Update 5.13.9 | Eneco Community

Update 5.13.9

  • 4 september 2019
  • 78 reacties
  • 2823 Bekeken


Toon eerste bericht

78 Reacties

Reputatie 2
Badge
Nee, op standaard 90 3 uur
Op zich niet erg, want de temperatuur begrenzer (die zou op 50 grd moeten staan) op je unit voor de vloerverwarming “vangt” dat af.
Of heb je misschien ook nog radiatoren naast de vloerverwarming?
Reputatie 2
Badge
Ja op bovenverdieping , maar ik zet het wel handmatig op 55gr en 1gr per uur ?
Perfect!
Want mijn stelling is dat met 55 ° je ook voldoende warmte aanvoer hebt op je radiatoren.
En 1 ° per uur is ook goed, zeker als je weinig tot niet aan nachtverlaging doet voor je vloerverwarming.
Reputatie 1
Badge
Vanmorgen update 5.14.9 binnengekregen. Is dit een verbeterde 5.13.9?
In deze versie 5.14 zitten geen nieuwe functionaliteiten.
Het bevat enkel wat achtergrond updates.
Reputatie 5
Badge
Ik heb zowel 5.13 als 5.14 nog niet mogen zien. Ik begreep dat 5.13 eerst on hold stond i.v.m. de warmtewinner (die ik dus heb). Is dat probleem in 5.14 niet meer aanwezig?
Reputatie 3
Badge +3
Kunnen jullie mij Update 5.14.9 toezenden?
Of gaat dit nu vanzelf omdat ik al 5.13.9 heb?
Reputatie 7
Badge +2
@RalfR

Goed dat je vooraf informeert naar update 5.14. Als warmtewinner klant zul je geen problemen ervaren met deze laatste software versie 😎.

Groet. Urgel
Reputatie 7
Badge +2
@Jan Booij

De software is nog niet uitgerold voor niet-warmtewinner klanten. Mocht er een nieuwe software uitgerold worden voor niet-warmtewinner klanten, dan zal ook dit automatisch gebeuren en ben je meteen up to date 💪🏾

Groet. Urgel
Reputatie 5
Badge
@RalfR

Goed dat je vooraf informeert naar update 5.14. Als warmtewinner klant zul je geen problemen ervaren met deze laatste software versie 😎.

Groet. Urgel

@Urgel kun je dan ook zorgen dat deze voor mij klaarstaat 😉
Reputatie 7
Badge +2
@RalfR

Zie je deze niet terug onder software op Toon?

Groet. Urgel
Reputatie 5
Badge
@Urgel gisteren rond 17 uur nog niet. Ik zal vanmiddag weer kijken.
Reputatie 7
Badge +9
Misschien is het even handig om te vermelden dat: 5.14.7 (nog) niet uitgerold gaat worden aan productie Toons, dit is namelijk een veldtest versie.
5.13.9 is de laatste bekende versie van de productie Toons. 🙂
Zie dit eerdere bericht.
De auto uitrol van (productie) versie 14.9 is gisteren al begonnen:

https://forum.eneco.nl/software-en-hardware-updates-166/update-5-13-9-22010/index3.html#post222328
Reputatie 7
Badge +9
Zie dit eerdere bericht.
De auto uitrol van (productie) versie 14.9 is gisteren al begonnen:

https://forum.eneco.nl/software-en-hardware-updates-166/update-5-13-9-22010/index3.html#post222328


Over het hoofd gezien. 😋
Thanks Ton.
Reputatie 7
Badge +6
5.14.9 is alleen uitgerold voor klanten met een warmtewinner, dit is overigens geen auto update.
Thx voor de nadere info Folkert. 👍
Weer een stukje duidelijker.
Dat begreep ik niet uit de eerdere melding van Aart1943. 😳
Reputatie 5
Badge
Bij mij stond deze gisteren klaar (warmtewinner-klant) en geinstalleerd.

5.13 heb ik nooit aangeboden gekregen. En nu lees ik dat er in 5.14 "geen auto update" zit. Ik moet dus nog steeds akkoord geven voor een update? Klopt dit @Folkert ?
Reputatie 7
Badge +6
@RalfR

Klopt deze update wordt niet automatisch aangeboden. Deze kun je zelf binnenhalen via Menu > Systeem > Software.
Badge +1
@RalfR


Klopt deze update wordt niet automatisch aangeboden. Deze kun je zelf binnenhalen via Menu > Systeem > Software.

Erg vaag allemaal. Hoe dan? Er zit geen optie in dat scherm om te controleren op updates?
En waarom die constructie dat je per aanvragende klant een update ‘klaarzet’?

Afijn op deze Toon hier ziet nu 5.13.9 en omdat hij niet automatisch update naar 5.14.x lijkt dit automatisch updaten niet te werken.

Ik kan me overigens scharen achter de andere gebruikers die automatisch updaten als uitschakelbaar wensen. Niet dat ik controleren op updates uit zou willen, maar ik vind dat wel genoeg. En het is ook nog wel een beetje leuk om gelijk uit te vinden wat er vernieuwd is. Ook dat wordt anders zo ontnomen. Want updaten doe je meestal sowieso wel. Tenzij iets wat je heel belangrijk vind daarna niet meer werkt, maar dat kan ik me bij Toon niet zo goed voorstellen.

Overigens ken ik nog geen (IoT) systeem wat wat voor makelij dan ook waarbij automatisch updaten niet uitschakelbaar is. Ook vraag ik mij af of het wettenlijk wel goed geregeld is wat Eneco/Quby hierbij doet. Dit is vrij complexe materie en ik las dat een hoop zaken niet zomaar automatisch kunnen veranderd worden zoals zaken die betrekking hebben tot de privacy. Wanneer er een update is die onvermijdelijk daar wel betrekking op heeft, gaat Toon dan een melding geven voor de gebruiker om wel/niet met de update door te gaan?
En dan nog, wettenlijk betekent niet altijd hetzelfde als wenselijk. Heeft Eneco/Quby dit onderzocht bij de gebruikers welk deel daarvan automatisch updaten zonder meer wilt?

Wanneer er een update is die onvermijdelijk daar wel betrekking op heeft, gaat Toon dan een melding geven voor de gebruiker om wel/niet met de update door te gaan?
En dan nog, wettenlijk betekent niet altijd hetzelfde als wenselijk. Heeft Eneco/Quby dit onderzocht bij de gebruikers welk deel daarvan automatisch updaten zonder meer wilt?


Dat bewijs is al eerder geleverd toen enige tijd geleden de applicatie CV-ketel als onderdeel van een update meekwam.
Toen moest daar apart wel of niet akkoord gegaan worden met de (privacy) voorwaarden. Want er wordt dan info daarvan op de server bij Eneco opgeslagen, dit in tegenstelling tot andere data op Toon®️.
Reputatie 7
Badge +2
Erg vaag allemaal. Hoe dan? Er zit geen optie in dat scherm om te controleren op updates?
En waarom die constructie dat je per aanvragende klant een update ‘klaarzet’?

Afijn op deze Toon hier ziet nu 5.13.9 en omdat hij niet automatisch update naar 5.14.x lijkt dit automatisch updaten niet te werken.


@Marijke Staleman

Goede vragen waar ik graag een antwoord op geef:

Erg vaag allemaal. Hoe dan? Er zit geen optie in dat scherm om te controleren op updates?
  • De optie om te updaten wordt altijd via een melding op Toon aangeboden. Tenzij deze zelf wordt weg geklikt. De melding verdwijnt dan en is daarna alleen te vinden onder je berichten of via Software onder de Instellingen.
En waarom die constructie dat je per aanvragende klant een update ‘klaarzet’?
  • Deze constructie is grotendeels hier op het forum in leven geroepen. We rollen de updates gefaseerd uit. Hierdoor ontvangt elke Toon gebruiker binnen een tijdbestek van enkele dagen/weken de update. Sommige onder ons willen de update eerder dan op dat moment voor hen wordt aangeboden. Deze onder ons helpen we daar graag een handje bij 😉.
Wat betreft software versie 5.14, deze is voor nu enkel beschikbaar voor klanten met een warmtewinner. Om die reden is er hier geen sprake van een automatische update.

Groet. Urgel
Badge +1


Wanneer er een update is die onvermijdelijk daar wel betrekking op heeft, gaat Toon dan een melding geven voor de gebruiker om wel/niet met de update door te gaan?
En dan nog, wettenlijk betekent niet altijd hetzelfde als wenselijk. Heeft Eneco/Quby dit onderzocht bij de gebruikers welk deel daarvan automatisch updaten zonder meer wilt?
Dat bewijs is al eerder geleverd toen enige tijd geleden de applicatie CV-ketel als onderdeel van een update meekwam.
Toen moest daar apart wel of niet akkoord gegaan worden met de (privacy) voorwaarden. Want er wordt dan info daarvan op de server bij Eneco opgeslagen, dit in tegenstelling tot andere data op Toon®️.

Toen was alles nog wel handmatig mogelijk, maar inderdaad werd er toen netjes met de privacy regels om gegaan.

@Urgel Dank voor de uitleg
Badge +2
Hm.. geinig. Ik heb net 5.13.12
Benieuwd wat hier aan veranderd is 😉

Reageer