Vandaag hotfix naar versie 2.2.24 | Eneco Community

Vandaag hotfix naar versie 2.2.24

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

146 Reacties

Badge
Dat speelt mee, maar zou niet uit moeten maken.
Behalve als de buren met onwettige te zware zendspecificaties werken. Dat doe ik in het buitenland ook wel eens met m'n USB Wlan aansluiting op de camper. 
Uit m'n hoofd is het in Nederland begrenst op 100mW. 

Vermoed je last van buren te hebben kies dan zeker kanaal 6; de sterkste dus. 
Lukt dat niet ga er dan zo ver mogelijk er vanaf naar kanaal 1 of 11

Klopt, 100mw is de grens in nederland. Al zijn er gewoon routers te koop die meer uitzenden zoals bijv. de microtek: deze is 10x zo sterk http://shop.varia-store.com/product_info.php?info=p1769_Mikrotik-RouterBOARD-RB2011UAS-2HND-IN--L5--600MHz-Switch-Router.html
Reputatie 3
Badge
Heb je met zo'n router dan altijd  beter bereik dan iemand anders in de straat?
Klopt want de verkoop is niet verboden. Op de camping bezondig ik me hier ook aan. 
Tja je wilt wifi hebben hè en het liefst gratis. Maar wordt steeds lastiger. 
Maar bv MacDonalds; grote supermarkten enz lukt prima. 
Men soms is het op de camping gewoon gratis. 

En lukt het niet, dan maar weer een hotspot met eigen iPhone maken. 
En in het buitenland een weekpas onbeperkt data verbruik. 
KPN wil zelfs in heel Europa hotspots oprichten....

Oeps ik laat mij gaan en dwaal af. 
Ik ben weer om topic!!!
Reputatie 3
Badge
Nou, ja zolang we niet hebben gehoord of hij een goed bereik heeft mag dit wel. We praate het gewoon zelf goed. Kanaal 6 ga ik zelf maar is instellen. Ik heb nu kanaal 1 thuis.
Heel goed. Meteen proberen en bevalt het haal de instelling van auto af hè !
Alle aangesloten gebruikers behoeven verder niet gewijzigd te worden, gaat vanzelf goed!!
Reputatie 3
Badge +4
Na het installeren van de Hotfix had ik een probleem met de temperatuur , de temperatuur op de Toon 2 graden hoger dan mijn analoge meter . Nu heb ik een temperatuur correctie van 2 graden in de -  , dit heb ik een dag zo gelaten en vanmorgen weer terug gezet naar nul . Gisteren bleef de Toon maar stoken om het 20 graden te laten worden , na de correctie gaat de Toon weer als een speer , de Temperatuur blijft nu goed . 
Mooi, bedankt voor de terugkoppeling. 
Dat terug zetten van de zelf gewijzigde temperatuur had ik al eerder ook geadviseerd. 

Dit is dus een mooie bevestiging!!
Reputatie 3
Badge +4
Mooi, bedankt voor de terugkoppeling. 
Dat terug zetten van de zelf gewijzigde temperatuur had ik al eerder ook geadviseerd. 

