Vandaag hotfix naar versie 2.2.24 | Eneco Community

Vandaag hotfix naar versie 2.2.24

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

146 Reacties

Pijnlijk toch dat jullie deze stap terug moeten doen!!

Jullie?? Ik doe alleen mijn oude schoenen nog niet weg voordat de nieuwe goed zijn ingelopen!
Ik verwacht dat Toon blijft hangen, maar je weet maar nooit!
ik heb de update nog niet binnen maar als ik dit zo lees hoeft het van mij ook niet mijn Toon doet het nu best aardig alleen jammer dat hij de verbruikte energie van die dag nog niet bij elkaar opteld zodat je beter af kan lezen wat er verbruikt is en dat na ruim 3 maanden nogsteeds niet het duimpje te zien is 
Reputatie 3
Badge
slimme meter toevallig?

slimme meter toevallig?

ja klopt het is een probleem geloof ik 
Reputatie 3
Badge
Voor de slimme meter is het duimpje nog niet beschikbaar. Nog even geduld. (dat even is nog onbekend).

Jullie?? Ik doe alleen mijn oude schoenen nog niet weg voordat de nieuwe goed zijn ingelopen!

Ja ik begrijp dat je de Toon niet weggooid.
Maar ik heb het alleen over de omwisseling!!
Je eventuele hergebruik van Chronotherm!!

Ja ik begrijp dat je de Toon niet weggooid.
Maar ik heb het alleen over de omwisseling!!
Je eventuele hergebruik van Chronotherm!!

Nee hoor Ton, ik heb de oude onder handbereik liggen voor het geval Toon het echt gaat verkl.ten. Daar is bij mij nog zeker geen sprake van. Ik noteer de standen dagelijks en water eens per week. Dus..... Nog niets aan de hand.
Goed zo!!
En noteren is niks mis mee; je weet doe ik ook!
Want dat is de enige 100% zuivere en foutloze mogelijkheid. 
Badge

Goed zo!!
En noteren is niks mis mee; je weet doe ik ook!
Want dat is de enige 100% zuivere en foutloze mogelijkheid. 

Morgen weer meetwaarden uitwisselen?
Fijne nacht gewenst!
Hoi Hans,

Zeker weten! Vergeet de keteltemperatuur niet te verlagen. 
Morgen stijgt de buitentemperatuur behoorlijk. 
Ik heb m al op 70 grd staan nu!!
Overigens is vandaag het gasverbruik 6,3 cuub. 

En slaap ze ook voor straks zonder er uit te hoeven voor Toon!!

Hoi Hans,

Oeps..... Volgens Toon heb ik vandaag 12.7 kuub verstookt! Maar ja, hele gezin thuis kachel aan, douchen.... Comfort was wel dat wat ik wenste vandaag. Dus was het goed :rolleyes:

Oh ja, vwb die keteltemperatuur ga ik er nog maar even vanuit dat ook dat door Toon geregeld wordt....

Hoi Hans,

Oeps..... Volgens Toon heb ik vandaag 12.7 kuub verstookt! Maar ja, hele gezin thuis kachel aan, douchen.... Comfort was wel dat wat ik wenste vandaag. Dus was het goed :rolleyes:

Oh ja, vwb die keteltemperatuur ga ik er nog maar even vanuit dat ook dat door Toon geregeld wordt....

Als ik me nog goed herinner, gaat jouw CV dan moduleren (die van mij ook uiteraard), maar van jou nog sterker, denk ik, om zo de ketel-temperatuur te knijpen.
Badge
Ben ik de enige waarbij de update goed werkt? Althans, ik heb hem ongeveer 3 dagen geleden geupgrade en het enige probleem is dat de wifi af en toe niet werkt. Een router reset heeft dat een keer opgelost en de andere keer zag de toon helemaal geen signalen, dus toen de stekker er maar eventjes uit, daarna had toon weer verbinding.

