Update 5.13.9 | Eneco Community

Update 5.13.9

  • 4 september 2019
  • 78 reacties
  • 2835 Bekeken

Zojuist versie 5.13.9 geïnstalleerd op Toon. Kan iemand vertellen welke andere updates en/of bugs met deze versie zijn uitgerold buiten de automatische software updates?

78 Reacties

Reputatie 5
Badge
@selt42

Ik heb je bericht verplaatst naar dit bestaande topic. Zie reactie van @Brandje hierboven.

Groet, Emel
Reputatie 3
Badge +2
nieuwe software update gekregen 5.13.12 wat is er veranderd
Kijk hier even:

https://forum.eneco.nl/software-en-hardware-updates-166/automatische-software-updates-22091#post223106
Badge +2
Hm.. geinig. Ik heb net 5.13.12
Benieuwd wat hier aan veranderd is 😉
Badge +1


Wanneer er een update is die onvermijdelijk daar wel betrekking op heeft, gaat Toon dan een melding geven voor de gebruiker om wel/niet met de update door te gaan?
En dan nog, wettenlijk betekent niet altijd hetzelfde als wenselijk. Heeft Eneco/Quby dit onderzocht bij de gebruikers welk deel daarvan automatisch updaten zonder meer wilt?
Dat bewijs is al eerder geleverd toen enige tijd geleden de applicatie CV-ketel als onderdeel van een update meekwam.
Toen moest daar apart wel of niet akkoord gegaan worden met de (privacy) voorwaarden. Want er wordt dan info daarvan op de server bij Eneco opgeslagen, dit in tegenstelling tot andere data op Toon®️.

Toen was alles nog wel handmatig mogelijk, maar inderdaad werd er toen netjes met de privacy regels om gegaan.

@Urgel Dank voor de uitleg
Reputatie 7
Badge +2
Erg vaag allemaal. Hoe dan? Er zit geen optie in dat scherm om te controleren op updates?
En waarom die constructie dat je per aanvragende klant een update ‘klaarzet’?

Afijn op deze Toon hier ziet nu 5.13.9 en omdat hij niet automatisch update naar 5.14.x lijkt dit automatisch updaten niet te werken.


@Marijke Staleman

Goede vragen waar ik graag een antwoord op geef:

Erg vaag allemaal. Hoe dan? Er zit geen optie in dat scherm om te controleren op updates?
  • De optie om te updaten wordt altijd via een melding op Toon aangeboden. Tenzij deze zelf wordt weg geklikt. De melding verdwijnt dan en is daarna alleen te vinden onder je berichten of via Software onder de Instellingen.
En waarom die constructie dat je per aanvragende klant een update ‘klaarzet’?
  • Deze constructie is grotendeels hier op het forum in leven geroepen. We rollen de updates gefaseerd uit. Hierdoor ontvangt elke Toon gebruiker binnen een tijdbestek van enkele dagen/weken de update. Sommige onder ons willen de update eerder dan op dat moment voor hen wordt aangeboden. Deze onder ons helpen we daar graag een handje bij 😉.
Wat betreft software versie 5.14, deze is voor nu enkel beschikbaar voor klanten met een warmtewinner. Om die reden is er hier geen sprake van een automatische update.

Groet. Urgel

Wanneer er een update is die onvermijdelijk daar wel betrekking op heeft, gaat Toon dan een melding geven voor de gebruiker om wel/niet met de update door te gaan?
En dan nog, wettenlijk betekent niet altijd hetzelfde als wenselijk. Heeft Eneco/Quby dit onderzocht bij de gebruikers welk deel daarvan automatisch updaten zonder meer wilt?


Dat bewijs is al eerder geleverd toen enige tijd geleden de applicatie CV-ketel als onderdeel van een update meekwam.
Toen moest daar apart wel of niet akkoord gegaan worden met de (privacy) voorwaarden. Want er wordt dan info daarvan op de server bij Eneco opgeslagen, dit in tegenstelling tot andere data op Toon®️.
Badge +1
@RalfR


Klopt deze update wordt niet automatisch aangeboden. Deze kun je zelf binnenhalen via Menu > Systeem > Software.

Erg vaag allemaal. Hoe dan? Er zit geen optie in dat scherm om te controleren op updates?
En waarom die constructie dat je per aanvragende klant een update ‘klaarzet’?

Afijn op deze Toon hier ziet nu 5.13.9 en omdat hij niet automatisch update naar 5.14.x lijkt dit automatisch updaten niet te werken.

Ik kan me overigens scharen achter de andere gebruikers die automatisch updaten als uitschakelbaar wensen. Niet dat ik controleren op updates uit zou willen, maar ik vind dat wel genoeg. En het is ook nog wel een beetje leuk om gelijk uit te vinden wat er vernieuwd is. Ook dat wordt anders zo ontnomen. Want updaten doe je meestal sowieso wel. Tenzij iets wat je heel belangrijk vind daarna niet meer werkt, maar dat kan ik me bij Toon niet zo goed voorstellen.

Overigens ken ik nog geen (IoT) systeem wat wat voor makelij dan ook waarbij automatisch updaten niet uitschakelbaar is. Ook vraag ik mij af of het wettenlijk wel goed geregeld is wat Eneco/Quby hierbij doet. Dit is vrij complexe materie en ik las dat een hoop zaken niet zomaar automatisch kunnen veranderd worden zoals zaken die betrekking hebben tot de privacy. Wanneer er een update is die onvermijdelijk daar wel betrekking op heeft, gaat Toon dan een melding geven voor de gebruiker om wel/niet met de update door te gaan?
En dan nog, wettenlijk betekent niet altijd hetzelfde als wenselijk. Heeft Eneco/Quby dit onderzocht bij de gebruikers welk deel daarvan automatisch updaten zonder meer wilt?
Reputatie 7
Badge +6
@RalfR

Klopt deze update wordt niet automatisch aangeboden. Deze kun je zelf binnenhalen via Menu > Systeem > Software.
Reputatie 5
Badge
Bij mij stond deze gisteren klaar (warmtewinner-klant) en geinstalleerd.

5.13 heb ik nooit aangeboden gekregen. En nu lees ik dat er in 5.14 "geen auto update" zit. Ik moet dus nog steeds akkoord geven voor een update? Klopt dit @Folkert ?
Thx voor de nadere info Folkert. 👍
Weer een stukje duidelijker.
Dat begreep ik niet uit de eerdere melding van Aart1943. 😳
Reputatie 7
Badge +6
5.14.9 is alleen uitgerold voor klanten met een warmtewinner, dit is overigens geen auto update.
Reputatie 7
Badge +9
Zie dit eerdere bericht.
De auto uitrol van (productie) versie 14.9 is gisteren al begonnen:

https://forum.eneco.nl/software-en-hardware-updates-166/update-5-13-9-22010/index3.html#post222328


Over het hoofd gezien. 😋
Thanks Ton.
Zie dit eerdere bericht.
De auto uitrol van (productie) versie 14.9 is gisteren al begonnen:

https://forum.eneco.nl/software-en-hardware-updates-166/update-5-13-9-22010/index3.html#post222328
Reputatie 7
Badge +9
Misschien is het even handig om te vermelden dat: 5.14.7 (nog) niet uitgerold gaat worden aan productie Toons, dit is namelijk een veldtest versie.
5.13.9 is de laatste bekende versie van de productie Toons. 🙂
Reputatie 5
Badge
@Urgel gisteren rond 17 uur nog niet. Ik zal vanmiddag weer kijken.
Reputatie 7
Badge +2
@RalfR

Zie je deze niet terug onder software op Toon?

Groet. Urgel
Reputatie 5
Badge
@RalfR

Goed dat je vooraf informeert naar update 5.14. Als warmtewinner klant zul je geen problemen ervaren met deze laatste software versie 😎.

Groet. Urgel

@Urgel kun je dan ook zorgen dat deze voor mij klaarstaat 😉
Reputatie 7
Badge +2
@Jan Booij

De software is nog niet uitgerold voor niet-warmtewinner klanten. Mocht er een nieuwe software uitgerold worden voor niet-warmtewinner klanten, dan zal ook dit automatisch gebeuren en ben je meteen up to date 💪🏾

Groet. Urgel
Reputatie 7
Badge +2
@RalfR

Goed dat je vooraf informeert naar update 5.14. Als warmtewinner klant zul je geen problemen ervaren met deze laatste software versie 😎.

Groet. Urgel
Reputatie 3
Badge +3
Kunnen jullie mij Update 5.14.9 toezenden?
Of gaat dit nu vanzelf omdat ik al 5.13.9 heb?
Reputatie 5
Badge
Ik heb zowel 5.13 als 5.14 nog niet mogen zien. Ik begreep dat 5.13 eerst on hold stond i.v.m. de warmtewinner (die ik dus heb). Is dat probleem in 5.14 niet meer aanwezig?
In deze versie 5.14 zitten geen nieuwe functionaliteiten.
Het bevat enkel wat achtergrond updates.
Reputatie 1
Badge
Vanmorgen update 5.14.9 binnengekregen. Is dit een verbeterde 5.13.9?
Perfect!
Want mijn stelling is dat met 55 ° je ook voldoende warmte aanvoer hebt op je radiatoren.
En 1 ° per uur is ook goed, zeker als je weinig tot niet aan nachtverlaging doet voor je vloerverwarming.

Reageer