Toon up-to-date houden is zo gedaan! | Eneco Community

Toon up-to-date houden is zo gedaan!

Het installeren van softwareversie 4.7 is nu voor iedereen mogelijk. In deze video leggen we je uit hoe je Toon een software update geeft.
https://www.youtube.com/watch?v=MNqT5ROkhDU

Zo maak je Toon nog slimmer en klaar voor een toekomst vol nieuwe mogelijkheden. Lees hier het laatste nieuws over de ontwikkelingen op Toon: https://www.toon.nl/huis-van-de-toekomst/

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

43 Reacties

Reputatie 7
Badge +6
@Allen

Omdat de uitrol van 4.8 reeds gestart is, en en de laatste reacties off topic zijn en niet meer over 4.7 gaan, heb ik dit topic gesloten.
Dat heet zelfreflexie Ricardo; wijs gesproken!
Gelukkig kunnen en mogen we hier fouten maken; doe ik ook.
Soms weet een ander het beter en dan leer je daar zelf weer van.
Je zegt sorry en we gaan verder, zo simpel is dat!
Reputatie 7
Badge +8
Zoals ik al schreef, op Tweakers heerst minder arrogantie en daar willen de forum leden ook niet met alle geweld hun gelijk hebben of halen.
Jammer dat dit forum overheerst word door arrogantie en door een handje overijverige forumleden die zich elkaar bij elk antwoord een duimpje toe sturen.

Voor mij is deze discussie gesloten. ☑

Jammer dat jij de dialoog niet aan gaat. Dit heeft totaal niks met gelijk hebben, of moet krijgen te maken. Dit gaat erom dat jij er niet tegen kan als je tegengas krijg. Ik hoef me gelijk niet, zit er vaak zat ook naast. Maar ga niet zielig lopen doen als je iets niet terecht krijg, of als iemand het niet eens is met je.

Succes op tweakers, misschien leuk te weten? Ik zit daar zelf ook.. Kom je vanzelf wel tegen.
Zoals ik al schreef, op Tweakers heerst minder arrogantie en daar willen de forum leden ook niet met alle geweld hun gelijk hebben of halen.
Jammer dat dit forum overheerst word door arrogantie en door een handje overijverige forumleden die zich elkaar bij elk antwoord een duimpje toe sturen.

Om met het laatste te beginnen, dan ga ik nog even door, niet om mijn gelijk te halen, maar om e.e.a. uit te leggen, zodat het gebruik van Toon duidelijker is en waarom sommige keuzes en domme keuze is/kan zijn.
Dat heet hier elkaar informeren en geen gelijk halen.😛
Uiteindelijk kiest een ieder voor zichzelf, maar hopelijk wel overwogen.

Soms kies je verkeerd, als ware tegen de natuur van Toon in, prima, dan heb je dat hopelijk wel overwogen, maar dan moet je hier niet komen zeuren...........

Goed dat je dit vereiste nog even plaatst Ricardo.
Dus achteraf zeuren over WiFi is dus verkeerde keuzes maken. Weg die Toon en gewoon je oude thermostaat aan de muur.
Opgelost. Scheelt een boel energie en een extra router/accespoint!

Maar qua Ziggo modem klopt het wel degelijk. Je kan slechts kiezen welke band je wil gebruiken bij sommige Ubee modems. Beiden gezamenlijk gebruiken kan bij sommige helaas niet.
Reputatie 7
Badge +8
Keuze was van Ziggo... goed lezen, modem kan niet in duo uitzenden. Heb Ziggo al gevraagd om ander modem dat wel in duo uit kan zenden. Helaas nog geen reactie van Ziggo retour mogen ontvangen.

En wat veel of weinig stroom vreet, bepaal ik zelf wel. Ik heb daar de mening van een ander niet voor nodig, tenslotte ben ik degene die hier de energie rekening betaald en niet een ander forum lid.

Trouwens een Toon werkt ook prima zonder wifi, dus die uitspraak van jou gaat niet op.
Niet iedereen wil zijn Toon bedienen via een app.
En Toon kan ook prima overweg via zijn utp aansluiting, dat het netjes lijkt is een ander verhaal.

Ziggo modem zend uitstekend uit op 2,4GHz. Alle drie de WiFi modems die Ziggo uitleverd, werken uitstekend op zowel 2,4GHz alsop 5GHz.
Alsmede hun WiFi routers (uitzondering van de netgear, deze werk alleen op 2,4GHz), die werken ook op 2,4GHz en 5GHz. Dat Ziggo je indeze niet kan helpen, verbaas mij persoonlijk niks. Maar ik ben dan ook gekleurd wat betreft Ziggo. Laten we het erop houden dat ik het er niet op heeft.

Jij kan net zo goed niet voor mij bepalen of ik iets niet mag of wel mag zeggen.. Naar mijn mening vreet zo Extender haast niks.

Hier de voorwaardes die Eneco stelt bij een bestellingen van Toon:

Dit is 1 van de voorwaarde die Eneco stelt, link: https://www.eneco.nl/toon-thermostaat/hoe-werkt-toon/
Als je Toon zonder WiFi gebruikt ben je wel heel dom bezig.
Aan de muur hangt dan een thermostaat die
-nooit geüpdatet kan worden
-nooit de prijzen door krijgt
-alle berekeningen fout maakt
-status niet kan bepalen.

Kan je beter je oude thermostaat terug hangen. Een Toon voor de show aan de muur zeker dan..

Toch erg fijn dat ik hier zelfs al voor dom uitgemaakt word... leuk forum dit.
Niet iedereen heeft een duur Eneco Toon abonnement, dus iedereen zonder abonnement is volgens jou dom.??

Vriend ga je mond spoelen... interessant doen is één, nadenken is twee.

Als dit de manier is waarop dit forum werkt, ben ik ook snel vertrokken hier.
Op Tweakers zit ook een hele afdeling over Toon en daar heerst iets gelukkig minder arrogantie.

Wel goed lezen he?
Ik geef mijn mening over WiFi en de werking van Toon.
Een abo wel if niet heeft te maken met geheel andere keuzes.
Ach zo maakt ieder z’n keuze qua energieverbruik en gelukkig hoeven we jouw energierekening niet te betalen.

Straks krijg je van Ziggo misschien de Connect box en dan kan je andere energievreter de deur uit doen.

Kan je beter je oude thermostaat terug hangen. Een Toon voor de show aan de muur zeker dan..

Toch erg fijn dat ik hier zelfs al voor dom uitgemaakt word... leuk forum dit.
Niet iedereen heeft een duur Eneco Toon abonnement, dus iedereen zonder abonnement is volgens jou dom.??

Vriend ga je mond spoelen... interessant doen is één, nadenken is twee.

Als dit de manier is waarop dit forum werkt, ben ik ook snel vertrokken hier.
Op Tweakers zit ook een hele afdeling over Toon en daar heerst iets gelukkig minder arrogantie.
Keuze was van Ziggo... goed lezen, modem kan niet in duo uitzenden. Heb Ziggo al gevraagd om ander modem dat wel in duo uit kan zenden. Helaas nog geen reactie van Ziggo retour mogen ontvangen.

En wat veel of weinig stroom vreet, bepaal ik zelf wel. Ik heb daar de mening van een ander niet voor nodig, tenslotte ben ik degene die hier de energie rekening betaald en niet een ander forum lid.

Trouwens een Toon werkt ook prima zonder wifi, dus die uitspraak van jou gaat niet op.
Niet iedereen wil zijn Toon bedienen via een app.
En Toon kan ook prima overweg via zijn utp aansluiting, dat het netjes lijkt is een ander verhaal.

Reputatie 7
Badge +3
En voor diegenen, die de WIFi verbinding willen stoppen, zitten er hele andere gedachten/redenen achter dan je denkt.?

Wat zijn die diepere gedachten dan?
Reputatie 7
Badge +8
Wat een consternatie over een 4.7 foutmeldingbalkje die in de praktijk vreselijk handig werkt. Discussies over toekomstige updates zonder dat je precies weet wat er voor extra functies in zitten zijn mi niet zo erg zinvol
Verder niet betalende toon gebruikers en die de wifi niet gebruiken zijn niet zo spannend. Kunnen gewoon een simpel ander thermostaat kopen of de oude laten hangen nietwaar.

Allemaal prima voor een duren maar of je er zo veel wijzer van wordt weet ik nog niet. Ga me weer uitschrijven denk ik

Dat balkje is waardeloos, zeker voor mensen die geen wifi hebben of willen hebben.
Mijn ouders bv hebben geen wifi, stel dat zij nu een Toon kopen waarin de laatste firmware zit, dan hebben zij continu een balkje in beeld, dat niet uit te schakelen is.
Het zou fantastisch zijn wanneer dit balkje aan of uit gevinkt zou kunnen worden.
Ik heb een 5 Ghz modem en alles omgegooid naar 5 Ghz en nee dit modem kan niet in duo uitzenden. Ik heb dus apart voor Toon een extender aangeschaft voor 2,4 Ghz. Weer een extra energie vreter erbij.
Alles bij elkaar is Toon een echte stroomvreter aan het worden.
Toon verbruikt zelf al best veel stroom + stroomverbruik in de nachtelijke uren wat betreft modem + extra extender voor 2,4 Ghz.

