Update: Toon hybride App - versie 3.43.0 | Eneco Community

Update: Toon hybride App - versie 3.43.0

• 5 juni 2019
  • 59 reacties
  • 1132 Bekeken

Reputatie 6
Badge
Beste forumleden,

Versie 3.43.0 van de Toon app is aangeboden aan Google en Apple. Jullie kunnen de update dus via de stores binnenhalen. Uiteraard komt de update met de nodige verbeteringen en vernieuwingen. Zijn jullie hier benieuwd naar? Lees dan gauw verder.

Nieuw/verbeterd:
  • Er zitten wat verbeteringen voor Boiler monitoring in deze versie. Zo wordt er nu vaker gecontroleerd of er een storing is. Hierdoor zie je eerder een melding als je de app al hebt geopend en er dan een storing optreed. Daarnaast is er in het menu het woord ‘beta’ weggehaald.
  • De luchtvochtigheid tegel is toegevoegd aan de app. Dit is alleen zichtbaar voor gebruikers met een Toon 2 display (vanaf softwareversie 5.7 en hoger). Zie onderstaande screenshots.
  • Er zijn wat kleine spelfoutjes in de Verspillingschecker gecorrigeerd.

59 Reacties

Reputatie 4
Badge +2
Zijn ook gelijk zoals beloofd de grafieken van de slimme stekkers op de toon zichtbaar?
Of komt dat met de volgende toon update?
Reputatie 7
Badge +3
Hopelijk met de correcte waarde voor de luchtvochtigheid 😉?
Sorry, kon het niet laten 😎
Bij mij weigert de Toon-app alle dienst op zowel iOS 12.3.1 als Android 9! WiFi of 4G maakt geen verschil.

Reputatie 6
Badge
@Aaipad

Daar is niet veel informatie in te vinden 🤔. Heb je al geprobeerd de app te verwijderen en opnieuw te installeren? Wil je dit anders doen?

Groet. Urgel
@Aaipad

Daar is niet veel informatie in te vinden 🤔. Heb je al geprobeerd de app te verwijderen en opnieuw te installeren? Wil je dit anders doen?

Groet. Urgel

Al gedaan, evenals de telefoon opnieuw starten. Bij opstarten van de app zie ik bovenin een rode balk van links naar rechts lopen (laden van de functionaliteiten?) en dan blijft het scherm leeg.
Overigens laat de verspillingschecker en de CV-ketel wel info zien. De rookmelders (twee stuks) ben ik ook kwijt in de app.
Reputatie 4
Badge +4
Helaas geen luchtvochtigheid tegel
Heb app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd (hoeft eigenlijk nooit bij iOS)
@Urgel, behalve het openingsscherm (not oke) geven de volgende opties uit het menu het volgende resultaat:
Grafieken : oke
Progamma : oke
Temperatuur : not oke
Vakantiestand : not oke
Verspillingschecker : oke
CV-ketel : oke
Rookmelders : not oke
Support : oke
Account : oke
Reputatie 6
Badge
Aha... De informatie komt dus deels wel en deels niet door in de app, @Aaipad 🤔. Dit kan komen doordat ons Service center de data niet snel genoeg doorstuurt of de verbinding aan de displayzijde kortstondig wordt verbroken (wifi of traag internet). Wil je het voor nu nog even aankijken? Mocht je aan het eind van deze week geen verbetering zien dan horen we het graag en gaan we graven!.

@A. Bonte

Ben je wel in het bezit van een Toon 2 display?

Groet. Urgel
Reputatie 4
Badge +4
@Urgel jazeker. Met software versie 5.5.7
Aha... De informatie komt dus deels wel en deels niet door in de app, @Aaipad 🤔. Dit kan komen doordat ons Service center de data niet snel genoeg doorstuurt of de verbinding aan de displayzijde kortstondig wordt verbroken (wifi of traag internet). Wil je het voor nu nog even aankijken? Mocht je aan het eind van deze week geen verbetering zien dan horen we het graag en gaan we graven!.

Groet. Urgel

Trage wifi of internet? Aan deze zijde uitgesloten! Net een test gedaan. Via wifi (2.4G omdat Toon daar ook gebruik van maakt...) 55Mbps en via 5G (de voorkeur) >300Mbps.
Badge +1
Ook bij mij weigert de Toon-app alle dienst op zowel iOS 12.3.1 als Android 9! WiFi of 4G maakt geen verschil.
Badge +1
Ook bij mij weigert de Toon-app alle dienst op zowel iOS 12.3.1 als Android 9! WiFi of 4G maakt geen verschil.
kan wel start zien en de verspillingchecker etc, ook al de app verwijdert en opnieuw geinstalleerd helaas zonder resultaat, kan nu geen temp zien of verbruik op het homescherm bekijken in de App.
Reputatie 6
Badge
@A. Bonte @Aaipad @Toonusernieuw

Heel vervelend dat jullie niet alle data kunnen inzien in de app. Intern is nu de vraag gesteld of men hiervan op de hoogte is. Hier komen we op terug.

*Edit*

Willen jullie ieder het volgende aangeven:
  • merk en type telefoon
  • versie operating system (android 9 . IOS 12.3.1)
  • is het probleem ook aanwezig op een andere telefoon/apparaat

Ook de vraag aan jullie om allen het display een harde reset te geven door de ketelmodule 30 seconden stroomloos te maken en de cache van het mobiele apparaat te legen.

Groet. Urgel
@Urgel, Mijn partner gebruikt overigens nog een oude versie van de app. Die weigert ook dienst op het Home-scherm.
Het lijkt mij nu meer een Eneco-issue dan een gebruiksissue.
Reputatie 6
Badge +7
App doet het hier ook niet meer ...
Reputatie 3
Badge +3
Het begon bij mij met de Toon forum app die werkt niet vanaf gisteren, vandaag voordat de update kwam doet de Toon app het niet meer, wel zoals hier boven mij de cv en verspilling checker en grafieken maar geen rookmelder of stekkers geen temp. Instellingen slimmestekker te zien.
Reputatie 6
Badge
@A. Bonte @Aaipad @Toonusernieuw

Heel vervelend dat jullie niet alle data kunnen inzien in de app. Intern is nu de vraag gesteld of men hiervan op de hoogte is. Hier komen we op terug.

*Edit*Willen jullie ieder het volgende aangeven:
  • merk en type telefoon
  • versie operating system (android 9 . IOS 12.3.1)
  • is het probleem ook aanwezig op een andere telefoon/apparaat
Ook de vraag aan jullie om allen het display een harde reset te geven door de ketelmodule 30 seconden stroomloos te maken en de cache van het mobiele apparaat te legen.

Groet. Urgel

@picardo @HJR ook aan jullie de bovenstaande vragen graag een antwoord op / uitvoeren.

Groet. Urgel
Reputatie 3
Badge +3
@Urgel
De Toon-forum app ( was even vergeten dat ik die zelf had toegevoegd aan het bureaublad) die heb ik overnieuw gedaan en werkt weer.

Heb modem en de router één voor één opnieuw opgestart en daarna het hardreset gedaan en ja het werkt weer, nu even kijken of het zo blijft.
Ik gebruik Samsung galaxy note 8 met Android 9.0 maar toon heeft het steeds goed gedaan.
Sinds vandaag ( en voor de update van de Toon App.) ineens niet meer en na de update ook nog niet. Maar nu dus weer alles ok. Hopelijk bij de andere ook.
Bedankt voor de snelle reactie,

Groetjes Hans
Reputatie 6
Badge
Kijk eens aan @HJR

Dat noem ik nog eens goed nieuws 🎉. Super dat het nu allemaal weer naar behoren werkt en inderdaad, hopelijk bij de anderen ook! Bedankt voor het delen 💪🏾

Groet. Urgel
Reputatie 6
Badge +7
Hij doet het hier ook weer na de harde reset ..
Hier een one plus 6t met Android 9

Maar geen luchtvochtigheid tegel …
Reputatie 7
Badge +6
@Allen

De luchtvochtigheidstegel wordt pas getoond in 5.7. Het is wel een onderdeel van deze update, alleen heeft Toon zelf ook nog een update nodig hiervoor.
@Urgel

De Toon-forum app ( was even vergeten dat ik die zelf had toegevoegd aan het bureaublad) die heb ik overnieuw gedaan en werkt weer.

Heb modem en de router één voor één opnieuw opgestart en daarna het hardreset gedaan en ja het werkt weer, nu even kijken of het zo blijft.
Ik gebruik Samsung galaxy note 8 met Android 9.0 maar toon heeft het steeds goed gedaan.
Sinds vandaag ( en voor de update van de Toon App.) ineens niet meer en na de update ook nog niet. Maar nu dus weer alles ok. Hopelijk bij de andere ook.

Groetjes Hans

Hoi Hans,

Ben benieuwd of de App het morgenochtend ook weer/nog gewoon doet bij jou.
Waarom omdat de veldtesters problemen ondervinden en vaak een wit scherm krijgen; de grafieken werken wel, maar de verbruiksdata komt niet door.
@Allen

De luchtvochtigheidstegel wordt pas getoond in 5.7. Het is wel een onderdeel van deze update, alleen heeft Toon zelf ook nog een update nodig hiervoor.

Jammer dat dan niet eerst voor de toon de update komt?. Hier heb ik de meest recente al draaiend maar met de app update is er dus niets nieuws aanwezig behalve de onzichtbare luchtvochtigheid.
Reputatie 7
Badge +6
@Aaipad

IS het bij jou ook al opgelost? Zo niet dan wil ik je vragen de toegang klantenservice aan te zetten, dan laar ik de softwarebeheerders er naar kijken voor je. Dit geldt ook voor anderen die hier problemen mee ondervinden.
Reputatie 3
Badge +3

@Urgel

Groetjes Hans
Hoi Hans,

Ben benieuwd of de App het morgenochtend ook weer/nog gewoon doet bij jou.
Waarom omdat de veldtesters problemen ondervinden en vaak een wit scherm krijgen; de grafieken werken wel, maar de verbruiksdata komt niet door.

Hoi Ton,
Ik laat het je morgen weten of hij het nog doet
Grt.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen