Update Toon op Afstand | Eneco Community

Update Toon op Afstand

• 23 augustus 2013
  • 42 reacties
  • 4392 Bekeken

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

42 Reacties

Reputatie 4
Badge +4
Hoi pp,

Als je kijkt bij ideeën en wensen dan staat daar al een verzoek om de m3 in 3 cijfers na de komma in het vervolg door te geven.
[/quote]

Dag Brandje,

Ben bang dat Eneco dit niet gaat doen. Deze week is het gasverbruik bij Toon op afstand gewijzigd van liters naar m3 in 1 decimaal....................... Geen 3 decimalen dus!!!

PP
Reputatie 1
Badge
Als je op de web versie van TOON kijkt zie je nog steeds de waarden in liters. Ik vraag me af is of de mpweb versie wel up to date wordt gehouden
Reputatie 4
Badge +4
Als je op de web versie van TOON kijkt zie je nog steeds de waarden in liters. Ik vraag me af is of de mpweb versie wel up to date wordt gehouden

Als ik inlog via internet op Toon op afstad, zie ik het gasverbruik nu in m3. Op welke website log jij in? ( ik op https://toonapafstand.eneco.nl).

PP
Hoi pp,

Als je kijkt bij ideeën en wensen dan staat daar al een verzoek om de m3 in 3 cijfers na de komma in het vervolg door te geven.

Dag Brandje,

Ben bang dat Eneco dit niet gaat doen. Deze week is het gasverbruik bij Toon op afstand gewijzigd van liters naar m3 in 1 decimaal....................... Geen 3 decimalen dus!!!

PP
[/quote]

Tja pp dat lijkt mij logisch, als Toon het nu in 1 decimaal m3 aangeeft, dan dient de App dat uiteraard ook te doen.
Vandaar dat sinds een paar weken de wens op het lijstje is gezet, dan kan Eneco daar over nadenken/bekijken of het idee/wens uitvoerbaar is/wordt.
Reputatie 4
Badge +4
[

[/quote]

Tja pp dat lijkt mij logisch, als Toon het nu in 1 decimaal m3 aangeeft, dan dient de App dat uiteraard ook te doen.
Vandaar dat sinds een paar weken de wens op het lijstje is gezet, dan kan Eneco daar over nadenken/bekijken of het idee/wens uitvoerbaar is/wordt.
[/quote]

Nou Brandje, die logica ontgaat mij: op mijn Toon wordt al een tijdje ( sinds de laatste update) het gasverbruik in m3 aangegeven, terwijl "op afstand" netjes in liters werd weergegeven.  Dus Eneco ontvangt wel de juiste info, maar maakt dit nu sinds deze week ook onnauwkeurig(er) door m3 in 1 decimaal.

Kennelijk is men dus nog niet overtuigd dat de nauwkeurigheid terug moet komen.

PP
Reputatie 6
Badge +1

Kennelijk is men dus nog niet overtuigd dat de nauwkeurigheid terug moet komen.

Even voor de helderheid. Ik snap dat veel mensen de liters terug willen hebben. Echter snap ik Eneco ook. Gas heeft een levereenheid in m3. op de jaarafrekening staat ook geen liters maar m3
Nietemin zou ik pleiten voor een instel optie. of weergave in liters of in m3. Is het een win-win situatie voor beide partijen. :)

Maar nu is dit (nog) niet het geval, dus zullen we moeten dealen met de situatie.
Nou ik zal de logica een beetje verduidelijken:

1 er is gekozen voor weergave in m3 op de Toon
2 uiteraard moest de app synchroon lopen
3 vandaar een kleine tussen update voor de app
4 in september/okt komt er een grote update voor Toon
5 de op afstand is hiervoor verder niet van belang en wordt niet aangepast
6 is hier op het forum door een moderator gemeld
7 nu is het dus afwachten op de volgende update
8 of men heeft de verzoeken om meer decimalen meteen "mee"genomen
9 of er volgt nog een medeling of het daarna of nooit wordt gewijzigd
10 dat is dus nu even koffiedik kijken

Het belangrijkste is dat de wens op het lijstje staat
Reputatie 4
Badge +4
Nou ik zal de logica een beetje verduidelijken:

1 er is gekozen voor weergave in m3 op de Toon
2 uiteraard moest de app synchroon lopen
3 vandaar een kleine tussen update voor de app
4 in september/okt komt er een grote update voor Toon
5 de op afstand is hiervoor verder niet van belang en wordt niet aangepast
6 is hier op het forum door een moderator gemeld
7 nu is het dus afwachten op de volgende update
8 of men heeft de verzoeken om meer decimalen meteen "mee"genomen
9 of er volgt nog een medeling of het daarna of nooit wordt gewijzigd
10 dat is dus nu even koffiedik kijken

Het belangrijkste is dat de wens op het lijstje staat

Dag Brandje,

Uit punt 2 maak ik op dat Eneco dit ( voorlopig) niet meer gaat wijzigen. Sinds begin juni geeft mijn Toon het gasverbruik in m3.  Er zijn dus 3 maanden verstreken, voordat dit ook werd aangepast bij Toon op afstand.  Dat de app / Toon op afstand dus synchroon moet lopen volgt hier niet uit.

Nu de aanpassing wel is gedaan ( van liter naar m3) , ziet het er dus naar uit dat Eneco de wensen die hier geuit zijn ( voorlopig) naast zich neer zal leggen. Vandaar ook mijn vraag aan de moderator om hier nu duidelijkheid over te geven.

Voor mij zou dat reden zijn om mijn abo op te zeggen. Electriciteitsverbruik meet ik ook met een Youless en de huidige meting van gas ( in m3) is mij te onnauwkeurig.

PP
Een onjuiste conclusie en dat is hier op het forum ook naar mijn weten niet gecommuniceerd.

De snelle tussen update is alleen maar gedaan voor de grote update; dat gaf ik aan in m'n logica opsomming.
M.i. is er op het verzoek van velen om bv 3 decimalen of liters aangegeven nog geen definitieve beslissing genomen.
En uiteraard is het morgen maandag en zal een moderator ook indien mogelijk nog een reactie geven.

Ik heb nu het idee dat je wat ongedurig reageert.
Reputatie 4
Badge +4
Een onjuiste conclusie en dat is hier op het forum ook naar mijn weten niet gecommuniceerd.

De snelle tussen update is alleen maar gedaan voor de grote update; dat gaf ik aan in m'n logica opsomming.
M.i. is er op het verzoek van velen om bv 3 decimalen of liters aangegeven nog geen definitieve beslissing genomen.
En uiteraard is het morgen maandag en zal een moderator ook indien mogelijk nog een reactie geven.

Ik heb nu het idee dat je wat ongedurig reageert.

Daar heb je gelijk in ( dat het nog niet defintief is gecommuniceerd); is mijn gevoel gezien de update / wijziging bij Toon op afstand.

Zullen inderdaad hopelijk snel van Eneco horen, of en zo ja,wat er nu gepland staat voor de weergave meting gasverbruik.

Valt wel mee hoor met mijn "ongeduldigheid". Ik zie alleen nu niet de meerwaarde van de Toon met zo'n onnauwkeurige registratie gasverbruik , maar dat is uiteraard voor iedereen persoonlijk te bepalen.

PP
Reputatie 1
Badge +1
Ik hoop dat bij eneco ze de app ook nog eens gereed maken voor tablet formaat. Het geheel ziet er op mijn samsung galaxy note 10.1 erg klein uit en ook moet je de tablet kantelen om de app te bedienen.
Reputatie 4
Badge
Hoi Marcel, dat is vreemd want bij mij op de Galaxy tab 2 10.1 is hij full screen in beeld. Kwa software verschilt de Note en de Galaxy niet zoveel volgens mij.
Maar hij is wel gereed voor de tablet, maar misschien niet voor alle?
Badge

Ik zie het in kub meters!
Reputatie 1
Badge +1
Hoi Marcel, dat is vreemd want bij mij op de Galaxy tab 2 10.1 is hij full screen in beeld. Kwa software verschilt de Note en de Galaxy niet zoveel volgens mij.
Maar hij is wel gereed voor de tablet, maar misschien niet voor alle?

Ik zat nog in de demo mode omdat ik de activatiecode nog niet had. Nu wel en zie het nu goed alleen niet in landscape mode, dus moet de tablet kantelen om het beeld goed te zien.
Reputatie 4
Badge
Nu wel en zie het nu goed alleen niet in landscape mode, dus moet de tablet kantelen om het beeld goed te zien.
Kantelen moet ik ook Marcel, maar dat is niet zo'n probleem toch?
Maar mooi dat je het nu wel goed ziet.
Reputatie 1
Badge +1
Kantelen moet ik ook Marcel, maar dat is niet zo'n probleem toch?
Maar mooi dat je het nu wel goed ziet.

We noemen het een luxe probleem, maar wellicht dat dit in de toekomst nog verbeterd qua kantelen.
Reputatie 3
Badge
je kan Toon ook via de website kijken  op de tablet ;)

https://toonopafstand.eneco.nl/index_pc.html

Maak er een bladwijzer van en zet hem op je homescherm  dan heb je ook een soort app  idee