Update je Toon-app!

Toon eerste bericht

95 Reacties

Na update werkt de slimme stekker niet meer is de rookmelder nog wel zichtbaar maar is de status van de batterij niet meer bekend. Ook niet na een korte druk op de rookmelder om dit weer te versnellen kortom een slechte update. Pas na verwijderen van de app en weer toevoegen werkt de slimme stekker weer. Nu de vele D3 fouten nog eruit halen
De update heeft niets te maken met de status van de rookmelder. Die controle vindt eens in de 6 uur plaats door Toon®️. Dus gewoon niets doen en het verschijnt vanzelf.
Badge
Ik zie nu toon app 2.337, en nog steeds een freeze van de getoonde waarden. Afsluiten en opnieuw starten helpt soms maar meestal niet. Meer mensen last van?
rene2716 wrote:

Ik zie nu toon app 2.337, en nog steeds een freeze van de getoonde waarden. Afsluiten en opnieuw starten helpt soms maar meestal niet. Meer mensen last van?

Kijk maar eens daar waar de versies van de hybride App steeds besproken worden.
Ik zie trouwens dat een topic daarvan aardig weggezakt is. De meeste freeze worden in het Innovators deel besproken.

Zelf draai ik nu 2.343.0 en dagelijks heb ik nog een freeze.
Ik los dat op door even de App uit de cache te halen. Uitloggen en inloggen is dan niet nodig.
Badge
Ook met de oude app had ik dat al. Maar het sluiten van de app helpt niet, bedoel je in applicaties het cache gegen legen?
rene2716 wrote:

Ook met de oude app had ik dat al. Maar het sluiten van de app helpt niet, bedoel je in applicaties het cache gegen legen?

Hoo rene,

Ik heb een  Iphone, als ik 2 keer op de home knop druk, zie ik alle actieve App’s.
Ik swipe de hybride App weg, uit het cache geheugen dus en klik weer op de App die het dan weer gewoon doet.
Badge
Ik gebruik Android waar ik alle actieve Apps kan sluiten, maar dat helpt niet altijd
rene2716 wrote:

Ik gebruik Android waar ik alle actieve Apps kan sluiten, maar dat helpt niet altijd

Oke, maar jouw Android houdt de App toch actief? Kan je dat niet afbreken? Of bedoel je dat nu juist met sluiten.
Heb je ook geprobeerd de App volledig te verwijderen en opnieuw te installeren?
Nieuwe app is erg traag en reageerd slecht. Moet regelmatig opnieuw inloggen.
Gelukkig werk de oude app nog steeds.
Badge
Brandje wrote:

rene2716 wrote:

Oke, maar jouw Android houdt de App toch actief? Kan je dat niet afbreken? Of bedoel je dat nu juist met sluiten.
Heb je ook geprobeerd de App volledig te verwijderen en opnieuw te installeren?

Als ik ze verwijder uit het actieve Apps scherm dan sluit hij. Nee nog geen nieuwe instal geprobeerd, ik neem aan dat als je een update krijgt alles goed komt. Maar ik kan het nog eens proberen morgen. En soms komt het trouwens spontaan goed zag ik net.
Reputatie 6
Badge
@rene2716 @W. Onel

Bedankt voor het melden van het probleem waar jullie met de app tegenaan lopen. Hier heb ik zojuist een melding van gemaakt. Voor nu ligt het probleem in onderzoek.

Groet, Urgel
Badge
Na het updaten deed mijn Toon het niet meer. Contact gehad met de helpdesk maar gelukkig na 27 uur ging hij weer aan. Ondertussen wel alles geprobeerd.
Nu doet hij vreemd, sommige dagen registreert hij niets andere dagen voor meerdere dagen tegelijk..(?) Weet iemand hoe dit komt..?
Groet Willem
Dat komt omdat je slimme meters hebt. Het verbruik wat Toon enige tijd niet heeft geregistreerd, gaat hij dat later inhalen en het komt dan op 1 dag terecht.
Reputatie 2
@Mr Maya

Welkom op het forum!

Wat @Brandje zegt klopt. Wanneer de Toon een tijdje geen verbruiken ontvangt en dan ineens de storing opgelost is, ontvangt de Toon alle “verloren” verbruiken in 1 keer en zie je een piek.

Mocht dit probleem echter aanhouden, wil ik je wel vragen om jouw profiel aan te vullen met jouw klantnummer, de Externe Toegang op Toon alvast aan te zetten (MENU – TOON SUPPORT – EXTERNE TOEGANG op ‘AAN’) en ons een seintje te geven. Op die manier kunnen wij achterhalen of de storing aan onze kant zit of aan de kant van de slimme meters en kunnen wij een eventuele oplossing bieden.

Dus mocht je onze hulp nog nodig hebben, horen wij het graag van je!

Groet,
Badge
Ok Joanna ga ik doen..
Is het trouwens normaal dat de Toon zo lang dood is na een update... na de laatste update stond hij 27 uur op zwart en dacht ik dat hij overleden was
Gr. Willem
Badge
Mijn Toon op afstand staat nu aan Joanna..
Badge
En mijn profiel is bijgewerkt..
Reputatie 5
Badge
@Mr Maya

Bedankt voor het aanzetten. Wat nu te zien is dat het verbruik sinds maandag inderdaad blijft hangen. In dit geval adviseer ik je Toon te resetten en de metermodule in de meterkast. De resetknop van Toon zit rechtsonder van het display. Als je de metermodule uit het stopcontact haalt, haal dan ook de P1 kabel eruit. Na 30 seconden stop je de P1 kabel er eerst in en dan met de kabel weer terug in het stopcontact.

Geef een seintje of het is gelukt.

Tina
ik ben er niet mee +
Reputatie 6
Badge +4
@Ben zilligWat bedoel je??

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen