Update Toon loopt vast | Eneco Community
vraag

Update Toon loopt vast

• 1 februari 2019
  • 55 reacties
  • 1938 Bekeken

Na laatste update loopt de balk tot ongeveer 25% hij staat er al 7 dagen op krijg nu op het scherm deze melding, weet iemand wat dit inhoud

55 Reacties

Reputatie 6
Badge +1
Best @Marcobrouwer

Welkom op het forum! Leuk dat je ons gevonden hebt.
Graag kijk ik voor je na wat de reden kan zijn dat de update vastgelopen is. Kan je je klantnummer toevoegen aan je profiel ?

Groeten Chantal
Is gedaan
Reputatie 5
Badge +3
Je kan gewoon veilig opnieuw opstarten (reset knop, power cycle). Hij heeft bij het download een error gehad (een file die is gedownload klopt niet met wat er verwacht werd). Hij zit nog in de 'prepare' fase en dat is alleen downloaden van de files, nog geen installatie. Vandaar dat je veilig kan rebooten en opnieuw proberen.
IK heb dat al 10 keer gedaan, Stroom eraf gehaald half gewacht router uitgezet ketel gereset,
je kan het niet zo gek bedenken of dat heb ik gedaan, O ja zelfs de hoofdschakelaar uit gezet,
Reputatie 5
Badge +3
Owh dat is raar. Wat doe je toon dan als de stroom er af is geweest en er dan weer op komt? Start ie dan op en eindigd ie hier?

Hij Blijft hier hangen loopt niet verder de tekst wam gister in beeld
Reputatie 5
Badge +3
Ok dus voor de duidelijkheid, die foutmelding op het scherm kwam bij de update in beeld. Nadat je gereset had komt de foutmelding niet meer maar blijft ie hangen op 25% van de balk laden.
Ja dat klopt daarna diverse keren gereset stroom eraf toon van de muur router uit je kan het zo gek niet bedenken van 5 min van het stroom toot een hele nacht van het stroom
Ik kan wel via mijn iPad en iPhone de toon bedienen
Reputatie 5
Badge +3
Ok dat klinkt dan niet veel belovend. Kan je nog proberen met een LAN kabel in de toon op te starten? Dat is het laatste wat ik me kan bedenken nog. En anders is het aan @ChantalS om te beoordelen wat nu te doen.
Reputatie 5
Badge +3
Dat je wel op afstand je Toon kan bedienen is op zich wel weer hoopgevend. Dat betekend dat Eneco ook er bij zou kunnen om te zien wat er aan de hand is. Alleen het laatste gedeelte, het opstarten van de gebruikersscherm, is stuk.
Lan kabel in geplugd router uit gezet toon gereset krijg het zelfde beeld
Reputatie 5
Badge +3
ok @ChantalS het is aan jou nu. Denk dat je weinig kan omdat support of afstand nu ook niet aangezet kan worden. Gevalletje garantie?
Reputatie 6
Badge +1
@ThehogNL
Dit is inderdaad alles wat gedaan kan worden op afstand.

@Marcobrouwer
Het display zal vervangen moeten worden. Voor Toon geld een garantie van twee jaar. Gezien je Toon meer dan twee jaar oud is valt deze niet meer onder de garantie.
Als je dit wenst kan ik een monteur aansturen tegen eenmalige kosten. Deze kosten bestaan uit 75 euro voorrijkosten en 70 euro voor het vervangen van Toon.

Groeten Chantal
Wie zegt dat het display stuk is volgens mij gaat het om de software zie foto.s.
In de tekst staat dat "update Failed, please contact support"

Deze Toon1 zou terug moeten naar Quby voor reparatie. Dat het display niet stuk is denk ik ook. Een monteur kan en doet zo’n reparatie niet.

En ivm de kosten zal Quby (denk ik) ook de reparatie niet doen.
De garantie is voorbij en dan heb je een probleem.

Ik denk dat je goedkoper uit bent met een nieuwe Toon1 op marktplaats; ongeveer 40/50 euries.
Reputatie 6
Badge +1
@Marcobrouwer

Het gaat hier om het vermoeden dat het scherm vervangen zal moeten worden. Als de externe toegang niet aangezet kan worden dan kunnen de softwarebeheerders niet in Toon meekijken wat er aan de hand is. Vandaar het voorstel om een monteur aan te sturen zodat de monteur kan controleren of Toon nu gemaakt kan worden of dat er inderdaad een nieuwe opgehangen moet worden. Mocht het niet nodig zijn om het display te vervangen dan zullen en ook geen kosten voor het display in rekening gebracht worden.

Groeten Chantal
en hoe zit het met kosten van de monteur?
Reputatie 6
Badge +1
@Marcobrouwer

Die zullen wel in rekening gebracht worden.

Groeten Chantal
Hoi @ChantalS

Vanuit jouw oogpunt heb je uiteraard geheel gelijk.
Terecht dat de ts vraagt wat zijn de kosten?
Ik voorspel je de monteur kan niet veel meer doen dan al is gedaan, moet de ts dan de voorrijkosten en betalen? Dus €75. Klopt dus zie vorige reactie.

Dit display kan mi alleen door Quby hersteld worden.
Ik weet uit een eerdere situatie dat de betrokkene rechtstreeks met Quby contact opnam en die hebben het display uiteraard opnieuw voorzien van alle software. Wellicht bij wijze van uitzondering?
Dat is toch een goedkopere oplossing; tenminste als Quby (weer) mee wil werken.
betaal elke maand 5 euro, voor service, ga nu overwegen om mijn toon abonnement op te zeggen, en na een nieuwe energie leverancier uit be kijken.
Dat zie je verkeerd; garantie is 1, maar een abo voor extra voorzieningen op Toon®️ dat is 2 en daar is die €4,50 niet voor. Je koopt daarmee geen extra garantie😉
Reputatie 5
Badge +3
@Marcobrouwer ik kan hem ook wel voor je repareren hoor. Voor verzendskosten (2x) heb je hem binnen 3 dagen weer terug. Of je moet toevallig in de buurt (arnhem/nijmegen) wonen, dan kunnen we iets anders afspreken.
Je garantie is toch al verlopen dus is de weg vrij om hem te laten repareren door hobbyisten.
Reputatie 6
Badge +1
@Marcobrouwer

Gezien Toon wel online is heb ik toch besloten om een verzoek in te schieten bij de softwarebeheerders. Zodra we meer weten komen we bij je terug.

Groeten Chantal

Reageer