Vandaag hotfix naar versie 2.2.24 | Eneco Community

Vandaag hotfix naar versie 2.2.24


Vanmiddag om 15:30 heeft Eneco een hotfix uitgebracht.
Hopelijk zijn hiermede weer verbeteringen aangebracht.
De komende dagen zal dat blijken en ik hoop dat eerdere "klagers" nu verbetering kunnen melden.

Wat mij het eerste opviel is de snelle reactie van het touchscreen, ook als je diverse keren snel achter elkaar drukte.
Ook zijn de oplopende stripjes die het verbruik aangeven iets gekrompen......

Voorbeeld nu gebruik ik 260 watt en er staat maar 1 groen streepje/balkje
Pas bij 400 komt er een 2e streepje.

Qua gasverbruik zie ik geen verschil

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

146 Reacties

Reputatie 3
Badge
Denk je deze update nodig te hebben reageer dan in onderstaand topic:

https://forum.eneco.nl/storingen-problemen-112/toon-blijft-stoken-hotfix-uitgebracht-5307/
Reputatie 3
Badge
Mijn signaalsterkte van de WiFi is wel ineens 1 of 2 streepjes minder. Ik hoop dat dit nog gaat veranderen. Het valt me op.
Qua wifi zie ik geen verschil. 
Ik heb de volle sterkte 5 streepjes
Ik ben één van de topic starters maar ik heb nog geen update gezien (heb zojuist gekeken). Ik heb inmiddels wel een workaroud: Ik vertel de Toon elke avond dat ik op vakantie ben tot de volgende ochtend 6 uur 🙂 Ben heel benieuwd of de update werkt!

groeten,

Hans
Reputatie 3
Badge +4
De software update is gelukt, het was bij mij wel nodig om ook de meteradapter te resetten door hem uit het stopcontact te halen en weer terug te plaatsen.  Zie verder niet echt verschillen in de reactie op scherm wel zie ik  verschillen in de energiie grafieken. Geen updates op de meteradapter. 
Reputatie 3
Badge +4
@mcdownload updates worden via je mail icoontje
zichtbaar op het scherm, mijn update kwam vanavond rond 17:30 binnen. Ik denk dat de updates in batches worden verstuurd om overbelasting van server bij leverancier te voorkomen. 
Reputatie 3
Badge
Dat is normaal wel de manier, maar de update zou in eerste instantie niet voor iedere toon gebruiker uitkomen. Maar laat iedereen zijn toon even goed in de gaten houden.
Reputatie 3
Badge
Hier ook nog geen update :(

Met de vorige update zat ik ook  in een later stadium van de update  dus zal misschien nu ook wel zo zijn ?


Ik hou het in de gaten

Trouwens  de update is sneller zichtbaar bij Menu>Systeem>Software 
dan in de berichtenbox
Graag ook een update mijn Toon stookt ook door
Reputatie 7
Badge +6
Beste willemb,

Hartelijk welkom op het forum! Ik zorg ervoor dat je de update krijgt.

Groet,

Folkert
We zijn nu een nacht en bijna een dag na de eerste hotfix. 
Zijn er nu al Toon gebruikers die duidelijk een verbetering bemerken??
Reputatie 5
Badge +3
We zijn nu een nacht en bijna een dag na de eerste hotfix. Zijn er nu al Toon gebruikers die duidelijk een verbetering bemerken??

Gisteravond heb ik het klokprogramma weer aangezet en vannacht geen problemen geconstateerd.
Het scherm lijkt iets sneller te reageren en bij mij werkt de 4 uurs grafiek van het gas ook weer.

Dus dit zijn zeker verbeteringen!
Mooi zo, en nu hopen dat het zo blijft!
Hier ook graag een update.
Als in mijn organisatie  een hotfix of nieuwe release wordt gelanceerd, dan gaat dat altijd gepaard met een communicatiedocument(tje) waarin in ieder geval de in het oog lopende wijzigingen en nieuwe features worden gepresenteerd, alsmede een opsomming van bugs die zijn opgelost. We delen nu wel ervaringen, maar welke bugs zijn nu precies opgelost met deze versie!

Op de knop UPDATE klikken is niet moeilijk, maar moet je daarna ook de meteradapter en de ketelmodule stroomloos maken? Die info mis ik ook. Zou bv mee kunnen komen in het bericht dat naar Toon wordt gestuurd. Nu staat er niets zinnigs in als alleen een mededeling dat er een update is.
Badge
Wel de mededeling voor update in de TOON maar nog niet de mogelijkheid om de update uit te voeren via systeem-software (Er is nog niks zichtbaar).
Ik zie de update graag komen!
Beste willemb,

Hartelijk welkom op het forum! Ik zorg ervoor dat je de update krijgt.

Groet,

Folkert
Dank heb hem geinstalleerd en weer op de klok gezet en ga kijken hoe het nu uitpakt
gr Willem
Ik zie geen envelopje en geen softwareupdatemogelijkheid. Heb 2.2.18 en heb wel diverse problemen gemeld.
Komt de update vanzelf of moet iemand hem mij sturen?
Dit is bizar.... Zie ik toen ik thuiskwam een bericht in Toon dat er een software update klaar staat. Ga ik naar het software tabblad en zie inderdaad de knop UPDATE. 
Kijk ik nu weer, is de knop UPDATE  verdwenen!!!!

Wat gebeurt er......??
Zelfde probleem, ik kreeg alleen geen knop met update te zien. (Had ook geen hotfix aangevraagd maar toch leuk als ze aan je denken)
Nog geen update gezien. Geen envelopje, geen update, niks.
Ik heb een berichtje ontvangen voor de update, maar krijg bij systeem/update geen update knopje. Zou hij dan later binnenkomen? Heb al even de toon gereset, maar dan nog steeds niks:-(
Badge
Zou mijn Toon ook doorstoken? Gebruik gemiddeld 8 / 9 euro per dag aan verwarming, terwijl ik niet eens thuis ben en de verwarming de hele dag op ongeveer 15 graden staat.
Misschien ook maar updaten? Lijkt mij dat iedereen hem krijgt toch?
Reputatie 3
Badge
Update kan altijd maar kan je iets meer vertellen over je stookgedraf, type woning, groote, isolatie en ga zo maar door. Je kan op toon zien wanneer er gestookt is
Badge
Eh, tsja, stookgedrag.
Gebruik alleen de programma's.

08:00 09:00 - 17 graden
09:00 16:00 - 15 graden
17:00 19:00 - 17 graden
19:00 22:00 - 19 graden

Het is een hoekhuis, met redelijk goede isolatie. Zo'n 120 / 130 m2.
Ook overdag (dus tussen 09:00 en 16:00) stookt hij bijvoorbeeld om de 15 / 30 minuten. Koelt het dan zo snel af van 17 graden naar 14 graden? Als hij namelijk op 15 moet staan, stookt hij tot 17. Misschien ligt het niet aan Toon, maar trekt de warmte ergens weg. Hij meet toch alleen in de kamer waar de thermostaat hangt?