Update Toon 3.x forceren | Eneco Community
beantwoord

Update Toon 3.x forceren

• 11 augustus 2015
  • 524 reacties
  • 12771 Bekeken

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

524 Reacties

@B. de Haan.
me internet en me Toon en dat vraag je aan mij?;)
Kom op zeg, zoveel haast heb je toch niet om je woordgebruik zo in elkaar te flansen?

Dat zeg jij :?

Lastig hè als je een reactie krijgt die je niet past. Een beetje respect (voor de Nederlandse taal) mag wel als het niet te veel is gevraagd. Vergissingen kunnen altijd maar dit lijkt nergens op. Bovendien is mijn reactie vriendelijk bedoeld.

Oke, helemaal geweldig. Tijd om weer ontopic te gaan.
Nou, de ene mens is geweldig goed in het bakken van taarten en de ander schrijft geweldige literatuur. En met die verschillen moeten we leven. Overal, ook hier!
Maar... hoe werkt dat nou met zo'n update? Kan een mod mij daarbij helpen? Toewijzen of zoiets? En waarom is dat zo? Vergeef me, ik ben nieuw in de wereld van Toon maar zeer bekend in de software en computer wereld. Ik ben benieuwd naar het hoe en waarom het is zoals het is!
En ik wil graag verder met rookmelders en verlichting dus wil ik graag de meest recente software installeren...

Dank!
Je hoeft niet zoveel te quoten hoor!!
Geeft enorme forumvervuiling!

Tja de update van 2 naar 2 is vele malen groter, maar hoeveel ik weet het niet.........
Dus het is maar net hoe "eager" je bent.
Badge +5
Maar... hoe werkt dat nou met zo'n update? Kan een mod mij daarbij helpen? Toewijzen of zoiets? En waarom is dat zo? Vergeef me, ik ben nieuw in de wereld van Toon maar zeer bekend in de software en computer wereld. Ik ben benieuwd naar het hoe en waarom het is zoals het is!
En ik wil graag verder met rookmelders en verlichting dus wil ik graag de meest recente software installeren...

Dank!

Daar heb je toch al om gevraagd https://forum.eneco.nl/software-releases-bug-fixes-111/update-toon-3x-forceren-9099/index14.html#post96069.
Je kunt ook kijken bij menu, instellingen, software of je update al gereed staat.
Vanzelf gaat het niet omdat je die keuze niet hebt zoals bijv in je pc of smartphone.
Dank Yobotje voor je antwoord. Ik had het inderdaad al eerder gevraagd, Maar een duidelijk antwoord heb ik nog niet gekregen. Ik weet ook niet wie hier een update kan uitdelen... Doet een "mod" dat of iemand die nog aan het "opwarmen" is...? Trouwens; opwarmen met +2300 reacties is een beetje vaag toch? Ik check om het uur de software instellingen maar tot op heden gebeurd er niets, geen update, geen bericht.
Verder niets dan lof voor dit forum, heb dankzij oude berichten het voor elkaar gekregen om mijn ketel modulerend te laten werken i.p.v. geschakeld! Volgens de monteur kon dit niet...! Waarvoor hulde!!

Dank!
Je had je vraag ook in het topic over versie 3.2 moeten zetten, denk ik.....
Ik had hier misschien ook moeten reageren, ik heb ook de update nodig ivm de rookmelder.

Mvg
Ha!
Maar eerder in dit topic gaat het steeds over de update en zegt de "mod" dat hij alle aanvragen hier naar toe verplaatst heeft... Ik wil zo graag de hele installatie afmaken. Ik word er ongeduldig van! :-)
16256 reacties... man, man... hoe doe je dat!? Leuk hoor!
Niet opletten in dit geval, want je wordt vergeten lijkt het.
Ik loop hier al wat langer mee, op dat aantal moet je niet letten.

Dat er gevraagd wordt niet dubbel te posten is met name voor die vragers, die op een en dezelfde dag meerdere plekken gebruiken.
Goed. Ik ga even zien waar ik het dan kan plekken... of ben ik al te laat? Na vijven enzo..?
Nieuw topic maken lijkt mij het beste...?
Badge +5
Dank Yobotje Trouwens; opwarmen met +2300 reacties is een beetje vaag toch? Ik check om het uur de software instellingen maar tot op heden gebeurd er niets, geen update, geen bericht.
Verder niets dan lof voor dit forum, heb dankzij oude berichten het voor elkaar gekregen om mijn ketel modulerend te laten werken i.p.v. geschakeld! Volgens de monteur kon dit niet...! Waarvoor hulde!!

Dank!

Tja, dat opwarmen is wat eentonig aan het worden. Ik heb ook geen idee hoe dat ingeregeld is en of er handmatig aan de knoppen wordt gedraaid. Zal wel goed zijn.;)
Badge +5
Goed. Ik ga even zien waar ik het dan kan plekken... of ben ik al te laat? Na vijven enzo..?
Nieuw topic maken lijkt mij het beste...?

Opnieuw op de juiste plek zou ik zeggen en de moderator is er vaak tot 21:00 en zelfs in het weekend wordt er gereageerd op (nijpende) problemen.
Nou, toch wijst Folkert dit topic aan voor update verzoeken... bij deze dus! Ik wil graag naar versie 3.x.x, kan ik het weekend prettig verder prutsen met de rookmelders!

Dank!
Nou, toch wijst Folkert dit topic aan voor update verzoeken... bij deze dus! Ik wil graag naar versie 3.x.x, kan ik het weekend prettig verder prutsen met de rookmelders!

Dank!

Dat klopt helemaal!
Maar een uitzondering geldt als ze je kennelijk vergeten, zoals ik eerder meldde.......
Erg duidelijk is het ook niet met al die verschillendr topic's.
Sowieso zou het een stuk makkelijker zijn als deze updates gewoon automatisch naar ieder zijn toon gestuurd wordt.

Bij deze meldt ik me ook aan voor de nieuwste versie voor de rookmelder.
Tsja, Ik heb het ook elders neergezet, een nieuw topic, maar daar werd ook niet op gereageerd...
Nou ja, ik zie het wel. Het zou mooi zijn als het dit weekend lukt. Vertrek maandag weer voor een niet al te lange periode werk. Verder; wat een fijn apparaat!

Groet, Fred.
Erg duidelijk is het ook niet met al die verschillendr topic's.
Sowieso zou het een stuk makkelijker zijn als deze updates gewoon automatisch naar ieder zijn toon gestuurd wordt.

Bij deze meldt ik me ook aan voor de nieuwste versie voor de rookmelder.

Gelukkig werkt het ten dele met een automatisch mechanisme.
Klanten worden in een groep gezet en deze groepen worden achter elk afgewerkt.
Een update wordt dan ook vaak in enkele weken uitgerold.

Sommigen kunnen zich niet beheersen en gaan dan vragen de update eerder toe te kennen, dat is alles.
Helaas is dus ook niet tegen te houden dat men op allerlei plaatsen en met nieuwe topics om updates gaat vragen.
Misschien dat moderators meer topic moeten samenvoegen, maar dat kost veel tijd en gaat ten koste van andere service issues.

Toon is nu eenmaal geen Windows computer.
Tsja, Ik heb het ook elders neergezet, een nieuw topic, maar daar werd ook niet op gereageerd...
Nou ja, ik zie het wel. Het zou mooi zijn als het dit weekend lukt. Vertrek maandag weer voor een niet al te lange periode werk. Verder; wat een fijn apparaat!

Groet, Fred.

Hoi Fred,

Toen jij dat vanavond deed was er verder geen moderator in-line, dat is de reden.
Maar ook in het weekend zijn moderators soms online dus wie weet is het morgen zover!!
Badge +5
?.......
Sowieso zou het een stuk makkelijker zijn als deze updates gewoon automatisch naar ieder zijn toon gestuurd wordt.........

Misschien is het een idee om de keuze te hebben in het "instellingen menu" of een update al dan niet automatisch geïnstalleerd mag worden.
Dat zou voor de mensen die de updates toe moeten wijzen ook een stuk prettiger zijn lijkt mij.
En vooral voor de mensen die zitten te wachten met installeren van hun rookmelder. (Ik begrijp dat je hiervoor minimaal 3.2 nodig hebt?)
Badge +5
Dat zou voor de mensen die de updates toe moeten wijzen ook een stuk prettiger zijn lijkt mij.
En vooral voor de mensen die zitten te wachten met installeren van hun rookmelder. (Ik begrijp dat je hiervoor minimaal 3.2 nodig hebt?)

Bedankt voor je duimpje!
Onlangs een rookmelder binnen gekregen maar heb nog steeds software 2.1
Wanneer kan ik de nieuwe update verwachten?
Heb sinds donderdag Toon.
Hij staat op versie 2.10.15 echter kan ik hem niet updaten, er staat geen update knopje achter.

Hoe kan ik dit doen?

Dat is niet juist.
Versie 3.1 is/was voldoende voor rookmelders.
Versie 3.2 is vereist om Toon Zon goed te kunnen draaien.
En dit is nu precies waarom er geen automatisme in de update zal komen.

Eneco bepaalt dus zelf of je voor een update in aanmerking komt, door je enerzijds in een groep te plaatsen en anderzijds bij tussentijdse vraag eerder de update toe te kennen.
Daarmee wordt voorkomen dat klanten klakkeloos updaten zonder dat het toegestaan is om bv een juiste en goede werking op je Toon te houden.

Dit is perfect te vergelijken wat is gebeurd rondom de versie 2.10.15 voor Toon Zon.

Diegene die hier wat langer op het forum zijn weten exact wat ik bedoel.

Dus zal het systeem van automatisch updaten via groepen voorlopig nog wel gecontinueerd blijven.
Badge +5
Dat zou voor de mensen die de updates toe moeten wijzen ook een stuk prettiger zijn lijkt mij........

Dus zal het systeem van automatisch updaten via groepen voorlopig nog wel gecontinueerd blijven.

Wat ik bedoelde met mijn opmerking is het geven van de keuze voor het automatisch installeren van de in groepen toebedeelde updates. Niet dat iemand dus een verkeerde update kan installeren want dat wil niemand, toch?