Toon up-to-date houden is zo gedaan! | Eneco Community

Toon up-to-date houden is zo gedaan!

  • 22 september 2017
  • 43 reacties
  • 1388 Bekeken

Reputatie 4
Het installeren van softwareversie 4.7 is nu voor iedereen mogelijk. In deze video leggen we je uit hoe je Toon een software update geeft.


Zo maak je Toon nog slimmer en klaar voor een toekomst vol nieuwe mogelijkheden. Lees hier het laatste nieuws over de ontwikkelingen op Toon: https://www.toon.nl/huis-van-de-toekomst/

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

43 Reacties

Goed dat je dit vereiste nog even plaatst Ricardo.
Dus achteraf zeuren over WiFi is dus verkeerde keuzes maken. Weg die Toon en gewoon je oude thermostaat aan de muur.
Opgelost. Scheelt een boel energie en een extra router/accespoint!

Maar qua Ziggo modem klopt het wel degelijk. Je kan slechts kiezen welke band je wil gebruiken bij sommige Ubee modems. Beiden gezamenlijk gebruiken kan bij sommige helaas niet.
Reputatie 7
Badge +6
@Allen

Omdat de uitrol van 4.8 reeds gestart is, en en de laatste reacties off topic zijn en niet meer over 4.7 gaan, heb ik dit topic gesloten.
Reputatie 7
Badge +8
Keuze was van Ziggo... goed lezen, modem kan niet in duo uitzenden. Heb Ziggo al gevraagd om ander modem dat wel in duo uit kan zenden. Helaas nog geen reactie van Ziggo retour mogen ontvangen.

En wat veel of weinig stroom vreet, bepaal ik zelf wel. Ik heb daar de mening van een ander niet voor nodig, tenslotte ben ik degene die hier de energie rekening betaald en niet een ander forum lid.

Trouwens een Toon werkt ook prima zonder wifi, dus die uitspraak van jou gaat niet op.
Niet iedereen wil zijn Toon bedienen via een app.
En Toon kan ook prima overweg via zijn utp aansluiting, dat het netjes lijkt is een ander verhaal.


Ziggo modem zend uitstekend uit op 2,4GHz. Alle drie de WiFi modems die Ziggo uitleverd, werken uitstekend op zowel 2,4GHz alsop 5GHz.
Alsmede hun WiFi routers (uitzondering van de netgear, deze werk alleen op 2,4GHz), die werken ook op 2,4GHz en 5GHz. Dat Ziggo je indeze niet kan helpen, verbaas mij persoonlijk niks. Maar ik ben dan ook gekleurd wat betreft Ziggo. Laten we het erop houden dat ik het er niet op heeft.

Jij kan net zo goed niet voor mij bepalen of ik iets niet mag of wel mag zeggen.. Naar mijn mening vreet zo Extender haast niks.

Hier de voorwaardes die Eneco stelt bij een bestellingen van Toon:



Dit is 1 van de voorwaarde die Eneco stelt, link: https://www.eneco.nl/toon-thermostaat/hoe-werkt-toon/
Reputatie 7
Badge +8
Zoals ik al schreef, op Tweakers heerst minder arrogantie en daar willen de forum leden ook niet met alle geweld hun gelijk hebben of halen.
Jammer dat dit forum overheerst word door arrogantie en door een handje overijverige forumleden die zich elkaar bij elk antwoord een duimpje toe sturen.

Voor mij is deze discussie gesloten. ☑


Jammer dat jij de dialoog niet aan gaat. Dit heeft totaal niks met gelijk hebben, of moet krijgen te maken. Dit gaat erom dat jij er niet tegen kan als je tegengas krijg. Ik hoef me gelijk niet, zit er vaak zat ook naast. Maar ga niet zielig lopen doen als je iets niet terecht krijg, of als iemand het niet eens is met je.

Succes op tweakers, misschien leuk te weten? Ik zit daar zelf ook.. Kom je vanzelf wel tegen.
Dat heet zelfreflexie Ricardo; wijs gesproken!
Gelukkig kunnen en mogen we hier fouten maken; doe ik ook.
Soms weet een ander het beter en dan leer je daar zelf weer van.
Je zegt sorry en we gaan verder, zo simpel is dat!
Reputatie 7
Badge +6
@Maiden

De storingsbalk is onderdeel van update 4.7, deze is ook zichtbaar voor Toon gebruikers zonder abonnement.
@Maiden

De storingsbalk is onderdeel van update 4.7, deze is ook zichtbaar voor Toon gebruikers zonder abonnement.


Hoi @Folkert,

Bedankt voor je reactie, maar @mAiden, en zeker ik, bedoelen eigenlijk, dat als straks een Tooneigenaar zonder abo, er voor kiest geen WiFi verbinding te hebben met het SC, wat doet de notificatie balk dan?

Ik hoop dat je die vraag ook kan behandelen.
Reputatie 7
Badge +8
@Maiden

De storingsbalk is onderdeel van update 4.7, deze is ook zichtbaar voor Toon gebruikers zonder abonnement.


Hoi @Folkert,

Bedankt voor je reactie, maar @mAiden, en zeker ik, bedoelen eigenlijk, dat als straks een Tooneigenaar zonder abo, er voor kiest geen WiFi verbinding te hebben met het SC, wat doet de notificatie balk dan?

Ik hoop dat je die vraag ook kan behandelen.


@Folkert,

Thanks voor het beantwoorden.. Ik bedoelde inderdaad wat @Brandje ookal zei.
Reputatie 4
Badge +4
@Allen

De storingsbalk, blijft wanneer je geen abonnement hebt en geeft een storing aan wanneer Toon geen WiFi signaal heeft. Ik heb de wens om deze balk aan en uit te zetten al diverse keren voorbij zien komen en heb dit doorgestuurd aan onze productmanagers. Ik begrijp dat Toon gebruikers die de WiFi bewust uitzetten op Toon niet zitten te wachten op een storingsmelding. Ik kaart dit nog eens extra aan.


Reden voor mij om 4.7 niet te gaan installeren! Ik wil overigens voorlopig mijn abonnement gewoon houden, maar mocht ik een keer daarmee willen stoppen, dan krijg ik dus constant zo'n irritante balk in beeld en "verpruts "daarmee de thermostaat.

Ik ben overigens wel benieuwd welke informatie van de cv-ketel wordt doorgegeven in nieuwere versies. Misschien kan Folkert daarover al iets meer vertellen. Voor zover ik begrijp is dat bovendien (cv)-merk gebonden.

ppj
Badge +5
Hoi Theo,

Tja dat is inderdaad de vraag, want wij veldtesters weten nog van niets en hebben deze versie 4.9 dus ook nog niet.
Ik ga er van uit dat dat (release notes) eind deze week gecommuniceerd gaat worden via ons eigen platform.


Hoi Ton, hou ons maar op de hoogte. Ik ben zeer benieuwd!
Misschien zie je dat wel verkeerd.?
De kracht van een forum is dat iedereen z’n mening mag geven en ook mag filosoferen over wat de toekomst biedt. Vrijheid blijheid!?
En dan te bedenken dat versie 4.8 al live is gegaan.
Gewoon je nergens aan storen; je doet mee of niet; even goeie vrienden......., toch......?

En voor diegenen, die de WIFi verbinding willen stoppen, zitten er hele andere gedachten/redenen achter dan je denkt.?
Keuze was van Ziggo... goed lezen, modem kan niet in duo uitzenden. Heb Ziggo al gevraagd om ander modem dat wel in duo uit kan zenden. Helaas nog geen reactie van Ziggo retour mogen ontvangen.

En wat veel of weinig stroom vreet, bepaal ik zelf wel. Ik heb daar de mening van een ander niet voor nodig, tenslotte ben ik degene die hier de energie rekening betaald en niet een ander forum lid.

Trouwens een Toon werkt ook prima zonder wifi, dus die uitspraak van jou gaat niet op.
Niet iedereen wil zijn Toon bedienen via een app.
En Toon kan ook prima overweg via zijn utp aansluiting, dat het netjes lijkt is een ander verhaal.
Als je Toon zonder WiFi gebruikt ben je wel heel dom bezig.
Aan de muur hangt dan een thermostaat die
-nooit geüpdatet kan worden
-nooit de prijzen door krijgt
-alle berekeningen fout maakt
-status niet kan bepalen.

Kan je beter je oude thermostaat terug hangen. Een Toon voor de show aan de muur zeker dan..


Toch erg fijn dat ik hier zelfs al voor dom uitgemaakt word... leuk forum dit.
Niet iedereen heeft een duur Eneco Toon abonnement, dus iedereen zonder abonnement is volgens jou dom.??

Vriend ga je mond spoelen... interessant doen is één, nadenken is twee.

Als dit de manier is waarop dit forum werkt, ben ik ook snel vertrokken hier.
Op Tweakers zit ook een hele afdeling over Toon en daar heerst iets gelukkig minder arrogantie.
Ach zo maakt ieder z’n keuze qua energieverbruik en gelukkig hoeven we jouw energierekening niet te betalen.

Straks krijg je van Ziggo misschien de Connect box en dan kan je andere energievreter de deur uit doen.
Als je Toon zonder WiFi gebruikt ben je wel heel dom bezig.
Aan de muur hangt dan een thermostaat die
-nooit geüpdatet kan worden
-nooit de prijzen door krijgt
-alle berekeningen fout maakt
-status niet kan bepalen.

Kan je beter je oude thermostaat terug hangen. Een Toon voor de show aan de muur zeker dan..


Toch erg fijn dat ik hier zelfs al voor dom uitgemaakt word... leuk forum dit.
Niet iedereen heeft een duur Eneco Toon abonnement, dus iedereen zonder abonnement is volgens jou dom.??

Vriend ga je mond spoelen... interessant doen is één, nadenken is twee.

Als dit de manier is waarop dit forum werkt, ben ik ook snel vertrokken hier.
Op Tweakers zit ook een hele afdeling over Toon en daar heerst iets gelukkig minder arrogantie.


Wel goed lezen he?
Ik geef mijn mening over WiFi en de werking van Toon.
Een abo wel if niet heeft te maken met geheel andere keuzes.
Zoals ik al schreef, op Tweakers heerst minder arrogantie en daar willen de forum leden ook niet met alle geweld hun gelijk hebben of halen.
Jammer dat dit forum overheerst word door arrogantie en door een handje overijverige forumleden die zich elkaar bij elk antwoord een duimpje toe sturen.

Voor mij is deze discussie gesloten. ☑
Zoals ik al schreef, op Tweakers heerst minder arrogantie en daar willen de forum leden ook niet met alle geweld hun gelijk hebben of halen.
Jammer dat dit forum overheerst word door arrogantie en door een handje overijverige forumleden die zich elkaar bij elk antwoord een duimpje toe sturen.

Voor mij is deze discussie gesloten. ☑


Om met het laatste te beginnen, dan ga ik nog even door, niet om mijn gelijk te halen, maar om e.e.a. uit te leggen, zodat het gebruik van Toon duidelijker is en waarom sommige keuzes en domme keuze is/kan zijn.
Dat heet hier elkaar informeren en geen gelijk halen.😛
Uiteindelijk kiest een ieder voor zichzelf, maar hopelijk wel overwogen.

Soms kies je verkeerd, als ware tegen de natuur van Toon in, prima, dan heb je dat hopelijk wel overwogen, maar dan moet je hier niet komen zeuren...........
Reputatie 7
Badge +8
@Lisendy,

Ik neem aan dat de overige updates ook voor "iedereen" beschikbaar komen. Maar dat de 3 nieuwe functies bij abbonement ingegrepen zitten?

Hebben de mensen zonder Toon Abbonement nou niet steeds de storingsbalk inbeeld?
Goeie vraag Ricardo!
Want daar heb ik ook nog geen goed antwoord op gehad.
Als je steeds die die notificatiebalk om je oren krijgt, wordt je niet vrolijk van.
Reputatie 7
Badge +6
@Allen

De storingsbalk, blijft wanneer je geen abonnement hebt en geeft een storing aan wanneer Toon geen WiFi signaal heeft. Ik heb de wens om deze balk aan en uit te zetten al diverse keren voorbij zien komen en heb dit doorgestuurd aan onze productmanagers. Ik begrijp dat Toon gebruikers die de WiFi bewust uitzetten op Toon niet zitten te wachten op een storingsmelding. Ik kaart dit nog eens extra aan.
Hoi Folkert,
Dit was mijn verwachting ook.
Bedankt voor het aankaarten!
Reputatie 7
Badge +8
@Allen

De storingsbalk, blijft wanneer je geen abonnement hebt en geeft een storing aan wanneer Toon geen WiFi signaal heeft. Ik heb de wens om deze balk aan en uit te zetten al diverse keren voorbij zien komen en heb dit doorgestuurd aan onze productmanagers. Ik begrijp dat Toon gebruikers die de WiFi bewust uitzetten op Toon niet zitten te wachten op een storingsmelding. Ik kaart dit nog eens extra aan.


Daar was ik al bang voor, dankjewel voor het aankaarten voor dit isseu @Folkert.
Reputatie 6
Badge +2
wanneer de volgende update met de beloofde extra functies !!
Reputatie 4
Badge +3
wanneer de volgende update met de beloofde extra functies !!

Toen bleef het stil!
Reputatie 7
Badge +8
@Allen

De storingsbalk, blijft wanneer je geen abonnement hebt en geeft een storing aan wanneer Toon geen WiFi signaal heeft. Ik heb de wens om deze balk aan en uit te zetten al diverse keren voorbij zien komen en heb dit doorgestuurd aan onze productmanagers. Ik begrijp dat Toon gebruikers die de WiFi bewust uitzetten op Toon niet zitten te wachten op een storingsmelding. Ik kaart dit nog eens extra aan.


Reden voor mij om 4.7 niet te gaan installeren! Ik wil overigens voorlopig mijn abonnement gewoon houden, maar mocht ik een keer daarmee willen stoppen, dan krijg ik dus constant zo'n irritante balk in beeld en "verpruts "daarmee de thermostaat.

Ik ben overigens wel benieuwd welke informatie van de cv-ketel wordt doorgegeven in nieuwere versies. Misschien kan Folkert daarover al iets meer vertellen. Voor zover ik begrijp is dat bovendien (cv)-merk gebonden.

ppj


Hoi ppj,

Toen ik mee deed aan KetelIQ werd bij mij alles doorgegeven (aanvoer, retour, waterdruk.), maar bij sommige met een Intergas ketel werd de helft niet weergegeven. Ik denk dat het inderdaad CV merk afhankelijk is, of de CV dit alles wel communiceert via OpenTherm.