Vandaag hotfix naar versie 2.2.24 | Eneco Community

Vandaag hotfix naar versie 2.2.24

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

146 Reacties

Hoi Joep,

Bedankt voor de terugkoppeling. 
Dan was het suggestie en uiteraard het volledig opnieuw opstarten van Toon uiteraard. 
Want dan wordt ook zoiets als cache gelegd......
Reputatie 3
Badge
Joep, kan jij mijn verhaal zoals ik net beschrijf bevestigen?
Inmiddels een dag later, heb toon gereset en ta,da, de update was er.
Badge
Vraagje, ik heb de update nu ook staan. Is het een kwestie van installeren of moet je ook bepaalde zaken resetten en hoe doe je dit dan? En raak je dan ook gegevens kwijt??
Starten van update moet voldoende zijn. Toon start na installatie vanzelf op!
Je raakt geen data kwijt!!
Badge
Dank je voor de snelle reactie, ik ga het vanavond even proberen!

@Brandje @VdB
Er is niks veranderd aan de reactiesnelheid van het touchscreen. In de Hotfix is alleen de stookfunctie verbeterd.

Joep, als je geen problemen had, maar de stookfunctie is wel verbeterd, merk je dat dan ook in het stookgedrag van Toon zonder de eerder genoemde problemen. M.a.w. de reactie/aansturing van de ketel door Toon, is die in alle gevallen een verbetering? Of heeft het installeren dan geen meerwaarde?
Reputatie 3
Badge +1
Hotfix geïnstalleerd, Toon weer op programma gezet, nu vannacht check of er wordt doorgestookt. Tot nu toe daalt de temp, dus lijkt goed. 
Morgen update.
Ja, ik heb ook de software update 2.2.24 om mijn Toon voorbij zien komen.
Ongevraagd, gewoon melding in Toon, zonder toelichting, dus niets dat wijst op een hotfix voor een specifieke groep of specifiek probleem.
Wel jammer dat deze updates hier niet meer worden aangekondigd en toegelicht door Eneco.

De melding kwam van een oplettende forumgebruiker en gaandeweg moeten de forummers er achter komen wat de bedoeling is van de update.
Als je niet regelmatig op het forum bent en niet alle berichten over Toon doorspit, dan ga je gewoon af op de melding in Toon en installeer je de update.
Wat nu als de update bedoeld is voor het oplossen van een probleem dat je niet hebt, maar de update toch installeert en vervolgens een niet voorzien nieuw probleem ervaart.
Hoe kun je dan die update weer ongedaan maken.

Eneco, doe de gebruikers een plezier en creëer een vaste rubriek waarin alleen de moderators kunnen posten, om updates aan te kondigen, te beschrijven en zonodig te voorzien van instructies.
Als je dan een update-melding in Toon ziet, kun je snel zien waar die voor dient en hoe te handelen.
Badge

Hotfix geïnstalleerd, Toon weer op programma gezet, nu vannacht check of er wordt doorgestookt. Tot nu toe daalt de temp, dus lijkt goed. 
Morgen update.

@ruud
En?
Gelukt?

Eneco, doe de gebruikers een plezier en creëer een vaste rubriek waarin alleen de moderators kunnen posten, om updates aan te kondigen, te beschrijven en zonodig te voorzien van instructies.
Als je dan een update-melding in Toon ziet, kun je snel zien waar die voor dient en hoe te handelen.

Uhm... Je zit nu te antwoorden op een melding van een nieuwe firmware, in de rubriek Software releases en bug fixes en boven in deze thread staat waar deze fix voor bedoeld is... Ik weet wat je nog meer wilt!
Gisteren de hotfix ontvangen en geïnstalleerd (met dank aan Folkert). Vanochtend vroeg begon de Toon om ongeveer 4 uur met stoken om rond 7.00 uur op 19 graden uit te komen (zoals ingesteld). Gezien de koude nacht en ons relatief slecht geïsoleerde huis niet onlogisch. Ben benieuwd wat 'ie doet wanneer het wat minder koud is. We houden 'm in de gaten...
Reputatie 3
Badge
Laat maar weten of het probleem echt is opgelost. Zou wel fijn zijn toch?

Ja, daar had ik al een vraag aan gewijd.... Ik heb er alleen nog geen antwoord op gelregen!

https://forum.eneco.nl/algemene-vragen-opmerkingen-over-toon-110/release-notes-nieuwe-software-5376/
Badge
Gister ook de hotfix doorgevoerd. Dacht zowaar dat het allemaal wat stabieler werd. Helaas staat de ketel nu alweer 6 uur continue te stoken! Heb met een sensor handmatig de temperatuur hier in onze kamer gemeten. Het is nu 29 graden! Gaat 'm niet worden. Wordt er moedeloos van! TOON maar weer van de muur en de oude vertrouwde modulerende Honeywell terughangen.

@Brandje @VdB
Er is niks veranderd aan de reactiesnelheid van het touchscreen. In de Hotfix is alleen de stookfunctie verbeterd.

Joep, als je geen problemen had, maar de stookfunctie is wel verbeterd, merk je dat dan ook in het stookgedrag van Toon zonder de eerder genoemde problemen. M.a.w. de reactie/aansturing van de ketel door Toon, is die in alle gevallen een verbetering? Of heeft het installeren dan geen meerwaarde?

Hoi Rob,

Voor degene die een perfect werkende Toon hebben (jij en ik dus) maakt het geen fluit uit.
Ik heb 'm dan ook gewoon geinstalleerd. Want waarvoor zo ik 'm overslaan.
Als een hotfix goed en kundig is ontwikkeld, moet het implementeren gewoon bij iedereen kunnen en dat werd mi ook enige dagen geleden gesuggereerd door een van de moderators.

Hoi Rob,

Voor degene die een perfect werkende Toon hebben (jij en ik dus) maakt het geen fluit uit.
Als een hotfix goed en kundig is ontwikkeld, moet het implementeren gewoon bij iedereen kunnen en dat werd mi ook enige dagen geleden gesuggereerd door een van de moderators.

Hallo Ton, ik lees toch ook al reacties dat Toon ná de installatie juist de weg kwijtraakte (Jeroen?). Ik laat hem dus toch nog even links liggen.... 

Fijn weekend verder 🆒
Reputatie 3
Badge
Het is nu 2x voorgekomend sinds de update. Ik hou hem dus scherp in de gaten en ben er snel bij. Ik weet echt niet wat er nu allemaal speelt.

Hoi Rob,

Hallo Ton, ik lees toch ook al reacties dat Toon ná de installatie juist de weg kwijtraakte (Jeroen?). Ik laat hem dus toch nog even links liggen.... 

Fijn weekend verder 🆒

Ja dat van Jeroen heb ik gelezen. 
Ben ik dan de enige die gewoon eigenwijs de hotfix heb geïnstalleerd en geen nadeel en ook geen voordeel van heb gehad??

Ben ik dan een bofkont ?

Ook voor jou een goed weekend!!
Badge
Hoopvol bericht nr 2
Ook de tweede en derde nacht met vernieuwde Toon: 2.2.24(incl. hotfix 22-1-2013) in vrede doorgebracht.
Is gewoon weer goed gegaan...
Ik denk dat het liefde is..
Badge

Gister ook de hotfix doorgevoerd. Dacht zowaar dat het allemaal wat stabieler werd. Helaas staat de ketel nu alweer 6 uur continue te stoken! Heb met een sensor handmatig de temperatuur hier in onze kamer gemeten. Het is nu 29 graden! Gaat 'm niet worden. Wordt er moedeloos van! TOON maar weer van de muur en de oude vertrouwde modulerende Honeywell terughangen.

TOON heeft nu al ruim 24 uur continu de ketel aangestuurd (Gemiddeld 1930 Liter/Uur). Van mij mag het 'vlammetje' in beeld vanaf nu ook deze 'slimme thermostaat' verbranden!
Op dit moment gaat de stroom van dit wanproduct eraf en de Honeywell gaat maar weer zijn vertrouwde best doen. Exit TOON tot er nu eindelijk eens een fatsoenlijke oplossing komt.

Hoopvol bericht nr 2
Ook de tweede en derde nacht met vernieuwde Toon: 2.2.24(incl. hotfix 22-1-2013) in vrede doorgebracht.
Is gewoon weer goed gegaan...
Ik denk dat het liefde is..

Hoi Hans,

Ik ben blij voor je eindelijk kan je van Toon nu genieten.
En midden in de nacht eruit hoeft dus niet meer.

Eigenlijk ben jij nu een gelukkig persoon.
En nu maar in de gaten houden of wijziging van je stookgedrag ook een verlaging van je gasverbuik oplevert, dat zou mooi zijn, toch.................
Reputatie 1
Badge
Ik had inderdaad voor de update 0 problemen, de eerste dag was het te koud (Toon meette ineens 2 graden minder) Dus aangepast. Volgende dag, Toon meet ineens 1 graad minder) Dus weer aangepast.  Toon ging net ook weer even stoken terwijl het volgens Toon 23 graden was. Ik hou het in de gaten..

TOON heeft nu al ruim 24 uur continu de ketel aangestuurd (Gemiddeld 1930 Liter/Uur). Van mij mag het 'vlammetje' in beeld vanaf nu ook deze 'slimme thermostaat' verbranden!
Op dit moment gaat de stroom van dit wanproduct eraf en de Honeywell gaat maar weer zijn vertrouwde best doen. Exit TOON tot er nu eindelijk eens een fatsoenlijke oplossing komt.

Mijn Chromotherm III ligt ook binnen handbereik. Maar zover is het nog niet.
Ohh heerlijk hè die Chronotherm, wat heb daar van genoten. 
6 schakelmomenten variabel qua temperatuur instelling. 
Kon ik mooi variabel stoken overdag. 
Hij heeft me nooit in de steek gelaten. 
Af en toe wel eens weemoed daar over. 

Maar terug nee dat niet. 

Pijnlijk toch dat jullie deze stap terug moeten doen. 

Toon is zooooo mooi als ie het goed doet!!

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen