Update: Toon op Afstand 2.3 | Eneco Community

Update: Toon op Afstand 2.3

Reputatie 7
Badge +6
Vandaag is een een nieuwe versie van Toon op Afstand live gegaan voor Android en iOS.

Deze update omvat een aantal bugfixes(o.a. week 53 is nu gevuld op iOS deze bleef leeg), ook is het design van het inlogscherm aangepast, is de app beschikbaar in meerdere talen(Engels en Frans), en er is zoom in de grafieken toegevoegd.

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

100 Reacties

Hoi Folkert,

Bedankt voor de update. Net geïnstalleerd.
Overigens was de zoom in de grafieken ook al in de vorige versie aanwezig, want ik gebruikte dat toen enorm veel.

Maar de grootste vooruitgang is nu de aanwezigheid van slimme stekkers in de grafiekvorm.
Badge
Ik kan de min waardes nu niet meer zien. Zodra Door de zonnepanelen meer was terug geleverd dan gevraagd kwam er bijvoorbeeld stroom vandaag -1,21 kWh te staan. Nu blijft hij gewoon op 0 staan.
komt dat nog weer terug?
Na de update ben ik op iOS het bedienen van mijn stekkers kwijt. Kan nu niet de verlichting op afstand bedienen. Iemand anders ook dit probleem?!
Ik kan de min waardes nu niet meer zien. Zodra Door de zonnepanelen meer was terug geleverd dan gevraagd kwam er bijvoorbeeld stroom vandaag -1,21 kWh te staan. Nu blijft hij gewoon op 0 staan.
komt dat nog weer terug?

Dat lijkt me sterk. Wat als er teruggeleverd wordt onder Toon Zon dan komt er gewoon het juiste aantal kWh te staan.

Bv:

Na de update ben ik op iOS het bedienen van mijn stekkers kwijt. Kan nu niet de verlichting op afstand bedienen. Iemand anders ook dit probleem?!

En in de grafiek weergave zie je de slimme stekkers dan ook niet?
Heb je de App Toon op Afstand na deze update al een keer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd?
Nee daar zie ik ze ook niet. Ja. Heb uiteraard even de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar geen verschil. De bedieningstab onderin de balk is verdwenen.
Badge
komt dat nog weer terug?

Dat lijkt me sterk. Wat als er teruggeleverd wordt onder Toon Zon dan komt er gewoon het juiste aantal kWh te staan.

Bv:

Toon zon is bij mij nog steeds niet geïnstalleerd, wat afgelopen week zou gebeuren, na 3 kwartier aan de telefoon met ze hebben gehangen word het over 2 week geplaatst met een flinke korting.
Maar voor de app updaten kon ik bij stroom vandaag (pictogram rechts onder) ook de min waardes zien. Nu niet meer.
Nee daar zie ik ze ook niet. Ja. Heb uiteraard even de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar geen verschil. De bedieningstab onderin de balk is verdwenen.

Staan je slimme stekkers nog wel in Toon?
Geef Toon ook even een harde reset.
Dus dexsndere tabs: "actueel" en "meer" zijn wel aanwezig?
komt dat nog weer terug?

Bv:

Toon zon is bij mij nog steeds niet geïnstalleerd, wat afgelopen week zou gebeuren, na 3 kwartier aan de telefoon met ze hebben gehangen word het over 2 week geplaatst met een flinke korting.
Maar voor de app updaten kon ik bij stroom vandaag (pictogram rechts onder) ook de min waardes zien. Nu niet meer.

Oké niets aan de hand dus; over 2 weken zal alles perfect werken, zoals je op m'n screenshot ziet.
@brandje. Ben nu niet thuis. Zal er straks even naar kijken. Maar inderdaad alleen actueel en meer... Zijn aanwezig.
@brandje. Ben nu niet thuis. Zal er straks even naar kijken. Maar inderdaad alleen actueel en meer... Zijn aanwezig.

Oké, duidelijk.
Ik hoor het later wel!
Inmiddels thuis, werkt alles prima. Ook op android.
Dat vermoedde ik wel.
Goed om te horen.
Nou. Het probleem is dus nog steeds. Bedoel. Toon werkt. App werkt op android, maar op iOS nog steeds verdwenen...
Oké, het is dus bij jou een Apple probleem.
Waar draait de App bij jou op?
Hier draait de App op iPhone 6 S Plus. IOS 9.2.1
Ik zal 'm ook even testen op de iPhone 4 S
Op de iPhone 4 S werkt de nieuwe App ook prima.
In de grafiek weergave komt er onderaan een dikkere balk dynamisch naar voren om de weergave van slimme stekkers te kunnen bedienen.
Dus verder geen enkel probleem.
Iphone 6.
Iphone 6.

Nou dat mag dus geen beletsel zijn.
Geef ook de IOS versie nog even door, dan kan morgen een moderator z'n licht er over laten schijnen.
iOS 9.2.1 thnx!
Reputatie 7
Badge +6
@Sxndxer

Ik geef het door aan de software beheerders, is het mogelijk om een screenshot hiervan te plaatsen? Ook wil ik graag weten welk type iPhone je gebruikt. Ben je in de mogelijkheid om de toegang klantenservice aan te zetten?
Beste Folkert, ik gebruik een iPhone 6 met iOS 9.2.1. Voor de update werkte alles prima. Via android werkt het nog steeds prima en ook mijn Toon werkt goed. Qua screen shot zal ik even kijken, maar normaliter had ik 3 tabs op iOS. Actueel, stekkers en meer. De stekker tab is nu weg.
Ik heb een slimme stekker en een Eminent Z-wave fitting gekoppeld aan Toon.
Na de update van de app ziet hij alleen nog maar de "officiële" slimme stekker, en niet meer de Eminent fitting.
Maar als ik heel de groep in of uit schakelt, gaat de fitting nog wel mee.
Is die expres zo ingebouwd omdat dit niet een Eneco product is?
Na de update van de app ziet hij alleen nog maar de "officiële" slimme stekker, en niet meer de Eminent fitting.

Volgens mij hebben wij een Z-wave stekker van Everspring. Deze heeft de Eneco monteur zelf geplaatst bij het installeren van de Toon... Het is niet de Fibaro, maar wel vanuit Eneco... ik mag aannemen dat deze 'gewoon' blijft werken... ?!

Volgens mij hebben wij een Z-wave stekker van Everspring. Deze heeft de Eneco monteur zelf geplaatst bij het installeren van de Toon... Het is niet de Fibaro, maar wel vanuit Eneco... ik mag aannemen dat deze 'gewoon' blijft werken... ?!

Even gekopieerd uit een ander topic... >>>

De "repeater" van Eneco is gewoon de standaard Z-Wave schakelaar van Everspring. Schakelt gewoon als ieder andere Z-Wave schakelaar en gebruikt gewoon het Z-Wave protocol. Op dit moment wordt die functionaliteit alleen gebruikt voor communicatie tussen meteradapter en Toon-display.
Als je al een uitgebreid Z-Wave netwerk hebt, zal je geen behoefte hebben aan de Eneco "repeater". Al je andere modules tussen meteradapter en Toon-display repeaten het signaal al voldoende. Heb je nog behoefte aan een schakelaar, vraag Eneco dan een repeater voor Toon. :D
Eneco ondersteunt alleen de slimme stekkers van Fibaro.

http://speciaalvoorklanten.eneco.nl/toonr-slimme-stekker.html

Sommige anderen werken ook (gedeeltelijk).

Betreft het een repeater dan heeft, die een andere bedoeling/werking. Die is bedoeld om het zWave signaal/netwerk te versterken.
Daar kan je dus ook je momentane verbruik niet op aflezen.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen