Toon Zon 2.10.12 | Eneco Community
vraag

Toon Zon 2.10.12


De update verscheen net; is nu aan het lopen.
Is dit voor Toon Zon?

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

30 Reacties

Uiteraard werkt het perfect.
Ik ben al sinds weken lang een erg blije Toon Zon gebruiker.
Reputatie 1
Badge +4
Het heeft even moeten duren maar. . . dan krijg je ook wel wat.
Monteur is vorige week maandag geweest en was 10 minuten bezig in de meterkast en daarna nog een half uurtje met de nieuwe Toon. Kennelijk was de oude (experimentele) niet geschikt meer voor deze vorm van Toon met zon.
Het was voor mijn gevoel wel een achteruitgang; de opnemer van de zonne energie. Maar dat zal het kostenplaatje wel rechtvaardigen.
Van (experimentele) digitale naar nu een analoge opnemer met een puls led en daar weer een opnemer op die de pulsjes telt. Maar het werkt.

Inmiddels bijna 2 weken nu gegevens van zowel de zonnepanelen als het stroom- en gasverbruik. Wat een luxe.
en tot mijn grote verbazing werkte het direct.
Reputatie 4
Badge +4
@tonskidutch,

Het klopt dat er bevestigingen zijn verstuurd waarin wordt geschreven over de installatie van Toon, terwijl dit om Toon Zon gaat. Meer informatie hierover vind je in dit topic. Sorry voor het ongemak.
Reputatie 6
Badge +1
Ze zullen de woordjes "met zon" wel vergeten zijn. Foutje-bedankt.
ik mag nog even wachten,me aangemeld voor toon zon op vrijdag 29 mei ze kunnen het pas installeren op 8 juli, vervolgens krijg ik een mail dat ze 8 juli Toon komen installeren, weet niet hoor maar die hangt hier al 2,5 jaar aan de muur 😠 creatieve communicatie van Eneco
Reputatie 1
Badge +4
@Danielle

klopt helemaal. Kan bijna niet wachten tot de 14 dagen om zijn. Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat. Naar wat ik gezien heb is het ten opzichte van de pilot in ieder geval geen achteruitgang. Nu dus maar weer even afwachten
Reputatie 7
Badge +6
@ErikS,

Als ik het goed begrepen hebt ben je gebeld en is alles in orde gemaakt. Mocht je nog vragen hebben dan verneem ik het graag!
Reputatie 1
Badge +4
kan iemand me vertellen of ik mijn Toon uit de pilot ook geschikt kan krijgen. Ik heb inmiddels als tester een leuk aanbod gehad en men zou nog contact met mij opnemen voor de aanmelding. En daar zit ik nu op te wachten.
Reputatie 6
Badge +1
Ik ga er vanuit, dat dit sraks wel goed gaat komen. Zo niet, dan zal de monteur dat wel herstellen.
Hallo, Dit is mijn 1e post hier.
Ik heb de nieuwe update geeinstalleerd en daarna aan en uit gezet, werkt prima. Was te nieuwschierig naar de werking van de zonnepanelen, heb de zonnepanelen geactiveerd maar kon niet meer uit het detectie menu komen van de stroom meter. nu weet ik niet of dit achteraf nog gedetecteerd kan worden? heb wel alle zonne opties in toon nu, ziet er leuk uit.
heb nog geen nieuwe hardware maar de tabje zon zie ik alwel
Klopt, pas als je de nieuwe hardware zoals de nieuwe adapter hebt, die de monteur bij zich heeft.
Reputatie 5
Badge +3
Krijg je de tab 'zon' pas te zien als de benodigde hardware is geïnstalleerd? Ik zie nu geen enkel verschil met versie 2.9
Ik heb de update ook gedaan, maar bij mij ging de verbinding met de meteradapter niet verloren. Het is dus blijkbaar niet een bug die bij iedereen optreedt.

Hoi Jeroen,

Dat vermoedde ik al, omdat er eigenlijk weinig respons kwam op het wegvallen van de verbinding met de adapter na de update.
Wat de reden daar van is, is dus gissen, want een ieder die slimme meters heeft, heeft dezelfde softwareversie voor de adapter, namelijk nr 35/39 en sommigen volgens mij 35/38.
Misschien dat dat meespeelt...........
Reputatie 2
Badge
Ik heb de update ook gedaan, maar bij mij ging de verbinding met de meteradapter niet verloren. Het is dus blijkbaar niet een bug die bij iedereen optreedt.
Ik kan ook (bijna) niet wachten. Fijn dat alles nu snel opgelost is/wordt :D

Hier ook niet hoor!
Zeker de oud-gedienden hier wachten nu al 1,5 jaar op weergave van zelf opgewekte zonne-energie!
Ik was nog vergeten je een duimpje te geven; dat heb ik net even geregeld!

Volgens mij is nu alles klaar om de monteur te kunnen ontvangen; dus Eneco bellen maar!!
Reputatie 1
Badge
Ik kan ook (bijna) niet wachten. Fijn dat alles nu snel opgelost is/wordt 😃
En: alle hardware wordt inderdaad meegenomen en geïnstalleerd door de monteur. Hopen dat ze je snel gaan bellen, Ton. Je weet me te vinden bij vragen.

Prima!
Ik wacht met spanning af!

En Marco prettige avond!!
Reputatie 4
Badge
En: alle hardware wordt inderdaad meegenomen en geïnstalleerd door de monteur. Hopen dat ze je snel gaan bellen, Ton. Je weet me te vinden bij vragen.
Fijn om te vernemen en goed dat de juiste hulp nu ook gelijk online staat op de community!

Precies dank zij @AAH!!

Perfect en snel door hem meegedacht!🆒🆒
Reputatie 4
Badge
Fijn om te vernemen en goed dat de juiste hulp nu ook gelijk online staat op de community!
@brandje: Over een kwartier glimlach je weer. Heb jij je teruglevermeter al binnen?

Hoi AAH,

Inderdaad nu is er weer een glimlach, want ik was goed pissig!!

Bedankt dat je zo snel reageerde met de oplossing.

Nee ik heb de teruglever-module nog niet; dat klopt m.i. ook want die wordt net als de nieuwe adapter door de monteur, voor zover ik weet, meegenomen.
Hoi Marco,

Net de tip van AAH uitgeprobeerd en inderdaad via geavanceerd en verwijderen en opnieuw aanmelden vlak in de buurt bij Toon en 2 maal snel op het reset knopje drukken, werd de adapter opnieuw gekoppeld en is de verstoring van deze nieuwe update verholpen!
Reputatie 4
Badge
Ik houd dit topic in de gaten! 🙂 Ik heb inmiddels intern navraag kunnen doen. Toon (versie 2.10) zou gewoon moeten werken. Ook als je nog geen Toon Zon meteradapter hebt. De Zon-functie gaat wél pas werken met de Zon meteradapter. Ik vermoed dus dat de geboden oplossing door AAH je verder zou moeten helpen. Ik ben benieuwd!
Reputatie 1
Badge
@brandje: Over een kwartier glimlach je weer. Heb jij je teruglevermeter al binnen?