Update 5.13.9 | Eneco Community

Update 5.13.9

• 4 september 2019
  • 78 reacties
  • 2971 Bekeken

Zojuist versie 5.13.9 geïnstalleerd op Toon. Kan iemand vertellen welke andere updates en/of bugs met deze versie zijn uitgerold buiten de automatische software updates?

78 Reacties

Badge +4
Deze kreeg ik vanochtend ook aangeboden. Lijkt wel of het hier een beetje dood is qua info.
Ben eigenlijk helemaal geen voorstander van automatische updates. Eneco zal niet de eerste zijn die een update invoert waar je later spijt van krijgt.
Deze kreeg ik vanochtend ook aangeboden. Lijkt wel of het hier een beetje dood is qua info.
Ben eigenlijk helemaal geen voorstander van automatische updates. Eneco zal niet de eerste zijn die een update invoert waar je later spijt van krijgt.

Zolang het om bugfixes gaat mogen ze die zo doorvoeren. Maar nieuwe functionaliteit mag er nooit voor zorgen dat de thermostaat zo ontregeld wordt dat hij niet meer werkt of opstart. En als hij automatisch wordt doorgevoerd, geef mij dan de kans op een rolback gedurende een bepaalde periode. Ben ik niet content met de updates omdat er nieuwe bugs inzitten, dan kan ik tenminste terug naar een nog werkende versie. Aan de andere kant snap ik ook wel dat het voor Eneco (en andere grote bedrijven) handig is om automatisch uit te rollen.
Reputatie 7
Badge +2
@Allen

Voor versie 5.13.9 zal er geen release note gepost worden. De reden hiervoor is dat enkel de functie van het automatische updaten is toegevoegd. Een functie welke eerder als pilot is aangekondigd in een voorgaande topic. Uiteraard zal er bij een volgende update met eventuele bugfixes en/of meer een release note gepost worden.

Groet. Urgel
Reputatie 6
Badge +2
Dit is voor mij dus de doodsteek ben het totaal niet eens met auto,update
dit heb ik ook niet aanstaan op mijn mobiel maak graag zelf uit wat ik update!
ben het een beetje zat dat dingen door je strot worden geduwd en problemen langzaam tot niet worden opgelost

tijd om te gaan shoppen !
Badge +4
Uiteindelijk hebben alle updated ervoor gezorgd dat Toon 1 zo traag is geworden dat het niet meer werkbaar was (daarom nu een Toon 2)
daarom niet heel blij met auto update. Of Eneco moet een downgrade kunnen aanbieden.
@Allen

Voor versie 5.13.9 zal er geen release note gepost worden. De reden hiervoor is dat enkel de functie van het automatische updaten is toegevoegd. Een functie welke eerder als pilot is aangekondigd in een voorgaande topic. Uiteraard zal er bij een volgende update met eventuele bugfixes en/of meer een release note gepost worden.

Groet. Urgel

Bedankt voor je antwoord @Urgel. Waar kan ik de wens voor een rolback deponeren in geval een gepushte update niet werkt of nieuwe fouten bevat die de thermostaatwerking verstoren? Je moet er toch niet aan denken dat een update in de winter er voor zorgt dat de verwarming niet meer werkt!
Reputatie 7
Badge +2
Graag gedaan @Aaipad.

See it on the bright side 😎... Een niet werkende verwarming creëert ruimte voor romantiek! Zie je het voor je? Een overvloed aan kaarsen met daarbij komende warmte en verlichting, een wijntje en een romantische film... een scène die de meeste partners wel op prijs stellen 😏

Maar alle gekkigheid op een stokje. Je wens zal ik intern doorgeven. Nieuwe updates worden wel uitvoerig getest, o.a. door testers die zich binnen deze community bevinden. We rollen updates dan ook uit op het moment dat we er zeker van zijn dat deze 'volwassen' genoeg zijn.

Groet. Urgel
Reputatie 6
Badge +3

Maar alle gekkigheid op een stokje. Je wens zal ik intern doorgeven. Nieuwe updates worden wel uitvoerig getest, o.a. door testers die zich binnen deze community bevinden. We rollen updates dan ook uit op het moment dat we er zeker van zijn dat deze 'volwassen' genoeg zijn.

Groet. Urgel

Ik herinner mij toch een update waarvan ik nog steeds via markplaats mensen langs zie komen om hun toon na die update te repareren 😉
Ik vind het een grof schandaal dat ik ten eerste mijn thermostaat aan de wifi moet hangen omdat ik anders continu een witte balk in het venster heb zitten, en nu dan ook nog eens een automatische update die je door je keel gedrukt krijgt..... tis dat het ding laat zien wat het verbruik is van gas en electra, anders lag die allang in het kanaal achter het huis.
Ik zie het nut er ook niet van in waarom dat ding aan de wifi moet hangen, want een abonnement voor het op afstand bedienen heb ik niet..... of gaat het eneco om de statistieken die uitgelezen worden.?
Als je de algemene voorwaarden inzake Toon leest dan zie je dat het een eis is als je een Toon®️ neemt.
beste vriend, ik heb dit ding jaren geleden gekocht bij de Karwij... toe was het niet verplicht o dat ding continu aan de wifi te hangen... door een waardeloze update enige tijd geleden, was het ineens verplicht om dat ding aan de wifi te hebben, zo niet, dan een witte balk in het scherm.
Die voorwaarden hebben niets met de update te maken waarbij die notificatiebalk toen werd ingevoerd. 🤔

Voor een juiste werking is koppeling met WiFi altijd nodig geweest, vandaar dat ik de voorwaarden even aanhaalde. Hoe en op welke wijze je je Toon®️ hebt aangeschaft staat uiteraard hier buiten.
Zodra je je Toon®️ activeert ga je al met deze voorwaarden akkoord. 😮

Alleen al een tijdige update is al van belang, zeker bij een Toon1.
Reputatie 7
Badge +9
In Maart 2019 heb ik Quby al gewezen op de tegenstand die de auto-update met zich mee zou brengen.
Om exact te zijn, waren dit mijn woorden:

"Denk als de de nieuwe Toon update breed word uitgerold (naar alle betalende klanten van Eneco.), dat daarvoor al een optie zou moeten komen om eventueel de Auto-Update aan of uit te zetten. Ergens verwacht ik anders een stormloop aan negatieve reacties op het Eneco Forum omtrent de Auto Update, met als gevolg dat je dan waarschijnlijk gaat krijgen, dat gebruikers hun Toon niet updaten i.v.m de Auto Update.."

Wat schept mij verbazing, met 5.13.9 drukken ze hem er gewoon doorheen, met mijn voorspellende blik als feit! Nou hoef je niet te luisteren naar me, maar af en toe is het toch wel verdomd handig! 🙂
Reputatie 6
Badge +3
Voor een juiste werking is koppeling met WiFi altijd nodig geweest, vandaar dat ik de voorwaarden even aanhaalde. Hoe en op welke wijze je je Toon®️ hebt aangeschaft staat uiteraard hier buiten.
Zodra je je Toon®️ activeert ga je al met deze voorwaarden akkoord. 😮

Wifi is alleen nodig voor abonnement zaken (en updates). Iemand die, zoals @Jantan, de Toon gewoon los bij de karwei heeft gekocht zonder aan Eneco vast te zitten heeft dus helemaal geen reden om wifi te gebruiken. De updates die komen zijn toch alleen maar om nog meer abonnementsfuncties toe te voegen. Een hele goede reden om wifi dicht te zetten is om Eneco geen toegang tot je huisnetwerk te geven.

Ik ben het wat dat betreft volledig met @Jantan eens. Als je vanuit zijn oogpunt kijkt dan is het maar raar wat Eneco steeds doet.

Gelukkig zijn er hobbymanier om de balk uit te zetten of de verbinding met Eneco te stoppen terwijl je wel wifi gebruikt voor andere nieuwe home-made zaken.
Reputatie 4
Badge +3
Kunnen jullie mij Update 5.13.9 toezenden?
Reputatie 7
Badge +2
@J. Booij

De update staat klaar om gedownload te worden ☺

Groeten Chantal
Reputatie 6
Badge +3
Dat zou toch automatisch gaan nu? 😄
Reputatie 7
Badge +2
@ThehogNL

Ja dat klopt. Na het downloaden van deze software 😉

Groeten Chantal
Heb nu al 2 dagen meerdere keren geprobeerd om deze update binnen te halen, maar krijg geen update. Is het mogelijk om mij deze update te sturen? b.v.d.
Reputatie 7
Badge +2
@Baldie

De update staat klaar om gedownload te worden.

Groeten Chantal
@Baldie

De update staat klaar om gedownload te worden.

Groeten Chantal

Meteen geprobeerd, maar helaas (nog) geen update.
Reputatie 7
Badge +2
@Baldie

Heb je Toon al herstart ? Ik heb nogmaals gecontroleerd of de update klaar staat. Hij staat bij ons in het systeem voor je klaar om te downloaden.

Groeten Chantal
@Baldie

Heb je Toon al herstart ? Ik heb nogmaals gecontroleerd of de update klaar staat. Hij staat bij ons in het systeem voor je klaar om te downloaden.

Groeten Chantal

Intussen een herstart doorgevoerd en opnieuw geupdate, met suc6, bedankt voor de tip.
Reputatie 1
Badge
Kan deze update voor mij ook klaargezet worden, ik vind de automatische updates wel fijn - hoef ik er niet meer aan te denken.
Reputatie 7
Badge +2
@Josi

Leuk dat je zo enthousiast bent over het automatisch updaten! Je kan nu de nieuwste update downloaden.

Groeten Chantal

Reageer