Dit is dus een mooie bevestiging!!
geen dank volgengs mij los je het doorstoken probleem ook op .  Zag zaterdag dat ie de hele dag aan het stoken was  heb voor 8,78 euro verstookt zaterdag terwijl we de 3kwart van de dag niet thuis waren en de Toon stond op 16 graden. Toen we thuis kwamen heb ik hem op 20 graden gezet  daar heeft ie meer als 4uur overgedaan . Gelukkig is het nu opgelost 
Klopt, 100mw is de grens in nederland. Al zijn er gewoon routers te koop die meer uitzenden zoals bijv. de microtek: deze is 10x zo sterk De vraag is alleen of dat een beter signaal tot gevolg heeft. Je krijgt in ieder geval interferentie. Het gaat niet alleen om signaalsterkte, maar vooral ook om de antennes en de plaats. Je kan zoveel power naar de antennes sturen, dat ze gaan gloeien. Heb je in ieder geval warmte als Toon de CV-ketel niet kan aanzetten tot verwarmen. :D
Badge
Het blijft mij toch verbazen dat er ook individuele problemen zijn met de TOON. Ook na de hotfix.
Ik heb voornamelijk het 'doorstook probleem' overdag en niet als de TOON overgaat naar de nachtstand temperatuur (16 graden)
Wat ik wel ga vermoeden is dat de sensor van TOON die de temperatuur in huis moet meten niet echt werkt.
Wanneer ik naar systeem ga voor het thermostaat gedeelte mbt correctie temperatuuraanpassing, dan zie ik op dat deel veel incorrecte temperatuurmetingen.
De ene keer geeft ie aan dat de gemeten temperatuur 19 graden is in huis terwijl de ingestelde temp. 20,5 graden is. In dat geval blijf de TOON de ketel aansturen om op te gaan warmen naar die ingestelde temperatuur.
Nog geen paar minuten daarna staat er bijvoorbeeld weer 16 graden kamertemperatuur. Tja, en met een ingestelde temperatuur van 20,5 graden moet de ketel weer erg hard werken om naar de 20,5 te gaan! Vind je het gek dat je veel gas verstookt per uur! Energiebesparend, laat me niet lachen!

Ik heb nu een correctie qua sensortemperatuur gedaan van 3 graden in de + (Ik heb begrepen dat de correctie alleen betrekking heeft op de gevoelstemperatuur en niet op de ingestelde temperatuur.
Ik moet zeggen dat de afgelopen 4 uur de ketel niet heel veel is aangeslagen. Zelfs in het afgelopen uur heb ik volgens TOON maar 15 liter/uur gebruikt. Dat komt meer in de richting van wat wij verstoken als ik het vergelijk met de oude situatie (Domme meter, honeywell modulerende thermostaat)
In ons geval heeft het ook niet te maken met een programmastand of handmatige stand. Het doorstoken deed de TOON ook als ik 'm van de programmastand op de handmatige stand had overgezet.

Laat Eneco nu maar eens in de lucht komen om de problemen met hun apparaat echt te verhelpen. Want om een slimme thermostaat in het voorjaar en zomer te gaan testen is nu niet echt een slimme actie!
Reputatie 3
Badge
Hier blijft hij de hele avond stoken en blijft de werkelijke temp op 19.8 staan. Hij moet naar 20 toe. Met een correctie van 0.5 graden wordt het dus 20.3. Afgerond dus 20.5 maar hij blijft stoken.
Badge
Hier blijft hij de hele avond stoken en blijft de werkelijke temp op 19.8 staan. Hij moet naar 20 toe. Met een correctie van 0.5 graden wordt het dus 20.3. Afgerond dus 20.5 maar hij blijft stoken.

Het valt mij nu de laatste paar uur op dat de gemeten temperatuur bij mij ook op de 19,8 blijft steken en niet hoger wil. Ik had al eerder aangegeven dat het volgens mij gewoon een metingsensor probleem is mbt tot het doorstoken. Als ik een aantal thermometers gebruik (analoog en digitaal) dan krijg ik vrijwel dezelfde temperaturen van onze huiskamer door (21 graden gemiddeld.) Dat is dus hoger dan de ingestelde temperatuur maar zeker nog hoger dan de door TOON gemeten temperatuur. TOON blijft gewoon doorstoken om toch maar die ingestelde temperatuur van 20,5 te halen terwijl de gemeten temperatuur op 19,8 blijft staan.
Badge +1
Sinds een week in het bezit van Toon. Bevalt goed behalve dat vanaf het begin de temperatuur teveel doorloopt voordat de ketel uitgeschakeld wordt (vlammetje wegvalt). Eerst dacht ik nog dat hij nog moet leren, maar ik zie geen verandering in het doorstoken.
Als de Toon op comfort (20 graden) staat, loopt de temparatuur door tot 21,5 graden.

Nu las ik dat er een hotfix is (2.2.24) die dit probleem, wat op dit forum topic beschreven staat, oplost.

Ik vraag me af hoe ik deze update kan krijgen? Via Menu --> Meer --> Systeem --> Software zie ik geen update en ook niet bij berichten.
Reputatie 3
Badge
Geef het in onderstaande link nog even aan maar je zou het wel moeten krijgen als de moderators je bericht hebben gelezen. Tip! Het kan helpen als je even geen gebruik maakt van tijdsprogrammas maar het is geen 100% garantie.

https://forum.eneco.nl/storingen-problemen-112/toon-blijft-stoken-hotfix-uitgebracht-5307/
Reputatie 3
Badge
Het valt mij nu de laatste paar uur op dat de gemeten temperatuur bij mij ook op de 19,8 blijft steken en niet hoger wil. Ik had al eerder aangegeven dat het volgens mij gewoon een metingsensor probleem is mbt tot het doorstoken. Als ik een aantal thermometers gebruik (analoog en digitaal) dan krijg ik vrijwel dezelfde temperaturen van onze huiskamer door (21 graden gemiddeld.) Dat is dus hoger dan de ingestelde temperatuur maar zeker nog hoger dan de door TOON gemeten temperatuur. TOON blijft gewoon doorstoken om toch maar die ingestelde temperatuur van 20,5 te halen terwijl de gemeten temperatuur op 19,8 blijft staan.
Het had bij mij geen zin om de temp correctie uit te voeren. Wel jammer want als je 20 graden leest terwijl in werkelijkheid 19 graden is heb je mentaal toch idee dat het warmer is. Spaar je ook gas mee
Reputatie 2
Badge
Kan iemand van Eneco die update pushen? Ik wacht al een week op de 'doorstook'  fix, maar mijn Toon krijgt maar geen update.
Anton? Kan jij hulp bieden?
Reputatie 7
Badge +6
@JSE

Ik heb je toegevoegd, je zult de hotfix spoedig ontvangen.
Aangezien ik deze week wil proberen mijn ketel modulerend aan te sluiten i.p.v. aan/uit is het misschien handig om deze fix ook preventief te installeren. Hierbij dus ook het verzoek voor mij.
Bedankt alvast!
Reputatie 2
Badge
@JSE

Ik heb je toegevoegd, je zult de hotfix spoedig ontvangen.

En de update is verschenen op de Toon!
Dank voor je snelle reactie Folkert!
Reputatie 2
Badge
Ook de reactietijd van het scherm is gevoelsmatig sneller geworden.
Dat was zeker geen overbodige luxe.

@Folkert, kan je al iets aangeven over nieuwe functionaliteit/eigenschappen in toekomstige updates.
De actieve forumleden hebben zoveel tips & ideeen gegeven, echter blijft een reactie vanuit Eneco uit.
Niet echt heel netjes richting de community als je het mij vraagt. Hopelijk snel verandering...
Reputatie 3
Badge
Daniëls heeft laten weten dat er binnenkort meer info volgt
Ik heb versie 2.2.18 en worstel ook met het doorstookprobleem. Vreemde is dat het soms wel optreedt en dan weer een week niet. Softwarefouten zijn over het algemeen wat meer voorspelbaar. Daarnaast valt de "laatste 4 uur gas" grafiek regelmatig uit. Na reset werkt het dan vaak weer. Ook de schaal van de daggrafieken is soms zo groot dat de hoogte van de grafieklijntjes minuscuul is.
Reputatie 3
Badge
De hotfix zou geen kwaad kunnen als je deze wilt. Maar hoeveel graden stookt hij door?
Hij stookt door tot 19 graden. We hebben Thuis aangepast naar 18,5. Wanneer hij op Slapen staat stookt Toon ook door tot 19 graden terwijl hij dan pas met 15 graden aan zou moeten gaan. Ik kan het voorkomen door de continue-stand bij slapen te gebruiken me als resultaat dat het 's ochtends in huis koud is. Dit is dus ook geen oplossing.

Ik ontvang graag de hotfix. Toon kost me nu alleen maar extra aan stookkosten.
Vraag of je de hf gepushed kunt krijgen. Het kan voor een goed werkende Toon  geen kwaad. Die van jou lijkt mij de update wel nodig te hebben!