De toon stookt bij mij (nog niet) 's nachts en hij stopt ook netjes optijd met stoken. De temperatuur is 's nachts ingesteld op 16 graden en in de ochtend op 19,5. De toon begint bij mij wel iets te laat met stoken, maar mooi niet dat ik nog aan dat programma komt. Zolang je geen instellingen aan pas lijkt het stookgedrag van de toon goed.
ongetwijfeld zal de intentie zijn geweest om de stookfunctie te verbeteren en het probleem van het doorstoken resp. niet reageren op de klokinstellingen op te lossen.
Uit de vele reacties op het forum blijkt dat het probleem zich nog steeds voor doet. Ook bij mij!

Ben ik de enige waarbij de update goed werkt? Althans, ik heb hem ongeveer 3 dagen geleden geupgrade en het enige probleem is dat de wifi af en toe niet werkt. Een router reset heeft dat een keer opgelost en de andere keer zag de toon helemaal geen signalen, dus toen de stekker er maar eventjes uit, daarna had toon weer verbinding.

Dit zal steeds terug komen zolang je je IP adres van Toon in je modem/router niet statisch maakt. 
Badge
Brandje wrote:

Dit zal steeds terug komen zolang je je IP adres van Toon in je modem/router niet statisch maakt. 

Helaas, ik heb het MAC adres van mijn toon al een statisch ip adres toegewezen in de router, dat was het eerste dat ik heb gedaan toen ik wifi problemen ondervond.
Reputatie 3
Badge
Bij mij waren er 4 toons gebruikt voor de installatie waarvan er een aantal ook problemen hadden met Wifi. Weet je zeker dat je bereik goed is in huis?

Brandje wrote:

Helaas, ik heb het MAC adres van mijn toon al een statisch ip adres toegewezen in de router, dat was het eerste dat ik heb gedaan toen ik wifi problemen ondervond.

Goed zo! Dan is de basis gelegd. 
En als je dus de router en Toon al een keer gereset hebt, kon het wel eens tijd worden voor een nieuwe Toon!
de reset van Toon was dat een fabrieksreset??
Reputatie 3
Badge
Was ook geen Wifi probleem als je meerdere accesspoints in huis had?
Bedoel je SSID? Ik draai er 5. Toon lacht erom. 
Maar repeaters en dergelijke kunnen zorgen dat Toon in de war raakt. 

Zoeken naar het sterkste kanaal is ook handig. Meestal als het 2.4 GHz is is dat kanaal 6
Zet dat kanaal dan vast!
Reputatie 3
Badge
Maar mbt kanalen ligt het toch ook aan wat de buren gebruiken? Ik ben ook benieuwd wat de strerkte is van zijn bereik thuis.

Maar mbt kanalen ligt het toch ook aan wat de buren gebruiken? Ik ben ook benieuwd wat de strerkte is van zijn bereik thuis.

Dat speelt mee, maar zou niet uit moeten maken.
Behalve als de buren met onwettige te zware zendspecificaties werken. Dat doe ik in het buitenland ook wel eens met m'n USB Wlan aansluiting op de camper. 
Uit m'n hoofd is het in Nederland begrenst op 100mW. 

Vermoed je last van buren te hebben kies dan zeker kanaal 6; de sterkste dus. 
Lukt dat niet ga er dan zo ver mogelijk er vanaf naar kanaal 1 of 11
Tip: voor het zoeken naar het beste signaal, zoek in app store of google play even op WiFi analyzer. Vertelt je meteen welke kanalen er nog niet worden gebruikt in de buurt. Woonde hiervoor in een flat met ongeveer 20 wifi netwerken. Deze app werkte voor mij uitstekend.
Is trouwens ook handig om te kijken of toon binnen het bereik valt. Dan kun je dat bij je trouble shoot ook uitsluiten en is de kans groot dat het aan je toon ligt.
Reputatie 3
Badge
Jacob wrote:

Tip: voor het zoeken naar het beste signaal, zoek in app store of google play even op WiFi analyzer. Vertelt je meteen welke kanalen er nog niet worden gebruikt in de buurt. Woonde hiervoor in een flat met ongeveer 20 wifi netwerken. Deze app werkte voor mij uitstekend.

Op een MAC zit dit standaard. Als je op het wifi signaal klikt terwijl je ALT ingedrukt houd kan je zien op welk kanaal je zit. :) Dit moet ook kunnen met alles van de buren.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen