Update Hybride app versie 2.140 | Eneco Community

Update Hybride app versie 2.140

• Anonymous
  • 0 reacties
In de loop van vandaag staat de nieuwe update van de Toon-app klaar in de app stores voor zowel Android en iOS.
Hierbij de release notes.

Nieuw:
- Het is nu ook mogelijk om het weekprogramma te bewerken en programmastanden toe te voegen in de app.
- Mocht op het display de mobiele toegang uitgeschakeld zijn dan zal de app dit weergeven als een errorbericht.
- De vlammetjes zijn toegevoegd. Bij een OpenTherm ketel zal er ook verschil worden gemaakt tussen de grote van de vlammetjes. Daarnaast wordt ook het verwarmen van tapwater weergegeven in de app.
- Als je een hoger verbruik hebt dan kan worden weergegeven in de grafieken, kan dit nu herkend worden doordat het verbruiksbalkje verder doorloopt.
- De app is sneller geworden met opstarten.

Bugfix:
- Het probleem dat sommige gebruikers konden ervaren dat de temperatuur van zaterdag op zondag verspringt naar zes graden is verholpen. Het enige wat je dient te doen is om in de app naar het programma te gaan en op ' opslaan' te klikken. Daardoor zal het probleem zich niet meer voordoen.

37 Reacties

Gelukkig heb ik een leesbril om het verschik in grootte van de vlammetjes te kunnen onderscheidden. Wel duidelijk is het onderscheid in CV en tapwater.

Waar ik veel meer benieuwd naar ben: was er ook niet iets met schakelen van slimme stekkers en Hue lampen in de nieuwe app? Bij mij werkt het iig naar behoren. Zowel de stekkers als Hue kan ik in de nieuwe app schakelen.
Danielle wrote:

In de loop van vandaag staat de nieuwe update van de Toon-app klaar in de app stores voor zowel Android en iOS.
Hierbij de release notes.

Nieuw:
- Het is nu ook mogelijk om het weekprogramma te bewerken en programmastanden toe te voegen in de app.
- Mocht op het display de mobiele toegang uitgeschakeld zijn dan zal de app dit weergeven als een errorbericht.
- De vlammetjes zijn toegevoegd. Bij een OpenTherm ketel zal er ook verschil worden gemaakt tussen de grote van de vlammetjes. Daarnaast wordt ook het verwarmen van tapwater weergegeven in de app.
- Als je een hoger verbruik hebt dan kan worden weergegeven in de grafieken, kan dit nu herkend worden doordat het verbruiksbalkje verder doorloopt.
- De app is sneller geworden met opstarten.

Bugfix:
- Het probleem dat sommige gebruikers konden ervaren dat de temperatuur van zaterdag op zondag verspringt naar zes graden is verholpen. Het enige wat je dient te doen is om in de app naar het programma te gaan en op ' opslaan' te klikken. Daardoor zal het probleem zich niet meer voordoen.

Dank @Danielle voor de release-notes.

Maar je zegt de 6 grd bug is opgelost; ik neem aan dat je bedoelt dat dat alleen in de hybride App is?
Dus als je de workaround verwijdert, kan toch op Toon de 6 grd bug nog steeds ontstaan?

Want de update 2.140.0 was al uit en toen was er op het forum afgelopen weekend nog een melding van de 6 grd bug, die de standaard workaround niet had toegepast.

Overigens vreemd, toen ik in de hybride App de workaround verwijderde kreeg ik de optie Opslaan niet........
En de verwijdering is wel verwerkt.
Reputatie 7
Badge +8
Hoi Dani,

Ik ga net zoals @Brandje ervanuit dat de 6gr bug opgelost is, in de nieuwe app?
De workaround die ik van Ton heb gehad, haal ik er maar niet uit. Vertrouw het nog niet helemaal, aangezien ik geen zin heb om mij CV om 0:00 naar Comfort (21gr) te hebben, terwijl hij gewoon netjes vanaf 22:30 op slapen hoor te staan 😉
mAiden wrote:

Hoi Dani,

De workaround die ik van Ton heb gehad, haal ik er maar niet uit. Vertrouw het nog niet helemaal, aangezien ik geen zin heb om mij CV om 0:00 naar Comfort (21gr) te hebben, terwijl hij gewoon netjes vanaf 22:30 op slapen hoor te staan ;)

Klopt Richard!
Ik vertrouw het ook niet; vooral omdat vanuit Quby de veldtesters ook geen melding hebben gehad dat de 6 grd bug over was.
Niettemin ga ik het as zaterdagavond wel even testen; we gaan toch laat naar bed, dus het moet mij opvallen.
Reputatie 4
Badge +2
Vandaag nieuwe update van de hybride app ontvangen. 2.140.0. Je kunt nu ook programma wijzigen. Starttijden van een periode kunnen aangepast worden. Grafieken zijn nu ook goed geschaald. Goed bezig! 😀
Ik snap ‘m al; een moderator is aan het samenvoegen!?
Reputatie 5
Badge
Bij mij vallen de toppen van de grafieken rich nog buiten beeld, zie bijlage.
Reputatie 5
Badge +6
Ik heb een andere opmerking, op de iPhone SE van mijn vriendin, moet je weer wel scrollen in hoofdscherm. Bij versie 2.126 hoefde je niet te scrollen op de iPhone SE
Hoort dit?

Ik zou denken dat het precies op het beeld moet passen, welke formaat telefoon je ook hebt.
RalfR wrote:

Bij mij vallen de toppen van de grafieken rich nog buiten beeld, zie bijlage.

Klopt hoor!
Bij de nieuwste versie 2.140 is de top verhoogd naar 1700 maar nog steeds onvoldoende.
De top hoort dynamisch mee te gaan naar de top.
Bij mij is dat 2400. De oude App last het prima zien en de hybride topt nog steeds af.

mAiden wrote:

Hoi Dani,

De workaround die ik van Ton heb gehad, haal ik er maar niet uit. Vertrouw het nog niet helemaal, aangezien ik geen zin heb om mij CV om 0:00 naar Comfort (21gr) te hebben, terwijl hij gewoon netjes vanaf 22:30 op slapen hoor te staan ;)

Hoi Ricardo,@mAiden

Omdat Danielle verder niet heeft gereageerd op mijn eerdere extra vraag in dit topic, heb ik op zaterdag een 10 minuten wijziging maar doorgevoerd en die dan maar na wijziging opgeslagen, omdat ik anders niet de mogelijkheid krijg Opslaan te kiezen.
Want het verhaal gaat dat je de 6 grd bug niet meer ziet als je éénmalig Opslaan doet............

Zaterdagavond/nacht zullen we het wel zien.
Zoals ik eerder meldde had ik voor de test de workaround voor de 6 grd bug verwijderd in mijn weekprogrammering.
En ja hoor wat ik voorspelde gebeurde. Het is nu zaterdagavond na 23:00 uur.

De oude App laat weer keurig de 6 grd bug zien.
In de nieuwe App laat ie 6 grd niet zien, maar wel de instelling: om 00:00 op.............?
Die instelling is niet gekozen.?

Mijn stelling is dus: de 6 grd bug is nog steeds aanwezig!

Dus morgen de workaround maar weer opnemen van zaterdag op zondag ?

Hopelijk komt er nu volgende week wel een reactie van @Danielle.
Zo vandaag ter voorkoming van de 6 grd bug de workaround weer ingesteld.
Dan is er ten minste bij overgang van zaterdag naar zondag weer een normale situatie en gaat de CV niet onbedoeld verwarmen in de nacht.

Hier gisteravond na weken weer eens die 6gr op toon zichtbaar. Toon liet zien ingesteld op 15 Gr zonder schakeling naar 1e programma op zondag. Oude app laat dan 6 Gr zien?. Nieuwe app gebruik ik niet meer. Hier ik dit niet opgelost door de workaround maar gewoon ff de dag programma opnieuw te saven. Daarna springt het programma automatisch weer correct naar ingestelde periode
Hoi Mark,
Tijdelijk heb ik het gisteravond ook zo opgelost, omdat ik de workaround niet kan invullen op dat moment.
Ik vind deze methode (workaround) een veiliger methode dan weer opnieuw saven. Dat kost toch weer een handeling en ik ben er nu éénmalig meteen van af.
Uiteraard blijf ik bij Quby zeuren om het op te lossen uiteraard.
Dus in berusten: Nee!
Vanmiddag deze geinstalleerd op advies Toon-chat-medewerkster, maar wat ik ook probeerde: ik kreeg geen actuele gegevens binnen. Meer mensen met dit probleem? Ik heb versie 2.140 verwijderd en terug naar app-versie 2.7.1 (527). Nog steeds wel vertraging / stilstand in weergave meetwaardes, maar het werkt nu wel weer.
Reputatie 7
Badge +4
@asierts

Kan je specificeren wat je precies bedoelt met 'actuele gegevens'? Is dat bijvoorbeeld alleen je verbruik of ook de temperatuur?

Groet, Denise
Allebei. De app bleef leeg. Alleen de weekprogrammering was op te vragen, en ik kon de temperatuur handmatig omhoog of omlaag zetten. Maar er kwam niks terug. Heel raar.
Ter aanvuling op bovenstaand een screenshot:

Reputatie 7
Badge +6
@asierts

Welk toestel gebruik je voor de app? Zie je nog steeds geen actuele gegevens in beide app? Kun je proberen de cache eens te legen op je telefoon.Ik wil graag weten of dat helpt. Anders wil ik je vragen de externe toegang klantenservice op je Toon aan te zetten dan onderzoeken we het verder voor je. Groet, Folkert
Reputatie 5
Badge +6
Ik heb dit probleem ook weleens. Sluiten en opnieuw starten helpt. Is wel iphone
@ @Folkert : Nee, het probleem van het volkomen leeg blijven van de actuele data speelde alleen bij de nieuwe app 2.140, zie de eerdere posting. Leegmaken cache was al geprobeerd op advies Sacha (=facebook-chat-klantenservice Toon) en had geen effect. Toestel is Samsung S5 Mini.
Het probleem is inmiddels verdwenen. Gisteravond heb ik de allernieuwste versie van de Toon-software op m'n Toon geinstalleerd (upgrade van 4.10.nogwat naar 4.11.6, en vanaf dat moment zijn ALLE problemen verdwenen: zowel de trage/verouderde weergave van actuele info in de oude app (2.7.1. (527)), waar ik al vanaf het begin last van had, als het volledig grijs blijven van alle actuele data in de versie 2.140. Beide werken dus nu perfect. Of de upgrade van Toon een oorzakelijk verband heeft met de oplossing van het probleem kan ik niet beoordelen, maar het lijkt er toch wel sterk op...
Nou ik weet bijna zeker dat de update idd de reden is dat het nu wel werkt.
Er zijn meer meldingen geweest inzake eerst updaten en dat het daarna wek werkt.
Zo zie je maar weer dat het altijd handig is om je versienr te melden bij problemen.

Fijn dat het nu wel werkt!
Inmiddels is het al weer 10 dagen geleden sinds deze update.
Het is dus wel weer tijd voor een update..........

Wat gaat de volgende update ons opleveren?

-zichtbaarheid rookmelders?
-misschien Zon op Toon?
Badge
Zojuist de nieuwe app geinstalleerd. Echter als ik een wijziging in temperatuur geef dan blijft hij op het oorspronkelijke staan. Vlammetje licht niet op etc. Loop ik naar de toon dan is de temperatuur weldegelijk ingesteld en brand de CV ketel!? Heb nu versie 2.140.0 op iPhone 6S
Reputatie 4
Badge +2
Hier ook net nieuwe versie geinstaleerd 2.149 .0

Zie in de vc de douche kop te voorschijn komen .

Over 9 dagen weten we meer .

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen