vraag

Toon update 4.19.10 probleem met scherm dimmen

Reputatie 1
Badge
  • Liefhebber (level 10)
  • 14 reacties
Ik heb vandaag de update van mijn Toon uitgevoerd. Deze heeft nu versie 4.19.10.
Ik had ingesteld dat mijn Toon op zwart gaat bij 'slapen en weg'. Bij 'thuis' zou hij alleen moeten dimmen (zwart met witte letters).

Echter ná de laatste update gaat mijn display ook op zwart als ik 'thuis' ben. Nu heb tijdelijk alleen de update 'na één uur' om mijn gedimde display te laten zien.

Wie herkent dit?
Is dit bij iedereen zo?
En kan Eneco dit via een nieuwe update weer snel herstellen? Want dit is heel vervelend.

Jan

16 Reacties

Hoi Jan,

Als je de keuze Scherm Uit bij Slapen of Weg neemt kan je de keuze bij Helderheid op bv 1 of 2 minuten zetten.
Ook kan je kiezen hoe helder de dimstand moet zijn. Ik heb ‘m bv op 85% actief en Dim 20% staan.

Als je het scherm op Thuis hebt staan dan gaat het display na 1 minuut op Dim.
Reputatie 1
Badge
Brandje wrote:

Hoi Jan,

Als je de keuze Sherm uit bij Slapen of Weg neemt kan je de keuze bij Helderheid op bv 1 of 2 minuten zetten.
Ook kan ne kiezen hoe helder de dimstand moet zijn. Ik heb ‘m bv op 85% actief en Dim 20% staan.

Als je het scherm op Thuis hebt staan dan gaat het display na 1 minuut op Dim.

Ik heb hem zojuist ingesteld zoals jij hebt voorgesteld, en dan gaat na 1 minuut mijn scherm op 'zwart' en dus niet 'gedimd'.
Heb jij ook wel de laatste update op je Toon staan?

Gr. Jan
Hoi Jan,

Ja qua versie lopen we gelijk.

Geef Toon®️ dan even een harde reset, door de ketelmodule bij je CV 1 minuutje stroomloos te maken.
Hoi jan,

Voor de zekerheid hier nog even de schermfoto’s,

Reputatie 1
Badge
Brandje wrote:

Hoi Jan,

Ja qua versie lopen we gelijk.

Geef Toon®️ dan even een harde reset, door de ketelmodule bij je CV 1 minuutje stroomloos te maken.

Ik ga het zo uitproberen. Het resultaat zal ik zo laten weten.

Gr. Jan
Reputatie 1
Badge
Het eerste en het derde scherm zien er bij mij ook zo uit, maar het tweede scherm ziet er bij mij anders uit.

En dit is na de harde reset, die ik zojuist heb uitgevoerd.

Maar het werkt dus nog steeds niet.
Ook als ik op de 'dimknop' rechts bovenin het hoofdscherm klik, gaat het scherm op zwart, terwijl hij vóór de update naast het 'zwarte scherm met witte letters' ging.
Maar druk nou eens niet op de dim icoontje rechts boven, maar kies een programma Thuis bv en wacht dan eens 1 minuut.
Dan zou Toon zonder verder dat je het scherm aanraakt na 1 minuut moeten dimmen.
Reputatie 7
Badge +7
Hier heb ik alles zo staan :

Misschien dat het opnieuw opstarten van Toon even help, om wel weer te dimmen op Thuis stand.
mAiden wrote:

Misschien dat het opnieuw opstarten van Toon even help, om wel weer te dimmen op Thuis stand.

Dat heb ik ‘m al geadviseerd, want dat hielp vroeger altijd meteen.
Ik betwijfel eigenlijk of hij wel 1 minuutje echt wacht.
Ook bedenk ik mij opeens of hij bij wijziging wel rechts op de optie Opslaan drukt.
Reputatie 1
Badge
Brandje wrote:

mAiden wrote:

Ook bedenk ik mij opeens of hij bij wijziging wel rechts-populistische Opslaan drukt.

Hallo, ik ben een ICT-er en geen noob, dus ik weet precies hoe het werkt en wacht echt wel 1 minuut. En daarbij zou het gewoon ook moeten werken, als je op de dimknop drukt.
Hallo Jan!
Ik weet niet waarom je nu opeens moet melden dat je ICT’er bent.
Ik reageerde alleen maar op je melding dat je rechts op de dimknop had gedrukt.
Dan vraag ik me dus af, als jij dat verder niet meldt, of je de wachttijd aanhoudt??
En het programma op bv Thuis hebt staan.....
Want staat dat op Weg bv dan gaat het scherm meteen op Zwart.
No hard feelings hoor.......
Reputatie 1
Badge
Brandje wrote:

Hallo Jan!
Ik weet niet waarom je nu opeens moet melden dat je ICT’er bent.
Ik reageerde alleen maar op je melding dat je rechts op de dimknop had gedrukt.
Dan vraag ik me dus af, als jij dat verder niet meldt, of je de wachttijd aanhoudt??
En het programma op bv Thuis hebt staan.....
Want staat dat op Weg bv dan gaat het scherm meteen op Zwart.
No hard feelings hoor.......

Ook als je op de dimknop drukt, zou het gewoon moeten werken, als het programma op Thuis staat en dat staat het gewoon bij mij om tot 23:00 uur. Dus het gewoon moeten werken.

En ik weet niet wát het nu is, maar ineens werkt alles weer zoals het hoort, zonder dat ik iets gewijzigd hebt. Ná 1 minuut dimt het en via de dimknop. Schiet mij maar lek....
Ik had niet anders verwacht.
Ook de harde reset heeft z’n werk gedaan.
Die ervaring had ik al eens eerder met dit issue gehad.

Voor straks Zzzzz
Reputatie 6
Badge
@JanV

Fijn dat het opgelost is. Jammer dat we nu niet precies weten hoe het probleem opgelost is. Maar zoals @Brandje laat weten zit het meestal in de instelling of is er een harde reset nodig.

Groeten Chantal
Reputatie 7
Badge +7
JanV wrote:

Brandje wrote:

mAiden wrote:

Ook bedenk ik mij opeens of hij bij wijziging wel rechts-populistische Opslaan drukt.

Hallo, ik ben een ICT-er en geen noob, dus ik weet precies hoe het werkt en wacht echt wel 1 minuut. En daarbij zou het gewoon ook moeten werken, als je op de dimknop drukt.

Aangenaam kennis maken, ik ben ook ICT'er! 🙂
Waarom heb je niet uit eigen beweging geprobeerd om Toon opnieuw op te starten dan?
Ja Ricardo, kennelijk vond Jan mijn reactie/tips wat overbodig, maar zoals je weet kunnen handelingen soms vergeten worden, hoe simpel ze ook zijn.
Komt nog bij dat je als tipgever nooit exact weet wie je "voor" je hebt..........

Denk alleen maar eens aan de optie rechtsboven om de wijziging dimmen scherm op te slaan.
Ik redeneer altijd, beter te veel info, dan te weinig.
Kennelijk raakte Jan daardoor iets geïrriteerd, vandaar dat ik al "kaatste", met waarom noemen dat je ICT'er bent.........en uiteraard met de melding "no hard feelings"

Hoe dan ook het issue is verholpen en dat is eigenlijk het enige wat telt!😀

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen