Update 5.13.9 | Eneco Community

Update 5.13.9

• 4 september 2019
  • 70 reacties
  • 2051 Bekeken

Toon eerste bericht

70 Reacties

Reputatie 1
Badge +2
Ik word er wel blij van! Wil je 'm voor mij ook graag klaarzetten? Thx!
Reputatie 4
Badge
@asritmeester

We zijn voor nu gestopt met het uitrollen van de softwareversie 5.13.9. Het is nog niet bekend wanneer we het verder gaan uitrollen. We houden jullie op de hoogte.
Onze excuses voor het ongemak.

Groet, Emel
Reputatie 6
Badge +3
@asritmeester

We zijn voor nu gestopt met het uitrollen van de softwareversie 5.13.9. Het is nog niet bekend wanneer we het verder gaan uitrollen. We houden jullie op de hoogte.
Onze excuses voor het ongemak.

Mogen we ook weten waarom het gestopt is?
@Emel iets meer context zou inderdaad heel prettig zijn. Ik heb hem inmiddels al geïnstalleerd, en dat betekent dat het een versie is dat niet uitgerold had mogen worden?
Na de installatie vond ik het al vervelend dat het mogelijk maakt van alles op afstand te installeren zonder mijn toestemming. Door gebrek aan communicatie van Eneco kwam ik achteraf hier op het forum te weten wat 5.13.9 eigenlijk doet. Toch door de vervelende witte balk gedwongen om de software te installeren, stom van mij, weer ingetrapt in de "goede bedoelingen" van Eneco
Reputatie 4
Badge
@ThehogNL @Berny

Na het uitrollen van de softwareversie hebben we enkele signalen binnen gekregen. Het betreft signalen die niet persé betrekking hebben tot alle Toon gebruikers. Voordat we verder gaan uitrollen willen we deze eerst onderzoeken. Het terugtrekken van de uitrol, geeft ons ook meer de ruimte om de storing met betrekking tot de Toon app zo snel mogelijk te verhelpen.

Dank voor jullie begrip.

Groet, Emel
Reputatie 3
Badge +3
@Emel iets meer context zou inderdaad heel prettig zijn. Ik heb hem inmiddels al geïnstalleerd, en dat betekent dat het een versie is dat niet uitgerold had mogen worden?
Na de installatie vond ik het al vervelend dat het mogelijk maakt van alles op afstand te installeren zonder mijn toestemming. Door gebrek aan communicatie van Eneco kwam ik achteraf hier op het forum te weten wat 5.13.9 eigenlijk doet. Toch door de vervelende witte balk gedwongen om de software te installeren, stom van mij, weer ingetrapt in de "goede bedoelingen" van Eneco

Ja, nu zitten wij er mooi mee.
En nu?
Reputatie 6
Badge +3
@ThehogNL @Berny

Na het uitrollen van de softwareversie hebben we enkele signalen binnen gekregen. Het betreft signalen die niet persé betrekking hebben tot alle Toon gebruikers. Voordat we verder gaan uitrollen willen we deze eerst onderzoeken. Het terugtrekken van de uitrol, geeft ons ook meer de ruimte om de storing met betrekking tot de Toon app zo snel mogelijk te verhelpen.

Dank voor jullie begrip.

Groet, Emel

Ok duidelijk. En temeer dat een auto update eigenlijk dus niet wenselijk is want dan had je nu veel meer klachten gehad 🙂
Ja, en nu? Zeg het maar Eneco...
Hoeven ze ook geen updates meldingen uitschakelfunctie erin te bouwen, wij krijgen alle updates automatisch netjes doorgeduwd. Ben benieuwd per wanneer het onboard ingebouwde microfoontje ook actief wordt gemaakt, het is inmiddels al mogelijk voor wie 5.13.9 heeft.
Reputatie 6
Badge +3
Ja, en nu? Zeg het maar Eneco...
Hoeven ze ook geen updates meldingen uitschakelfunctie erin te bouwen, wij krijgen alle updates automatisch netjes doorgeduwd. Ben benieuwd per wanneer het onboard ingebouwde microfoontje ook actief wordt gemaakt, het is inmiddels al mogelijk voor wie 5.13.9 heeft.

Ik zie in 5.13.9 nog niks voor die microfoon (wat niet echt technisch een microfoon is maar ok..). Wel ondersteuning voor de VOC sensor (particial/co2 sensor) maar die staat wel uit voor de normale eneco klant.
Reputatie 7
Badge +7
Het gaat volgens mij niet helemaal lekker Eneco.
de mensen .
( klanten moeten wel een mogelijkheid krijgen om zelf te kiezen wel of niet updaten
en ook wanneer ze dat doen.! )

mss willen deze klanten wel wachten tot alle bug,s zijn verwijderd.!!

die keuze heb je ook met windhoos ( al moet je er wel ff naar zoeken ) :)

als veld tester moet ik echter wel vermelden dat al vanaf de begin jaren van Toon geen echt erg rare dingen zijn voorgekomen.

mijn verwarming en warm tap water functioneren prima over deze test periode.
mss een paar x ff resetten

mvg, jan
Reputatie 6
Badge +3
Hoi Jan,
Er zitten ook wat bugs in je bericht. 🙂
@ThehogNL @Berny

Dank voor jullie begrip.

Groet, Emel

En welke signalen mogen dat dan wel niet wezen.... beetje openheid van zaken zal wel fijn zijn.
Reputatie 7
Badge +7
@ThehogNL , @J. Booij
ik ben blij dat ik meer bug,s heb dan mijn Toon.
fijne avond .🤣
Slecht forum.... wanneer je een vraag stelt die eigenlijk alleen een moderator kan beantwoorden, dan zwijgen ze in alle talen.
Het is toch niet zo moeilijk om op mijn vraag een antwoord te geven.?
De update is ingetrokken omdat er enkele signalen zijn binnengekomen, welke signalen waren dat.?
Reputatie 7
Badge +6
@Jantan

Dit heeft o.a. te maken met klanten met een warmtewinner die in bepaald gevallen een storingsmelding ontvangen, en ook wordt de mobiele app nog extra gemonitord, nadat de eerste groep de update heeft ontvangen.
Reputatie 6
Badge +3
@Folkert maar er was toch niks gewijzigd tussen 5.9.6 en 5.13.9, alleen auto update is aangezet? Hoe kan het dan dat in 5.13.9 toch fouten zitten die niet in 5.9.6 zitten? 😉
Reputatie 3
Badge +3
@Jantan

Dit heeft o.a. te maken met klanten met een warmtewinner die in bepaald gevallen een storingsmelding ontvangen, en ook wordt de mobiele app nog extra gemonitord, nadat de eerste groep de update heeft ontvangen.

Hier 5.13.9 binnen gehaald. (geen warmtewinner)
Geen problemen met deze update, alles werkt naar behoren!
Reputatie 7
Badge +6
@ThehogNL

Op dit moment hebben we het nog in onderzoek. Of het eerder genoemde issue aan de update ligt, is niet met zekerheid te zeggen, maar het is wel een signaal dat ons heeft doen besluiten de update tijdelijk stop te zetten.
Reputatie 2
Badge
@Allen

Voor versie 5.13.9 zal er geen release note gepost worden. De reden hiervoor is dat enkel de functie van het automatische updaten is toegevoegd. Een functie welke eerder als pilot is aangekondigd in een voorgaande topic. Uiteraard zal er bij een volgende update met eventuele bugfixes en/of meer een release note gepost worden.

Groet. Urgel

Klopt het dat na de update instelling vloerverwarming is verdwenen ? Kan nu alleen nog standaard nehandmatig doen
Hoi @F.J. Verpoorten

Klopt helemaal!

Reputatie 2
Badge
Bedankt
Reputatie 2
Badge
Weet je ook de reden ervan
Ons als veldtesters is uitgelegd dat vereenvoudiging de reden was.
En met de handmatige keuze kan je elke eerdere instelling zelf kiezen.
Reputatie 2
Badge
Nu weet ik alleen de oude instelling niet meer , met vloerverwarming 😅
De oude instelling zou automatisch overgenomen worden; in jouw geval dus bij Handmatig.

Staat daar niet zoiets als:

-aanvoertemperatuur 50 °
-max opwarmsnelheid 2 ° per uur

Reageer