken.

Fred
Badge
Ik weet nu niet of ik hier goed ben maar ik zou ook graaf de Hotfix 2.2.24 ontvangen!

Groetjes
Ronald
Vraag of je de hf gepushed kunt krijgen. Het kan voor een goed werkende Toon  geen kwaad. Die van jou lijkt mij de update wel nodig te hebben!
Hij stookt door tot 19 graden. We hebben Thuis aangepast naar 18,5. Wanneer hij op Slapen staat stookt Toon ook door tot 19 graden terwijl hij dan pas met 15 graden aan zou moeten gaan. Ik kan het voorkomen door de continue-stand bij slapen te gebruiken me als resultaat dat het 's ochtends in huis koud is. Dit is dus ook geen oplossing.

Ik ontvang graag de hotfix. Toon kost me nu alleen maar extra aan stookkosten.
Reputatie 3
Badge
De hotfix zou geen kwaad kunnen als je deze wilt. Maar hoeveel graden stookt hij door?
Ik heb versie 2.2.18 en worstel ook met het doorstookprobleem. Vreemde is dat het soms wel optreedt en dan weer een week niet. Softwarefouten zijn over het algemeen wat meer voorspelbaar. Daarnaast valt de "laatste 4 uur gas" grafiek regelmatig uit. Na reset werkt het dan vaak weer. Ook de schaal van de daggrafieken is soms zo groot dat de hoogte van de grafieklijntjes minuscuul is.