De wens om de balk uit te kunnen zetten is bekend bij Eneco, maar dit moet eerst ontwikkeld worden.
Mensen die geen WiFi hebben zullen ook nooit wat aan Toon hebben, aangezien WiFi in huis een verreiste is wil je Toon kunnen bestellen via Eneco. 😀

Dat jij een modem heb die op 5GHz uitzend, is een eigen keuze. Dat je daarom een extender moest aanschaffen is ook eenmaal zo.. Zoveel vreet die extender nou ook weer niet..
Wat een consternatie over een 4.7 foutmeldingbalkje die in de praktijk vreselijk handig werkt. Discussies over toekomstige updates zonder dat je precies weet wat er voor extra functies in zitten zijn mi niet zo erg zinvol
Verder niet betalende toon gebruikers en die de wifi niet gebruiken zijn niet zo spannend. Kunnen gewoon een simpel ander thermostaat kopen of de oude laten hangen nietwaar.

Allemaal prima voor een duren maar of je er zo veel wijzer van wordt weet ik nog niet. Ga me weer uitschrijven denk ik

Dat balkje is waardeloos, zeker voor mensen die geen wifi hebben of willen hebben.
Mijn ouders bv hebben geen wifi, stel dat zij nu een Toon kopen waarin de laatste firmware zit, dan hebben zij continu een balkje in beeld, dat niet uit te schakelen is.
Het zou fantastisch zijn wanneer dit balkje aan of uit gevinkt zou kunnen worden.
Ik heb een 5 Ghz modem en alles omgegooid naar 5 Ghz en nee dit modem kan niet in duo uitzenden. Ik heb dus apart voor Toon een extender aangeschaft voor 2,4 Ghz. Weer een extra energie vreter erbij.
Toon verbruikt zelf al best veel stroom + stroomverbruik in de nachtelijke uren wat betreft modem + extra extender voor 2,4 Ghz.

Misschien zie je dat wel verkeerd.?
De kracht van een forum is dat iedereen z’n mening mag geven en ook mag filosoferen over wat de toekomst biedt. Vrijheid blijheid!?
En dan te bedenken dat versie 4.8 al live is gegaan.
Gewoon je nergens aan storen; je doet mee of niet; even goeie vrienden......., toch......?

En voor diegenen, die de WIFi verbinding willen stoppen, zitten er hele andere gedachten/redenen achter dan je denkt.?

@JBB

Wat wil je graag aangepast zien?

Ik vermoed dat hij bedoelt om 4.7 er niet specifiek in te vermelden.
@Folkert
@JBB

.
Badge +5
@JBB

Ik vermoed dat hij bedoelt om 4.7 er niet specifiek in te vermelden.
@Folkert
@JBB
Reputatie 7
Badge +6
@JBB

Badge +2
Het installeren van softwareversie 4.7 is nu voor iedereen mogelijk. In deze video leggen we je uit hoe je Toon een software update geeft.
https://www.youtube.com/watch?v=MNqT5ROkhDU

Zo maak je Toon nog slimmer en klaar voor een toekomst vol nieuwe mogelijkheden. Lees hier het laatste nieuws over de ontwikkelingen op Toon: https://www.toon.nl/huis-van-de-toekomst/

Deze kan nu toch wel aangepast worden?
Badge +5
Hoi Theo,

Tja dat is inderdaad de vraag, want wij veldtesters weten nog van niets en hebben deze versie 4.9 dus ook nog niet.
Ik ga er van uit dat dat (release notes) eind deze week gecommuniceerd gaat worden via ons eigen platform.

Hoi Ton, hou ons maar op de hoogte. Ik ben zeer benieuwd!
Hoi Theo,

Tja dat is inderdaad de vraag, want wij veldtesters weten nog van niets en hebben deze versie 4.9 dus ook nog niet.
Ik ga er van uit dat dat (release notes) eind deze week gecommuniceerd gaat worden via ons eigen platform.
Badge +5
Hoi Theo,

Dat is zeker ook geen verandering.
4.8 is puur een tussen versie om de info te vergaren in Toon, die nodig is voor de onderhoudscontrole, die met 4.9 start.
In mijn ogen een wasse neus, maar voor vele anderen misschien een mooie reminder tvv uitval van je CV.

Tevens krijgen we dan de introductie van de bespaar App.

Het wanneer is nog de vraag dan @Brandje Ton.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen