Update Toon op Afstand | Eneco Community

Update Toon op Afstand

• 23 augustus 2013
  • 42 reacties
  • 4392 Bekeken

Reputatie 7
Badge +6
In de App store wordt binnen nu en enkele dagen de ToonApp geupdate. Wanneer de update precies doorkomt, is niet exact te zeggen.

Wijzigingen in de App:

• De App laat nu net als Toon het gasverbruik in m3 zien
                • Inloggen en verbinden met Toon is geoptimaliseerd
                • Diverse kleine verbeteringen en oplossingen voor problemen

Er wordt bij deze update geen extra funcionaliteit meegeleverd.

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

42 Reacties

Hoi Danielle,

Bedankt voor deze vooraankondiging.
Maar dat impliceert dan toch dat we in de loop van september opnieuw een update van de App krijgen, want er was aangekondigd dat er een extra functionaliteit bij kwam...............
Klopt dit?
Reputatie 7
Badge +6
Hoi Brandje,

We zijn de nieuwe functionaliteiten aan het testen en we werken nog aan verbeteringen. We hebben nog geen nieuwe datum gepland voor de introductie. Dit doen we wanneer we tevreden zijn over de nieuwe functie. Daar komt later meer duidelijkheid over wat we uiteraard hier laten weten.
Reputatie 6
Badge +1
Jammer dat de release van de extra functionaliteit niet word behaald, maar we wachten in spanning af. Beter een werkende en correcte update, dan een halve, om een beloofde deadline te halen. Daar schiet uiteindelijk niemand mee op. Dus ik kan niet anders zeggen dan: Wijs besluit!
Hoi Brandje,

We zijn de nieuwe functionaliteiten aan het testen en we werken nog aan verbeteringen. We hebben nog geen nieuwe datum gepland voor de introductie. Dit doen we wanneer we tevreden zijn over de nieuwe functie. Daar komt later meer duidelijkheid over wat we uiteraard hier laten weten.

Hoi Danielle,

Bedankt voor de nadere toelichting. 
Ik kijk er naar uit naar de update met de nieuwe functionaliteit, want de nu komende update heeft niet zoveel om het lijf. 
Behalve voor degenen die slecht konden connecten. 
Reputatie 1
Badge
In de App store wordt binnen nu en enkele dagen de ToonApp geupdate. Wanneer de update precies doorkomt, is niet exact te zeggen.

Wijzigingen in de App:

• Diverse kleine verbeteringen en oplossingen voor problemen

betekend dus dat verbruik beneden 50 liter wordt aangegeven als " nul"
Dat zal inderdaad zo zijn, want het laagste wat Toon kan aangeven is 0,1 cm3. 
Pas bij 60 liter zal er een melding zijn. 
Maar je kan uiteraard nog steeds bij de grafiek kijken, want daar staat het verbruik in liters. 
Reputatie 1
Badge
Dat kan wel zo zijn. Maar het eerste wat je doet 's morgens is kijken op hoofdmenu en daar zie je verbruik " 0" en op de app kun je niet op grafiek kijken
Kijk 1 druk op het scherm en je grafiek in liters staat voor je neus.:o

Ik heb afhankelijk van het seizoen het stroom of gasscherm altijd actief staan; de verversing van die kleine grafiek is elek 5 minuten
Dat gaat namelijk in tegenstelling tot alle andere modi nooit terug naar het home-scherm.weergave in liters te zien

Dat moet toch te doen zijn als je het zo belangrijk vindt om de
Reputatie 1
Badge
Op de toon app heb je geen grafiek. Daar zie je alleen het verbruik
Wie heeft het over een App dan?
Ik niet, mijn reactie gaat over de Toon waar je 's-morgens even langs loopt.

Overigens krijgt de app bij de update één dezer dagen misschien wel de mogelijkheid om de grafiek te raadplegen.
En anders wellicht de update daarna ergens in september/ooktober.
Reputatie 7
Badge +7
@ Danielle ,
heeft dit topic gestart met :
het een en ander over de app Ton,

zie 

Wijzigingen in de App:

• Diverse kleine verbeteringen en oplossingen voor problemen

jammer dat er net als bij Toon weer gekozen word voor weergave in m3.

iets wat het grootste deel van de gebruikers helemaal niet wil .
niet op Toon en niet op de app.

gewoon liters a.u.b 

zoals @ Remy al aan geeft beneden 50 liter verbruik geeft dan de App 0 aan .
niet erg noukeurig .

hier heeft ook " mijn tussenstand slim" problemen mee .
verbruik je minder dan 1 m3  jammer dan tussenstand slim geeft 1 m3 an .😕

zo ook niet op Toon maar daar heb je dan nog de grafiek , mss komt die ook op de app.
laten ze dan ook het uitschakelen van de app onder een knopje zetten.
uitloggen en stoppen bvb.
Hoi Jan,

In de update die nu of (over)morgen doorkomt, daar zal het vermoedelijk niet inzitten, maar zoals ik eerder in dit topic aangaf is er bekend dat ergens in september/oktober er weer een update komt waar wel nieuwe functionaliteit in zit.
Nou wellicht dat daar de keuze mogelijkheid van m3 of liters wel inzit.
Ook komt de wens nog steeds voor op het lijstje met wensen en ideeen, dus heeft het m.i. de aandacht van Eneco.
Jij zegt overigens dat het overgrote deel dat wil de weergave in liters; dat betwijfel ik wel, want hier op het forum zijn er wel enige, maar dat is uiteraard niet representatief voor ALLE Toon-gebruikers.
We zouden natuurlijk een poll kunnen beginnen...................
Ook dat zegt niet veel maar geeft uiteraard wel een indruk.
Badge +1
Hallo.
Inmiddels in het bezit van de nieuwe Toon op Afstand app op mijn telefoon.
In eerste instantie llijkt het een mooie upgrade alleen al snel zag ik een ontbrekende functie.
Op de telefoon App, in tegestelling tot de TOON, kon je altijd zie welke hoeveelheid energie je via je zonnepanelen terug leverde.

De vorige versie gaf het wattage negatief aan als je terug leverde en het had een positief waarde als je energie verbruikte.
Nu geeft hij altijd 0 Watt aan als ik energie terug lever en kan dus nu op de telefoon app als ook op de TOON niet meer zien wat ik terug lever.
Dit vind ik een groot gemis en een achteruitgang in functionaliteit.

Vriendelijge groet,
Gerrit.
Reputatie 6
Badge +1

In eerste instantie llijkt het een mooie upgrade alleen al snel zag ik een ontbrekende functie.
Op de telefoon App, in tegestelling tot de TOON, kon je altijd zie welke hoeveelheid energie je via je zonnepanelen terug leverde.

De vorige versie gaf het wattage negatief aan als je terug leverde en het had een positief waarde als je energie verbruikte.

Het is vervelend om te vermelden, maar de door u geopperde functie was geen functie, maar was een bijkomstigheid (bug) in de App, en nooit echt de bedoeling geweest, dat dit zichtbaar was. Immers is bekent dat toon (nog) niet geschikt is om teruglevering via zonneenergie inzichtelijk te maken. Het was ook een functinaliteit die niet werd ondersteund en nu dus uit is gehaald.

Misschien dat het terug gaat komen met de nieuwe functionaliteit in oktober/september, en dan op een dusdanigewijze dat het ook correct werkt. Ik weet het niet, dus wie weet.😕 we zullen moeten wachten op de update en dan kennen we ook de nieuwe functie.
Badge +1
Misschien dat het terug gaat komen met de nieuwe functionaliteit in oktober/september, en dan op een dusdanigewijze dat het ook correct werkt. Ik weet het niet, dus wie weet.😕 we zullen moeten wachten op de update en dan kennen we ook de nieuwe functie.

Nou laten we dat dan maar hopen.
Het zal tijd worden dat Eneco de zonneenergie inzichtelijk maakt. Hoef ik niet steeds naar zolder te lopen om op de omvormer te kijken. Maar daar blijf je dan weer fit van als je dat maar vaak genoeg doet :)

Gerrit.
Heeft je omvormer geen WiFi mogelijkheid?
Reputatie 7
Badge +7
Hallo.
Inmiddels in het bezit van de nieuwe Toon op Afstand app op mijn telefoon.

Nu geeft hij altijd 0 Watt aan als ik energie terug lever en kan dus nu op de telefoon app als ook op de TOON niet meer zien wat ik terug lever.
Dit vind ik een groot gemis en een achteruitgang in functionaliteit.

Vriendelijge groet,
Gerrit.

Zo zie je maar Gerrit ,
zogaan we er alleen maar op achteruit in functionaliteit.:rolleyes:
ik had wel verwacht dat ze dit er uit zouden halen om dat de weergave niet .
volgens Eneco klopte voor de volle 100 procent.

maar het was wel leuk om te zien in de app.

nu maar afwachten of en wanneer terug levering zichtbaar word op Onze Toon.
en op de Toon app.
(word wel eens tijd) en het kan , anders zou het ook niet op de app kunnen.

jammer dat dit verwijderd is uit de app.
er verdiend iemand bij Eneco/software ontwikkelaars een flinke draai om zijn of haar oren:D

mvg,
jan
Reputatie 3
Badge
Op de iPad 1 niet meer bruikbaar ivm noodzakelijk IOS6 software... Kan dit aangepast worden moderators?
Straks in de loop van volgende maand krijgen we IOS7. 
Helaas is dat de tol van de vooruitgang. 
Reputatie 4
Badge
Vraag me af wat IOS7 daar precies mee te maken heeft? 😕
Ik snap wel dat je dat niet begrijpt. 
Kwestie van even terug lezen naar de reactie van Jeroen. 
Die wil graag dat z'n iPad1 met IOS5 ook werkt met de huidige IO6, dat is een teruggang zeker als binnen enkele weken IOS7 uitgerold wordt. 
Reputatie 2
Badge +1
Op de iPad 1 niet meer bruikbaar ivm noodzakelijk IOS6 software... Kan dit aangepast worden moderators?

@Jeroen
Dit kan niet meer aangepast worden. Je kan uiteraard wel gebruik maken van https://toonopafstand.eneco.nl/ op je iPad
Reputatie 4
Badge +4
Er is heel veel kritiek gekomen op het wijzigen van het gemeten gasverbruik ( van liters naar m3). Voorheen kon je nog via Toon op afstand je verbruik in liters zien. Nu is dat , ondanks alle opmerkingen hierover, ook gewijzigd in m3 ( in 1 decimaal).

Zoals anderen ook al hebben aangegeven, is de nauwkeurigheid nu helemaal zoek. Als ik ga douchen of koken, krijg ik slechts een schatting te zien, terwijl dit voorheen zeer nauwkeurig was. Verbruik onder 50 liter wordt niet eens weergegeven. In de grafiek is dit toch lastiger uit te lezen ( en vermoedelijk zal bij een komende update ook dan m3 worden vermeld).

Waarom zet Eneco nu toch deze wijziging door? Ik zou graag willen dat of het gasvebruik weer terugkomt in liters, of het verbruik in M3 in drie decimalen wordt weergeven ( 0,001 m=  1 liter). Hoor graag een reactie van Eneco.

mvg,
PP
Reputatie 1
Badge
Vanmorgen had ik op hetzelfde moment twee verschillende waarde in gasverbruik: TOON en de IPhone gaf aan 0 verbruik, terwijl de IPad 0,1 verbruik aangaf
Er is heel veel kritiek gekomen op het wijzigen van het gemeten gasverbruik ( van liters naar m3). Voorheen kon je nog via Toon op afstand je verbruik in liters zien. Nu is dat , ondanks alle opmerkingen hierover, ook gewijzigd in m3 ( in 1 decimaal).

Zoals anderen ook al hebben aangegeven, is de nauwkeurigheid nu helemaal zoek. Als ik ga douchen of koken, krijg ik slechts een schatting te zien, terwijl dit voorheen zeer nauwkeurig was. Verbruik onder 50 liter wordt niet eens weergegeven. In de grafiek is dit toch lastiger uit te lezen ( en vermoedelijk zal bij een komende update ook dan m3 worden vermeld).

Waarom zet Eneco nu toch deze wijziging door? Ik zou graag willen dat of het gasvebruik weer terugkomt in liters, of het verbruik in M3 in drie decimalen wordt weergeven ( 0,001 m=  1 liter). Hoor graag een reactie van Eneco.

mvg,
PP

Hoi pp,

Als je kijkt bij ideeën en wensen dan staat daar al een verzoek om de m3 in 3 cijfers na de komma in het vervolg door te geven.